4Sound Udsalg

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: 4Sound Udsalg

Indlæg af Briannielsen79 »

Der er da CS Gibson og Fenders til realistiske priser......endnu. Og en Fender strat fra ‘66 som indtil videre osse er ok. Såfremt man er oppe i de prisklasser selvfølgelig.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Er der slet ingen der tænker på de "stakkels" kreditorer/investorer og banker :twisted: som formentlig højest får 1/3 hjem som de nu må slås om :smash:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Priserne på alle de guitarer, jeg havde kigget på er nu oppe i et leje, hvor det heller ikke længere giver mening for mig :)

Man må håbe, de nye ejere bliver glade for deres instrumenter.
Hald skrev:De ting jeg kiggede på er nu oppe i ny-pris, så det tyder på at jeg er ude af auktionen, må hellere kører til Århus og bruge pengene i IKEA med konen i stedet.
bluefonia skrev:Det, der er tankevækkende er, at en hel del folk totalt mister realitetssansen. Måske nogen mener, at tingene får samlerværdi, fordi de kommer fra 4Sounds konkursbo :-D
Det kan være de får så meget ud af det her, at 4sound kan starte op igen :lol: Hvem ved - måske er konkursen i virkeligheden bare iscenesat med det formål at redde butikken :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...måske er det her det koncept, der vil være løsningen for musikforretninger i konkurrencen med internethandelen... Åben en butik, sig man er på røven, og lav så en happening, hvor alle instrumenterne sælges på auktion. Og hvis man så selv står for auktionen, så ryger hele fortjenesten også i egen lomme. Det er måske sådan man konkurrerer med Thomann i dag :)

Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Jeg er ret sikker på at det er det der kaldes konkursrytteri. Det er vist ikke helt "kosher";-)
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu er det jo auktionen der løber afsted med overskuddet, mega snedigt at æde 20% fortjeneste på flere store butikker hvor inventaret bliver revet væk på nogle dage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

I er alle sammen galt på den. Det er hverken 4Sound eller auktionen der render med noget. Kurator, som er en flok advokater (de render med noget) de har til opgave at inddrive så meget som muligt af dødsboet.
Herefter skal det fordeles til dem som har penge til gode, altså kreditorerne.
Her er listen lang: alle importører af instrumenter, Gibson, Fender, M-Audio osv. +banker skal ha´ en procenvis fordeling.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:I er alle sammen galt på den. Det er hverken 4Sound eller auktionen der render med noget...
Det var også bare gas :wink:

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hugo skrev:I er alle sammen galt på den. Det er hverken 4Sound eller auktionen der render med noget. Kurator, som er en flok advokater (de render med noget) de har til opgave at inddrive så meget som muligt af dødsboet.
Herefter skal det fordeles til dem som har penge til gode, altså kreditorerne.
Her er listen lang: alle importører af instrumenter, Gibson, Fender, M-Audio osv. +banker skal ha´ en procenvis fordeling.
Jeps, det har du ret i - i princippet ihvertfald. Jeg tvivler nemlig på at Fender og Gibson - og muligvis flere - giver kredit. Tror 4Sound har skulle betale kontant ved kasse 1.
Fender - og Behringer - er på sin vis en medvirkende årsag til at 4Sound gik ned. I det sidste års tid eller to, kunne man ikke købe en Fender guitar i 4Sounds butikker i provinsen. Fender mente ikke at salget var stort nok, så de ville kun levere til 4Sound Kbh.
Behringer/TC/Midas m.m. har man slet ikke kunnet få i 4Sound i et par år - så vidt jeg er orienteret igen et krav om, hvor meget 4Sound skulle aftage af produkter. Mig bekendt kan man faktisk ikke længere købe Behringers produkter i danske forretninger. Der er åbenbart ikke ingen, der kan leve op til de stillede krav.
Det kan godt være, at 4Sound har været nogle klyder på flere områder, men det har også været nogle barske vilkår at tumle med, hvis du ikke har mulighed for at sælge mange af de produkter, der er god afsætning i. Usympatisk af Fender og Behringer iøvrigt.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Mr. Soundman skrev:
FadedMusic skrev:Som det nævnes er det helt alm. auktionpraksis, og dette gøres for at holde deres salærvariabelt ift. varens salgspris. Dette synes jeg da er en fornuftig løsning, kontra at tage 500,- kr i gebyr for alle varer.
Det giver jo ikke mening. Selvfølgelig kan man lade salæret være en variabel, uanset om det anførte beløb er inkl. eller ekskl. moms og salær.
Der må være en anden grund til, at man gør det sådan, som man gør det.
Hvordan giver det ikke mening?

