Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mr. Soundman »

Aaaaarrrgh badrrr... kom til at tage en stor slurk af en dårlig mælk! :puke:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Saaatans osse!! :evil: Fik lige en fartbøde af det tyske politi. Blot fordi, jeg i en kortere lykkerus, følte mig fri på den 4 sporet tyske motorvej ... "ordnung muss sein". God weekend!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der 150 år gammel historie-time om tilblivelsen af Central Park i New York:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt skrev:Saaatans osse!! :evil: Fik lige en fartbøde af det tyske politi. Blot fordi, jeg i en kortere lykkerus, følte mig fri på den 4 sporet tyske motorvej ... "ordnung muss sein". God weekend!
Øv! Hvor hurtig kørte du? Håber du fik noget for pengene :-P :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Arrrhhhgg ,....

Veganer-partiet har nærmest besat strøget ved Rundetårn

På jagt efter underskrifter

Jeg er OK ,... slap uskadt igennem
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev:Arrrhhhgg ,....

Veganer-partiet har nærmest besat strøget ved Rundetårn

På jagt efter underskrifter

Jeg er OK ,... slap uskadt igennem
Pyha... Der har vi endnu et folkefærd, der burde have frataget diverse menneskerettigheder :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mr. Soundman skrev:Aaaaarrrgh badrrr... kom til at tage en stor slurk af en dårlig mælk! :puke:
Så skal man huske at tygge inden man synker :puke:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev:
Mr. Soundman skrev:Aaaaarrrgh badrrr... kom til at tage en stor slurk af en dårlig mælk! :puke:
Så skal man huske at tygge inden man synker :puke:
White man's problem :-)

https://illvid.dk/mennesket/kroppen/to- ... aale-maelk
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Jenkins skrev:
Mr. Soundman skrev:Aaaaarrrgh badrrr... kom til at tage en stor slurk af en dårlig mælk! :puke:
Så skal man huske at tygge inden man synker :puke:
White man's problem :-)

https://illvid.dk/mennesket/kroppen/to- ... aale-maelk
Altså udfra den artikel at dømme, så må min aldringsprocess da vidst være gået helt i stå. For jeg skal helst have mindst 2 liter mælkeprodukt i døgnet, bare for at fungere :-D Det er for overhovedet at kunne tænke klart :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi bruger godt nok også meget mælk hjemme hos os, henter jævnligt 4-5 liter kold og frisk, rigtig mælk i en spand hos en landmand, mmmmmmmmm.....

Behandlet mælk (papmælk) som er for gammelt kan du blive alvorligt syg af, men rå mælk der bliver for gammel, bliver bare sur og ændrer sig til et andet produkt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis pap-mælk er lige på kanten så bruger jeg det til pandekager, det er gået fint i 40 år, jeg har skam ikke taget sk-sk-sk-skade af det :-)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Jenkins skrev:
Så skal man huske at tygge inden man synker :puke:
White man's problem :-)

https://illvid.dk/mennesket/kroppen/to- ... aale-maelk
Altså udfra den artikel at dømme, så må min aldringsprocess da vidst være gået helt i stå. For jeg skal helst have mindst 2 liter mælkeprodukt i døgnet, bare for at fungere :-D Det er for overhovedet at kunne tænke klart :)
De fleste Danskere kan godt tåle mælke produkter.
De første Danskere, som levede her fra efter isen trak sig tilbage til ca . 5000 bf. kunne ikke tåle mælk. De var forøvrigt farvede, med ansigtstræk som lignede mange nutids Danskere og med blå øjne. Den næste store indvandring, som stammede fra nærøsten og Syd Europa. Kunne heller ikke tåle mælk. De var agerdyrkere. Men en del senere. Ankom et nomadefolk fra de Kaukasiske stepper. De kunne tåle mælk. De var fåre og gedehyrder. Og sandsynligvis til hesteryg.

Derfor kan de fleste etnisk Danskere tåle mælkeprodukter.

Hvis nogen har en forestilling om danskeres ophav eller raceteorier, som stammer fra kolonitiden og Nazityskland.
Så vil jeg bare sige at det var det rene nonsens.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Sjov (kort)slutning :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:
DUBTEMPLE skrev:Arrrhhhgg ,....

Veganer-partiet har nærmest besat strøget ved Rundetårn

På jagt efter underskrifter

Jeg er OK ,... slap uskadt igennem
Pyha... Der har vi endnu et folkefærd, der burde have frataget diverse menneskerettigheder :)
Vist Ingen tvivl om at DE ville fjerne min ret til kød, hvis de fik magt som agt :lol:
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:
Nicolai skrev:
DUBTEMPLE skrev:Arrrhhhgg ,....

Veganer-partiet har nærmest besat strøget ved Rundetårn

På jagt efter underskrifter

Jeg er OK ,... slap uskadt igennem
Pyha... Der har vi endnu et folkefærd, der burde have frataget diverse menneskerettigheder :)
Vist Ingen tvivl om at DE ville fjerne min ret til kød, hvis de fik magt som agt :lol:
Ja, det er ligesom hele pointen med aktivistisk veganisme. "Din ret til kød" ville i deres øjne svare til hvide sydstatsfolk under den amerikanske borgerkrig der bekymrede sig om "deres ret til at holde slaver".
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

hvad er det for noget pjat med at en RE20 ikke kan findes til under 1/2 pris ....
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Nicolai skrev:
Pyha... Der har vi endnu et folkefærd, der burde have frataget diverse menneskerettigheder :)
Vist Ingen tvivl om at DE ville fjerne min ret til kød, hvis de fik magt som agt :lol:
Ja, det er ligesom hele pointen med aktivistisk veganisme. "Din ret til kød" ville i deres øjne svare til hvide sydstatsfolk under den amerikanske borgerkrig der bekymrede sig om "deres ret til at holde slaver".
Ja, noget i den retning, glad for du siger i DERES øjne ;-)
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:
david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Vist Ingen tvivl om at DE ville fjerne min ret til kød, hvis de fik magt som agt :lol:
Ja, det er ligesom hele pointen med aktivistisk veganisme. "Din ret til kød" ville i deres øjne svare til hvide sydstatsfolk under den amerikanske borgerkrig der bekymrede sig om "deres ret til at holde slaver".
Ja, noget i den retning, glad for du siger i DERES øjne ;-)
Well, jeg forstår ganske udmærket logikken i deres argument, men deler ikke deres etiske grundholdning omkring menneskets forhold til andre arter.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis dyr ikke kan li' at blive spist, hvorfor er de så lavet af mad? :-P

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Altså sagen med veganerpartiet er jo ret enkel:

Hvis ikke jeg får min sødmælk, min bananmælk og min koldskål, så er det ren tortur for mig. Og det vil jo være i strid med menneskerettighederne - ergo er veganerpartiets dagsorden ulovlig og bliver at opløse ved dom :nono:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kan som David sagtens følge deres dagsorden at de bare ikke spiser kød, men lige netop den del der omhandler at det er synd for dyrene fatter jeg ikke. Hvad med de stakkels planter, de er da osse levende. ( er der en lille debat her? Synes osse der blev lidt tomt :) )
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vil blot sige at jeg spiser kød, men er begyndt at spise meget mere grøntsager efter jeg så denne: https://www.netflix.com/dk/title/81157840

Jeg bliver ikke veganer, og jeg mener også at de spillede de forkerte kort da den bevægelse startede ved at kører på at det er synd for dyrene og at det smager fuldstændig lige som rigtig _indsæt 90% alle retter_. Det er bare ikke korrekt, og derfor startede de hele deres bevægelse med minus points på kontoen. Men at de så på nogle andre punkter muligvis har irriterende meget ret, det må jeg så over tid affinde mig med.
Senest rettet af Hald ons 22. jan 2020 12:54, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vi er startet med en kødfri dag, også fordi der er mange spændene veganer produkter som smager fantastisk. Og så er det selvfølgelig også godt for helbredet.

Dem der vil gå hele vejen: fred være med det. Men lad være med at tvinge andre til at gå din vej.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Præcis, fint nok de har en ide om hvad de SELV vil, sålænge de ikke blander sig i mine valg, eller beklikker mig for hvad jeg er, eller gør, men det er så der kæden er hoppet af

Mad er iøvrigt mere end føde, det er "roots and culture", er stolt af min morfar, han han havde et svineavls-center, ikke noget jeg kommer til at skamme mig over.

Ja, kød-forbruget er blevet for højt siden hans tid, og dyrene kunne have det bedre,

Vi har også skåret ned på kød såvel som sukker, og en smule på alkohol, og alle former for tobak er fortid

Men mine valg, er mine valg, de kommer ikke til diskussion, jeg har iøvrigt heller aldrig prøvet at styre deres valg, kaldt det forkert, eller stået med en pegefinger op i deres ansigt :-)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

jeg spiser kød, men udelukkende fisk og økologisk kød.
Og ikke så meget kød.
Ikke pattegris, kalv eller kylling.
Det er af hensyn til dyrevelfærd. Køer og grise skal have lov til at være køer og grise Inden de slagtes.
Jeg blander mig ikke i hvad andre spiser.

Det er udelukkende af hensyn til dyrevelfærd jeg ikke spiser, meget, kød. Og helbredet.

Klima er ikke et issue for mine kostvaner.

Nyt svar