Melodyne forårsager LPX Crash - Workaround?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Melodyne forårsager LPX Crash - Workaround?

Indlæg af Rolland »

Hej Lydmaskinister,

Jeg har arbejdet i et projekt over et stykke tid, hvor Melodyne's Assistant blandt andet benyttes.
Det har kørt så fint, som det nu kan med det forholdsvist bug'y Celemony Melodyne Assistant* - Men efter at jeg har haft lukket projektet og DAW'en ned ifbm. pause, har Celemony's produkt nu senest toppet med sin ødelæggende ubevidste inkompetence ved mit forsøg på genåbning af projektet i LPX:

Hele sessionen fejler nu ved åbning med besked om, at "Logic Pro X quit unexpectedly while using the MelodyneCoreCocoa plug-in" og med den obligatoriske lange detaljerede beskrivelse i halen på det hele.
Screenshot 2020-05-16 at 18.51.16.png
Screenshot 2020-05-16 at 18.51.16.png (136.12 KiB) Vist 291 gange
Jeg har efterfølgende ændret i LPX's Preferences om IKKE at bruge Melodyne Assistant i forsøget på at kunne åbne projektet igen.
deactivated.png
deactivated.png (421.06 KiB) Vist 291 gange
Men resultatet er det samme.

Nogen idéer til, hvordan jeg kommer udenom dette?

(*Melodyne Assistant brillerer ellers med, at det lige pludselig holder op med at tage fat i lydsporet og en meddelese om, at det er vist ikke så godt, dukker op. Så er der blot at afmontere plugin'et fra channel strip, lægge det på igen og så starte forfra. Det hjælper ikke at lukke projektet ned og starte op igen. Herligt.)
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Update: Jeg har været i TimeMachine og hente en tidligere version af projektet. Denne version virker heldigvis. Så er det bare at omgøre tingene igen.

Hvis Celemony vender tilbage med et fornuftigt svar, opdaterer jeg tråden hér.
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mig bekendt er det Logics implementering af ARA 2, som er problemet .. men ja - hør da hvad Celemony har at sige.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

og nu kom jeg i tanke om hvor jeg havde læst den information:

https://www.synchroarts.com/faq/revoice ... ogic-pro-x

Jeg tænker at Melodyne måske dealer med de samme problemer ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Apple er fløjtende ligeglade desværre.

Nyt svar