Har bestilt 2 nye DAWs hos MM-Vision i Lejre. Jeg har PreSonus Studielive 32 Ai med Firewire800 der skal ind i den nye PC.
Er det muligt, og giver det mening i forhold til fremtidssikring, at sætte et Thunderbolt 3 PCIe kort i PC´en og via en eller anden form for konverter at sætte FireWire800 til den vej ?
Hvad skal der evt. til og er konverteringen pålidelig uden yderligere latency ? Jeg tracker både fulde bands mens spiller også softsynth, hvorfor jeg gerne vil arbejde med så lidt latency og deraf lille buffersize som mulig.
Det er dette kort jeg evt. påtænker:
https://www.mm-vision.dk/ASUS-Thunderbo ... ess-3-0-x4
Her et billede med ordren og sammensætningen hos MM-Vision:
(Intel 10. gen. i7 CPU på ASUS bundkort Z490-E ROG med den nye 1200 sokkel)
Jeg ved godt at FireWire er forældet, men er glad for mine 2 stk. PreSonus Studiolive pulte som lydkort til Cubase 10.5 - har en i mainstudiet og en i hjemmestudiet. Alternativt må jeg ud og finde 2 stk. FireWire PCIe kort at sætte i maskinerne, men synes det kunne være klogt/smart hvis jeg kunne sætte det nye Thunderbolt 3 kort i istedet.
På forhånd mange tak for hjælpen - kan se der er lydmaskinister med forstand/erfaring på Thunderbolt, men har ikke kunnet finde svar i tidligere post på min bekymring.
Coronakrams til jer alle