Læs evt. bluefonia's eksempel her i tråden, hvor han sammenligner med eks. en cykelhandler.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev:I er alle sammen galt på den. Det er hverken 4Sound eller auktionen der render med noget. Kurator, som er en flok advokater (de render med noget) de har til opgave at inddrive så meget som muligt af dødsboet.
Herefter skal det fordeles til dem som har penge til gode, altså kreditorerne.
Her er listen lang: alle importører af instrumenter, Gibson, Fender, M-Audio osv. +banker skal ha´ en procenvis fordeling.
En musik dims der i butikken koster 1600 kr, og måske koster 1100 kr i indkøb får hammerslag på 1000 kr ex salær og moms.

Advokaternes opgave er at skrabe penge sammen efter for at dække så mange huller som mulig. dvs de tager de 1000 kr (trækker måske deres procentdel fra) og sender resten til kreditorene, med tab.

Salæret er 20% så auktionshuset får 200 kr for dette salg, 2 billeder og én linje tekst og så en label med et nummer og en placering på en palle.

Resten af beløbet er moms (25% af 1200 kr = 300 kr) som skat vel skal have.

Forbrugeren har betalt 1500 kr, 1000 går til at dække huller og skrive papirer, 200 til "sælgeren", og 300 går til fællespuljen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Fordelingen sker vel efter konkursordnen/loven, når kurator har behandlet konkursboet og alle værdierne er afhændet, skal pengene i boet fordeles iblandt kreditorerne, før det sker skal omkostninger til advokater, omkostninger ved auktion og derudover også gæld, som konkursboet har pådraget sig under behandlingen af konkursboet.

Er der ikke yderligere beløb end til dækning af disse beløb, så afsluttes boet uden penge til kreditorerne.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
iwankristensen
Forum Donator
Indlæg: 22
Sted: Frederiksberg

Indlæg af iwankristensen »

Kiggede også efter et digital piano på auktionen, men salær, ekstra moms og transport gjorde at det endte hos tyskeren.

PS. Rigtigt at prismodellen altid har været sådan på en auktion, men det er alligevel stadig spøjst at det ikke er løftet til 2020. Selvom alting er beskrevet, ender det alligevel i samme kategori som kviklån og andre der har behov for at skrive ting med småt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Skærmbillede 2020-01-15 kl. 08.55.41.png
Skærmbillede 2020-01-15 kl. 08.55.41.png (191.13 KiB) Vist 650 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

iwankristensen skrev: PS. Rigtigt at prismodellen altid har været sådan på en auktion, men det er alligevel stadig spøjst at det ikke er løftet til 2020. Selvom alting er beskrevet, ender det alligevel i samme kategori som kviklån og andre der har behov for at skrive ting med småt.
Yep ,... meget god beskrivelse :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:
iwankristensen skrev: PS. Rigtigt at prismodellen altid har været sådan på en auktion, men det er alligevel stadig spøjst at det ikke er løftet til 2020. Selvom alting er beskrevet, ender det alligevel i samme kategori som kviklån og andre der har behov for at skrive ting med småt.
Yep ,... meget god beskrivelse :thumbup:
Minder mig om min gamle moms-rant: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=44760
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg forstår ikke problemet helt - hvis jeg byder på noget og det samlede beløb fremgår TYDELIGT inden endeligt bud, så kan man ikke føle sig snydt. Hvis jeg byder på noget, så vil jeg da tjekke pris på nyt inden bud - som jeg vil gøre, hvis jeg køber i en forretning. Det lyder nærmest som om, man er tvunget til at byde og man med sikkerhed bliver snydt af onde købmænd. Sådan oplever jeg det slet ikke - det er business.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

iwankristensen skrev:Selvom alting er beskrevet, ender det alligevel i samme kategori som kviklån og andre der har behov for at skrive ting med småt.
Jeg er helt uenig og det er heldigvis lovligt :) . I min optik skjuler de absolut intet. Du kan ikke byde på en sf deres auktioner uden at undgå at få smidt den reelle pris i hovedet, inden du trykker “gennemfør bud”. Det står endda med fed skrift. Du kan ikke undgå at se det med mindre, du lukker øjnene og trykker “gennemfør bud”. Men for at ramme knappen skal du jo åbne øjnene. Så i min optik er det helt og aldeles forkert. Ydermere står det beskrevet to stedet på deres hjemmeside....og med normal skrift og et normalt sprog endda. Der er intet, der peger på at de skjuler noget som hejst. Jeg ved ikke, hvor du og andre får det fra.

Køber du sodavand nogensinde? Så ved du godt, at prisen ikke er den, der står smækket op i hovedet på dig, men du køber den alligevel velvidende, at de forsøger at snyde ved at få din hjerne til at registrere en mindre pris end den reelt pris. Det er bevidst. På auktionshusets hjemmeside er der 3 steder beskrevet at du skal tilføje 45% til budets pris. Endda kan du trykke “fortryd køb”, når den reelle pris bliver smækket i hovedet på dig, hvis du synes, det er for dyrt. Det bliver sgu ikke mere tydeligt og jeg synes faktisk, at de skal have stor anerkendelse for dette. Aner ikke om det er et lovkrav eller andre ikke viser det så udførligt.
Senest rettet af Briannielsen79 ons 15. jan 2020 10:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

gs-dk skrev:Det lyder nærmest som om, man er tvunget til at byde og man med sikkerhed bliver snydt af onde købmænd. Sådan oplever jeg det slet ikke - det er business.
Som alle andre services på nettet bør skjulte gebyrer fremgå tydeligt fra start. Jeg finder det også latterligt at bilforhandlere vil sælge mig en BMW til 1,2 mil *host* + 4.995 kr i klargøring *host* SÅ FÅ DET DA REGNET IND I PRISEN!

Fair nok at der er noget inkl/ex moms pris da der også er forhandlere og virksomheder inde at kigge, men det kan de fleste webshops fixe med et link: Vis priser med moms / Vis priser uden moms

Der er INGEN der har fordel af hele tiden at skulle regne om, selv hvis de får de rigtige tal præcenteret inden budet gælder, så bør det bare være en totalpris man arbejder med i oversigterne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Briannielsen79 skrev:
iwankristensen skrev:Selvom alting er beskrevet, ender det alligevel i samme kategori som kviklån og andre der har behov for at skrive ting med småt.
Jeg er helt uenig og det er heldigvis lovligt :) . I min optik skjuler de absolut intet. Du kan ikke byde på en sf deres auktioner uden at undgå at få smidt den reelle pris i hovedet, inden du trykker “gennemfør bud”. Det står endda med fed skrift. Du kan ikke undgå at se det med mindre, du lukker øjnene og trykker “gennemfør bud”. Men for at ramme knappen skal du jo åbne øjnene. Så i min optik er det helt og aldeles forkert. Ydermere står det beskrevet to stedet på deres hjemmeside....og med normal skrift og et normalt sprog endda. Der er intet, der peger på at de skjuler noget som hejst. Jeg ved ikke, hvor du og andre får det fra.
Sådan ser jeg det altså også.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hør her, uanset om noget er et "problem", eller ej, hvilke ord vi bruger, og hvilke ord vi lægger andre i munden, så kan der godt være tale om "ufed stil"
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
gs-dk skrev:Det lyder nærmest som om, man er tvunget til at byde og man med sikkerhed bliver snydt af onde købmænd. Sådan oplever jeg det slet ikke - det er business.
Som alle andre services på nettet bør skjulte gebyrer fremgå tydeligt fra start. Jeg finder det også latterligt at bilforhandlere vil sælge mig en BMW til 1,2 mil *host* + 4.995 kr i klargøring *host* SÅ FÅ DET DA REGNET IND I PRISEN!

Fair nok at der er noget inkl/ex moms pris da der også er forhandlere og virksomheder inde at kigge, men det kan de fleste webshops fixe med et link: Vis priser med moms / Vis priser uden moms

Der er INGEN der har fordel af hele tiden at skulle regne om, selv hvis de får de rigtige tal præcenteret inden budet gælder, så bør det bare være en totalpris man arbejder med i oversigterne.
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:Hør her, uanset om noget er et "problem", eller ej, hvilke ord vi bruger, og hvilke ord vi lægger andre i munden, så kan der godt være tale om "ufed stil"
Så skal man bare ikke købe på auktion, for sådan er spillereglerne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev:Hør her, uanset om noget er et "problem", eller ej, hvilke ord vi bruger, og hvilke ord vi lægger andre i munden, så kan der godt være tale om "ufed stil"
Så skal man bare ikke købe på auktion, for sådan er spillereglerne.
Det må man jo selv om, ligesom man til enhver tid har lov at sætte spørgsmål, uden at skulle undskylde for dette ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

DUBTEMPLE skrev:
gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev:Hør her, uanset om noget er et "problem", eller ej, hvilke ord vi bruger, og hvilke ord vi lægger andre i munden, så kan der godt være tale om "ufed stil"
Så skal man bare ikke købe på auktion, for sådan er spillereglerne.
Det må man jo selv om, ligesom man til enhver tid har lov at sætte spørgsmål, uden at skulle undskylde for dette ;-)
selvfølgelig, men det er jo ikke specielt meget anderledes end at købeloven er forskellig for handel i fysiske butikker og i internetbutikker; fx bytteregler her ved juletid. Er det også ufed stil? :)
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Nyt svar