Logic 10.5 - Apollo 8p problemer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Logic 10.5 - Apollo 8p problemer

Indlæg af Bestchops »

Heysan!

Efter jeg har opdateret til LPX 10.5 oplever jeg desværre store audio problemer.

Jeg er på Mojave, Apollo8p.

Har opdateret alle drivere og firmware.

Alligevel oplever jeg pludselig at jeg stort set ikke kan optage uden LPX stopper (gerne med et stort digi click eller crack lige inden).

Også blot ved afspilning kan audio pludselig "wobble", og lave pludselig pitchskift, og cracks som hvis der var et sync/wordclock issue.

Jeg har forsøgt at disable diverse plugs uden at det gjorde nogen forskel.

I LPX kan jeg se at "DISK I/O" og processing thread vinduet laver nogle pludselig spikes.


Jeg har masser af plads ledig på disk.

Er der noget jeg overser? Kørte som sagt perfekt med dette setup i årevis, indtil jeg opdaterede (flot).


Tak for hjælpen ;-)


Kh
Peter

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Har konstateret nu at problemet primært er når jeg arbejder i 88.2 som jeg plejer. Kører jeg 44.1 forsvinder problemet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mens det er ekstremt sandsynligt, at det er relateret til Apollo driveren og Logic Pro 10.5's samarbejde, har du så testet at LPX 10.5 kan køre smooth i 88.2k, på din puter, når du ikke bruger Apollo?

Bare lige for at lokalisere fejlen mere præcist.

Er problemet med Apollo testet i et nyt, blankt arrangement (for at udelukke plug-ins som ikke er glade for LPX 10.5)?

Kører du med samme buffer size som før?

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Hej Holger

Lige det har jeg faktisk ikke testet. Men jeg har netop testet bare at afspille en audiofil i Finder (via apollo), og der gør den faktisk det samme. Kunne det ikke tyde på LPX faktisk ikke er problemet?

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Yes, har også testet forskellige buffersettings uden ændring.

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Nu lader det til jeg har fundet problemet!

Jeg slog wifi fra, så virker det? Højst uventet vil jeg sige. Men fandt en post omkring det på uadforum, hvor nogen havde samme problem. Dog på Windows? De havde løst det ved at slå BT og Wifi fra. Syret, det har ikke været et problem før.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det med Wi-Fi er en kendt ting med DAWs, har også været oppe at vende herinde flere gange.

Spørgsmålet er dog om det var Wi-Fi eller mere noget som stod og knaldede ressourcer i baggrunden over Internettet helt generelt (Dropbox fx).

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Ok! Det er gået fuldstændig min næse forbi. Har som sagt kørt med det her eksakte setup siden jeg fik mit Apollo for snart flere år siden, og aldrig har det været et problem.

Men det “nye” er at jeg har knaldet et LAN stik i mac’en i stedet for, og WIFI stod så bare aktiv, uden at være logget på et netværk.

Det kan man åbenbart ikke så. Nu hvor alt trådløst er slået fra, så virker det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak for update, måske kan nogle andre blive en erfaring rigere ;-)

Default avatar
Bestchops
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af Bestchops »

Håber jeg!

Men ja, i gamle dage var det jo BANDLYST at ha internet på SAMME computer som man lavede musik. Mark ville overhovedet ikke tale med dig, hvis han opdagede det.

Det troede jeg bare vi var ovre :-)


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt at du fandt ud af det.

Jeg kører også kablet på min studiecomputer, med wifi slået fra, ikke fordi jeg har udfordringer, bare for det ikke skal kunne forstyrer noget eller risikere at have højere latency på netværket.

Men jeg aktiverer det jævnligt når der lige skal Airdroppes filer fra en iPhone eller en andens Mac.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar