Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Holger skrev:Kys og kram
Tak :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hald skrev:Well... nu vi snakker om elendighed... Jeg går deltidssygemeldt med stress.. igen... tror måske lidt at det var den mildere vinterdepression der satte det i gang. Jeg har så meget jeg har lyst til at lave nu, men kroppen siger bare NOOOOPE!! Batterierne er bare klappet sammen og hovedet kører for mange omdrejninger i forhold til output..
En af tingene jeg oplever er humørsvingninger, det er desværre ofte dårligt humør der laver udsving, hvilket betyder at dagligdagens filter ikke altid virker. Jeg har til afdelingsmødet på mit arbejde i dag givet alle en undskyldning på forhånd i tilfælde af at jeg bidder lidt, men det gælder egentlig også jer herinde. Skulle det smutte igennem på tekst også vil jeg gerne beklage.
Sikke noget piiis :( Jeg har ind imellem travlt, og jeg kan også godt panikke over ingenting (siger min kone...) men jeg har aldrig oplevet det der... Når folk snakker om stres, så har min hjerne svært ved at forstå hvad det er. Jamen kan man ikke bare lige snuppe et par dage ud af kalenderen og få ladet op igen. Men jeg har også set tilpas mange kolleger både i undervisningssektoren og i musikbranchen få sådan nogle knæk. Så jeg ved også godt, at så nemt er det nok ikke...

Håber du hurtigt kommer ovenpå igen.
kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hald skrev:Well... nu vi snakker om elendighed... Jeg går deltidssygemeldt med stress.. igen... tror måske lidt at det var den mildere vinterdepression der satte det i gang. Jeg har så meget jeg har lyst til at lave nu, men kroppen siger bare NOOOOPE!! Batterierne er bare klappet sammen og hovedet kører for mange omdrejninger i forhold til output..
En af tingene jeg oplever er humørsvingninger, det er desværre ofte dårligt humør der laver udsving, hvilket betyder at dagligdagens filter ikke altid virker. Jeg har til afdelingsmødet på mit arbejde i dag givet alle en undskyldning på forhånd i tilfælde af at jeg bidder lidt, men det gælder egentlig også jer herinde. Skulle det smutte igennem på tekst også vil jeg gerne beklage.
Tæsk på forhånd :smash:
Nej, brok du dig bare. Vi, jeg i hvert fald er hårdhudet (har været gift i 45 år), men med den sødeste brokkone, og jeg kan osse (brokke)
Til gengæld vil jeg gerne brokke mig over at flere går ned med stress. Hvad faen er der galt med vore samfund?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald: måske du bare trænger til at få bidt rigtigt igennem ?

Sådan rigtigt bide sig fast, og så RUSKE dem :evil:

Du ved stress kommer jo af alt det man IKKE får gjort :wink:

(læs mellem linierne, og bid de rigtige steder, i så fald)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Well... nu vi snakker om elendighed... Jeg går deltidssygemeldt med stress.. igen... tror måske lidt at det var den mildere vinterdepression der satte det i gang. Jeg har så meget jeg har lyst til at lave nu, men kroppen siger bare NOOOOPE!! Batterierne er bare klappet sammen og hovedet kører for mange omdrejninger i forhold til output..
En af tingene jeg oplever er humørsvingninger, det er desværre ofte dårligt humør der laver udsving, hvilket betyder at dagligdagens filter ikke altid virker. Jeg har til afdelingsmødet på mit arbejde i dag givet alle en undskyldning på forhånd i tilfælde af at jeg bidder lidt, men det gælder egentlig også jer herinde. Skulle det smutte igennem på tekst også vil jeg gerne beklage.
Det er jeg ked af at høre Hald.

Håber du kommer ordentligt igennem det. Du ved det godt - og det her er ingen trøst. Men der er intet arbejde, der er det værd. Pas på dig selv.

Jeg krydser fingre for dig. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tak skal i allesammen have, jeg glæder mig over at studiet er blevet mit stillerum hvor jeg kan hygge mig med at spille musik, hører musik, være på Lydmaskinen se Youtube eller Film, eller smide mig på sofaen til en slapper eller morfar.

Men nu er det jo brokketråden, så det er frustrerende at have alt det til rådighed man næsten kunne ønske sig, selv tid er der en del af lige nu, og så ikke have energien og overskuddet til at bruge det, jeg føler mig ret handikappet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:
Jenkins skrev:Når man vågner til et kold hus pga el-tænderen i pillefyret er stået af over natten.

Til gengæld kan man så glædes over man har brændeovn man kan tænde op i indtil en anden er blevet hentet og skiftet
Det er godt nok træls, oplevede for nogle år siden at vores snegl havde siddet fast og motoren så havde spist tænderne i gearkassen. Men der er det fedt at have en landsbysmed der kan fixe alt af den slags, han er virkelig en stor gevinst for vores samfund.

Desværre er vores brændovns skorsten for kort, så der kan slå vind ned i den, så vi bruger den ikke når det blæser, og det er der man har mest brug for den.
Kender godt det med en for kort skorsten. Havde samme problem. Så blev den forlænget og bygget en "hat" på. Så har der ingen problemer været :)

og ja, det er altid når det er koldt tingene sker :lol:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev:
Rosenfeldt skrev:Saaatans osse!! :evil: Fik lige en fartbøde af det tyske politi. Blot fordi, jeg i en kortere lykkerus, følte mig fri på den 4 sporet tyske motorvej ... "ordnung muss sein". God weekend!
Øv! Hvor hurtig kørte du? Håber du fik noget for pengene :-P :lol:
... lad os bare sige, at jeg kørte for stærkt - og at bøden er velfortjent! :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min yndlingskat skal til dyrelæge, og jeg frygter at jeg ikke får den med hjem igen. :cry:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Dybeste kondolencer herfra, fra en der har haft katte hele livet (blomst)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hald skrev:Min yndlingskat skal til dyrelæge, og jeg frygter at jeg ikke får den med hjem igen. :cry:
Jeg har det meste af mit liv hadet katte (og kan ikke tåle dem), lige indtil jeg fik to udekatte her på gården.

Især den ene har stjålet mit hjerte og jeg tror hun vil efterlade et stort hul den dag hun skal dø :cry: I feel your pain.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi tog ham med hjem igen og prøver med en antibiotika behandling og ser om han ikke får det bedre af det. Han var så sød inde ved dyrelægen, men han skal have et godt liv og ikke kun være der for vores skyld, så hvis ikke det her hjælper får jeg nok brug for nogle smileyer med lidt mere vand under øjnene..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hald skrev:Vi tog ham med hjem igen og prøver med en antibiotika behandling og ser om han ikke får det bedre af det. Han var så sød inde ved dyrelægen, men han skal have et godt liv og ikke kun være der for vores skyld, så hvis ikke det her hjælper får jeg nok brug for nogle smileyer med lidt mere vand under øjnene..
Hvor gammel er han?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev:
Hald skrev:Vi tog ham med hjem igen og prøver med en antibiotika behandling og ser om han ikke får det bedre af det. Han var så sød inde ved dyrelægen, men han skal have et godt liv og ikke kun være der for vores skyld, så hvis ikke det her hjælper får jeg nok brug for nogle smileyer med lidt mere vand under øjnene..
Hvor gammel er han?
5 år...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

så har han 10 gode år endnu :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne brokke mig over vejret i Østfold denne vinter. Simpelthen den kedeligste vinter nogensinde. Pt. har der bare været sne 2 gange, hvor det bare lå cirka en uges tid. Vejret er pretty much som i DK lige pt. Troede jeg skulle gå langrenn og alt muligt. Det blev der så ikke noget af.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, jeg skal have opsagt mit medlemsskab af Skiklubben Hareskov, øveturene til Valåsen er en saga blot, det er gået ned af bakke mange år, denne vinter har banen vist slet ikke været åben,... gætter på den lukker

Tror heller ikke rigtig på Isaberg længere ,... der kunne jeg ellers godt køre hen ,.. men bor lige så nordligt, og vi har 3-5 graders varme pt, såååå

Tænker på hvor højt man skal op i SE eller N for at finde ordentligt skiføre ,.... Åre måske ???

Måske skal man bare skyde en hvid pil efter det meed ski, og se i øjnenen at løbet er kørt

Det er ikke noget man kan planlægge med længere
Vedhæftede filer
Capture.JPG
Capture.JPG (155.86 KiB) Vist 549 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

LOL, "skiklubben der gik ned ad bakke" , undskyld den var for oplagt :)
Men for lige at være alvorlig så er det nok fremtiden. Jeg savner osse vinteren, med sol og sne, istedet for skyer og mørke.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Ja, jeg skal have opsagt mit medlemsskab af Skiklubben Hareskov, øveturene til Valåsen er en saga blot, det er gået ned af bakke mange år, denne vinter har banen vist slet ikke været åben,... gætter på den lukker

Tror heller ikke rigtig på Isaberg længere ,... der kunne jeg ellers godt køre hen ,.. men bor lige så nordligt, og vi har 3-5 graders varme pt, såååå

Tænker på hvor højt man skal op i SE eller N for at finde ordentligt skiføre ,.... Åre måske ???

Måske skal man bare skyde en hvid pil efter det meed ski, og se i øjnenen at løbet er kørt

Det er ikke noget man kan planlægge med længere
Skid....sport? :-D Skide svenskere!

Altså hvis man ikke er kræsen ligger der eks. kunstig sne på Holmenkollen her i Oslo (vil skyde på det er 300 meters højde). Men som du sikkert er enig med mig i, er det ikke helt det samme, og lidt ubrugeligt til langrenn.

Om en måneds tid kører vi på hyttetur til Ustaoset i håb om at kunne gå lidt langrenn der :-D Men ellers generelt tror jeg bare det handler om at komme op i højden (altså ikke nødvendigvis nord, men bare op i fjeldene).

Men stadig en fesen vinter.

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Helt galt er det nu ikke. Lejede hytte i Lifjell i Telemarken i julen. Ca. 75 km fra Larvik. Der var 60/70 cm sne. Ren Disney :-) Masser af opkørte løjper til langrend. Ligger så også i 800 m. højde, så det er nok som Mike-Air siger. Op i fjeldhøjde.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har nu meldt mig ud af skid-klubben :-) ,. 10 år blev det til, de sidste 4-5 år "money fot nothing", men blev jo ved at håbe selv om det gik den gale vej :-(

Kan se samme tendens findes sydpå:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/sneen- ... -sit-hotel
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Efter 1945 og 4sound's untergang er det temmelig svært at bestille en jødeharpe hjem fra Thomann. Hvad pokker hedder sådan en ellers?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Efter 1945 og 4sound's untergang er det temmelig svært at bestille en jødeharpe hjem fra Thomann. Hvad pokker hedder sådan en ellers?
Her er nogle (?) - Fra 1 producent. Kig generelt under "andre blæseinstrumenter":
https://www.thomann.de/dk/terre_andre_b ... enter.html

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ah tak!

Skal spille sirenesangen med damen, den er meget essentiel
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

https://www.kennedyspacecenter.com/laun ... 20Launches

Ingen rocket launches imens vi er i Florida (13.-24.) :cry:

Nyt svar