Klip i lydfil, men LPX betragter fortsat som én samlet fil? = Ændrede Key Commands

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Klip i lydfil, men LPX betragter fortsat som én samlet fil? = Ændrede Key Commands

Indlæg af Rolland »

Hej Lydmaskinister,

Jeg har lige opgraderet til Logic Pro X 10.5 og oplever, at når jeg klipper i en audiofil, så opfører LPX sig anderledes end tidligere:

Når jeg før klippede i audio filer, kunne jeg eksempelvis mute de opklippede lyddele. Nu skærer LPX hele filen over én kam. Jeg kan dog godt fjerne de opklippede dele, men det er ikke hensigten.

Bug eller workaround?
LogicXmuteall.mp4
(4.25 MiB) Downloadet 11 gange
(jeg har ikke fundet ud, hvordan jeg ændrer min signatur i det nye Lydmaskinen setup, men jeg kører Logic Pro 10.5 på OSX Catalina 10.15.4 )
Senest rettet af Rolland lør 16. maj 2020 17:04, rettet i alt 1 gang.
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Hér er endnu et eksempel
Muting Region not scissored audio slices.mp4
(2.43 MiB) Downloadet 28 gange
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du har måske fået lavet en group. Hvis edit så er slået til, så følges det hele ad?

Det går lidt hurtigt i videoen og det er ikke tydeligt hvordan du muter (key command/short cut?).

Men mit gæt må være på en eller anden gruppefunktion er aktiveret.

EDIT: Nej, det ser ud til at du muter sporene - ikke regionerne. Nok fordi dine key commands er lavet om efter update.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Holger skrev: lør 16. maj 2020 16:36 Du har måske fået lavet en group. Hvis edit så er slået til, så følges det hele ad?
Jeg har lige startet et nyt projekt fra scratch.
Der sker det samme?
Muting Region not scissored audio slices.mp4
(5.21 MiB) Downloadet 28 gange
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

EDIT: Nej, det ser ud til at du muter sporene - ikke regionerne. Nok fordi dine key commands er lavet om efter update.

Hvis du har været vant til at M = mute regioner, så ligner det, at du nu har M = mute spor.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Holger skrev: lør 16. maj 2020 16:40 EDIT: Nej, det ser ud til at du muter sporene - ikke regionerne. Nok fordi dine key commands er lavet om efter update.

Hvis du har været vant til at M = mute regioner, så ligner det, at du nu har M = mute spor.
Du har nok ret...! Jeg så godt en bemærkning ifbm. opgraderingen om, at LPX ændrede på key commands.
Der er vel ikke nogen mulighed for at hente de gamle key command settings frem...
Roland Saint - creating grandiose pop music


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er sgu da også noget af en service, lige at lave genvejstaster om fra en update til en anden.... :roll:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rolland skrev: lør 16. maj 2020 15:32 (jeg har ikke fundet ud, hvordan jeg ændrer min signatur i det nye Lydmaskinen setup, men jeg kører Logic Pro 10.5 på OSX Catalina 10.15.4 )
Klik på linket
ucp.php?i=ucp_profile&mode=signature

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: lør 16. maj 2020 16:45 Det er sgu da også noget af en service, lige at lave genvejstaster om fra en update til en anden.... :roll:
De er "bare" resat til default. Det har jeg oplevet før mellem store updates.

Det burde ikke nødvendigvis ske, men jeg har oplevet denne "service" før ;-) Tager altid en back up af mine key commands.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Interessant nok... Jeg har nu lige rejst tilbage i tiden med Time Machine til før opdateringen for at finde gamle key commands, men det lykkedes mig ikke at finde dem.

De nuværende ændrede key ("default") commands for LPX 10.5 er arkiveret under
Music/Audio Music Apps/Key Commands

Jeg husker ikke, om LPX 10.4.8 gemte key commands samme sted?

Anyhows, der er slet ikke gemt nogen key commands på samme sti fra tiden før opdateringen.
I min søgen efter alternative steder konstaterer jeg, at mappen "Key Commands" slet ikke eksisterer under mappestrukturen Library/Application Support, hverken i "Time Machine's "fortid" eller "i dag".

Ej, hvor jeg savner mine gamle key commands :-/

(Tak for signaturhenvisning Holger :-))
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heldigvis kan de jo hurtigt genskabes. Og måske en kærkommen mulighed for at opdage nogle nye og smarte.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Holger skrev: lør 16. maj 2020 17:10 Heldigvis kan de jo hurtigt genskabes. Og måske en kærkommen mulighed for at opdage nogle nye og smarte.
Det var netop dét med at opdage nye og smarte key commands, som jeg tappede ind på.
Men mine workarounds gør, at jeg snubler over mig selv med det nye setup.
Jeg har heldigvis fundet en backup af mine key commands i en mail (!), så jeg er nu tilbage i de gode gamle dage.

Tak for input i tråden hér - Guld værd, som altid :-)
Roland Saint - creating grandiose pop music


Nyt svar