Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af Joachip »

Jeg kan forresten godt lide den skrifttype i kører med. De fleste fonte ligner ellers et trafikuheld i Windows, men den her er faktisk nice. Et hurtigt kig i css'en siger Roboto. :thumbup:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Forfriskende nyt design - alt er nemt at læse og designet er enkelt og konsistent. Kanongodt arbejde - tak :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 09:42
DUBTEMPLE skrev: lør 18. apr 2020 09:34 [snip]

(men må indrømme at LM maskinen er eneste sted jeg har problemet)

Kan delvis omgås ved at bruge nyere Chrome version, hvis andre skulle opleve det samme, og gide bruge seperat browser til LM
Jeg tror godt jeg ved hvad problemet er, faktisk, men det er utrolig svært at debugge når man ikke har den enhed der giver problemer at teste med. Det kan være vi lige kan stikke hovederne sammen hvis du en dag er omkring Vesterbro, og ellers ikke udviser andre symptomer end hvad man normalt associerer med musikere generelt (tømmermænd, mangel på penge, ect) ..
Tak for venligheden, ses måske en anden gang, men det her er under bagatel-grænsen, nævnte det nok mere af "tekniske årsager",..

Lader til jeg måske den eneste, og telefonen fra 2015/16 er på vej ud, med slapt batteri og knust glas, du kan nok bruge tiden bedre :-)

Ny telefon der snart tages i brug til daglig er Motorola G7 Power, opløsning 1520 x 720, og Android seneste ver 9 PPOS29-114-134-10

Alt er TILSYNELADENDE godt på denne, såvidt jeg lige kan se i skrivende stund, gir lyd hvis jeg observerer "noget"

Tak igen for godt arbejde !!!
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

@hippo:

Nu blev jeg lidt nysgerrig på "youtube" problemet, og jeg tror jeg har en python-løsning som kan konvertere embeds til generiske youtube links så man slipper for at gøre det selv (det virker ihvertfald i mit lille mickeymouse eksempel).

Det virker sikkert ikke med det nye automatiske embed script, men i hvertfald bliver det konverteret til et link man da kan klikke på.

Eksempel post: viewtopic.php?p=709191#p709191
Mike-air skrev: fre 3. apr 2020 09:17 Og her Yuri's MCV på månen - utroligt imponerende lavet :shock: :-D
--slettet-pga-konvertering--

Og her Soviet MCV:
--slettet-pga-konvertering--

HÅBER EA er lidt fornuftige og fortsætter serien eller ihvertfald laver flere remastered versioner i fremtiden, for der er jo fans nok (inkl mig) som drømmer om det..

Kode: Vælg alt

--slettet-pga-konvertering--
Capture.PNG

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike, jeg har været inde på en mulighed for at konvertere de gamle tags til nyt. Det gjorde Hippo klart for mig, at man ikke kan. 😁

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 13:37 @hippo:

Nu blev jeg lidt nysgerrig på "youtube" problemet, og jeg tror jeg har en python-løsning som kan konvertere embeds til generiske youtube links så man slipper for at gøre det selv (det virker ihvertfald i mit lille mickeymouse eksempel).
Altså - hvis vi endelig skal skyde kode af på databasen, så skal det fikses 100% - og ikke bare gøre det lidt nemmere! Det skal enten laves i rå SQL + RegEx eller i php med mysqli som db-driver. Mike, ta fat i mig på messenger hvis du føler du kan skrive overstående flawless ..

Q: Hvorfor kan man ikke bare search-replace i databasen på "--slettet-pga-konvertering--" og erstatte det med --slettet-pga-konvertering-- samt søge på "--slettet-pga-konvertering--" og erstatte det med ""?
A: Fordi embed-scriptet først konverterer en url til den internt brugte kode når man poster eller editerer en post.

Og altså .. det *kan* selvfølgelig laves hvis man kaster nok timer efter det! Der er bare en del hængepartier jeg meget gerne vil have styr på, inden jeg springer på det her issue ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 14:03 Mike, jeg har været inde på en mulighed for at konvertere de gamle tags til nyt. Det gjorde Hippo klart for mig, at man ikke kan. 😁
Jeg forstod det mere som at det var det nye embed-script som ikke automatisk laver youtube links i tekst om til en embed, med mindre det er en person med en browser som manuelt sidder og gør det.

Mit foreslag her er også blot at konvertere --slettet-pga-konvertering-- til et link man kan klikke på.

Så det er egentlig mere et hack, end det er et fix.

