Hvad laver i under lockdown?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Hvad laver i under lockdown?

Indlæg af Mike-air »

Ja, af ren og skær nysgerrighed.

Hvad får I og evt. familie tiden til at gå med imens der er lockdown?

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Arbejder hjemmefra i det omfang det kan lade sig gøre. Er overrasket over at møder online på nogle områder fungerer bedre end ved fysisk fremmøde. Disciplinen (også min egen) er langt bedre, og lyden er også fordi de fleste sidder isoleret og ikke i samme lokale. Savner at kunne stikke hovedet forbi en kollega og få svar på et spørgsmål. Det fungerer meget dårligere online.

I fritiden synes jeg der er masser at tage sig til synes jeg. Har tilpas mange interesser til at det er ok, men kan allerede nu mærke er det bliver hårdt ikke at kunne interagere med andre mennesker, venner, familier etc. som jeg plejer. Sætter pris på at jeg har min kone som selskab.

Bruger fx en del tid til at lave mad som er en af mine store interesser ud over musik (og foto, og film, og fransk, og....). Men skal indrømme at en stor del af tiden også går med at stene serier og film.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her har vi hjemmearbejde, hjemmeskole og hjemmebørnehave.

Min kone og jeg kan relativt godt arbejde hjemme. Ind i mellem er en af os nødt til at tage hjemmefra et par timer, men i det store og hele det det sådan ud

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og så bruger jeg stadig en masse tid på at lege med den her. Den er så vild
Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Musik, musik, musik........
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Ja, af ren og skær nysgerrighed.

Hvad får I og evt. familie tiden til at gå med imens der er lockdown?
Jeg bekymrer mig, og ser youtube videoer. Vil prøve at finde overskud til at lege med noget lyd i dag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg skriver på en artikkel, imens jeg er syg.. Det fungerer knap så godt, men jeg har deadline på fredag så jeg har ikke så meget valg.

Kæresten er dog super overbærende/overskudsagtig, så jeg er rimelig heldig jeg har hende.

Hvis ikke jeg havde den deadline havde jeg sku nok gamet og arbejdet med nogle kreative projekter. Helt sikkert noget med lyd.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Og så bruger jeg stadig en masse tid på at lege med den her. Den er så vild
Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Hugo skrev:Musik, musik, musik........
Det er jo så fordelen ved at være lydmaskinist... man keder sig aldrig, når man er hjemme :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg har lavet et dagsskema som indeholder lige dele instrument øvning (kontrabas, guitar), læring på Lynda.com (After Effects, Cinema 4D) og arbejde :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Går på arbejde, service-branchen, det er vi jo nogen der gør stadig, dog vil en del af mit blive flyttet til om natten, for at jeg kan arbejde ugeneret, uden at blive intimideret af menneskemylder, og hoste i hovedet,... virusen er jo også luft-båren, hvor den iøvrigt kan hænge og svæve i en rum tid lader det til
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Skulle først arbejde igen på onsdag fordi jeg havde planlagt en rejse. Indtil da bruger jeg tiden på research. Har købt en ny orkestreringsbog, jeg læser; kigger tusindvis af partitursider igennem med henblik på at optimere min egen process og læser bøger om harmoni, orkestrering og slagtøj :) altså dejlig nørderi.

Derudover løber jeg og vandrer. Langt fra andre mennesker.
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi var ved stranden i går og blive blæst godt igennem, det var rart at komme ud og få noget frisk luft og se noget andet.

Men ellers står den på hjemmearbejde, i det omfang det er muligt.

Jeg får dog øvet mere trommer end jeg plejer, og jeg planlægger at få ryddet mere op i hjørnerne, og måske få skiftet SSD i studiecomputeren og få den ominstalleret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har spillet PS4 til døde.

Ser alle Alien-film på Blu-Ray (med børnene, de skal hærdes).

Ude i det gode vejr i lørdags og arbejde i haven.

Hjælper tre unger med lektier.

I dag lidt mastering.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Prøver at disciplinere min musikproduktion. Laver mad. Tænker lidt mere over, hvordan og vhornår, jeg køber ind.
Cykler gode ture. Fotograferer og bliver bedre til at arrangere billedelementer. Her fra i lørdags, vågnede tidligt og nåede næsten selve solopgangen. Nede ved Kalvebod i Valbyparken.
Bemærkelsesværdigt:
Larmen fra motorvejsbroen er meget mindre end den plejer være (broen kan lige anes til venstre).
Når en fugl lander på vandet, kan jeg høre lyden på lang afstand.
Verden lyder anderledes, når mennesker opfører sig anderledes.
Nå ja, og så læser jeg for meget. Får ondt i øjnene. Når jeg fanger mig i det, går jeg en spadseretur.
Vedhæftede filer
Vandpytterne knaser.jpg
Vandpytterne knaser.jpg (563.56 KiB) Vist 675 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

tomcat skrev:Prøver at disciplinere min musikproduktion. Laver mad. Tænker lidt mere over, hvordan og vhornår, jeg køber ind.
Cykler gode ture. Fotograferer og bliver bedre til at arrangere billedelementer. Her fra i lørdags, vågnede tidligt og nåede næsten selve solopgangen. Nede ved Kalvebod i Valbyparken.
Bemærkelsesværdigt:
Larmen fra motorvejsbroen er meget mindre end den plejer være (broen kan lige anes til venstre).
Når en fugl lander på vandet, kan jeg høre lyden på lang afstand.
Verden lyder anderledes, når mennesker opfører sig anderledes.
Nå ja, og så læser jeg for meget. Får ondt i øjnene. Når jeg fanger mig i det, går jeg en spadseretur.
Lyder som fornuftig brug af den ekstra tid :)
Og gode observationer! Overvejer også at komme lidt ud i naturen en af dagene.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mike-air skrev:Overvejer også at komme lidt ud i naturen en af dagene.
Det kan 100 % anbefales. Der er ingen 'bagside'. (mit råd: Gode vanter er nødvendigt, hvis du cykler.)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

tomcat skrev:
Mike-air skrev:Overvejer også at komme lidt ud i naturen en af dagene.
Det kan 100 % anbefales. Der er ingen 'bagside'. (mit råd: Gode vanter er nødvendigt, hvis du cykler.)
Jeg bor i Norge, så her er det desværre ikke så ideelt at cykle. Men så er det godt man har to ben at gå på :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis der er nogen der mangler inspiration, så har Produce like a pro lagt et 3½ time langt mix-kursus ud inkl. multi-tracks. De vil lægge to mere kurser ud de næste dage.

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Jeg bor i Norge, så her er det desværre ikke så ideelt at cykle. Men så er det godt man har to ben at gå på :-D
Skal du ikke snart have en el-dreven snescooter? 8-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Jeg bor i Norge, så her er det desværre ikke så ideelt at cykle. Men så er det godt man har to ben at gå på :-D
Hvorfor ikke ???

Svaret er kort: MTB ,.... det andet er for piger 8-)

/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Hvis der er nogen der mangler inspiration, så har Produce like a pro lagt et 3½ time langt mix-kursus ud inkl. multi-tracks. De vil lægge to mere kurser ud de næste dage.
Tak for tippet :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Underviser. Har lige startet et projekt op for vore hjemsendte højskoleelever, som kan udføres online. Jeg er lidt stolt af mig selv.

Har et konsmøde senere i dag, om hvad vi gør ved det faktum at den praktik som alle mine studerende skulle have startet på i dag og gennemført de næste to uger frem i sagens natur er aflyst. Har et andet konsmøde på onsdag.

Kigger på fremtidige projekter.

Prøver at undgå at ærgre mig over mistede indtægter ifb med aflyste jobs. Jeg er heldigvis langt mindre hårdt ramt end mange af jer andre.

Bruger noget af den ekstra tid der alligevel er kommet i kalenderen til at flytte et par ting ud til min kæreste. Planen er at rykke sammen i hendes hus til sommer.

Løber. Har været nede med hoste og slim et stykke tid, så jeg er kommet pænt meget ud af form, og har stadig en ambition om at gennemføre halvmaraton igen til juni, ligesom sidste år.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Jeg bor i Norge, så her er det desværre ikke så ideelt at cykle. Men så er det godt man har to ben at gå på :-D
Hvorfor ikke ???

Svaret er kort: MTB ,.... det andet er for piger 8-)
Mmmm - hvor meget sne har du prøvet at køre i på MTB? :?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Har spillet PS4 til døde.

Ser alle Alien-film på Blu-Ray (med børnene, de skal hærdes).

Ude i det gode vejr i lørdags og arbejde i haven.

Hjælper tre unger med lektier.

I dag lidt mastering.
Mærker du en nedgang i mastering-opgaver i disse virus-tider?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Jeg bor i Norge, så her er det desværre ikke så ideelt at cykle. Men så er det godt man har to ben at gå på :-D
Hvorfor ikke ???

Svaret er kort: MTB ,.... det andet er for piger 8-)

Hvaffor nogen piger?

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar