Hitfilm Express - Hvad er bedste render preset?

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Hitfilm Express - Hvad er bedste render preset?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har en videofil som jeg laver nyt lydspor til, til Spitfire Westworld konkurrencen.
Den originale videofil fylder 3,25GB for 4 minutter og 16 sekunder, i 1920x1080, 23.976024 frames, 48kHz.

Har lavet lidt test med youtube full hd preset, uncompressed AVI og GoPro 10-Bit.
Der kommer ikke billede på GoPro 12-Bit, når jeg afspiller filen i VLC.

Uncompressed AVI ligner jo den oprindelige fil, men fylder 5.7GB for 30 sekunder, og videoen er 4:16 i dens fulde længde.

Youtube og GoPro 10-bit presets ser umiddelbart også fine ud, men jeg vil bare ikke ud i at min fil ender med at ligne lort, når det er uploadet til Youtube. Mine egne 720 videoer fra Blender kan ofte godt ende med at se elendige ud, når Youtube har tygget på dem, så derfor ville jeg prøve et nyt program.
Og inden folk snakker Davinci Resolve her i tråden, så lukker jeg den med at min computer ikke kan køre det. Jeg har prøvet.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvorfor overhovedet rendere videoen igen? Hvorfor ikke bare erstatte audioen?

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

De tal er er da godt nok høje - en spillefilm fra hollywood ell koncert film med pink floyd på 2 timer fylder måske 6 gb - men tit meget mindre - ???????

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Forstår heller ikke helt. Min fylder 629,4MB når jeg har erstattet audio. Det vel og mærke den fil de lavede med den højeste opløsning.
skriver noder

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

det må være den mappe som indeholder backup af overgange klip tekst mmm - :)
Senest rettet af derermusikanten000 tirs 2. jun 2020 07:32, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

bryla skrev: tirs 2. jun 2020 07:10 Forstår heller ikke helt. Min fylder 629,4MB når jeg har erstattet audio. Det vel og mærke den fil de lavede med den højeste opløsning.
det er en størelse jeg kan gendkende.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Er det westworld?
Mener da ikke disse fylder mere end 3 gb ialt for alle filerne.
Jeg har konverteret mine med Handbrake før jeg begyndte at lægge lyd til.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

10 bit? Det er total overkill, din originale video fil er 99.9% sikkert kun 8 bit, Du har kun gavn af 10 bit, hvis råoptagelserne er 10 bit og redigeringen også er foretaget i 10 bit.
Har aldrig selv brugt AVI-formatet. Jeg bruger selv Final Cut til videoredigering og rendere/exportere altid i .mov - ProRes. Det ser også fint ud på YT.
Hvis du kan komme i nærheden af en mac med iMovie - som jo er standard på macs - så prøv at exportere fra den... - mener den har en decideret YouTube-setting.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er slut målet youtube?

Edit: Ja, det er det kan jeg se :)

Der ville jeg nok evt. ende med en .mov med ukomprimeret pcm audio.

Video komprimering afhænger så lidt af hvor meget data du gider håndtere.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

ProRes 4.2.2 med lineær PCM til YouTube. Men bemærk at farverne varierer en del afhængig af hvilket codec YouTube bruger til afspilning.

Det varierer fra platform til platform og browser til browser. Du kan få nogle ubehagelige overraskelser, som er uden for din kontrol, desværre.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Er det den fil med den moderne bil med biljagt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Angående filstørrelser:

ww.png
ww.png (13.14 KiB) Vist 1769 gange

Dem på ~3½GB er 1080, de andre er 720, som navnet også indikerer.


MrBacon skrev: tirs 2. jun 2020 05:08 Hvorfor overhovedet rendere videoen igen? Hvorfor ikke bare erstatte audioen?
Hvordan gør jeg det?

Jeg har Handbrake, Blender og nu Hitfilm Express, hvis en af dem kan gøre det...
Jeg kører Windows 7 64 bit.

bluefonia skrev: tirs 2. jun 2020 10:50 10 bit? Det er total overkill, din originale video fil er 99.9% sikkert kun 8 bit, Du har kun gavn af 10 bit, hvis råoptagelserne er 10 bit og redigeringen også er foretaget i 10 bit.
Har aldrig selv brugt AVI-formatet. Jeg bruger selv Final Cut til videoredigering og rendere/exportere altid i .mov - ProRes. Det ser også fint ud på YT.
Hvis du kan komme i nærheden af en mac med iMovie - som jo er standard på macs - så prøv at exportere fra den... - mener den har en decideret YouTube-setting.
Holger skrev: tirs 2. jun 2020 11:32 ProRes 4.2.2 med lineær PCM til YouTube. Men bemærk at farverne varierer en del afhængig af hvilket codec YouTube bruger til afspilning.

Det varierer fra platform til platform og browser til browser. Du kan få nogle ubehagelige overraskelser, som er uden for din kontrol, desværre.
Jeg kan se i VLC at den oprindelige fil også er Apple ProRes (apcn).
Jeg kan dog ikke umiddelbart vælge noget der klinger af ProRes i Hitfilm Express.


derermusikanten000 skrev: tirs 2. jun 2020 12:11 Er det den fil med den moderne bil med biljagt
Det er korrekt.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

dem jeg hentede fylder 300mb - 1920 - 1080 - - frames 23.98 sec - nå men vil måske prøve for sjovt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Aha, jeg kan se at de har ændret de filer de har uploadet, så det nu er MP4 filer, netop i den størrelse i nævner. Det kan være jeg henter dem, så.

Jeg er stadig interesseret i at vide hvordan jeg erstatter lydsporet, og undgår endnu en rendering.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Christoffer I. N. skrev: tirs 2. jun 2020 14:44
MrBacon skrev: tirs 2. jun 2020 05:08 Hvorfor overhovedet rendere videoen igen? Hvorfor ikke bare erstatte audioen?
Hvordan gør jeg det?

Jeg har Handbrake, Blender og nu Hitfilm Express, hvis en af dem kan gøre det...
Jeg kører Windows 7 64 bit.
Hent https://www.fosshub.com/MKVToolNix.html
Smid din video ind i source og derefter dit audiospor i nederste vindue - deselect det originale audiospor (hvis der er et). Audiosporet skal selvfølgelig passe 1:1 til video klippet.
Output til MKV container.
2020-06-02_15-12-13.jpg
2020-06-02_15-12-13.jpg (194.13 KiB) Vist 1747 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MrBacon skrev: tirs 2. jun 2020 15:14
Christoffer I. N. skrev: tirs 2. jun 2020 14:44
MrBacon skrev: tirs 2. jun 2020 05:08 Hvorfor overhovedet rendere videoen igen? Hvorfor ikke bare erstatte audioen?
Hvordan gør jeg det?

Jeg har Handbrake, Blender og nu Hitfilm Express, hvis en af dem kan gøre det...
Jeg kører Windows 7 64 bit.
Hent https://www.fosshub.com/MKVToolNix.html
Smid din video ind i source og derefter dit audiospor i nederste vindue - deselect det originale audiospor (hvis der er et). Audiosporet skal selvfølgelig passe 1:1 til video klippet.
Output til MKV container.

Fedt, det ser ud til at virke! Tak.

VLC skriver at lyden er araw, er det en tabsfri encoding (hvis overhovedet en encoding)?


tilføjelse:
tillader mig lige at quote dig Holger, så du ser mit spørgsmål om araw.
Holger skrev: tirs 2. jun 2020 11:32 ..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Pas, men noget med RAW kunne jo godt tyde på det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev: tirs 2. jun 2020 15:56 Pas, men noget med RAW kunne jo godt tyde på det.
Takker, jeg googler lidt videre. Det jeg indtil videre kunne finde var noget lignende flac..

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Der sker ingen encoding i tool'et. Det er en PCM fil, du har vedlagt går jeg ud fra? Du kan se det i GUI - det er, hvad der bliver inkluderet. MKV er bare en container. Det kan være, at filen læses forskelligt fra afspiller til afspiller, men det, du burde ende op med er en "container" fil (MKV filen) med 1 x MOV video (urørt) og 1 x PCM audio (urørt). Du kan i øvrigt også inkludere flere audiospor, undertekster osv, hvis du en dag skulle få behov for det.
2020-06-02_17-28-13.jpg
2020-06-02_17-28-13.jpg (35.83 KiB) Vist 1705 gange

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Må jeg ikke lige slå et slag for https://audiospot.audio/audiospot-creativetools .. de klarer alt mit video-encode/decode arbejde, og er oven i købet gratis (men smidt et par $$$ efter dem på paypal, hvis du tjener penge på det).
This ToolKit is the fastest and must easiest way to replace audio in video (non-destructive), batch convert any video into Apple ProRes, DNxHD, DNxHR and AVC video aka H264 (MPEG-4 Part 10) and more.

"ER Media ToolKit" uses under the hood FFmpeg code with easy to use and user friendly GUI to easily create new media in a single Drag&Drop.

---

With "ER Media ToolKit" You can also add more audio streams in any selected video, separate audio and video streams, fix audio offset created by h264 videos with aac audio or wmv videos and other highly compressed media formats. you can extract audio as Wav 48khz 16/24 bit from any video doesn't matter if it is mono, stereo multichannel or surround sound and the same goes for replacing audio.

"ER Media ToolKit" gives you the ability to constraint video frame rate, rotate videos clockwise or counterclockwise, create video from an image sequence and lots of other cool, fast and easy media handling essential for video editors, sound engineers and other media Pros.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MrBacon skrev: tirs 2. jun 2020 17:30 Der sker ingen encoding i tool'et. Det er en PCM fil, du har vedlagt går jeg ud fra? Du kan se det i GUI - det er, hvad der bliver inkluderet. MKV er bare en container. Det kan være, at filen læses forskelligt fra afspiller til afspiller, men det, du burde ende op med er en "container" fil (MKV filen) med 1 x MOV video (urørt) og 1 x PCM audio (urørt). Du kan i øvrigt også inkludere flere audiospor, undertekster osv, hvis du en dag skulle få behov for det.
Tak for uddybningen! Ja, det er en PCM fil.

Hippo skrev: tirs 2. jun 2020 17:45 Må jeg ikke lige slå et slag for https://audiospot.audio/audiospot-creativetools .. de klarer alt mit video-encode/decode arbejde, og er oven i købet gratis (men smidt et par $$$ efter dem på paypal, hvis du tjener penge på det).
This ToolKit is the fastest and must easiest way to replace audio in video (non-destructive), batch convert any video into Apple ProRes, DNxHD, DNxHR and AVC video aka H264 (MPEG-4 Part 10) and more.

"ER Media ToolKit" uses under the hood FFmpeg code with easy to use and user friendly GUI to easily create new media in a single Drag&Drop.

---

With "ER Media ToolKit" You can also add more audio streams in any selected video, separate audio and video streams, fix audio offset created by h264 videos with aac audio or wmv videos and other highly compressed media formats. you can extract audio as Wav 48khz 16/24 bit from any video doesn't matter if it is mono, stereo multichannel or surround sound and the same goes for replacing audio.

"ER Media ToolKit" gives you the ability to constraint video frame rate, rotate videos clockwise or counterclockwise, create video from an image sequence and lots of other cool, fast and easy media handling essential for video editors, sound engineers and other media Pros.
Super! Umiddelbart gør MKVToolNix det præcis som ønsket, men det kan være jeg glor på Audio Spot når der ikke lige er run på.....

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Arg kendte ikke til Spitfire Westworld konkurrencen, men har lige i vanvidstempo lavet musik til scenen på ca. 3 timer, for at nå deadline i morgen. :shock:

Sig lige til når du har lagt dit forlag ud, Christoffer. Vil mega gerne høre det. Skal nok sige til når mit er uploaded.

Jeg har i øvrigt lavet mit i Ableton og det var ingen problemer at importere video, og eksportere den igen fra Ableton, med mit score.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det er en super fed konkurrence. Glæder mig til at høre dit. :)


Jeg laver en fælles tråd i "Din Musik".
Her:
viewtopic.php?f=6&t=82030

Nyt svar