Edit: Lader til jeg forstod det korrekt ^^

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det var det jeg foreslog. Netop at konvertere tags til links via kodning. Men, som sagt pointerede Hippo, at det ikke kan lade sig gøre.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:10
Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 13:37 @hippo:

Nu blev jeg lidt nysgerrig på "youtube" problemet, og jeg tror jeg har en python-løsning som kan konvertere embeds til generiske youtube links så man slipper for at gøre det selv (det virker ihvertfald i mit lille mickeymouse eksempel).
Altså - hvis vi endelig skal skyde kode af på databasen, så skal det fikses 100% - og ikke bare gøre det lidt nemmere! Det skal enten laves i rå SQL + RegEx eller i php med mysqli som db-driver. Mike, ta fat i mig på messenger hvis du føler du kan skrive overstående flawless ..

Q: Hvorfor kan man ikke bare search-replace i databasen på "--slettet-pga-konvertering" og erstatte det med "--slettet-pga-konvertering--" samt søge på "--slettet-pga-konvertering--" og erstatte det med ""?
A: Fordi embed-scriptet først konverterer en url til den internt brugte kode når man poster eller editerer en post.

Og altså .. det *kan* selvfølgelig laves hvis man kaster nok timer efter det! Der er bare en del hængepartier jeg meget gerne vil have styr på, inden jeg springer på det her issue ..
Fuld respekt for det; både at du vil løse det 100% i stedet for en mellemvej. Men også at der er andre vigtigere ting.

Jeg havde lige 20 minutter til overs :-P

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. hvis det endelig skal ske, er det her hvad der skal gøres; allerhelst i rå SQL ..

Kode: Vælg alt

--slettet-pga-konvertering--

.. skal skrives om til ..

--slettet-pga-konvertering--
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:20 .. hvis det endelig skal ske, er det her hvad der skal gøres; allerhelst i rå SQL ..

Kode: Vælg alt

--slettet-pga-konvertering--

.. skal skrives om til ..

--slettet-pga-konvertering--
Men vil det blive til nye embeds i så fald?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:20 .. hvis det endelig skal ske, er det her hvad der skal gøres; allerhelst i rå SQL ..

Kode: Vælg alt

--slettet-pga-konvertering--

.. skal skrives om til ..

--slettet-pga-konvertering--
Var det ikke det, at jeg foreslog dig ...? :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 14:26 Var det ikke det, at jeg foreslog dig ...? :)
Ikke sådan som jeg læste det - men jeg kan selvfølgelig have taget fejl! Hvis nogen kan stikke mig en SQL statement som gør det her er jeg lydhør! Den skal operere på phpbb3_posts .post_text kolonnen.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Beklager, jeg kan kun python og R. Mit SQL er begrænset til simple queries :-D
Senest rettet af Mike-air lør 18. apr 2020 14:33, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Rosenfeldt skrev: tors 16. apr 2020 18:42
Hippo skrev: tors 16. apr 2020 18:38
mediumaevum skrev: tors 16. apr 2020 18:15 Embeds til youtube, med [ youtube ] [ /youtube ] tags virker ikke længere.

Er det fordi man bare skal indsætte et link direkte, uden tags?
Hvis ja, så burde I få fixet det så det også virker med tags, da gamle tråde/indlæg før opdateringen ikke længere viser youtube-embeds.
Dette er korrekt - og løsningen er at editere posten og indsætte det fulde link. Jeg har undsøgt tingene meget grundigt, og der er desværre ikke en måde at gøre det automatisk på, da selve embed scriptet først scanner efter indhold når man submitter en post. Sorry 😕
Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?
Ok, jeg har nok taget fejl ...

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg må indrømme, at det første, jeg gjorde var at blokere sidebaren.
2020-04-18_14-34-07.jpg
2020-04-18_14-34-07.jpg (225.7 KiB) Vist 1332 gange

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 14:24 blive til nye embeds i så fald?
Ja! Som sagt - hvis det bare var at ændre tags + føje en url til, havde jeg gjort det .. men jeg er ikke nogen ørn til RegEx for nu at sige det mildt, og jeg har ikke lige energi til at stable et php-script med databasedriver osv på benene lige nu her. Tro det eller lad være, jeg har andre gøremål i livet end at arbejde på lydmaskinen - og de par uger er gået med lige præcis dette, så jeg håbede jeg lige kunne ta den med ro et øjeblik .. men ak ;)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:35
Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 14:24 blive til nye embeds i så fald?
Ja! Som sagt - hvis det bare var at ændre tags + føje en url til, havde jeg gjort det .. men jeg er ikke nogen ørn til RegEx for nu at sige det mildt, og jeg har ikke lige energi til at stable et php-script med databasedriver osv på benene lige nu her. Tro det eller lad være, jeg har andre gøremål i livet end at arbejde på lydmaskinen - og de par uger er gået med lige præcis dette, så jeg håbede jeg lige kunne ta den med ro et øjeblik .. men ak ;)
Jeg skal lige forstå dig helt korrekt: Du siger, at det er IKKE muligt at lave et script der leder efter alle de gamle YouTube tags, - og derefter konventere dem til et nyt link - hvori det unikke YouTube tag er inkluderet?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

MrBacon skrev: lør 18. apr 2020 14:34 Jeg må indrømme, at det første, jeg gjorde var at blokere sidebaren.

