10/10 knogler (get it?) herfra. En af mine all-time favoritter.Mike-air skrev:(Nu hvor vi snakker klassikere)
Nu er det et par uger siden jeg sidst så den, men ikke desto mindre er det en ikonisk film, som er utroligt fremsynet. Den handler blandt andet om samspillet mellem mennesker og kunstig intelligens, på et tidspunkt hvor det er et meget nyt begreb.
Nogle af scenerne bærer lidt præg af at det er 1968, men er man villig til bare at smile af det, så er der også mange andre scener som er så gode at man bliver i tvivl om det er en helt ny film hvis man ser den i HD.
8,2 af 10 bananer
Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35557
- Sted: Hørsholm
Holger skrev:10/10 knogler (get it?) herfra.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Presumed Innocent (1990)
Næsten helt henne ved slutningen gik det op for mig at jeg havde set den, for ikke så lang tid siden. Den har åbenbart ikke gjort det store indtryk. Filmen er ikke dårlig, men heller super spændende, og dens twist/afsløring til slut er lige friskt nok. 6/10
Der goldene Handschuh (2019)
Gennemgående klam film om Fritz Honka, som myrdede prostituerede kvinder i 70'erne i Hamborg. Den fanger virkeligt 70'er-klam-bodega stemningen og de mennesker der følger med. Mange af scenerne er så ekstremt ulækre og vanvittige, at man ofte griner, men her og dér bliver det også direkte ubehageligt. Velspillet og underholdende film, uden af være fremragende. 7/10
Næsten helt henne ved slutningen gik det op for mig at jeg havde set den, for ikke så lang tid siden. Den har åbenbart ikke gjort det store indtryk. Filmen er ikke dårlig, men heller super spændende, og dens twist/afsløring til slut er lige friskt nok. 6/10
Der goldene Handschuh (2019)
Gennemgående klam film om Fritz Honka, som myrdede prostituerede kvinder i 70'erne i Hamborg. Den fanger virkeligt 70'er-klam-bodega stemningen og de mennesker der følger med. Mange af scenerne er så ekstremt ulækre og vanvittige, at man ofte griner, men her og dér bliver det også direkte ubehageligt. Velspillet og underholdende film, uden af være fremragende. 7/10
Dolittle
Bedre end jeg regnede med men ikke specielt god. Jeg rater den "Meh".
Gemini man
Måtte stoppe efter 15min. Giver den en chance ugen på et tidspunkt. 60fps i film får alt til at ligne en spansk soap opera.
Robots
Gensyn. Stadig fed - langt over f.eks. Pixars nuværende standard imo.
Come to daddy
Den var ret fed. Tror kun den kan streames på amazon pt, men kan tage fejl.
Bedre end jeg regnede med men ikke specielt god. Jeg rater den "Meh".
Gemini man
Måtte stoppe efter 15min. Giver den en chance ugen på et tidspunkt. 60fps i film får alt til at ligne en spansk soap opera.
Robots
Gensyn. Stadig fed - langt over f.eks. Pixars nuværende standard imo.
Come to daddy
Den var ret fed. Tror kun den kan streames på amazon pt, men kan tage fejl.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35557
- Sted: Hørsholm
Det er vist på tide med en opsamling.
Dronningen (2019):
https://www.imdb.com/title/tt8378126/
Der bliver lagt ting ind hist og her som fik mig til at vende og dreje filmen i en uge eller mere. Super udført, og meget fortjent med den gode omtale.
The Favourite (2018):
https://www.imdb.com/title/tt5083738/
Haha, jeg så filmen sammen med min mor. Jeg grinede en del igennem filmen, hun grinede ikke. 5-10 minutter inde fik jeg vist sagt noget med at "den er nok lidt mærkelig...."
Så nu hvor jeg vist har set Yorgos' 2 mest mainstream film, så har jeg nok fået opfyldt lysten til at se mere af hans stil lige foreløbigt.
Kan ikke lige finde ud af om jeg kan anbefale den. Hvis man er til ... "mærkelige" film så er den garanteret lige noget for én.
Baby Driver (2017):
https://www.imdb.com/title/tt3890160/
Fedt at se noget mere til Ansel Elgort. Filmen har 7.6/10 på imdb, det er lige lovligt højt sat.
Men fin film hvis man er til action-kup-ting.
The Insider (1999):
https://www.imdb.com/title/tt0140352/
Igen, 7.8/10 er nok mere end hvad jeg ville give, selvom det er en fin film med en masse på spil, som er til at mærke.
Black Sea (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2261331/
Ikke videre fantastisk film.
Det visuelle fungerer rigtig godt. En ubåds-film hvor undervands-scener virker overbevisende, det er et godt udgangspunkt.
Musikken hintede i starten af noget fedt, men det der semi-orkester-noget som jeg husker slutningen for, var ikke hvad jeg håbede på til at starte med.
Man kan vel godt se den hvis man skal dræbe noget tid.. Men så igen er der nok andre ting der er sjovere at se.
The Kids Are All Right (2010):
https://www.imdb.com/title/tt0842926/
De 5 centrale skuespillere, unge som gamle, gør bestemt filmen værd at se.
Dronningen (2019):
https://www.imdb.com/title/tt8378126/
Der bliver lagt ting ind hist og her som fik mig til at vende og dreje filmen i en uge eller mere. Super udført, og meget fortjent med den gode omtale.
The Favourite (2018):
https://www.imdb.com/title/tt5083738/
Haha, jeg så filmen sammen med min mor. Jeg grinede en del igennem filmen, hun grinede ikke. 5-10 minutter inde fik jeg vist sagt noget med at "den er nok lidt mærkelig...."
Så nu hvor jeg vist har set Yorgos' 2 mest mainstream film, så har jeg nok fået opfyldt lysten til at se mere af hans stil lige foreløbigt.
Kan ikke lige finde ud af om jeg kan anbefale den. Hvis man er til ... "mærkelige" film så er den garanteret lige noget for én.
Baby Driver (2017):
https://www.imdb.com/title/tt3890160/
Fedt at se noget mere til Ansel Elgort. Filmen har 7.6/10 på imdb, det er lige lovligt højt sat.
Men fin film hvis man er til action-kup-ting.
The Insider (1999):
https://www.imdb.com/title/tt0140352/
Igen, 7.8/10 er nok mere end hvad jeg ville give, selvom det er en fin film med en masse på spil, som er til at mærke.
Black Sea (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2261331/
Ikke videre fantastisk film.
Det visuelle fungerer rigtig godt. En ubåds-film hvor undervands-scener virker overbevisende, det er et godt udgangspunkt.
Musikken hintede i starten af noget fedt, men det der semi-orkester-noget som jeg husker slutningen for, var ikke hvad jeg håbede på til at starte med.
Man kan vel godt se den hvis man skal dræbe noget tid.. Men så igen er der nok andre ting der er sjovere at se.
The Kids Are All Right (2010):
https://www.imdb.com/title/tt0842926/
De 5 centrale skuespillere, unge som gamle, gør bestemt filmen værd at se.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Jojo Rabbit
Sjov og god
Sjov og god
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
When They See Us 10/10
https://www.imdb.com/title/tt7137906/?ref_=fn_al_tt_1
på Netflix.
Miniserie om Central Park 5 med fokus på drengene. Rigtig godt fortalt med politiske stabs til Donald Trumps opførsel dengang.
https://www.imdb.com/title/tt7137906/?ref_=fn_al_tt_1
på Netflix.
Miniserie om Central Park 5 med fokus på drengene. Rigtig godt fortalt med politiske stabs til Donald Trumps opførsel dengang.
skriver noder
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35557
- Sted: Hørsholm
Hoold nu kaje mand. Jeg håber ikke der er andre der har brugt deres sene aftentimer denne fredag d. 13. på at se de to film på TV2. Jeg burde nok ha' lavet noget andet.
Knock Knock (2015):
https://www.imdb.com/title/tt3605418/
Keanu Reeves, Ana de Armas og Lorenza Izzo.
De går i bad sammen, så det er da et mikroskopisk højdepunkt..
Undlad at bruge tid på at se filmen.
The Guest (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2980592/
For mig ukendte skuespillere. Starter dårligt ud, bliver bedre midtvejs, og slutter også dårligt. Heller ikke værd at bruge tid på.
Nå, det var denne aftens film. Heldigvis har jeg siden jeg sidst skrev i tråden set nogle gode film også.
Mile 22 (2018):
https://www.imdb.com/title/tt4560436/
Fin action med Mark Wahlberg og co. Ikke noget revolutionerende, men action-scener der fungerer og en OK historie.
Life (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5442430/
Ganske interessant nyere Sci-Fi. Har man læst de to linjers intro på imdb er dette ikke en spoiler: godt og gennemarbejdet rumvæsen-design (markér hertil for at læse)
God lydside, godt visuelt arbejde. Fint soundtrack af samme svensker som også leverede noget godt til den danske Dronningen, Jon Ekstrand.
Er man til sci-fi kan jeg sagtens anbefale filmen.
Tully (2018):
https://www.imdb.com/title/tt5610554/
God film med Charlize Theron i en af hovedrollerne som nybagt mor. Værd at se!
Lost In Translation (2003):
https://www.imdb.com/title/tt0335266/
Hvorfor har jeg ikke set den film noget før?!
Og samtidigt, så glæder jeg mig egenligt over først at se den nu. Den var nok ikke faldet ligeså meget i min smag for 10 år siden.
Bare se den.
Bill Murray gør det helt vildt godt med den der balance mellem komik og hvad han ellers laver. Og en ung Scarlett Johansson som også er god.
Fedt soundtrack der virker godt, selvom det ikke just er det hele der er lavet specifikt til filmen.
Foxcatcher (2014):
https://www.imdb.com/title/tt1100089/
Uden tvivl det bedste jeg har set fra Steve Carell. God trio af hovedpersoner.
Kan også sagtens anbefales.
Knock Knock (2015):
https://www.imdb.com/title/tt3605418/
Keanu Reeves, Ana de Armas og Lorenza Izzo.
De går i bad sammen, så det er da et mikroskopisk højdepunkt..
Undlad at bruge tid på at se filmen.
The Guest (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2980592/
For mig ukendte skuespillere. Starter dårligt ud, bliver bedre midtvejs, og slutter også dårligt. Heller ikke værd at bruge tid på.
Nå, det var denne aftens film. Heldigvis har jeg siden jeg sidst skrev i tråden set nogle gode film også.
Mile 22 (2018):
https://www.imdb.com/title/tt4560436/
Fin action med Mark Wahlberg og co. Ikke noget revolutionerende, men action-scener der fungerer og en OK historie.
Life (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5442430/
Ganske interessant nyere Sci-Fi. Har man læst de to linjers intro på imdb er dette ikke en spoiler: godt og gennemarbejdet rumvæsen-design (markér hertil for at læse)
God lydside, godt visuelt arbejde. Fint soundtrack af samme svensker som også leverede noget godt til den danske Dronningen, Jon Ekstrand.
Er man til sci-fi kan jeg sagtens anbefale filmen.
Tully (2018):
https://www.imdb.com/title/tt5610554/
God film med Charlize Theron i en af hovedrollerne som nybagt mor. Værd at se!
Lost In Translation (2003):
https://www.imdb.com/title/tt0335266/
Hvorfor har jeg ikke set den film noget før?!
Og samtidigt, så glæder jeg mig egenligt over først at se den nu. Den var nok ikke faldet ligeså meget i min smag for 10 år siden.
Bare se den.
Bill Murray gør det helt vildt godt med den der balance mellem komik og hvad han ellers laver. Og en ung Scarlett Johansson som også er god.
Fedt soundtrack der virker godt, selvom det ikke just er det hele der er lavet specifikt til filmen.
Foxcatcher (2014):
https://www.imdb.com/title/tt1100089/
Uden tvivl det bedste jeg har set fra Steve Carell. God trio af hovedpersoner.
Kan også sagtens anbefales.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
I denne corona-tid har jeg netop set
ZeroZeroZero (2020) på HBO.
En fantastisk godt fortalt historie i 8 afsnit om hvordan en narkohandel påvirker mafiafamilier og samfund på fire kontinenter, når man følger historien fra produktion og frem. Den er fortalt non-linært og næsten altid binært. Første akt af et afsnit er set fra én persons synsvinkel hvorefter vendepunktet er mødet med en anden person. Anden akt følger hvordan person nummer 2 er nået dertil og tredje akt følges de videre. Det er sublimt godt fortalt.
10/10
ZeroZeroZero (2020) på HBO.
En fantastisk godt fortalt historie i 8 afsnit om hvordan en narkohandel påvirker mafiafamilier og samfund på fire kontinenter, når man følger historien fra produktion og frem. Den er fortalt non-linært og næsten altid binært. Første akt af et afsnit er set fra én persons synsvinkel hvorefter vendepunktet er mødet med en anden person. Anden akt følger hvordan person nummer 2 er nået dertil og tredje akt følges de videre. Det er sublimt godt fortalt.
10/10
skriver noder
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
https://www.imdb.com/title/tt11823076/
hold da fest - Tiger king
hold da fest - Tiger king
Det må du lige uddybederermusikanten000 skrev:https://www.imdb.com/title/tt11823076/
hold da fest - Tiger king
Min bedre halvdel er ikke solgt på at se den, overhovedet.
Tar hun fejl?
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Det syntes jeg - en utrolig historie - så må du se den uden din bedre halvdelMike-air skrev:Det må du lige uddybederermusikanten000 skrev:https://www.imdb.com/title/tt11823076/
hold da fest - Tiger king
Min bedre halvdel er ikke solgt på at se den, overhovedet.
Tar hun fejl?
Ja det er skørt
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
Vi tog alle syv afsnit i rap. Kom ikke i seng den nat! Uforlignelig dokumentarderermusikanten000 skrev:Det syntes jeg - en utrolig historie - så må du se den uden din bedre halvdelMike-air skrev:Det må du lige uddybederermusikanten000 skrev:https://www.imdb.com/title/tt11823076/
hold da fest - Tiger king
Min bedre halvdel er ikke solgt på at se den, overhovedet.
Tar hun fejl?
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Her blev den taget af 2 gange på 2 dage - det er en must see dokK-Bee skrev:Vi tog alle syv afsnit i rap. Kom ikke i seng den nat! Uforlignelig dokumentarderermusikanten000 skrev:Det syntes jeg - en utrolig historie - så må du se den uden din bedre halvdelMike-air skrev: Det må du lige uddybe
Min bedre halvdel er ikke solgt på at se den, overhovedet.
Tar hun fejl?
Tiger King - Vi har set 1-2 afsnit, men da konen egentlig er dyrepasser i hjertet (hun fik dog ikke helt færdiggjort den uddannelse) er dyrenes forhold så forstyrrende at hun faktisk ikke kan se historien igennem det. Jeg tvivler på at vi kommer helt igennem serien lige nu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Ja, fy for saten. Jeg er glad for der findes journalister og ildsjæle som vil grave op i noget som dette. Det er jo som Politimesteren i Oslo siger, et offentligt traume. Stor respekt for at han iøvrigt vælger at genåbne sagen.Smittefar skrev:Vi ser Scandinavian Star. Det er godt nok hård kost.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Sidste afsnit er tilgængelig idag (på NRK ihvertfald).
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35557
- Sted: Hørsholm
American Ultra (2015):
https://www.imdb.com/title/tt3316948/
Ganske sjov og spøjs film med en del kendte navne. Fin oplevelse.
Fedt ambient soundtrack fra Marcelo Zarvos.
Trouble With The Curve (2012):
https://www.imdb.com/title/tt2083383/
Clinten og Amy Adams lød som en interessant kombi, så det var lokkemaden for mig. Det skuffede bestemt ikke. Fin film.
Rampage Out Of Control (2018):
https://www.imdb.com/title/tt2231461/
Hvor mange mennesker har The Rock efterhånden reddet på film? Sjov nok popcorn film, fint visuelt arbejde. Den del skal ligesom også være på plads til en film om store monstre.
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5027774/
Fuldt fortjent Oscar-hype. Måske ikke ligefrem en familiefilm, ihvertfald ikke for børnene, men klart en anbefaling herfra.
Creed II (2018):
https://www.imdb.com/title/tt6343314/
Fin nok afslutning på Rocky filmene (nu Sly har sagt han ikke vil lave flere Rocky film). Men altså, det er jo bare mere af det samme som de andre 6-8 film...
Wind River (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5362988/
Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, og en ganske høj score på IMDB pirrede min nysgerrighed. Relativt brutal film. Kan godt anbefales.
Cast Away (2000):
https://www.imdb.com/title/tt0162222/
Blev sendt et par dage efter jeg havde postet en lang gennemgang af det Oscar-nominerede lydarbejde, og så havde jeg bare aldrig set den.
Fed fordeling af mængden af lyd og musik. Jo, jeg kan godt li' Alan Silvestri, men hans musik spiller en passende sparsom rolle her. Bliver vi blæst omkuld af musik konstant, er man følelsesløs efter 10 minutter.
Fin film og Tom Hanks bærer arbejdet på hans skuldre, det gør han godt.
Har dog stadig tilgode at se lydgennemgangen, men de plejer at være ret gode:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=81469
Spectre (2015):
https://www.imdb.com/title/tt2379713/
En af mine favorit Bond film. Super fedt soundtrack af Thomas Newman, der i perioder lyder meget lidt som det jeg kender ham for, og mere lyder som "kæmpe epic hollywood lyd".
Camp X-Ray (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2994190/
Kristen Stewart som fangevogter på Guantanamo. Mere behøver man efter min mening ikke at vide. Glad for at jeg så den.
Booksmart (2019):
https://www.imdb.com/title/tt1489887/
Ikke ligefrem noget nyt koncept, men dejligt at se nye unge skuespillere som alle gør det godt og sjovt at se på. Det føles næsten som en actionfilm, så travlt som filmen har.
https://www.imdb.com/title/tt3316948/
Ganske sjov og spøjs film med en del kendte navne. Fin oplevelse.
Fedt ambient soundtrack fra Marcelo Zarvos.
Trouble With The Curve (2012):
https://www.imdb.com/title/tt2083383/
Clinten og Amy Adams lød som en interessant kombi, så det var lokkemaden for mig. Det skuffede bestemt ikke. Fin film.
Rampage Out Of Control (2018):
https://www.imdb.com/title/tt2231461/
Hvor mange mennesker har The Rock efterhånden reddet på film? Sjov nok popcorn film, fint visuelt arbejde. Den del skal ligesom også være på plads til en film om store monstre.
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5027774/
Fuldt fortjent Oscar-hype. Måske ikke ligefrem en familiefilm, ihvertfald ikke for børnene, men klart en anbefaling herfra.
Creed II (2018):
https://www.imdb.com/title/tt6343314/
Fin nok afslutning på Rocky filmene (nu Sly har sagt han ikke vil lave flere Rocky film). Men altså, det er jo bare mere af det samme som de andre 6-8 film...
Wind River (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5362988/
Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, og en ganske høj score på IMDB pirrede min nysgerrighed. Relativt brutal film. Kan godt anbefales.
Cast Away (2000):
https://www.imdb.com/title/tt0162222/
Blev sendt et par dage efter jeg havde postet en lang gennemgang af det Oscar-nominerede lydarbejde, og så havde jeg bare aldrig set den.
Fed fordeling af mængden af lyd og musik. Jo, jeg kan godt li' Alan Silvestri, men hans musik spiller en passende sparsom rolle her. Bliver vi blæst omkuld af musik konstant, er man følelsesløs efter 10 minutter.
Fin film og Tom Hanks bærer arbejdet på hans skuldre, det gør han godt.
Har dog stadig tilgode at se lydgennemgangen, men de plejer at være ret gode:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=81469
Spectre (2015):
https://www.imdb.com/title/tt2379713/
En af mine favorit Bond film. Super fedt soundtrack af Thomas Newman, der i perioder lyder meget lidt som det jeg kender ham for, og mere lyder som "kæmpe epic hollywood lyd".
Camp X-Ray (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2994190/
Kristen Stewart som fangevogter på Guantanamo. Mere behøver man efter min mening ikke at vide. Glad for at jeg så den.
Booksmart (2019):
https://www.imdb.com/title/tt1489887/
Ikke ligefrem noget nyt koncept, men dejligt at se nye unge skuespillere som alle gør det godt og sjovt at se på. Det føles næsten som en actionfilm, så travlt som filmen har.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
The Fugitive (1993)
https://www.imdb.com/title/tt0106977/?ref_=nv_sr_srsg_0
Jeg huskede den som meget fed, men var rimeligt skuffet efter at have set den igen. Synes ikke den holder i dag. For mange ting virker ikke realistiske. Jeg forstår heller ikke hvordan Tommy Lee Jones kan vinde en oscar for den rolle. Hans følelsesmæssige spænd er lig nul. 6/10
Sicario (2015)
https://www.imdb.com/title/tt3397884/?ref_=fn_al_tt_1
Godt gensyn. Ligeså fed og intens som jeg huskede. Sicario og Enemy er de bedste af Denis Villeneuve jeg har set indtilvidere. Skuespillet i Sicario er top notch. 9/10
The First Purge (2018)
Det bliver ikke meget dårligere og ligegyldigt.
Musarañas (2014)
https://www.imdb.com/title/tt3417756/?ref_=rt_li_tt
Spansk horror/thriller. Har visse gode elementer, men der er et stykke vej til det bliver rigtigt godt. Minder lidt om en dårlig version af Misery. 6/10
Sunshine (2007)
https://www.imdb.com/title/tt0448134/?ref_=rt_li_tt
Ret fed horror sci-fi, som dog taber lidt i slutningen. Den er meget spændende men så bliver den lidt for syret og kammer over og bliver alt for storslået og voldsom. Selvom man ikke ser Mark Strong, som er den onde, er han ret fejlkastet synes jeg. Han er en pænt ringe skuepiller i mine øjne, men resten gør det godt. Især Chris Evans spiller udemærket- 7/10
https://www.imdb.com/title/tt0106977/?ref_=nv_sr_srsg_0
Jeg huskede den som meget fed, men var rimeligt skuffet efter at have set den igen. Synes ikke den holder i dag. For mange ting virker ikke realistiske. Jeg forstår heller ikke hvordan Tommy Lee Jones kan vinde en oscar for den rolle. Hans følelsesmæssige spænd er lig nul. 6/10
Sicario (2015)
https://www.imdb.com/title/tt3397884/?ref_=fn_al_tt_1
Godt gensyn. Ligeså fed og intens som jeg huskede. Sicario og Enemy er de bedste af Denis Villeneuve jeg har set indtilvidere. Skuespillet i Sicario er top notch. 9/10
The First Purge (2018)
Det bliver ikke meget dårligere og ligegyldigt.
Musarañas (2014)
https://www.imdb.com/title/tt3417756/?ref_=rt_li_tt
Spansk horror/thriller. Har visse gode elementer, men der er et stykke vej til det bliver rigtigt godt. Minder lidt om en dårlig version af Misery. 6/10
Sunshine (2007)
https://www.imdb.com/title/tt0448134/?ref_=rt_li_tt
Ret fed horror sci-fi, som dog taber lidt i slutningen. Den er meget spændende men så bliver den lidt for syret og kammer over og bliver alt for storslået og voldsom. Selvom man ikke ser Mark Strong, som er den onde, er han ret fejlkastet synes jeg. Han er en pænt ringe skuepiller i mine øjne, men resten gør det godt. Især Chris Evans spiller udemærket- 7/10