Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af david mondrup »

Ragnarok på Netflix



Mangler ca. 10 minutter i at have set de første 2 afsnit. Blandingen af ungdomsdrama, en umiskendelig Skam-vibe, og en god spand updated nordisk mytologi holder 100%. Adam Price kan sit pis. Jeg glæder mig til at se resten!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 888
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Nu fik jeg set Uncut Gems på Netflix. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes. Jeg var ærligt talt lidt berørt af, at jeg overhovedet ikke havde sympati for hovedpersonen. Jeg synes bare, han var en idiot, som fortjente alle de dårlige ting, der skete for ham. Og soundtracket var banebrydende, modigt og ret irriterende.

Nå, måske ved jeg godt, hvad jeg skal synes alligevel...

Gjorde den det for jer? Og hvad syntes I om musikken?

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Booksmart - meget rost film, og traileren så supersjov ud. Desværre har de vist alle de sjoveste scener i traileren - gode skuespilpræstationer, men ret beset er det en kopi af Superbad, bare dårligere. Skuffende oplevelse.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

The Beguiled (1971 versionen).

Creepy Clint.


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er tre afsnit inde i HBO's The Outsider som er en filmatisering af en Stephen King historie. Hvis man er til King og køber sig ind i det overnaturlige, er det den mest spændende serie, jeg har set længe og meget vedholdende! Håber ikke den laver en Indiana Jones 4 på mig, så vil vente med at give den karakter :-)
skriver noder

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Bitter Moon (1992)
Var ret vild med den. Bygger langsomt op og man ved ikke helt hvad det handler om før til slut - Polanski er god til at skabe mystik. 8/10

Marriage Story (2019)
Ikke en cheesy chick flick, som man kunne tro ud fra titlen. Fremragende og rørende. Tog mig lidt tid før jeg blev fanget af den, og forstod hvad den ville. Bliver bedre og bedre hen i mod slutningen. 8/10

Unsane (2018)
Fin mystery film uden at være fremragende. 7/10

Nosferatu: Phantom der Nacht (1979)
Må se nogle flere Herzog+Klaus Kinski film. Det var en interessant oplevelse. Lidt dated i sit udtryk, men Klaus Kinski er en fremragende og betagende Dracula. Jeg frygtede at jeg ville synes at han og filmen var ufrivillig komiske, man Klaus Kinski spiller vanvittigt godt. Jeg var især vild med, og overrasket over, hvor ængstelig og nærmest depressiv han var. Tror det er tanken om at leve for evigt, som Herzog (og jeg selv også) finder ubegribelig rædsom. 7/10

The Hole in the Ground (2019)
Fremragende irsk horror med en uretfærdig lav imdb score. Den mangler nok jump scares og en forklarring på hvad den handler om, til at folk kan lide den. :roll: 7/10

Suspiria (2018)
Vildt fed. Kan ikke huske den originale tydeligt nok, til at kunne sammenligne, men jeg tror ikke man bør sammenligne dem. Ret heftig film, med en crazy slutning. Jeg dummede mig lidt, da jeg ikke var opmærksom på nogle af de tyske replikker. Det gjorde at jeg var ret forvirret, så sørg for at følge med! Jeg var også lidt forvirret over at Tilda Swinton spiller flere roller, da jeg troede at det var relevant for historien, men de karakterer hun spiller har intet med hinanden at gøre. 8/10

Ternet Ninja (2018)
Nogenlunde ok, men var lidt skuffet. 6/10

Hellraiser (1987)
Troede det var ren gore film, men den var overraskende bizar på en ret Cronenberg agtig måde. Ganske fascinerende. 7/10

Gisaengchung (Parasite) (2019)
God film men af en eller anden grund gjorde den ikke så meget indtryk på mig, og jeg blev heller ikke på nogen måde rørt af den. Den mindede mig lidt om Borgman eller Dogtooth, som jeg synes er mere interessante film, men den var stadig god. Jeg giver den 7,5 rundet op til 8/10.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

mikkels skrev:Nu fik jeg set Uncut Gems på Netflix. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes. Jeg var ærligt talt lidt berørt af, at jeg overhovedet ikke havde sympati for hovedpersonen. Jeg synes bare, han var en idiot, som fortjente alle de dårlige ting, der skete for ham. Og soundtracket var banebrydende, modigt og ret irriterende.

Nå, måske ved jeg godt, hvad jeg skal synes alligevel...

Gjorde den det for jer? Og hvad syntes I om musikken?
Har set 3/4 af den. Så de 3/4 over 3 dage, da jeg fik stress af mere end 30 minutter i stræk.

