Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg af Holger »

The End.

Tillad mig at copy+paste fra min Facebook.

UPDATE:
I spoke to the fourth and final person at Apple. Even with clear proof of purchase/receipt, there's nothing they will do about it.

They refuse to refund me and claim it's not their responsibility.

This means that you don't own any software you buy via the App Store.

Any already installed software on *your* computer can stop working at any moment due to missing authentication.

Also it can be removed at any time from your purchase history so you can't re-download.

And there's no refund from Apple no matter what.
-
ORIGINAL POST:
Don't buy expensive software through Apple's App Store.

I'll never do it again and neither should you.

Apple has removed a piece of software I've bought from the App Store.

The software won't run on my computer without authentication from the App Store and I won't be able to install it on my new computer.

Interestingly, after the first time I contacted Apple about it, they've since also removed it from my purchase history. Without refunding me and without telling me about it.

I've contacted Apple Support again, but since it's more than two years "old" software, they won't help me or refund me. Not our problem, they say.

This is both arrogant and fraudulent, and removing my proof of purchase makes it difficult to make a case against them.

When you purchase something from the App Store, you buy it from Apple - not the software developer. In the eyes of the law Apple is the one responsible for both authentication and refunding.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har du mulighed for at søge på kvitteringen i mails? Så kan det være nemmere at datosætte hævningen.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har fundet kvitteringen (screenshot) og Apple har den. Det er har ingen betydning for deres "afgørelse".

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er godt nok lusket, lige til at blive nervøs over. :?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er således intet til hinder for, at man køber et stykke software til $1,000 Via Apples App Store og det efter 15 dage ikke længere virker eller ikke kan gen-downloades - OG at man ikke får en krone igen.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Not cool!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

:-(

Sidste (dyre) stykke software jeg har købt via App Store nogensinde. Er nødt til at fortsætte med Logic Pro X gennem storen, men det er jo også ejet af Apple selv.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Prøver at lave lidt regnskab, men regeringens lockdown har ikke gjort noget godt for folks betalingshastighed i år... :puke:

Screen Shot 2020-06-06 at 13.08.12.png
Screen Shot 2020-06-06 at 13.08.12.png (31.59 KiB) Vist 1117 gange

Medlemsavatar
JensJI
Medlem
Indlæg: 35
Sted: Aarhus

Indlæg af JensJI »

Har alle dine kunder bagudbetaling og kræver det ikke generelt meget energi af dig i form af påmindelser og rykkere?

Jeg har været selvstændig i mange år, og synes det mere er reglen end undtagelsen, at der er problemer, når kunder skal betale på kredit.
Enten er det en påmindelse på mail, påmindelse på telefon, regulere rykkere, inkasso, diskussion om hvorvidt timeantallet nu kunne passe og så selvfølgelig de tabte penge i de tilfælde folk ikke kunne betale.

Det er muligvis min branche (webudvikling), der er udfordret, men tænker også, at der kan være mange nystartede musikere, som måske ikke har skabt en sund forretning omkring deres musik endnu, som du handler med.

Vi gik for nogle år tilbage over til at give en kontantrabat ved at forudbetale på klippekort samt tilbyde kreditkort betaling, og med ét gik alle problemerne væk.
Nu var der pludseligt ikke flere, der var "ved at skifte bank", ikke havde fået mailen, havde spørgsmål til timeforbruget osv.

Man lærer selvfølgelig også at screene kunderne lidt bedre efterhånden.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

"Ved at skifte bank", heh heh ja det er en klassiker :-D

De fleste er heldigvis faste kunder, så selvom det kan tage lidt tid og frem og tilbage, så mister jeg sjældent mere end 5-6.000 kr. om året i sidste ende.

Det er mest besværet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Update på Spectre/Apple App Store skandalen, beskrevet et par posts oppe.

Zynaptiq (som nu ejer rettighederne til Spectre) har tilbudt mig en gratis licens til Spectre. Og selvom de ikke har nogen forpligtelse til at gøre det overhovedet.

Skulle bare fremvise min originalekøbskvittering fra 2015.

God service til en fremtidig kunde!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Sådan, rigtig god stil fra dem!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, ik.

Havde skrevet til dem for nogle dage siden, men uden svar. Fik svar på Gearslutz og på mail i dag.

Deres forklaring var, at de p.t. får ca. 10 henvendelser i minuttet, haha. Fair nok.

Der sidder sandsynligvis tusinder af brugere verden over og beder om det samme, og hver skal behandles manuelt.

Medlemsavatar
Jazzfaetter
Forum Donator
Indlæg: 4

Indlæg af Jazzfaetter »

Det er trist at et af verdens største og mest succesfulde virksomheder opfører sig på den måde. Og det er antageligt amerikansk lovgivning man er oppe mod. Og på deres disclaimer, license agreement, eller whatever, står der sikkert på linje 7365 at man skal købe en æske tudekiks med Applesmag samtidig med de øvrige produkter.
“Apple Whiner Bisquit - add to basket?“
Tak for adviseringen, håber alle får penge tilbage eller lign.
Vh Henrik


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg sidder i en spænding, og venter på at der kommer en Grillfest 2020 tråd ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ah ja, må hellere komme i gang

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

22/8 er klart den bedste dag ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: lør 2. sep 2017 22:30 Vend gerne tilbage hvis du får testet! [Wavesfactory Trackspacer, nu version 2.5]
Testet og købt ;-)

Jeg synes det er et genialt plug-in. Jeg ville ønske, at jeg havde fundet på det og markedsført det.

For engangs skyld et "idiot plug-in", der ikke partout ødelægger mere end det hjælper.

Vha. low cut og high cut i side-chainen styrer man hvilket område plug-innet aktivt skal skabe plads mellem en kilde og et modtagerspor.

Vha. amount (ratio %) styrer man mængden.

Hjernedødt simpelt og effektivt.

Kun hvis man går ind i de lidt mere avancerede indstillinger i Trackspacer får man adgang til attack/release, som faktisk står ganske fornuftigt per default.

Derudover en kærkommen M/S mode i stedet for default L/R mode, hvis man får brug for det.

Jeg vil anbefale det til alle mine kunder, i stedet for at skulle forklare en længere smøre om opsætning af Pro-MB, som i øvrigt ikke har helt samme frekvensopløsning til dette formål.

PS. Hvis nogen ikke har/gider købe Trackspacer, så har jeg lavet en "emulerings"preset til Pro-MB, som man kan lege med.

Alt i alt 100% pengene værd og hvis det ikke allerede er en klassiker, så bliver den det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Heh, det var da noget tilbage at der blev skrevet om den her. :) Blev du tippet om den af en kunde nu her, eller hvordan?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det var en kunde, der brugte det i en session, så jeg var nødt til at købe det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mindes også at have set Fanu (finsk Drum & Bass artist og mastering gut) bruge den i noget tid.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

fire-saga-demi-lovato-holger-lagerfeldt-master.jpg
fire-saga-demi-lovato-holger-lagerfeldt-master.jpg (2.62 MiB) Vist 701 gange
Demi Lovato - In The Mirror

Skamløs selvpromovering, men det er jo ikke hver dag at den slags kommer forbi Vantinge, Fyn.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Nu så jeg godt nok lige traileren, musikken fejler ikke noget, men filmen ser godt nok helt utroligt ringe ud. Ringe kan også nogen gange være godt - jeg vil ikke 100% afvise, jeg kunne ende med at se den.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar