Stop dog den mand

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: Stop dog den mand

Indlæg af MrBacon »

Kimex skrev: ons 20. maj 2020 12:49 Vi kan ikke sætte os ind i at et objekt har hellig status.
Selvfølgelig kan vi det. Hvor mange mennesker ser du koste skatteyderne millioner af kroner, når muslimer brænder det danske flag af? Du ved - det med det kristne kors i midten, der viser landets officielle religion? Ingen vel .....? Er det ikke det samme?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

MrBacon skrev: ons 20. maj 2020 12:55
Kimex skrev: ons 20. maj 2020 12:49 Vi kan ikke sætte os ind i at et objekt har hellig status.
Selvfølgelig kan vi det. Hvor mange mennesker ser du koste skatteyderne millioner af kroner, når muslimer brænder det danske flag af? Du ved - det med det kristne kors i midten, der viser landets officielle religion? Ingen vel .....? Er det ikke det samme?
Vi køber da bare et nyt. Og man må godt afbrænde det danske flag i Danmark. Men man må ikke afbrænde udenlandske flag i Danmark. Og det er egentligt en forældet indskrænkelse af ytringsfriheden. Så kunne man jo lige så godt lave forbud mod sat skænde koranen og biblen.

Jeg husker da Jens Jørgen Yhorsen ville lave en Jesus film i 1973. Den mødte stor modstand, da mange fandt den blasfemisk. Da den var færdig i 1992 var folk ligeglade. Så provokationen faldt fuldstændigt til jorden.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Det hører da ind under ytringsfriheden.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mikkel Kå skrev: søn 17. maj 2020 21:33 Mon de alle sammen har fået 2500 i bøde for at bryde forsamlingsforbuddet?
Nope. For politiske demonstrationer har hele tiden været undtaget forsamlingsforbudet. Så måske har man de sidste par måneder kunne samle 500 mennesker til et brag af en fest, bare man havde et banner med hvor der står “Ud med Pernille Skipper” :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Smart - Sådan en t-shirt skal jeg have. Så er der frit slag i bolledejen efterfølgende...

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Problemet består i at både dig og Kimex giver den lovlige demonstrant skylden for de ulovlige demonstranters opførsel (som er dem, der koster samfundet millioner).

Er det ikke lettere, billigere og bedre bare at ignorere fjolset ihjel? Hvorfor skal ytringsfriheden tilsidesættes, fordi I ikke er enige i budskabet, der bliver ytret?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

MrBacon skrev: ons 20. maj 2020 21:35
Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Problemet består i at både dig og Kimex giver den lovlige demonstrant skylden for de ulovlige demonstranters opførsel (som er dem, der koster samfundet millioner).

Er det ikke lettere, billigere og bedre bare at ignorere fjolset ihjel? Hvorfor skal ytringsfriheden tilsidesættes, fordi I ikke er enige i budskabet, der bliver ytret?
Nej, stadigvæk ikke. Palludan kan sige hvad han vil, det rager mig en høstblomst.
Det er når han begynder at brænde ting af, hans ven Uwe skider på gulvet i kulturinstitutioner, mm at han overskrider grænsen.
Det er ikke ytring, det er provokation, og det er ikke nødvendigvis en rettighed.
Når han så provokerer så voldsomt som han gør, så kommer tosserne fra de autonome som lader sig provokere, og vil tæske ham. Det må de heller ikke, helt klart.
Det der så pisser mig af er, at jeg som skatteborger skal betale for hele gildet.

Hvis jeg fik lyst til at stille mig op på en ølkasse f.eks. i Tingbjerg, og proklamerede antietnisk sludder, så ville der gå højst 3 min. inden jeg havde fået så mange tæsk der kunne ligge på mine skuldre.
Resultatet ville nok være at jeg ikke ville gøre det mere. Hvorfor? Jeg kan ikke få politibeskyttelse, da jeg ikke er opstillingsberettiget til folketinget.
Det er Palludan, med sine snydeunderskrifter, og ca. 1- 1,5 % vælgertilslutning. Han kommer aldrig ind i folketinget, men han vil plage os, og koste de danske skatteydere penge med sit vås til sine dages ende.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kimex skrev: ons 20. maj 2020 16:07
Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Det hører da ind under ytringsfriheden.
Nu joker du da? Er Koran og flagafbrænding en måde at ytre sig på? Det sender jo ikke noget budskab. Enten kan man ikke li´ nogle af delene, eller osse fryser man bare, og havde ikke andet ved hånden :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Hov hov, det er jo fint hvis du ikke selv vil, men jeg skal da have lov til at brænde hvilken som helst bog fra min boghylde.

Jeg har sgu selv købt den.

Om det er koranen, biblen eller en hvilken som helst anden røverhistorie eller faglitteratur, så er det mit valg - ikke dit.

Den der magtliderlighed til at bestemme over andre hører ingen steder hjemme. Bare fordi du er uenig, fornærmet eller tror på himmelnisser, så giver det ikke dig ret til at lege diktator.

Hvis jeg så har tænkt mig at lave en lille fest ud af det i min have og offentliggøre afbrændingen mens jeg danser og synger oldnordiske viser, så falder det ind under ytringsfriheden.

Det gjorde det ikke for nogle år siden, men loven er heldigvis blevet opdateret.

Fjollet? Muligvis. Fornærmende for nogle? Helt sikkert. Forbudt? Nej.

Hygge-hejsa! .-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Holger skrev: ons 20. maj 2020 23:02
Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Hov hov, det er jo fint hvis du ikke selv vil, men jeg skal da have lov til at brænde hvilken som helst bog fra min boghylde.

Jeg har sgu selv købt den.

Om det er koranen, biblen eller en hvilken som helst anden røverhistorie eller faglitteratur, så er det mit valg - ikke dit.

Den der magtliderlighed til at bestemme over andre hører ingen steder hjemme. Bare fordi du er uenig, fornærmet eller tror på himmelnisser, så giver det ikke dig ret til at lege diktator.

Hvis jeg så har tænkt mig at lave en lille fest ud af det i min have og offentliggøre afbrændingen mens jeg danser og synger oldnordiske viser, så falder det ind under ytringsfriheden.

Det gjorde det ikke for nogle år siden, men loven er heldigvis blevet opdateret.

Fjollet? Muligvis. Fornærmende for nogle? Helt sikkert. Forbudt? Nej.

Hygge-hejsa! .-)
Undskyld, nu ser jeg et billede for mig hvor du danser nøgen rundt ved fuldmåne, med kohorn på hovedet, mens du brænder en stak af "Mette F. en selvbiografi" og er ved at dø af grin :dollargrin:
Problemet er at jeg via skatten skal betale når nogle enten vil banke dig, eller den blå vogn kommer med spændetrøjen :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 22:41Det der så pisser mig af er, at jeg som skatteborger skal betale for hele gildet.
Men er det så ytringsfrihed du går op i eller de økonomiske konsekvenser deraf? Du bliver vist nødt til at holde tungen lige i munden her :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Spørgsmålet er, om man mon skulle gøre sådan, at man har ret til at demonstrere op til et vidst beløb i offentlig betalt politibeskyttelse pr år, og når dette er opbrugt, så må man enten betale af egen lomme eller vente med næste demonstration indtil efter årsskifte.

Kunne dette mon være en måde at gøre det på?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 22:41 Hvis jeg fik lyst til at stille mig op på en ølkasse f.eks. i Tingbjerg, og proklamerede antietnisk sludder...
...Jeg kan ikke få politibeskyttelse, da jeg ikke er opstillingsberettiget til folketinget.

Er du sikker på det?

Moses Hansen fik da i størrelsesorden 5-600 betjente til at marchere med igennem Nørrebro...

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: tors 21. maj 2020 02:32 Spørgsmålet er, om man mon skulle gøre sådan, at man har ret til at demonstrere op til et vidst beløb i offentlig betalt politibeskyttelse pr år, og når dette er opbrugt, ...
...så får man kun en ambulance stillet til rådighed af det offentlige :dollargrin:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: tors 21. maj 2020 02:32 Spørgsmålet er, om man mon skulle gøre sådan, at man har ret til at demonstrere op til et vidst beløb i offentlig betalt politibeskyttelse pr år, og når dette er opbrugt, så må man enten betale af egen lomme eller vente med næste demonstration indtil efter årsskifte.

Jeg kan lige se for mig Paludan gå fra dør til dør med en indsamlingsbøtte og spørge Hr og Fru Jensen, om de vil donere nogle skillinger til hans politibeskyttelse... :lol:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det kunne måske være fint - Man kunne forestille sig flere modeller. Paludan må sige præcis hvad han vil. Problemet er, han opsøger steder, hvor han kan stå og skrige det ind i hovedet på folk, han håber på vil blive provokeret af det, mens han har sikret sig selv politibeskyttelse. I London har de speakers corner - måske kunne vi have et tilsvarende sted, hvor han kunne stå og råbe lige så tosset han vil.

Min kære gamle mor lærte mig, at man altid skulle overveje sine handlinger i lyset af: "Hvad hvis alle gjorde som mig?" Tænk hvis 100 mennesker holdt demonstrationer hver dag kun med det formål at provokere andre mennesker. Det ville trække helt uoverskuelige samfundsressourcer. Og jeg ville i samfundet og demokratiets navn gøre mit til, at det blev lukket ned.

Jeg synes, Free Jazz Mod Paludan er et skægt initiativ, men jeg bliver også lidt provokeret af det - For jeg synes, alle skal have ret til at demonstrere, og jeg synes, også man skal have ret til at holde taler, uden at nogen møder op med en gigantisk støjsender og ødelægger det hele. Men at demonstrere og udtrykke sine egne holdninger er noget andet end at lave happenings med det ene formål at provokere andre.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mr. Soundman skrev: tors 21. maj 2020 02:57
Mr. Soundman skrev: tors 21. maj 2020 02:32 Spørgsmålet er, om man mon skulle gøre sådan, at man har ret til at demonstrere op til et vidst beløb i offentlig betalt politibeskyttelse pr år, og når dette er opbrugt, så må man enten betale af egen lomme eller vente med næste demonstration indtil efter årsskifte.

Jeg kan lige se for mig Paludan gå fra dør til dør med en indsamlingsbøtte og spørge Hr og Fru Jensen, om de vil donere nogle skillinger til hans politibeskyttelse... :lol:
Haha

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hugo skrev: ons 20. maj 2020 23:36
Holger skrev: ons 20. maj 2020 23:02
Hugo skrev: ons 20. maj 2020 15:53 Jeg synes bare at denne tråd kører af sporet hele tiden.
Alle taler om ytringsfrihed. Ja, det har alle, og det skal alle ha´.
Men hvad pokker har det med Koran og flagafbrænding at gøre.
Det har ingen ret til i min verden.
Hov hov, det er jo fint hvis du ikke selv vil, men jeg skal da have lov til at brænde hvilken som helst bog fra min boghylde.

Jeg har sgu selv købt den.

Om det er koranen, biblen eller en hvilken som helst anden røverhistorie eller faglitteratur, så er det mit valg - ikke dit.

Den der magtliderlighed til at bestemme over andre hører ingen steder hjemme. Bare fordi du er uenig, fornærmet eller tror på himmelnisser, så giver det ikke dig ret til at lege diktator.

Hvis jeg så har tænkt mig at lave en lille fest ud af det i min have og offentliggøre afbrændingen mens jeg danser og synger oldnordiske viser, så falder det ind under ytringsfriheden.

Det gjorde det ikke for nogle år siden, men loven er heldigvis blevet opdateret.

Fjollet? Muligvis. Fornærmende for nogle? Helt sikkert. Forbudt? Nej.

Hygge-hejsa! .-)
Undskyld, nu ser jeg et billede for mig hvor du danser nøgen rundt ved fuldmåne, med kohorn på hovedet, mens du brænder en stak af "Mette F. en selvbiografi" og er ved at dø af grin :dollargrin:
Problemet er at jeg via skatten skal betale når nogle enten vil banke dig, eller den blå vogn kommer med spændetrøjen :lol:
Håber du dukker op til Lydmaskinens grillfest, så skal du se løjer! Dog ret sikker på at Mondrup så spiller helt vildt højt på et eller andet folkeinstrument samtidig.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Holger skrev: ons 20. maj 2020 23:02 Hvis jeg så har tænkt mig at lave en lille fest ud af det i min have og offentliggøre afbrændingen mens jeg danser og synger oldnordiske viser, så falder det ind under ytringsfriheden.
...eller hvad jeg kalder onsdag aften.

Men nu holder Paludan sig vel sjældent til sin egen have :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

The World Is His Playground.

Min kone dealer med ham på regulær basis i politiet... han er skyld i meget overarbejde, så vi har et nærmest personligt forhold til hans eskapader.

Sådan er et demokrati med ytringsfrihed også. Det er prisen og det må vi leve med. Alternativet er værre, nemlig censur og diktatur. Forhåbentlig lærer både nydanskere og gammeldanskere at ignorere provokationer i stedet for at kaste mere benzin på bålet.

Og det sker faktisk mere end man skulle tro, altså at han bliver ignoreret helt bevidst.

Det har været en strategi fra både politiet og flere medier at man i gennem noget tid har forsøgt at tie ham ihjel. Fx sender de ikke længere pressemeddelelser ud om hans demoer, med mindre de har været nærmest tvunget til det af praktiske hensyn.

Så min opfordring er at lade være med at hidse sig op. Hvis ingen dukker op og ingen harcelerer over ham i medierne, så koster han færre og færre penge og tilsidst ligner han bare en tosse på en sæbekasse i en park.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Så min opfordring er at lade være med at hidse sig op. Hvis ingen dukker op og ingen harcelerer over ham i medierne, så koster han færre og færre penge og tilsidst er han er bare en tosse på en sæbekasse i en park.
Ja. Simpelthen.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Meget enig.

Personligt gider jeg nu også sjældent at hidse mig op; det er jo mig selv, der skal hidse mig ned igen - og det tager sq så lang tid :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: tors 21. maj 2020 12:54 Min kone dealer med ham på regulær basis i politiet... han er skyld i meget overarbejde, så vi har et nærmest personligt forhold til hans eskapader. ...
Nogle gange har jeg næsten mere ondt af politiet end de muslimer han provokerer... Det må godt nok være en sur tjans at få som betjent, at skulle stå og vogte Paludan medens han anstrænger sig til det yderste for at trigge indvandreres vrede... :oops: Sådan nogle dage står de nok og tænker på, om de alligevel skulle have læst til noget andet :roll:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men det er jo lige præcis det - Selvfølgelig skal samfundet ikke betale for at beskytte en mand, der gør sit yderste for at provokere andre. Så kunne Brøndby Support lige så godt anmelde en demonstration midt på FCK-fanklub tribunen i Parken - og det kunne de gøre uge efter uge, for de er der jo bare for at ytre deres budskab.

Vi er gået meget længere end at beskytte Paludans ret til at ytre sine budskaber - Nu beskytter vi også hans bevidste provokationer - Det har intet med ytringsfrihed at gøre, og det er selvfølgelig ikke i orden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar