Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: Holgers Blog

Indlæg af MrBacon »

Huskede du forresten at få søgt din kompensation for tabt omsætning?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, har haft for travlt med at tjene nye penge, heh heh

Men tak for tipsne!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: fre 15. maj 2020 11:05 Nej, har haft for travlt med at tjene nye penge, heh heh

Men tak for tipsne!
HAHA :thumbup: :banan:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hver gang jeg mærker den selvstændige erhvervsdrivendes evige nervøsitet over alt fra konjekturer til whatever, så minder jeg mig selv om hvordan jeg har tjent og mistet millioner, mistet et studie, vundet det tilbage igen og kørt adskillige retssager i løbet af få år tilbage i 90'erne og start-2000'erne.

Så får alt ligesom perspektiv og jeg fokuserer på videre, videre, videre i stedet for at dvæle, og tude over spildt mælk (særligt længe, i hvert fald).

Lortebranche. Fantastisk branche. Det meste af tiden er det bare utroligt at kunne leve godt af sin hobby uanset hvad.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

God indstilling! :thumbup:
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, Thomas.

Og for en god ordens skyld, så er det ikke ment som en hån mod nogen som helst, som ikke gør/kan det samme.

Jeg kan om nogen sætte mig ind i hvor uretfærdigt, hårdt og demotiverende det føles at blive røvrendt gang på gang. Jeg var selv ved at give op flere gange med både angst og lettere depression.

Folk som pt. sidder et sted i branchen, hvor de nærmest helt er afskåret fra at tjene til dagen og vejen pt. pga. regeringens lockdown, det må være meget angstprovokerende.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mikkel Ræv har i nat og i dag nappet to af vores helt nye gæslinger - den ene ved højlys dag. Og vi havde endda rævesikret (not!) en tønde land efter den dræbte 3 gæs sidste år.

Nu har jeg købt en stor rævefælde, købt et volierehus og meldt mig til jagttegn i september, får bygget et "observationstårn", køber god riffel, spitzen kikkertsigte, nightvision og rævekald.

Dø, dø, dø. Selvom den bare følger sin natur, så skal den fandme ikke dræbe alle mine små, uskyldige gæs (det gør jeg selv senere).

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

købt en stor rævefælde, købt et volierehus og meldt mig til jagttegn i september, får bygget et "observationstårn", køber god riffel, spitzen kikkertsigte, nightvision og rævekald
Kan rigtig godt lide ved dig, Holger. At du forsøger ikke forhandle med en modstander, der ikke er forhandlingsinteresseret :-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: søn 17. maj 2020 23:04 Nu har jeg købt en stor rævefælde, købt et volierehus og meldt mig til jagttegn i september, får bygget et "observationstårn", køber god riffel, spitzen kikkertsigte, nightvision og rævekald.
Så er du også klar til Zombie apokalypsen :lol:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Til det formål vil en taktisk shotgun nok være bedre ;)

Jeg har kig på denne riffel. Skulle være en af de meste præcise ud af boksen og .223 REM er perfekt til ræve.

https://jagtoglystfiskerhuset.dk/jagt/1 ... rmint.html

Så mangler jeg en god optik og fod.

En anden fordel ved langt om længe at få våbentilladelse er, at jeg kan aflive rotter og skadede råbukke (sidder fast i vores eksterne hegn) mere humant.

Derudover bliver det sikkert sjovt med spontan aftensmad, da der er mange fasaner og harer på grunden.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Wow, du går all in :).. Mind mig om ikke at pisse dig af :lol:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh, skal noget gøres, så skal det gøres ordentligt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

TJJ skrev: man 18. maj 2020 09:12 Wow, du går all in :).. Mind mig om ikke at pisse dig af :lol:
Well, våbentilladelse i DK gives forhåbentlig kun til folk med det mentale overskud til at lade våbnene ligge når man bliver pisset af.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det skal desuden opbevares i et aflåst våbenskab, så det er ikke noget man lige hiver frem i affekt.

Selvfølgelig må man skyde i selvforsvar, teknisk set. Den er bare svær at vinde i praksis i Danmark.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

david mondrup skrev: man 18. maj 2020 13:36
TJJ skrev: man 18. maj 2020 09:12 Wow, du går all in :).. Mind mig om ikke at pisse dig af :lol:
Well, våbentilladelse i DK gives forhåbentlig kun til folk med det mentale overskud til at lade våbnene ligge når man bliver pisset af.
Well, det var nu en joke, men ok :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger Lagerfeldt - Gæssenes vogter.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Det er altså lidt sjovt, men det er også godt gået af dig specielt taget i betragtning af at det er relativt dyrt, tidskrævende og svært at tage jagttegn (har jeg hørt). Du viser utroligt meget karakter i den post der, sådan:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak :-)

-

Her i pinsen har jeg fået installeret og opdateret på min nye Mac mini til studiet.

Overraskende nok, så har jeg ikke oplevet ét eneste tilfælde af manglende kompatibilitet, installationsproblemer (når jeg eller fik fat i downloaden) eller crashes. Ren røv at trutte i.

Det inkluderer bl.a. en masse plug-ins/software. Her rater jeg lige et par selskaber i forhold til hvor nemt det er at installere/opgradere/få support:

Antares - Vel nærmest et kundefjendsk foretagende, men det lykkedes mig faktisk at opgrade en Auto-Tune 7 til Pro, men måtte installere både en plug-in manager og tredjeparts autorisationssoftware, der kræver en kernel extension på Mac'en. Dårlig stil, da jeg ikke gider at have crap liggende et så følsomt sted. Deres website kører langsomt og det krævede 10-15 forsøg før downloads virkede.

Apple (App Store) - Apple har tilsyneladende ansat 15-årige sommerhjælpere til support. Spectre (Aurchitect/Triumph) er trukket tilbage fra App Store efter jeg har købt den (trods alt 700 kr. eller deromkring) og virker ikke med mindre jeg trækker Internettet til computeren, da den phoner home til App Storen. Apple har nu helt fjernet mit køb fra purchases - uden at give mig pengene tilbage. Af samme grund kan jeg slet ikke installere den på min nye Mac. Har skrevet til de nye ejere, Zynaptique, om hjælp og afventer svar, men vil forstætte mit togt mod Apple for at få mine 700 kr. tilbage af principielle årsager.

Audio Ease - Ingen umiddelbar mulighed for at opgradere fra Barbabatch 4 > 5 på hjemmesiden uden separat support. Mystisk nok genkendes min email som login, men mit oprindelige køb af Barbabatch findes ikke i systemet. Er p.t. i limbo og afventer svar fra support.

CableGuys - Bum. Nemt. Dog lidt pudsigt, at ens navn ikke registreres i den licenserede plug-in, som efterlader felterne blanke.

FabFilter - Bedre og nemmere bliver det ikke. Havde ikke brug for support, men de er blandt de hurtigste og mest grundige når jeg har haft.

Flux - Bum. Nemt.

Izotope - nem re-installation. Har ikke haft det store held med deres pre-sales support dog (intet svar). Til gengæld er der kommet en ny flink BDM, så glæder mig til at få noget samarbejde op at køre med Izotope og Lydmaskinen måske.

Jthink - Argh. En ellers superhurtig support fra ejeren er endt i at jeg stadig ikke har et fungerende Jaikoz. Har betalt en opdatering, men han kludrer rundt i links og licenser og svarer nu ikke tilbage på mails i flere dage. P.t. spildte penge OG manglende software.

NuGen - Uha, det website trænger til en overhaling. Fejl i loginsystemet, som ikke ville genkende min konto. Jeg var dog "halvt" logget ind, da jeg var logget ind i supportdelen, men bare ikke kunne få adgang til mine downloads og fulde konto. Til gengæld superhurtig support, der emailede mig et direkte download link, dog uden licens, hvilken jeg så fandt i en gammel mail.

Relab - Bum. Nemt.

Softtube - Oprindeligt noget hø fordi man var tvunget til at bruge Gobbler og linke til iLok. Denne gang var det bare via iLok, selvom jeg havde lidt indledende problemer med at logge ind på deres website. Skrev til support, men har ikke hørt tilbage endnu.

Sonalksis - Flinke fyre bag og supporten plejer at være superhurtig. Selve installationen gav mig problemer, da jeg ikke kunne finde min konto og mine mails ikke virkede i download manageren. Har skrevet til support og afventer.

Sonoris - Bum. Nemt.

SoundToys - Hohum... var logget ind og købt et nyt plug-in, som aldrig dukker op på downloadlisten/under køb. FIk et direkte link, men næste gang bliver det svært at finde, når det ikke er på listen. Har skrevet til support uden svar endnu.

TC Electronic - Det var nemt, da jeg har direkte hul igennem. Aner ikke hvordan det ellers fungerer, men ingen problemer med installationen ellers.

TDR - Bum. Nemt.

ToneProjects - En ellers flot hjemmeside, der endda har mit kontrafej et sted, men jeg kunne ikke finde et sted at logge ind/downloade køb. Løsningen: klik på support-fanen, klik på spørgsmålet "How can I download my purchased plug-ins again?" så det folder sig ud, klik på linket i brødteksten med "Go here to manage your orders", indtast din email på næste side. Så modtager man en email med et link til en downloadside. Fordelen er, at man ikke behøver et login/password, men det er knyttet til ens email, men funktionen er godt skjult.

Valhalla - Bum. Nemt.

Voxengo - Arrogant support (ejer/udvikleren selv?) når jeg har kommet med featureforslag. Det bliver et nej tak herfra til at købe flere plug-ins, men er glad for deres mange gratis plug-ins. En utroligt rodet hjemmeside desværre, så det lykkedes mig at downloade de forkerte plug-ins først.

Waves - Ja, det er et helt kapitel for sig med Waves Update Plan (WUP) og en rodebunke af forbehold, hvis man køre forskellige pakker som er opgraderet på forskellige tidspunkter. Et regulært mareridt. Heldigvis har jeg Cyber Farm til at guide mig igennem dén jungle. Det kan nemlig godt betale sig at bestille gennem dem, lige med Waves i hvert fald.

Oeksound - Bum. Nemt.

Mangler stort set kun UAD og har selvfølgelig installeret en masse andet gøgl på puteren uden problemer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

UAD burde ikke give dig problemer, udover at jeg ikke ved hvad der er anderledes på Mac. Der er jo nogle hardware drivere..


Hvad har du fra Cableguys?


Medlemsavatar
Rune L-H
Forum Donator
Indlæg: 13
Sted: Hvidovre

Indlæg af Rune L-H »

Holger skrev: søn 31. maj 2020 18:47(...) men funktionen er godt skjult.
Sandt. Der er mange forbedringer jeg gerne vil lave til websitet, men det er jo relativt simpelt at gøre log in mere tilgængeligt så det vil jeg få gjort. Takker!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der var kort fra kommentar til handling :-D Fedt

Lige nu er det sikkert ikke et problem, men på længere sigt er det nok en god idé at gøre mere synligt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tænke for retfærdighedens skyld at opdatere efterhånden som der skete en udvikling:
Holger skrev: søn 31. maj 2020 18:47 Audio Ease - Ingen umiddelbar mulighed for at opgradere fra Barbabatch 4 > 5 på hjemmesiden uden separat support. Mystisk nok genkendes min email som login, men mit oprindelige køb af Barbabatch findes ikke i systemet. Er p.t. i limbo og afventer svar fra support.
Modtaget svar fra support: gratis at opdatere fra 4 til 5 og han har fixet min kontofejl. Det var da service af Audio Ease at gøre det gratis.
ToneProjects - En ellers flot hjemmeside, der endda har mit kontrafej et sted, men jeg kunne ikke finde et sted at logge ind/downloade køb. Løsningen: klik på support-fanen, klik på spørgsmålet "How can I download my purchased plug-ins again?" så det folder sig ud, klik på linket i brødteksten med "Go here to manage your orders", indtast din email på næste side. Så modtager man en email med et link til en downloadside. Fordelen er, at man ikke behøver et login/password, men det er knyttet til ens email, men funktionen er godt skjult.
Ja, det blev jo fixet nærmest 5 sekunder efter min oprindelige post ;-)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev: søn 31. maj 2020 18:47 ...
Apple (App Store) - Apple har tilsyneladende ansat 15-årige sommerhjælpere til support. Spectre (Aurchitect/Triumph) er trukket tilbage fra App Store efter jeg har købt den (trods alt 700 kr. eller deromkring) og virker ikke med mindre jeg trækker Internettet til computeren, da den phoner home til App Storen. Apple har nu helt fjernet mit køb fra purchases - uden at give mig pengene tilbage. Af samme grund kan jeg slet ikke installere den på min nye Mac. Har skrevet til de nye ejere, Zynaptique, om hjælp og afventer svar, men vil forstætte mit togt mod Apple for at få mine 700 kr. tilbage af principielle årsager.
...
Denne må du endelige holde os opdateret på...
Holger skrev: søn 31. maj 2020 18:47 Waves - Ja, det er et helt kapitel for sig med Waves Update Plan (WUP) og en rodebunke af forbehold, hvis man køre forskellige pakker som er opgraderet på forskellige tidspunkter. Et regulært mareridt. Heldigvis har jeg Cyber Farm til at guide mig igennem dén jungle. Det kan nemlig godt betale sig at bestille gennem dem, lige med Waves i hvert fald.
Hvad bruger du stadig af Waves?

Jeg har droppet alt hvad jeg havde fra dem - var ellers glad for deres de-esser der var så nem at bruge at selv jeg kunne finde ud af den...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AnotherDan skrev: tors 4. jun 2020 00:44
Holger skrev: søn 31. maj 2020 18:47 ...
Apple (App Store) - Apple har tilsyneladende ansat 15-årige sommerhjælpere til support. Spectre (Aurchitect/Triumph) er trukket tilbage fra App Store efter jeg har købt den (trods alt 700 kr. eller deromkring) og virker ikke med mindre jeg trækker Internettet til computeren, da den phoner home til App Storen. Apple har nu helt fjernet mit køb fra purchases - uden at give mig pengene tilbage. Af samme grund kan jeg slet ikke installere den på min nye Mac. Har skrevet til de nye ejere, Zynaptique, om hjælp og afventer svar, men vil forstætte mit togt mod Apple for at få mine 700 kr. tilbage af principielle årsager.
...
Denne må du endelige holde os opdateret på...
Apple har nu også fjernet softwaren fra min purchase history - uden at refunde mig. Det er svindel efter min mening.

De vil ikke refundere fordi købet er over 2 år gammel.

Det gør det reelt ekstremt farligt at købe software via Apples App Store, så det vil jeg aldrig gøre mere nogensinde.

Fordi der har fjernet det fra min purchase history, så er det desuden svært at køre en forbrugersag, da jeg så skal trawler mindst et par års VISA-hævninger igennem for måske at finde hævningen.
Hvad bruger du stadig af Waves?

Jeg har droppet alt hvad jeg havde fra dem - var ellers glad for deres de-esser der var så nem at bruge at selv jeg kunne finde ud af den...
Primært RenComp og et par andre plug-ins i ny og næ, men har regnet ud at det ikke kan betale sig at købe dem separat. Har Platinum Bundle.

Nyt svar