Jeg tror vi har det på præcis samme måde. Men man må sige, at de spiller godt, historien giver mening, det hele hænger sammen. Det er bare en lidt bizar oplevelse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Bitter Moon (1992)
Var ret vild med den. Bygger langsomt op og man ved ikke helt hvad det handler om før til slut - Polanski er god til at skabe mystik. 8/10
Oh yeah.
Unsane (2018)
Fin mystery film uden at være fremragende. 7/10
Indspillet på en iPhone 7 i øvrigt. Hun spillede fedt til gengæld, men er jeg også bare vild med hendes ansigt.
Suspiria (2018)
Vildt fed. Kan ikke huske den originale tydeligt nok, til at kunne sammenligne, men jeg tror ikke man bør sammenligne dem. Ret heftig film, med en crazy slutning. Jeg dummede mig lidt, da jeg ikke var opmærksom på nogle af de tyske replikker. Det gjorde at jeg var ret forvirret, så sørg for at følge med! Jeg var også lidt forvirret over at Tilda Swinton spiller flere roller, da jeg troede at det var relevant for historien, men de karakterer hun spiller har intet med hinanden at gøre. 8/10
Anede ikke den var remade. Elsker originalen, som holder 100%. Må se denne remake, kan godt lide Swinton.
Hellraiser (1987)
Troede det var ren gore film, men den var overraskende bizar på en ret Cronenberg agtig måde. Ganske fascinerende. 7/10
Fed film med stærke seksuelle undertoner. Misbrug (stedfaderen) men især S/M, osv. Standard Clive Barker.. ;-)
Gisaengchung (Parasite) (2019)
God film men af en eller anden grund gjorde den ikke så meget indtryk på mig, og jeg blev heller ikke på nogen måde rørt af den. Den mindede mig lidt om Borgman eller Dogtooth, som jeg synes er mere interessante film, men den var stadig god. Jeg giver den 7,5 rundet op til 8/10.
Borgman er en af mine favoritter.

Har du i øvrigt set VVitch og Hereditary?

Hvis vi taler Sydkoreansk, så se absolut The Handmaiden (Ah-ga-ssi) fra 2016. Sexy thriller/twister.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

lakris skrev:Futureworld

https://m.imdb.com/title/tt0074559/
Elsker slutningen med fuckfingeren.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Holger skrev:
lakris skrev:Futureworld

https://m.imdb.com/title/tt0074559/
Elsker slutningen med fuckfingeren.
Haha ja.

Filmen var også så dårlig som jeg forventede ifht forgængeren

Så jeg blev ikke skuffet :-)

Jeg har ledt længe efter den og fandt den så i ITunes ved et tilfælde

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger skrev:Har du i øvrigt set VVitch og Hereditary?

Hvis vi taler Sydkoreansk, så se absolut The Handmaiden (Ah-ga-ssi) fra 2016. Sexy thriller/twister.
VVitch og Hereditary er de 2 abolut bedste horrorfilm de seneste mange år. Hereditary er den mest ubehagelige film jeg har set nogensinde. Havde det virkeligt skidt efter jeg så den. Har du set Midsommar, også af Ari Aster? Han er vanvittigt dygtig og lidt småsyg i potten.

Jeg har ikke set The Handmaiden, men den er på min watchlist. Kunne vildt godt lide Oldeuboi af samme instruktør.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev: VVitch og Hereditary er de 2 abolut bedste horrorfilm de seneste mange år. Hereditary er den mest ubehagelige film jeg har set nogensinde. Havde det virkeligt skidt efter jeg så den.
Yup, enig i begge dele. Og havde det virkelig også dårligt efter Hereditary.
Har du set Midsommar, også af Ari Aster? Han er vanvittigt dygtig og lidt småsyg i potten.
Nej, den er på min wishlist nu.
Jeg har ikke set The Handmaiden, men den er på min watchlist. Kunne vildt godt lide Oldeuboi af samme instruktør.
Oldeuboi var fantastisk, altså originalen.

Nu vi taler asiatisk, har du set "3 Extremes"? Tre kortfilm, ganske udmærkede.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yes, 3 Extremes er fed. Sjovt at se forskellen på en kinesisk, japansk og koreansk instruktør.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

OPDATERING:

Temmelig god film.
Virkelig f*cked-op slutning.
Tror, jeg skal ud at gå en mediumlang spadsere-tur.
Mindst.
For at ryste farligheden ud af kroppen.

Måske rammer den slags ekstra hårdt, når man selv har været kæreste med en psykopat.
Føj, den bringer minder op fra reel virkelighed.

---------------------------
denne her vises på DR2 om en times tid.
Kan ikke huske , om jeg har set den.

Ben Affleck er jo fin nok.

https://www.imdb.com/title/tt2267998/
Vedhæftede filer
gone girl.jpg
gone girl.jpg (53.09 KiB) Vist 581 gange
Senest rettet af tomcat fre 21. feb 2020 22:25, rettet i alt 1 gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nu er jeg ikke bleg for at indrømme at en god komedie lander godt hos mig. Og, jo sortere, jo bedre.

To hits her i huset det seneste år er:

Norsemen (Netflix). Super fedt spoof på Vikings (faktisk væsentlig federe, bedre plot).

Lunatics (Netflix). Vanvittigt australsk sketch show. Veludført og gak. Mandril fans føler sig hjemme her!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Cosmos - Possible Worlds (2020)
https://www.imdb.com/title/tt11170862/
Det er vi nok nogle stykker herinde der glæder sig til. Starter vist om et par uger på Nat Geo.


Billede

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

En Hvid, Hvid Dag



Var i biffen her i eftermiddag sammen med min (stadig) meget film-interesserede 91årige farmor. En Hvid, Hvid Dag er umådelig islandsk, højdramatisk og gribende i de sidste takter, og dræbende lang tid om at komme i gang. Vi sad begge og døsede hen i den første halvdel af filmen, og der er faktisk et par key moments i traileren som jeg ikke kan huske .. men de sidste 30-45 minutter er sådan set rigeligt en biograftur værd. Jeg kan ikke helt finde ud af at give karakter, for jeg ved sgu ikke lige hvor meget det første skal trække ned, eller det sidste skal trække op ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Morten B skrev:
Norsemen (Netflix). Super fedt spoof på Vikings (faktisk væsentlig federe, bedre plot).
Jeg tror ikke helt, jeg deler denne begejstring. Sæson 1 var god underholdning på en fin TøHø agtig måde, og der var faktisk et hæderligt plot - I sæson 2 stikker det helt af, og vi magtede ikke at se mere end 4-5 afsnit.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Easy Rider (1969)
Dennis Hopper, Peter Fonda, Jack Nicholson, 1 masse stoffer, 2 choppers, alt for mange frihedsbange squares.

Alle burde se den film.

Ligger på Netflix lige nu.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Smittefar skrev:
Morten B skrev:
Norsemen (Netflix). Super fedt spoof på Vikings (faktisk væsentlig federe, bedre plot).
Jeg tror ikke helt, jeg deler denne begejstring. Sæson 1 var god underholdning på en fin TøHø agtig måde, og der var faktisk et hæderligt plot - I sæson 2 stikker det helt af, og vi magtede ikke at se mere end 4-5 afsnit.
YOur loss :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:Nu er jeg ikke bleg for at indrømme at en god komedie lander godt hos mig. Og, jo sortere, jo bedre.

To hits her i huset det seneste år er:

Norsemen (Netflix). Super fedt spoof på Vikings (faktisk væsentlig federe, bedre plot).

Lunatics (Netflix). Vanvittigt australsk sketch show. Veludført og gak. Mandril fans føler sig hjemme her!
Holger skrev:Easy Rider (1969)
Dennis Hopper, Peter Fonda, Jack Nicholson, 1 masse stoffer, 2 choppers, alt for mange frihedsbange squares.

Alle burde se den film.

Ligger på Netflix lige nu.
Kommer på bucket-listen :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike, du bliver helt sikkert mindre square og stor fortaler for fri hash til folket efter at have set Easy Rider (or not) ;-)

Men en god film om frihed og folks frygt for frihed er det uanset hvad. Og feee' musik af den gammeldaws rock 'n' roll slags.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Mike, du bliver helt sikkert mindre square og stor fortaler for fri hash til folket efter at have set Easy Rider (or not) ;-)

Men en god film om frihed og folks frygt for frihed er det uanset hvad. Og feee' musik af den gammeldaws rock 'n' roll slags.
Jeg er stor fortaler for freedom :-D Og ikke nødvendigvis mod fri hash, jeg er bare skeptisk af natur :roll:

Ja, musikken og mentaliteten på tidspunktet er fed, og måske lidt lærerig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

(Nu hvor vi snakker klassikere)


Nu er det et par uger siden jeg sidst så den, men ikke desto mindre er det en ikonisk film, som er utroligt fremsynet. Den handler blandt andet om samspillet mellem mennesker og kunstig intelligens, på et tidspunkt hvor det er et meget nyt begreb.

Nogle af scenerne bærer lidt præg af at det er 1968, men er man villig til bare at smile af det, så er der også mange andre scener som er så gode at man bliver i tvivl om det er en helt ny film hvis man ser den i HD.

8,2 af 10 bananer

Nyt svar