Musik fra den bagerste hylde - lad os høre jeres arkiv musik

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Re: Musik fra den bagerste hylde - lad os høre jeres arkiv musik

Indlæg af derermusikanten000 »

[soundcloud][/soundcloud]

En optagelse fra 1979
Et herligt tilbageblik i rockmusikkens verden
Trommer - bas - guitar - og sanger
lige på og hårdt ind i mixerpulten :)
Bassen blev spillet kun med nedslag - puh ha gad vide om jeg kan det i dag :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Forstår ikke helt TS.

Jeg startede først i 2008 med at lave musik. Har noget musik som er over 5 år gammelt, vil det være passende at smide på her?
Skal det være endnu ældre?

Eller SKAL det være fra før år 2000?

Kan se på alle jer andres numre at de er fra 70'erne.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nej ma, blot noget af det ældste du har gemt

Vores er fra -70´erne fordi vi er gamle mænd :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

derermusikanten000 skrev:[soundcloud][/soundcloud]

En optagelse fra 1979
Et herligt tilbageblik i rockmusikkens verden
Trommer - bas - guitar - og sanger
lige på og hårdt ind i mixerpulten :)
Bassen blev spillet kun med nedslag - puh ha gad vide om jeg kan det i dag :)
Al punks moder feeeedt. Jeg kunne ikke ha´ spillet den bas med nedslag selv da jeg var ung....

#Kimex, ja, vi var meget diciplinerede. Vi havde kontakt med Paul Brun fra et pladeselskab, så vi var begyndt at øve produktion & diciplin...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:
Mr. Soundman skrev:
Hugo skrev:
Det er kun overført fra spolebånd til waw, dertil brugte jeg Audacity, men helt neutralt for at bevare "autenciteten" :)
Det gældet al mussikken jeg har fra gamle dage.
Var der lavet nogen akustikbehandling af rummet, hvor I indspillede?
Dengang brugte man godt med æggebakker, tæpper, rockwool og hvad man ellers kunne finde som var gratis/billigt.
Jeg taler her om den optagelse med 2 mics ud i rummet, direkte ind i båndmaskinen.
Jeg synes det er et ret velfungerende "mix", når man tænker på, at det er et rockband der er blevet indspillet med kun 2 mikrofoner og ingen efterprocessering.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:Nej ma, blot noget af det ældste du har gemt

Vores er fra -70´erne fordi vi er gamle mænd :)
Ok, her kommer så nogle 11 år gamle numre...




(Bemærk: Det var ca. 1 år efter jeg lærte mig selv at spille musik på tastaturet, ikke MIDI-keyboard, men tastatur).

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:
Hugo skrev:
Mr. Soundman skrev:
Var der lavet nogen akustikbehandling af rummet, hvor I indspillede?
Dengang brugte man godt med æggebakker, tæpper, rockwool og hvad man ellers kunne finde som var gratis/billigt.
Jeg taler her om den optagelse med 2 mics ud i rummet, direkte ind i båndmaskinen.
Jeg synes det er et ret velfungerende "mix", når man tænker på, at det er et rockband der er blevet indspillet med kun 2 mikrofoner og ingen efterprocessering.
Vi spillede meget ude dengang og havde vores eget PA-udstyr. Mix bestod i at stille sin lyd, bas guitar, sang i forhold til hvor højt trommerne lød.
Trænings lokalet var stort, ca. 30 m2, som jeg husker det.
Det fra 1976 var større, ca. 60 m2
Jeg har flere af den slags optagelser fra den gang, desværre på kassettebånd med dertilhørende båndsalat, så de er ubruglige.
Må se om jeg kan redde bare noget af det.


#MediumÆvum

Godt spillet på tastetur, var slet ikke klar over at man kunne det..
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Her er en fra 1980, fler´ på SC
Stort træningslokale ca. 50-60 m2, seperat rum til mixermanden.
Alt er mic´et op, guitar, bas direkte i Faylon mixeren. Ingen båse eller afskærmning. Ingen post proces.

[soundcloud][/soundcloud]
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: #MediumÆvum

Godt spillet på tastetur, var slet ikke klar over at man kunne det..
Takker. Det er jo så heller ikke anslagsfølsomt, så der er lidt begrænsninger.

Ihvertfald er alle øverste bogstaver de hvide tangenter og tallene sorte tangenter.
Nederste bogstaver hvide tangenter (ca. en oktav under) og de mellemste bogstaver de sorte tangenter.

Q og Z svarer ihvertfald til C.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mig i 1996 med en Amiga 1200:

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

God tråd. Mange sjov lyt - ren musikhistorie.

Også lidt irriterende tråd, der minder mig om, at jeg har et ufærdigt projekt liggende med gamle indspilninger ... hmmm

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Forstår ikke helt TS.

Jeg startede først i 2008 med at lave musik. Har noget musik som er over 5 år gammelt, vil det være passende at smide på her?
Skal det være endnu ældre?

Eller SKAL det være fra før år 2000?

Kan se på alle jer andres numre at de er fra 70'erne.
Hugo skrev:Nej ma, blot noget af det ældste du har gemt

Vores er fra -70´erne fordi vi er gamle mænd :)
Jamen så vil jeg også gerne med på vognen med noget fra nullerne... Den her er vidst fra 2007:
https://www.dropbox.com/s/74bvm9ccg7ssn ... ..mp3?dl=0

Og så er det faktisk et af mine meget meget få numre, hvor jeg selv har skrevet en tekst til også. Det sker altså ikke lige hver dag.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

..altså hvorfor kan jeg ikke få det til at virke sådan, at man bare klikker på PLAY direkte her i tråden, ligesom visse andre har gjort det...? Sådan noget her:
Lydfil.JPG
Lydfil.JPG (10.66 KiB) Vist 608 gange
Jeg har prøvet først at lave det som en vedhæftet fil og jeg har prøvet , men det gav heller ikke det ønskede resultat :?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:..altså hvorfor kan jeg ikke få det til at virke sådan, at man bare klikker på PLAY direkte her i tråden, ligesom visse andre har gjort det...? Sådan noget her:
Lydfil.JPG
Jeg har prøvet først at lave det som en vedhæftet fil og jeg har prøvet , men det gav heller ikke det ønskede resultat :?
Ville gerne prøve at hjælpe, men mit internet er nede indtil tirsdag. Sidder med en spassertablet, som jeg absolut ikke er gode venner med. Touchscreen og laaangsom.
Det eneste jeg umiddelbart kan sige er at det ser mærkeligt ud at en lydfil hedder JPG, det er jo billedefil format.
Er det SC eller Dropbox?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Tracket er fra '99 eller 2000, så vidt jeg husker. Vokalen er fra "2005, 2004, 2007 ... whatever the f*ck ever" - såeh deromkring vel.

Senest rettet af MrBacon fre 28. feb 2020 06:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:
Mr. Soundman skrev:..altså hvorfor kan jeg ikke få det til at virke sådan, at man bare klikker på PLAY direkte her i tråden, ligesom visse andre har gjort det...? Sådan noget her:
Lydfil.JPG
Jeg har prøvet først at lave det som en vedhæftet fil og jeg har prøvet , men det gav heller ikke det ønskede resultat :?
Ville gerne prøve at hjælpe, men mit internet er nede indtil tirsdag. Sidder med en spassertablet, som jeg absolut ikke er gode venner med. Touchscreen og laaangsom.
Det eneste jeg umiddelbart kan sige er at det ser mærkeligt ud at en lydfil hedder JPG, det er jo billedefil format.
Den der hedder .JPG er bare et screenshot, hvor jeg viser, hvordan jeg godt kunne tænke mig, at det kom til at se ud.
Hugo skrev:Er det SC eller Dropbox?
Lydfilen ligger på Dropbox - (jeg vil ikke have sådan noget gammel ragelse liggende på min officielle Soundcloud eller Youtube :lol: )

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Mit allerførste Amiga nummer!




Mit første album, fra 2000, med numre lavet 1996-1999 (lavet med Fasttracker 2/pc)
Jeg brændte 100 CD og fik dem solgt, 50kr stk! :D det var med cover og det hele som jeg printede på en farvelaser som vores firma havde.





Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Her er noget jeg lavede alene i mit drengeværelse tilbage i 2001-2003. Jeg var 19-21 år den gang og havde en masse tid til at lave musik. Det var nærmest det eneste jeg gjorde. Noget meget tilbagelænet "tilbage til stilhed og naturen agtigt noget".
https://the19thbear.bandcamp.com/album/the-album

Jeg må indrømme at det stadig er noget jeg er stolt af og som har en hel speciel plads i mit hjerte. Nok fordi det er fra denne der "gyldne" ungdomstid og fordi jeg lavede det 100% for mig selv og ingen andre:)

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Interessant tråd.. fik mig til at spole lidt tilbage i de gamle gemmer og fandt dette track, der faktisk næsten er ganske moderne.. Korg M1 house piano, DX Lately Bass og swingende house-rytmer.. men den er fra 1999 og lavet i den gode gamle tracker Fast Tracker 2. :)

Jeg havde kun en Korg X3 den gang og jeg brugte den ikke som sample-materiale i den her. Det er rent oldskool sample-bearbejdning som man gjorde den gang. Ingen effekter (eller eq og compression for den sags skyld).

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

metal skrev:Interessant tråd.. fik mig til at spole lidt tilbage i de gamle gemmer og fandt dette track, der faktisk næsten er ganske moderne.. Korg M1 house piano, DX Lately Bass og swingende house-rytmer.. men den er fra 1999 og lavet i den gode gamle tracker Fast Tracker 2. :)

Jeg havde kun en Korg X3 den gang og jeg brugte den ikke som sample-materiale i den her. Det er rent oldskool sample-bearbejdning som man gjorde den gang. Ingen effekter (eller eq og compression for den sags skyld).

[soundcloud][/soundcloud]
:)

Nyt svar