Korg Wavestate

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Korg Wavestate

Indlæg af Razmo »

Jeg prøver stadig at blive enig med mig selv om, om det var et klogt designvalg, når man skal upgrade wavestation, om det så ikke havde været selvsigende at inkludere user samples!?... Og analoge filtre for den sag skyld... Ok filtre vs. Polycount kan jeg til nød acceptere, men kun endnu en omgang ROM samples?

Denne synth kunne have været min tredje og sidste, men uden user samples ved jeg sgu ikke helt... Men kæft nogle fede evolving pads den kan fyre af, og med 6gb ROM...

Naah... Må vente med den tredje... Noget siger mig jeg skal vente...

En anden ting er, hvorfor helvede de har skåret to oktaver væk... Det er en synth der uden tvivl gør sig i brede armbevægelser pga. Pads osv... Jeg kan ikke lade være med at tænke om den her er startskudet til noget større...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Har lige checket Sonicstate demoen. Den lyder virkelig fedt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er nogle videoer:








Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

7:30 i Sonic State videoen, der er vist en Korg mand der har set Star Wars... :)


Måske er det bare mig der hopper semi-febrilsk rundt i videoerne, men jeg kan ikke finde prisen på synthen.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:7:30 i Sonic State videoen, der er vist en Korg mand der har set Star Wars... :)


Måske er det bare mig der hopper semi-febrilsk rundt i videoerne, men jeg kan ikke finde prisen på synthen.
699 euro mener jeg
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder ret fair

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

64 stemmer er heller ikke meget i en tid hvor normen er 128 til 256... med 4 layers som er dem der morphes imellem betyder det at der stort set altid vil være 4 layers active... så bliver polyfonien jo alligevel 16, og så havde 16 analoge filtre været perfekt tilpasset...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:En anden ting er, hvorfor helvede de har skåret to oktaver væk... Det er en synth der uden tvivl gør sig i brede armbevægelser pga. Pads osv... Jeg kan ikke lade være med at tænke om den her er startskudet til noget større...
Med deres "logues" har de jo testet markedet, så lanceret flere, og hybrider, osv... Så sådan en "lille" digital synth her kunne jo sagtens være en smagsprøve på hvad der kommer om et års tid, hvis den sælger godt.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:En anden ting er, hvorfor helvede de har skåret to oktaver væk... Det er en synth der uden tvivl gør sig i brede armbevægelser pga. Pads osv... Jeg kan ikke lade være med at tænke om den her er startskudet til noget større...
Med deres "logues" har de jo testet markedet, så lanceret flere, og hybrider, osv... Så sådan en "lille" digital synth her kunne jo sagtens være en smagsprøve på hvad der kommer om et års tid, hvis den sælger godt.
håber jeg... for når jeg ser kompleksiteten af den synth, så mangler den grangiveligt et stort farve touch display til at gøre den mere brugervenlig... dette alene dræber min interesse i den
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nårh ja, jeg glemte at skrive:

Den der "Value" encoder skal da være af højeste kvalitet, ellers får de dem retur efter en måneds brug.

En ordentlig software editor er da absolut nødvendig.

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Lyder rimelig cool

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Lyder sgu lækkert. Ville jeg gerne føje til arsenalet!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ikke imponeret - og længe siden jeg har været det af et Korg produkt. Jeg synes instrumentet har en cheesy digital lyd, som er for kedelig. Men den finder jo nok en plads mange steder:)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Den er virkelig fin at se på. Elsker 3 oktaver :D og syntes også lydmessigt den er ret fed. Men som flere har sagt så ville en software editor være et must for ikke at skulle sidde der og fedte rundt.. og hvorfor så ikke bare bruge et software instrument, jeg spiller alligevel hverken i band eller live så når jeg alligevel er i studiet er computeren jo lige der anyways. .. meeen den er nu fin at se på :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg finder designet meget flot.

Jeg tror også at det er en menu-dykker synthesizer, hvor man ender med at sidde foran sin PC i sidste ende og tænke, at man ligeså godt kunne have købt et stykke software alla Arturia Prophet VS, Korg Wavestation pakken eller anden Vector synthesis plugin.

Jeg havde Korg Wavestation SR, solgte den og har aldrig set tilbage på den igen! [Punktum]#

Den er sikkert sjov for nogen, men ikke for mig :D
What?

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Den er på Thomann til pre-order nu til 6.099.

https://www.thomann.de/dk/korg_wavestate.htm

Havde bestemt mig til at prøve at lade være med at købe noget i år. Indtil videre har jeg en købt en Argon 8 og har pre-order på Wavestate og Expressive E Osmose. Suk!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Flere videoer:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Interview med en af udviklerne. Jeg har ikke selv set videoen.


Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Der er også lige kommet et Sonicstate review:


Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Som flere af jer skriver, så kræver den nok en del indarbejdningstid, ikke den mest intuitive synthesizer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er lidt nye videoer fra Korg:







Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den er blevet opdateret til version 2.0. Her er nogle videoer om det. Jeg har ikke set noget af det.





Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg er vild med Wavestate - så vild at jeg bestiller en SE, når den engang dukker op.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Nyt svar