Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Der kører en meget aktiv diskussion (noget med ubåd) om et meget meget alvorligt emne der deler vandene, og jeg glæder mig over at tonen er så pæn derinde, selv om jeg ikke har læst det hele eller deltager med holdninger så er det så dejligt når folk kan skrive pænt til hinanden. <3
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev:Der kører en meget aktiv diskussion (noget med ubåd) om et meget meget alvorligt emne der deler vandene, og jeg glæder mig over at tonen er så pæn derinde, selv om jeg ikke har læst det hele eller deltager med holdninger så er det så dejligt når folk kan skrive pænt til hinanden. <3
Nogle af os har altså også øvet os længe, for at komme dertil, hvor vi er idag :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at se tippet med filmning af briller o.l. til filmen Knives Out - det har krævet noget arbejde.
Generelt ganske sjovt at se. Et kig bag kameraet på en del af de Oscar-nominerede film i år:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige set dokumentaren om Frederik den 9. - fantastisk lavet! Og sikke en awesome person han har været.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

External spectrum i Fabfilter Pro-Q 3. f*ck altså. Hvorfor har jeg ikke opdaget noget så absurd nyttigt før nu?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er så vildt praktisk. Bruger det næsten hele tiden, og det er en af hovedgrundene til, at det sidder en ProQ3 på næsten alle kanaler.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Såeh, kort fortalt, hvad kan det?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Såeh, kort fortalt, hvad kan det?
Jeg bruger ikke Pro-Q 3, men den har en feature hvor du kan få vist et eksternt sidechain signal i spectrum analyzeren. Jeg går ud fra det er det der snakkes om her.

Det kan være brugbart til at se frekvens-overlap m.m. Eksempelvis er det hurtigt at se hvor snarens resonans ligger, så du kan skrue den frekvens lidt ned, evt. med dynamisk EQ i Pro-Q 3. Det giver gode muligheder for hurtigt workflow, udover at jeg nok ville bruge lang tid på at scrolle igennem 20-40 sidechain signaler, givet at man har en på samtlige spor..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Så kom fibernettet endelig til min udkant. Sidder i skrivende stund og glæder mig over at være kommet fra 8 mbit til 100 :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev:
Graceville skrev:Såeh, kort fortalt, hvad kan det?
Jeg bruger ikke Pro-Q 3, men den har en feature hvor du kan få vist et eksternt sidechain signal i spectrum analyzeren. Jeg går ud fra det er det der snakkes om her.

Det kan være brugbart til at se frekvens-overlap m.m. Eksempelvis er det hurtigt at se hvor snarens resonans ligger, så du kan skrue den frekvens lidt ned, evt. med dynamisk EQ i Pro-Q 3. Det giver gode muligheder for hurtigt workflow, udover at jeg nok ville bruge lang tid på at scrolle igennem 20-40 sidechain signaler, givet at man har en på samtlige spor..
Ja, det er rimeligt præcist beskrevet. Mere her:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er bare rigtig smart at kunne se stortrommens spektrum, mens du laver EQ på bassen og omvendt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg vil gerne glæde mig over bogen "Mine unge år - Kim Larsen" af Jens Andersen, som jeg fik i forsinket julegave her i januar. Jeg, som ellers næsten aldrig læser hele bøger, fik spontant tygget mig igennem den på et par dage. Interessant læsning.

Dog ærgerligt at han ikke nåede at fortælle sin livshistorie færdig. Ligesom bogen er ved at blive spændende så slutter den.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg kan se, at bogen om Kim Larsen "Det store K" af Bellami-basisten Henning Pold, har nogle gode anmeldelser:
https://www.gucca.dk/det-store-k-kim-la ... gLyLvD_BwE
Måske skulle man kaste sig over den som det næste.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev:Så kom fibernettet endelig til min udkant. Sidder i skrivende stund og glæder mig over at være kommet fra 8 mbit til 100 :)
Lækkert, det er bare noget helt andet!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mr. Soundman skrev:Jeg vil gerne glæde mig over bogen "Mine unge år - Kim Larsen" af Jens Andersen, som jeg fik i forsinket julegave her i januar.
Fedt! Min kære kolllega på Askov Højskole, pianist Kristian la Cour tager rundt sammen med ham (altså ikke Larsen men Jens Andersen) i landet og holder sådan nogle foredrag / syng-med aftener for tiden. Det har de vist stor succes med.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nicolai skrev:
Mr. Soundman skrev:Jeg vil gerne glæde mig over bogen "Mine unge år - Kim Larsen" af Jens Andersen, som jeg fik i forsinket julegave her i januar.
Fedt! Min kære kolllega på Askov Højskole, pianist Kristian la Cour tager rundt sammen med ham (altså ikke Larsen men Jens Andersen) i landet og holder sådan nogle foredrag / syng-med aftener for tiden. Det har de vist stor succes med.
Synger han også, ham Jens Andersen?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vi har en Professor emeritus (Pensioneret professor) på mit institut, og han fortalte mig lige at han var på besøg idag, fordi han skulle vejlede nogle studerende som skriver master om "brug af 5G i sygehus-sektoren". Han sagde at han ikke rigtig vidste hvad 5G var, men "så var det jo en oplagt mulighed til at lære noget nyt! Og det er vigtigt!"

Mega opturs indstilling at have.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mr. Soundman skrev:
Nicolai skrev:
Mr. Soundman skrev:Jeg vil gerne glæde mig over bogen "Mine unge år - Kim Larsen" af Jens Andersen, som jeg fik i forsinket julegave her i januar.
Fedt! Min kære kolllega på Askov Højskole, pianist Kristian la Cour tager rundt sammen med ham (altså ikke Larsen men Jens Andersen) i landet og holder sådan nogle foredrag / syng-med aftener for tiden. Det har de vist stor succes med.
Synger han også, ham Jens Andersen?
Det ved jeg faktisk ikke. Kristian gør ihvertfald....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nicolai skrev:
Mr. Soundman skrev:Synger han også, ham Jens Andersen?
Det ved jeg faktisk ikke. Kristian gør ihvertfald....
Højt og kraftigt og gerne :-) Hils Kristian!!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

david mondrup skrev:
Nicolai skrev:
Mr. Soundman skrev:Synger han også, ham Jens Andersen?
Det ved jeg faktisk ikke. Kristian gør ihvertfald....
Højt og kraftigt og gerne :-) Hils Kristian!!
Det må man sige :) Han kan synge i foredragssalen så det er muligt at høre i musiklokalerne 150m derfra :) Det gør jeg. Har iøvrigt forhørt mig: Jens nynner lidt med, men det er jo Kristian der.... ja... synger for. Meget for! :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hugo skrev:Så kom fibernettet endelig til min udkant. Sidder i skrivende stund og glæder mig over at være kommet fra 8 mbit til 100 :)
Lækkert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Har netop fået godkendt interiør-renderinger fra Gråbrødre Kloster, af Viborg Museum.
Kan nu gå igang med rendering af en teaser/trailer :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Fedt, tillykke med det :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Har netop fået godkendt interiør-renderinger fra Gråbrødre Kloster, af Viborg Museum.
Kan nu gå igang med rendering af en teaser/trailer :)
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har i et par uger nu hørt på konens brok over at Ikea ikke havde nogle møbler på lager hun vil have hjem til stuen.. Men nu har jeg lige trykket bestil.. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar