At holde seerens interesse?

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

At holde seerens interesse?

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er igang med et større projekt med et kloster som skal rekonstrueres digitalt.
I den forbindelse vil jeg vise close-up's og tekniske tegninger som bliver til 3D-modeller af de arkitektoniske detaljer.

Problemet er, at jeg er meget i tvivl om i hvilken rækkefølge man bedst opnår - og fastholder - seerens interesse.

Er det:

1. At vise de tekniske renderinger først, dernæst de farvelagte renderinger med lysindfald, skygger osv.?
2. At vise de flotteste ikke-tekniske renderinger først, dernæst tekniske renderinger?

Hvordan ville I gribe det an?
Senest rettet af mediumaevum ons 29. jan 2020 16:57, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

2 - undgå evt helt kun de tekniske, så de er som et overlay på den flotte eller hvis der er voiceover forklaring
Senest rettet af MrBacon ons 29. jan 2020 16:58, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:2.
Takker. Det var hurtigt præcist svar :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg ville se, hvordan det er gjort i mange andre tilfælde og notere mig, hvilken effekt det har på mig.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Jeg ville se, hvordan det er gjort i mange andre tilfælde og notere mig, hvilken effekt det har på mig.
Ja, men problemet er, at jeg ikke har ret meget referencemateriale.
Hvis du/andre kender til nogle lign. videoer på youtube/vimeo, smid et link.

Har selv søgt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Husk det er meget mere interessant for dig end den almindelige bruger. Tempo og ind til benet info - kontant faktuelt afleveret og med minimalt nørderi.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kend dit publikum, der er forskel på om du kører en reklamevideo for en "KapoowwBANG!!! plastikdims du ikke kan leve uden" på en endegavl af en række reoler i Bilka, om du prøver at holde folk på din video på youtube, eller om folk er på et museum og måske tager sig lidt mere tid til at lærer noget om et emne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar