Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev: ons 20. maj 2020 18:58 @Hippo, jeg kan ikke få WAV embed til at virke (Mac/Chrome)?
viewtopic.php?p=713701#p713701
Filen er mp3.
Den virker iøvrigt heller ikke her, i Chrome. Virker i IE.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rettet til MP3.

Samme embed virker fint i Safari dog.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev: ons 20. maj 2020 18:58 @Hippo, jeg kan ikke altid få MP3 embed til at virke (Mac/Chrome)?
viewtopic.php?p=713701#p713701

Virker fint i andre tilfælde.
Desværre ude af min kontrol, se viewtopic.php?p=713732#p713732
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hippo skrev: ons 20. maj 2020 20:27
Holger skrev: ons 20. maj 2020 18:58 @Hippo, jeg kan ikke altid få MP3 embed til at virke (Mac/Chrome)?
viewtopic.php?p=713701#p713701

Virker fint i andre tilfælde.
Desværre ude af min kontrol, se viewtopic.php?p=713732#p713732
Ville implementering af jplayer kunne løse det? Playeren er jo hosted lokalt, og det er den, der er embedded...eller?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

MrBacon skrev: Ville implementering af jplayer kunne løse det? Playeren er jo hosted lokalt, og det er den, der er embedded...eller?
Løsningen må være at folk får styr på https hvis de embedder fra egne domæner; ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det behøves at være 🦉😁
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nåjo, hvordan var det nu med at søge efter ord på 3 bogstaver. Var det noget der kunne lade sig gøre nu med V3, eller er det umuligt pga hosting?

PS: Det der kræves er [mysqld] sektionen af /etc/mysql/my.cnf skal have den her linie:

Kode: Vælg alt

ft_min_word_len = 3
Og efter genstart af mysql, så skal man fyre den her af på den tabel der søges i:

Kode: Vælg alt

REPAIR TABLE some_table QUICK;
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tror ikke det handler om hvordan/kode, men om at 3 tegn vil lægge et kæmpe pres på.

Lidt irriterende, når der nu er en del 3-tegns akronymer...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Joachip skrev: fre 22. maj 2020 13:21 Nåjo, hvordan var det nu med at søge efter ord på 3 bogstaver. Var det noget der kunne lade sig gøre nu med V3, eller er det umuligt pga hosting?

PS: Det der kræves er [mysqld] sektionen af /etc/mysql/my.cnf skal have den her linie:

Kode: Vælg alt

ft_min_word_len = 3
Og efter genstart af mysql, så skal man fyre den her af på den tabel der søges i:

Kode: Vælg alt

REPAIR TABLE some_table QUICK;
Vi har desværre ikke mulighed for at rette i config-filer, da serveren er et shared miljø. Der er dog forskellige search backends, men jeg har ikke overblik over deres performance - selvom jeg godt tør gætte på at MySQL (læs: MariaDB) nok er den hurtigste / mindst server-load.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Men, for nu lige at stille det muligvis lidt dumme spørgsmål; er det så farligt at åbne op for søge-engines der potentielt belaster serveren mere end andre? Bliver søgefunktionen på LM overhovedet brugt i en grad, så det overhovedet er målbart på serverbelastningen? Jeg ved at jeg selv højst bruger søgefunktionen en gang om måneden, +/-.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ellers kan man jo altid Google "site:lydmaskinen.dk søgeord"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er som regel også det jeg falder tilbage på, når jeg vil søge efter ord som "DIY" og den slags. Oh well. Jeg klarer mig. Tænk ikke mere over det. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu er jeg ikke database eller søgeekspert, men jeg mindes fra det arbejde jeg trods alt har haft med det at fuzzy-søgninger eller for mange * kan lægge en server helt ned, særligt når der er så meget indhold. Men om grænsen er 2, 3 eller 4 bogstaver er nok en blanding af best-practise og en mavefornemmelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Joachip skrev: lør 23. maj 2020 10:05 Det er som regel også det jeg falder tilbage på, når jeg vil søge efter ord som "DIY" og den slags. Oh well. Jeg klarer mig. Tænk ikke mere over det. :)
Hmm .. jeg kan *muligvis* sætte ft_min_word_len via phpMyAdmin, men jeg bliver nødt til at vente med at gøre forsøget til næste gang vi har forumet lukket ned for maintanance, da det tager en del til at rebuilde indexet, hvis jeg rent faktisk har permissions til at gøre det.

Ud over det, har jeg også kigget lidt på feedback omkring phpBBs indbyggede full-text search, og det er ikke udpræget positivt - så jeg tror ikke det er den vej vi skal ned af..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck... Andre der oplever autoplay på embeddede youtube videoer? Autoplay er dødens pølse og skal dø.
Det er først sket for mig indenfor den sidste times tid eller sådan, det er dog muligt at det har været sådan i et døgns tid e.l.

Folk kan teste eksempelvis her - hop til slutningen af videoen, lad tiden løbe ud, og se om den vil igang med autoplay:
viewtopic.php?p=715105#p715105
viewtopic.php?p=714208#p714208
viewtopic.php?p=710198#p710198

Osv......

Autoplay er slået fra hos mig på youtube.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nevermind, Autoplay var åbenbart slået til i den embeddede player.
Youtube plejer ellers at være fin til at snakke sammen på tværs af embed afspilning og afspilning på youtube.com, eksempelvis hvad angår valg af opløsning og volume/mute. Åbenbart ikke hvad autoplay angår.

Nyt svar