2020-04-18_14-34-07.jpg
Det er man selvfølgelig velkommen til. I øvrigt er sidebaren er først aktiv når opløsningen er over 1200 css-pixels bred.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 14:38 Jeg skal lige forstå dig helt korrekt: Du siger, at det er IKKE muligt at lave et script der leder efter alle de gamle YouTube tags, - og derefter konventere dem til et nyt link - hvori det unikke YouTube tag er inkluderet?
Jeg siger 3 ting:
1) At hvis det blot var at lave --slettet-pga-konvertering-- om til --slettet-pga-konvertering-- havde jeg allerede gjort det.
2) At hvis kunne skrive RegEx godt nok til at kunne gøre det i en SQL statement *ville* jeg gøre det.
3) At jeg ikke umiddelbart har tid (og energi) til at bakse en php-backend sammen, så jeg kan gøre det i php - hvilket jeg trods alt er komfortabel med. Men det er formegentlig der den ender ..

Ved mindre man vil byde ind med en færdig SQL statement, stopper debatten her :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: lør 18. apr 2020 14:49
Rosenfeldt skrev: lør 18. apr 2020 14:38 Jeg skal lige forstå dig helt korrekt: Du siger, at det er IKKE muligt at lave et script der leder efter alle de gamle YouTube tags, - og derefter konventere dem til et nyt link - hvori det unikke YouTube tag er inkluderet?
Jeg siger 3 ting:
1) At hvis det blot var at lave --slettet-pga-konvertering-- om til --slettet-pga-konvertering-- havde jeg allerede gjort det.
2) At hvis kunne skrive RegEx godt nok til at kunne gøre det i en SQL statement *ville* jeg gøre det.
3) At jeg ikke umiddelbart har tid (og energi) til at bakse en php-backend sammen, så jeg kan gøre det i php - hvilket jeg trods alt er komfortabel med. Men det er formegentlig der den ender ..

Ved mindre man vil byde ind med en færdig SQL statement, stopper debatten her :)
Ok, jeg skal nok give dig arbejdsro ..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Bare for en god ordens skyld;

Har diskuteret problemet lidt mere i detalje med Hippo, og den løsning som vil være mest effektiv er uden tvivl hvis nogen her inde kunne diske op med en SQL + Regex syntaks som kan køres lokalt på webserveren (for at undgå en masse andre problemer).

Måske Holger kan donere en lunken o'ense pils til grilfesten til den der kan hjælpe^ 😎

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 15:54 Bare for en god ordens skyld;

Har diskuteret problemet lidt mere i detalje med Hippo, og den løsning som vil være mest effektiv er uden tvivl hvis nogen her inde kunne diske op med en SQL + Regex syntaks som kan køres lokalt på webserveren (for at undgå en masse andre problemer).

Måske Holger kan donere en lunken o'ense pils til grilfesten til den der kan hjælpe^ 😎
Hippo skrev: tors 16. apr 2020 18:49
Rosenfeldt skrev: tors 16. apr 2020 18:42 Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?
Det virker desværre på en ganske anden måde end den "klassiske" bbcode embed - og de to ting kan ikke co-eksistere. Jeg beklager meget, men der er ikke noget at gøre.
Det er det jeg har sagt hele tiden, - men bliver bespist af med "at det kan ikke lade sig gøre" ... :-D Det jeg har foreslået gentagende gange er, at man "beder" databasen om at ændre et URL tag til et andet. Det har jeg gjort på mange Wordpress sider, hvor der også er mange kommentarer. Men, Wordpress PHP, SQL osv. er åbenbart ikke det samme som i phpBB ...

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

For at kunne komme med et forslag til et SQL statement så er det nødvendigt at vide hvordan hhv. det gamle og det nye format er lagret i databasen.
Databasen, er det mysql?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

dormin skrev: lør 18. apr 2020 16:32 For at kunne komme med et forslag til et SQL statement så er det nødvendigt at vide hvordan hhv. det gamle og det nye format er lagret i databasen.
?
Mener du, at man beder databasen kigge efter f.eks alt med "http", og ændre det tag til "https"?

Nyt svar