KØBT

Køb af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
the_OD
Medlem
Indlæg: 4
Sted: Esbjerg

KØBT

Indlæg af the_OD »

Jeg søger en mikrofon som primært skal bruges til mandlig rock vokal i studiet.
Budgettet hedder 2000-3000kr. Jeg kan måske gå med til 3500-4000kr, men så skal det også være en god handel, så jeg kan forsvare det overfor konen :-D
Senest rettet af the_OD tors 16. jan 2020 21:47, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

the_OD skrev:Jeg søger en mikrofon som primært skal bruges til mandlig rock vokal.
Budgettet hedder 2000-3000kr. Jeg kan måske gå med til 3500-4000kr, men så skal det også være en god handel, så jeg kan forsvare det overfor konen :-D
Alternativt - søg en ny kone:).

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

gs-dk skrev:
the_OD skrev:Jeg søger en mikrofon som primært skal bruges til mandlig rock vokal.
Budgettet hedder 2000-3000kr. Jeg kan måske gå med til 3500-4000kr, men så skal det også være en god handel, så jeg kan forsvare det overfor konen :-D
Alternativt - søg en ny kone: 8-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så snart vi snakker rock tænker jeg the usual suspect ... Shure SM58 eller Beta 58, men jeg tænker der er et par stykker herinde der nok kan komme med andre forslag.

Udfordringen er jo at der ofte i rockbands er et højere støjgulv på scenen og derved skal den ikke opfange så meget andet end vokalen lige foran den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
the_OD
Medlem
Indlæg: 4
Sted: Esbjerg

Indlæg af the_OD »

Hald skrev:Så snart vi snakker rock tænker jeg the usual suspect ... Shure SM58 eller Beta 58, men jeg tænker der er et par stykker herinde der nok kan komme med andre forslag.

Udfordringen er jo at der ofte i rockbands er et højere støjgulv på scenen og derved skal den ikke opfange så meget andet end vokalen lige foran den.
Måske skulle jeg have præciseret at det er til studiebrug. Så det behøver ikke være en dynamisk, men SPL skal selvfølgelig være god nok til lidt råberi. :-D

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg ville nok give den her en test: https://www.soundonsound.com/reviews/aston-origin

Især fordi den er inden for budgettet.

--sd

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om at starte med en SM7b - findes som regel brugt til lige i underkanten af 2000.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SM7B. Perfekt til rock vox og så meget andet.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Ja, sm7b.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Stemmer også for sm7b.

Skal det være endnu billigere, har jeg også fået fine resultater med sm57 med pop-filter, til sådan noget "mand der råber i mikrofon"-musik...

Default avatar
the_OD
Medlem
Indlæg: 4
Sted: Esbjerg

Indlæg af the_OD »

Sikke venlige folk er her :-D
Jeg er skam ganske bekendt med sm7b. Har tidligere haft en.

Når jeg skriver at jeg søger en mikrofon, skal det mere forstås som "Vis mig hvad i har" og ikke "Jeg ved ikke hvad en god mikrofon ville være" håber det giver mening :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har en SM7B ;)

Derudover en 1968 Sennheiser MD-421, som absolut også kunne bruges, hvis du kan finde en.

Der findes ufatteligt mange mikrofoner og meget lort. Jeg har vel haft de første 20, som jeg alle har solgt.

Håber du genfinder en billig SM7B til salg. Havde ikke set det dette indlæg var i Købes sektionen før nu.

Nyt svar