Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af MrBacon »

Norditalien sætter 16 millioner i karantæne
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51787238

Jeg har fået influenza :/

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

MrBacon skrev:Norditalien sætter 16 millioner i karantæne
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51787238

Jeg har fået influenza :/
God bedring. Kan det trøste dig vil vi fleste før eller siden blive ramt af corona. Og er det corona visus du har. Har du snart overstået det som venter de fleste andre.

Ud fra denne artikel.
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... aarraekke/

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja, nu ska´ vi lige af med en masse ældre, og få befolknings tallet ned med 30-40 %, og så holde igen med at rejse 10 gange om året i fremtiden.
Måske på tide at komponere sit eget requiem :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Set i bakspejlet, kommer de studenter der SKULLE afsted uanset hvad, nok til at fortryde det lidt nu :-P

https://www.dr.dk/nyheder/indland/udenr ... d-jer-hjem

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det var ( sjovt ) at se hvordan den virus blev undervuderet for nogle uger siden :puke: :puke:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det bliver den stadigvæk, også af folk her i tråden :-)

Myndighederne prøver på at redde liv ved at handle før det kommer ud af kontrol. Ganske vidst er der for den mest udbredte variant af cov19 ikke en høj dødelighed, men 1) der eksisterer en mere dødelig og smitsom variant 2) disse sygdomme muterer til det værre eller bedre over tid.

Får man success med alle de tiltag der gøres pt., vil det hele ligne en falsk positiv (storm i et glas vand), så lad os håbe det hele kommer til at se rigtig latterligt ud om et par måneder. Alternativet er der ingen der skal ønske sig.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mike-air skrev:1) der eksisterer en mere dødelig og smitsom variant 2) disse sygdomme muterer til det værre eller bedre over tid.
Det der med at der er en mere dødelig variant er altså lidt misforstået. Prøv at læs her https://videnskab.dk/krop-sundhed/medie ... -farligere. Med mindre du refererer til et andet studie som jeg ikke kender (der er jo trods alt gang i forskningen i disse dage :) ). Men jo, det kan da selvfølgelig ske at den/de muterer til det værre.
Tror det bliver svært at stoppe udbredelsen, men det giver virkelig god mening at gøre alt hvad man kan for at forsinke den. Worst case scenario lige nu er (for mig at se) at udbredelsen går så stærkt at antallet af iltkrævende patienter overstiger hospitalernes kapacitet. Det er noget der vil kunne resultere i en unødvendigt højere dødelighed.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg tror ikke at der er nogle her der undervurderer denne virus.
Det gør derimod de gymnasieklasser og deres lærer, samt alle de skisports/ turister som absolut ikke kunne aflyse deres rejser.
Vi kunne have været på 0 smittede ved bare at tænke os om.
Det at jeg griner ad medierne, som gerne vil gøre det farligere end det er, det er ikke at undervurdere.
Jeg tar´ mig osse til hovedet når jeg læser at man i visse arrangementer simpelt hen fjerner billetter så man kun har 990, så kan man holde sig under 1000 tilskuere, og afvikle sit arrangement.
Dybt umoralsk, at sætte penge over liv.
Det her er blot en influenza, med en lille smule højere dødelighed overfor ældre og svage end ellers. That´s it.
Så tag nu og tænk på jeres bedsteforældre :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det mest skræmmende ved corona er at det bliver åbenlyst, hvor lidt mentalt rustede vi er til at modstå denne slags naturhændelser.
Det er da alvorligt, men det er jo ikke noget nyt i at ved ved et års udgang, af og til, kan konstatere, måske, 100.000 dødsfald i Europa. Pga. influenza.

Lige som vi har vænnet os til kommentarer som . "Det er måske desværre nødvendigt at naturen regulerer overbefolkning". Ofte underforstået at det er i de varme lande folk vil dø. Eller naturen rydder op i de svageste gener.
Så sparker naturen et vindue ind i vores lille, trygge mentale , glashus.

Ikke nok med at det rammer Vesten, men det ser ud til at det er den såkaldte "kreative klasse" som bringer det hertil. Via. f.eks. flyrejser.

Lige som man argumenterer for at afgifter, som især rammer jævne mennesker uden de store indkomster. Ligesom man laver klimamål i både danmark og EU. Og man diskuterer om vi skal have mindre forbrug for at beskytte naturressourcerne . Så viser naturen sit hæslige ansigt og siger. Det kan jeg fixe uden jeres hjælp.

Netop som vi diskuterer hvordan vi administrerer vores planet og natur. Må vi indse at det ikke er os som bestemmer her.

Det skræmmer os mere end udsigten til at få corona. Corona sparker hul i hele vores selvforståelse og vores tryghed, som jo egentligt viser sig at være falsk tryghed.

Forleden stod jeg, og nogle jeg spiller med, uden for en kommunal bygning og fik os en smøg. Så kommer en lidt ældre dame, på vores alder forbi. Og udbryder. Nå! Der står coronarygerne.

Hvordan vil vi reagere hvis vi blev ramt af en influenza som Den Spanske Syge. Hvor Britter beretter om mennesker som går raske ind i Metroen og kommer ud med blodet boblende ud af munden. Men man overvandt det. Det tvivler jeg på vi ville kunne idag . Det hele ville smuldre.

Corona i sig selv er alvorligt. Men det er jo ikke noget i forhold til hvad tidligere generationer har overvundet.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Som barn havde jeg mæslinger. Jeg husker det ikke . jeg var under 2 år. Men mine forældre fortalte mig om det. og det var en af deres værste oplevelser i livet.
Som ung 21 årig havde jeg en kæreste, som havde en søn i samme alder. Han fik også mæslinger. Jeg har aldrig set et barn have det så dårligt.
Til sidst hang han bare som klud i vores arme, med mere end 40 i feber. Vi var bange for at han døde. Og da han kom sig tænkte jeg. Hold da op der må være krudt i den knægt.

Alligevel diskuteres det om man skal lade sine børn vaccinere.

Mhst. Corona , skal vi selvfølgelig gøre hvad vi kan. Og indse at sådan er livet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dem der har været fodslæbende, latterliggjort smittefaren, osv, sidder nu med et stort ansvar på deres skuldre, de burde kunne rets-forfølges da
de direkte er skyld i øgelse af smitte-spredningen, tænker både private, som folk med økonomiske motiver, f.eks, folk med interesser i rejse-branchen.

Altså alle der er stået frem og har sagt: "hysteri" og: "det er bare en alm. influenza"

Ufatteligt at nogen lomme-filosofer er klogere end WHO, Nationale Sundhedsvæsener, Flyselskaber, Og verdens samlede investorer, tilsammen !!!

Smider lige en quote af min seneste post fra aktie-tråden, da den er relavant her også:
DUBTEMPLE skrev:Frit fald på aktierne:

https://finans.dk/finans2/ECE11993403/p ... ctxref=ext

Så nu kommer afvejningen mellem hysteri, og reel indre værdi,..

Gode tider for opkøb længere fremme

----------------------------------

Olieprisen ligeledes ,... laveste niveau siden golfkrisen i 1991

https://finans.dk/okonomi/ECE11993294/o ... ctxref=ext

Godt når bilen skal fyldes op, tager ikke toget i disse smitte-tider

-----------------------------------

Trafikken går i stå, og sekundært kan nu f.eks. også kbh lufthavn nu imødese store tab, 33 pct under årstiden, intet lignende siden WW2

https://www.dr.dk/nyheder/penge/passage ... erdenskrig

https://finans.dk/erhverv/ECE11990614/s ... ctxref=ext

https://www.tv2lorry.dk/taarnby/taxabra ... t-lignende

Kan kun forestille mig at bus og tog-trafik også bløder
Senest rettet af DUBTEMPLE man 9. mar 2020 09:12, rettet i alt 3 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:Damm, endu et cruise-ship, endu et dødsfald,..

Hvor meget skal der mon til før disse potentielle døds-fabrikker blir holdt hjemme over en bred kam ?

https://www.dr.dk/nyheder/udland/passag ... l-vende-om

I mine feeds på MSN ser jeg nu pludselig reklamer for afbuds-rejser netop fra den branche, absurd,..

De må istedet dreje nøglen om hvis de har kørt på frihjul og undladt at forsikre sig mod tab i situationer som vi har nu, eller indgå aftaler og forlig med eventuelle parter desangående

Selskabet her havde til eksempel også et skib der bkev tilbageholdt i sidste måned, flere hundrede smittede, og ud af disse er pt 6 døde

Der burde nationalt såvel som internationalt være lovgivning til at ramme den slags med høj straf og restriktioner, både individuelt, på firma basis, samt som samlet branche,..

Lidt opfølgning:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/frygt- ... preder-sig

De førnævnte 6 døde fra første karantæne-skib en nu steget til 7 kan jeg se
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Madelaire skrev:
Mike-air skrev:1) der eksisterer en mere dødelig og smitsom variant 2) disse sygdomme muterer til det værre eller bedre over tid.
Det der med at der er en mere dødelig variant er altså lidt misforstået. Prøv at læs her https://videnskab.dk/krop-sundhed/medie ... -farligere. Med mindre du refererer til et andet studie som jeg ikke kender (der er jo trods alt gang i forskningen i disse dage :) ). Men jo, det kan da selvfølgelig ske at den/de muterer til det værre.
Tror det bliver svært at stoppe udbredelsen, men det giver virkelig god mening at gøre alt hvad man kan for at forsinke den. Worst case scenario lige nu er (for mig at se) at udbredelsen går så stærkt at antallet af iltkrævende patienter overstiger hospitalernes kapacitet. Det er noget der vil kunne resultere i en unødvendigt højere dødelighed.
Fedt. Tak for det. Det er ulempen når man skal basere al sin viden på nyheder. Jeg ved jo ikke et klap om virus- det nærmeste jeg kender er genetiske algoritmer som muterer over generationer for at optimere en eller anden lossfunktion :-P

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Corona er alvorligt. , Men at pege fingre af alle, som vi ikke syntes har ageret korrekt er hysteri.

Skal vi da forlange at eliten og den kreative klasse har et mærke på tøjet hvor der står corona.
Det er da alvorligt, når en overlæge som arbejder dagligt med den slags ting siger at vi kan forvente at så og sige alle vil blive ramt af corona virus over tid.
Altså de kan ikke stille en skid op.
Vi skal da tage anbefalinger fra WHO og Sundhedsstyrelsen alvorligt. Men de ved måske ikke så meget om mennesker.
For der bør være en balance mellem oplysningen om Corona og hysteri.
Men mon ikke de fleste inderst inde er klar over at hysteri kan være lige så farligt og smitsom som corona.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg syntes mere det er hysterisk konspirations-teori at fornægte, bagatellisere, eller latterliggøre, faren, (og hysteri på andres bekostning vel at mærke),..

Konspirations-teori ud over alle grænser, for ALLE har åbenbart rottet sig sammen om denne infame "corona-løgn"

WHO, Nationale Sundhedsvæsener, Flyselskaber, Og verdens samlede investorer, i ondskabsfuld forening !!!

Den indlysende tanke, at motivet til denne løgn, eller overdrivelse, totalt mangler, og alle derimod har alt at tabe, den kan simpelthen ikke fise ind
Vedhæftede filer
hat.png
hat.png (146.95 KiB) Vist 255 gange
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Jeg syntes mere det er hysteri at fornægte, bagatellisere, eller latterliggøre, (og hysteri på andres bekostning vel at mærke),..

Derudover er det konspirations-teori ud over alle grænser, for ALLE har åbenbart rottet sig sammen om denne infame "corona-løgn"

WHO, Nationale Sundhedsvæsener, Flyselskaber, Og verdens samlede investorer, tilsammen !!!

Den indlysende tanke, at motivet til denne løgn totalt mangler, og alle derimod har alt at tabe, den kan simpelthen ikke fise ind
Det var dog en værre stråmand.
Jeg siger ikke at det ikke er pisse alvorligt. Jeg nævner at angsten,( hvad er en mere rigtig betegnelse end hysteri)
Også er alvorligt, hvis vi skal håndtere det som kan blive en omvæltning for vores samfund.

Jeg er selv i en helbredsmæssige tilstand, hvor coronasmitte kan blive meget alvorligt.

Jeg skrev en kommentar i Informations debatforum. Jeg tror emnet handlede om socialt udsatte. Og hvad vi kan gøre for socialt udsatte.
Jeg skrev bla. Socialt udsatte må ikke arbejde med noget som ligger indenfor organiseredes fagområder. Ligesom alle andre beskytter faggrupper sig mod at det ikke er dem som havner nederst i stimen. Alles værste frygt er at ende der´. Spørger man en politikker som forsvarer velfærdssamfundet, hvad hans/huns værste frygt er. Og der svares ærligt. Er det nok at ende som klient i velfærdssamfundet.

Jeg sammenligner det med stimefisks adfærd. De er drevet af angst for at ende udenfor stimens tryghed. Og angsten i stimen kan tage overhånd og ende i en brutal hakkeorden.
Det er ikke nødvendigvis mere uddannet personale, flere sengepladser eller uddannelse som fjerner det dybe hul socialt udsatte føler ved at være sat udenfor, som løser problemerne.

Jeg skriver at vi mennesker også er drevet af angst.

Mit indlæg var mere uddybende. Og jeg forventede kommentarer. Om lommefilosofi. Og at man skal lytte til videnskaben. Og de som er uddannede på området. Eller endda at jeg var skør i bolden.

Men til min overraskelse poppede der den ene anbefaling af mit indlæg op efter den anden.

Jeg har så senere fundet ud af at Kirkegård også mente at mennesket er drevet af angst.

Jeg vil ikke negligere faren ved corona, men nævne at angsten kan tage overhånd. Og også få store konsekvenser for vores samfund.

Vi skal anderkende problemerne, men nogen gange skal vi også, bare, tage en slapper.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det ikke personligt,... heller ikke indirekte :-)

Hvem har gavn af fornægtelsen ? Det har nogen folk på det personlige plan, de ønsker at fortrænge emnet, fordi det er for grimt til at de kan rumme det, eller fordi de ikke gider at ofre komfort og hensyn til andre mennesker.

Derudover er der dem der skal holde en forretning igang, og vil skide på den risiko de udsætter andre for. Her taler vi ikke kun om stenrige rederier med døds-crouisere

Tag en person som ham Martin Bonde Mogensen, der var fremme for 1-2 uge siden, på sin facebook side, med ensidig fokusering på at vi havde at gøre med medie-hysteri.

Så gik det viralt, og blev på de sociale medie brugt som opmuntring til at tage det roligt, for det er jo altsammen bare hysteri, og bare alm influenza

Checker man fyren ud viser det sig at hans lægelige og videnskabelige baggrund er noget fraværende, men skægt nok er han involveret i rejse-branchen hvor det kniber med at sælge billetter i Zen Luxury Travels
Senest rettet af DUBTEMPLE man 9. mar 2020 12:06, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Det var heller ikke personligt,... men tag nu en person som ham Martin Bonde Mogensen, der var fremme for 1-2 uge siden, på sin facebook side, med ensidig fokusering på at vi havde at gøre med medie-hysteri.

Så gik det viralt, og blev på de sociale medie brugt som opmuntring til at tage det roligt, for det er jo altsammen bare hysteri, og bare alm influenza

Checker man fyren ud viser det sig at hans lægelige og videnskabelige baggrund er noget fraværende, men skægt nok er han involveret i rejse-branchen hvor det kniber med at sælge billetter i Zen Luxury Travels
Det er jeg enig i. og betegnelsen - hysteri, tager jeg i mig igen.
Der bliver nok fokuseret på det, fordi folk skal vide at det her skal vi tage alvorligt.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mike-air skrev:Fedt. Tak for det. Det er ulempen når man skal basere al sin viden på nyheder. Jeg ved jo ikke et klap om virus- det nærmeste jeg kender er genetiske algoritmer som muterer over generationer for at optimere en eller anden lossfunktion :-P
Yes. Jeg tror at fejlinformation og misforståelser er et grundvilkår når noget er så nyt og ukendt som det her :shock: Forskellen på denne type virus og fx det menneskelige genom er, at vi har en prove-reading mekanisme når vores dna bliver transkriberet, som gør at mutationer er sjældne. Corona er en RNA virus (ligesom influenza btw) hvor RNA bliver replikeret direkte uden prove-read, hvilket giver plads til flere mindre mutationer. Dette er random, men der vil jo så være en naturlig selektion. Det der står i linket om at der ofte vil være drift mod mindre invasive/ aggressive egenskaber i takt med at virus udbredes, er nyt for mig, men synes det giver meget god mening.
Almindelig genetisk drift (og nogle gange shift, hvor større dele af RNA ændres) er hovedårsagen til at influenza vaccinen kun er effektiv for en sæson ad gangen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:
DUBTEMPLE skrev:Det var heller ikke personligt,... men tag nu en person som ham Martin Bonde Mogensen, der var fremme for 1-2 uge siden, på sin facebook side, med ensidig fokusering på at vi havde at gøre med medie-hysteri.

Så gik det viralt, og blev på de sociale medie brugt som opmuntring til at tage det roligt, for det er jo altsammen bare hysteri, og bare alm influenza

Checker man fyren ud viser det sig at hans lægelige og videnskabelige baggrund er noget fraværende, men skægt nok er han involveret i rejse-branchen hvor det kniber med at sælge billetter i Zen Luxury Travels
Det er jeg enig i. og betegnelsen - hysteri, tager jeg i mig igen.
Der bliver nok fokuseret på det, fordi folk skal vide at det her skal vi tage alvorligt.
Oplever dig bestem heller ikke som uansvarlig :-)

Hvad pressen angår, så har den desværre altid en tendens til at svælge i noget negativt, og selvfølgelig også nu,..

Tænker at dette bare er det normale medie-billede, som vi vejer af hver især,...

Ved ikke om nogen af medierne skulle have løbet med direkte løgn de seneste uger, eller været ude med dementier

Eneste jeg husker var at ham den 33 årige læge fra Kina muligvis blev erklæret død lidt før han var det :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Madelaire skrev:
Mike-air skrev:Fedt. Tak for det. Det er ulempen når man skal basere al sin viden på nyheder. Jeg ved jo ikke et klap om virus- det nærmeste jeg kender er genetiske algoritmer som muterer over generationer for at optimere en eller anden lossfunktion :-P
Yes. Jeg tror at fejlinformation og misforståelser er et grundvilkår når noget er så nyt og ukendt som det her :shock: Forskellen på denne type virus og fx det menneskelige genom er, at vi har en prove-reading mekanisme når vores dna bliver transkriberet, som gør at mutationer er sjældne. Corona er en RNA virus (ligesom influenza btw) hvor RNA bliver replikeret direkte uden prove-read, hvilket giver plads til flere mindre mutationer. Dette er random, men der vil jo så være en naturlig selektion. Det der står i linket om at der ofte vil være drift mod mindre invasive/ aggressive egenskaber i takt med at virus udbredes, er nyt for mig, men synes det giver meget god mening.
Almindelig genetisk drift (og nogle gange shift, hvor større dele af RNA ændres) er hovedårsagen til at influenza vaccinen kun er effektiv for en sæson ad gangen.
Super fedt du deler din viden her inde!

Jeg har god stak spørgsmål, men jeg tror det er lettest hvis jeg skriver min nuværende opfattelse:

Genetisk algoritme, som skal efterligne DNA:
1) Generer population
2) Check alle individer
3) Vælg de bedste for reproduktion
4) Crossover
5) Mutation
6) Tilbage til 2, eller stop

Her er det så step 2 og 5 som er lidt anderledes? Hvor den ikke checker om afvigelsen er for stor ifht. forrige population? og hvor 5 så bare endnu mere random?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil stadig holde på at det eneste farlige ved denne virus er, at den er ny, og den er ukendt.
Vi har før mistet tusindvis af ældre til influenza og lungebetændelse.
Der er en hårfin balance mellem at tage det alvorligt, eller tale det op.
Da det er en ukendt virus er det vigtigt at holde sig for sig selv, og det har vi ikke ligefrem set.
Alle har talt, næsten til hysteriets grænser, men ingen har gjort noget.
Man kunne bare stille og roligt ha´ sagt fra myndighedernes side, den er gal, vi suspenderer al rejseaktivitet indtil videre.
Pas på med kram, ingen håndtryk, heller ikke jer der skal gi´ tvangshåndtryk for at blive danskere.
Indfør "Wuhan håndtrykket"
Ingen store forsamlinger.
Og gi´ så plads til lidt munterhed i en alvorlig tid. Det er sgu ikke verdens undergang. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg synes faktisk at de danske myndigheders ageren, hele vejen har givet et godt indtryk af moden overvejelse og afvejning af et kompliceret problem, som man også forholder sig realistisk til.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Jeg synes faktisk at de danske myndigheders ageren, hele vejen har givet et godt indtryk af moden overvejelse og afvejning af et kompliceret problem, som man også forholder sig realistisk til.
Helt enig. Ville faktisk føle mig mere tryg (ikke at jeg er utryg lige pt.) ved at bo hjemme i DK imens dette står på.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har over de seneste dage skiftet indstilling. Det håber jeg at jeg kan indrømme, uden at risikere at blive hevet i retten af Dubtemple ;-)

Jeg indrømmer blankt at jeg indtil forleden havde lidt af en comme ci comme ca holdning til corona. Men det har ændret sig; ikke sådan at jeg nu frygter for mit liv, men jeg tænker, at når regeringerne, herunder den danske, kommer med udmeldinger af den helt dyre slags, der er lige til at skabe panik i befolkningerne og potentielt kommer til at få pissedyre konsekvenser, så er det nok fordi at der er grund til at tage skidtet alvorligt. Jeg anlægger nu en solidaritets-synsvinkel, fremfor en hysteri-synsvinkel.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar