Digital mikser; Behringer Air XR16/Midas M12/RCF M18

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
theo-beo
Medlem
Indlæg: 68
Sted: Galten

Digital mikser; Behringer Air XR16/Midas M12/RCF M18

Indlæg af theo-beo »

Godaften :-)

Jeg ser på en digital mikser som erstatning til min Allen Heath Zed10FX.
Den skal bruges til 3x stereo ind (keyboards), 1x stereo (MPC One), og i hvert fald 3x mikrofoner.
Der skal også være mulighed for at sende signalet ud til min Eventide H9 - og modtage signalet igen. Så tænker at 12 indgange er i underkanten, men er der nogen der har nogle erfaringer med Behringer Air XR16 (evt 18, vil hellere have en fysisk mindre, men hvis forskellen i funktion er stor er større ok) :-)
Der er også RCF M18 som er billigere, men er Behringers bedre? 🤔

På forhånd tak for hjælpen :-)

Theo

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

XR18 har jeg lavet lyd på på et par jobs, og ja det er da OK, men der findes mere intuitive interfaces end Behringer og Midas ... som f.eks det som din RCF tilbyder, og så er den lidt blilligere, hvad jeg godt kan li' er alle de guitar/bass forstærker muligheder der findes.

Med hensyn til din Eventide H9, så findes der en:

https://www.thomann.de/dk/eventide_mixi ... preamp.htm

...at hænge på din leadvokal f.eks.

--sd

Default avatar
theo-beo
Medlem
Indlæg: 68
Sted: Galten

Indlæg af theo-beo »

Jeg overvejer at parre XR18 med x-touch. Men har du ellers erfaring med RCF M18? Lyder den lige så godt? Er det muligt at koble en controler på ala X-touch?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja der findes Youtube video'er der viser hvordan for Midas/Behringer, jeg har ingen erfaringer med lige M18, men RCF som producent - kan godt finde ud af hvad der virker. Men jeg skimmede lige manualen til M18 og der står ikke noget der minder om Makies HUI implementering ... men jeg syntes til gengæld godt om bruger grænsefladen via iPad.

--sd

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg deler ham hers opfattelse:



--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har haft en XR18 i nogle år nu, og er meget glad for den, den er ikke perfekt, og jeg ville ikke bruge den som primær mixer hvis jeg havde jobs nok til at betale for noget bedre. Men bang-for-the-bucks er i top på den, jeg er ret godt tilfreds med de features den har, og med min iPad kan jeg tilgå alt det jeg ønsker.

Samtidig bruger jeg den som lydkort, da det er den eneste i serien der kan det, de andre kan kun optage stereo-out-to-USBstick.

Den man monteres i rack, evt omvendt så du aldrig skal kigge på kablerne når først det er koblet til. Det største minus med den er en joke af en wifi antenne som man på ingen måde kan anbefale at bruge!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Mikser, siger du ....

Default avatar
theo-beo
Medlem
Indlæg: 68
Sted: Galten

Indlæg af theo-beo »

Jeg er endt med at bestille en XR18, har fået en rigtig god pris på den.
Overvejer at parre den med en X-touch, - selvom jeg syntes at størrelsen på X-touch compact er meget bedre, men den mangler displays over kanalerne!
Er der nogen der ved om man kan bruge en X-touch extender uden X-touch? Og så måske have kanal 8 som master fader fx. 🤔

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

theo-beo skrev: tors 2. jul 2020 10:14 Er der nogen der ved om man kan bruge en X-touch extender uden X-touch? Og så måske have kanal 8 som master fader fx. 🤔
Man kunne jo også bygge sit mix op med DCA'er, så skal man jo ikke bruge så mange fadere - og her bruge en til at "blackout" - når jeg mixer i DAW bruger jeg ofte bare en Faderport (Presonus) og skifter den ene fader frem og tilbage imellem DCA'erne.

På de store digitale Midas Pulte laver man næsten alle bevægelser i 16 DCA'er...

--sd

Nyt svar