Lukas Graham - Lie (Remix) hvilket er bedst?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Lukas Graham - Lie (Remix) hvilket er bedst?

Indlæg af kalen »

Hej, for et par uger siden faldt jeg over denne remix konkurrence: https://skiomusic.com/contest/lukas-gra ... ix-contest
Man må kun uploade ét remix, men da jeg havde flere idéer jeg ikke kunne forene i en version, har jeg lavet to.
Jeg har hørt dem så mange gange nu, at jeg ikke kan vælge mellem dem eller vurdere om det lyder godt eller skidt, så hvad synes i? Hvilken version synes i er bedst?
I må også godt komme med ris og ros, da jeg selv har forsøgt at stå for mix og mastering.

Remix 1
https://www.dropbox.com/s/k1m8d8nnk8oka ... 9.mp3?dl=0

Remix 2
https://www.dropbox.com/s/tv7bnms66i8pt ... 9.mp3?dl=0

Tak på forhånd og godt nytår :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Der er nogle højfrekvenkte lyd glitches rundt omkring i begge mix. Er det fra stems? F.eks. 2:13 i remix 1.

Remix 1 lyder bedst men der er nogle federe breaks i remix 2, og jeg savner lidt "tropical" umti kick nogle steder i remix 1.

Helt objektivt tror jeg, at remix 1 vil komme bedre "igennem" hos modtageren, men det mangler lidt for at holde mig hængende.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Remix nr. 1 er bedst.

Fin produktion og mix.

Som Hr. Bacon måske lidt er inde på, så er der lige lovlig meget høj top på nogle steder. Det gør masteren mere irriterende/mindre varm at høre på.

Du kan muligvis først forøsge at fixe det ved at identificere hvilke elementer der giver problemerne (evt. med en god analyzer til hjælp) og derudover bare kontrollere og dæmpe den fine top lidt i masteren.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Tusind tak for feedback begge to! Når jeg har fundet ud af hvilket remix jeg sender ind, vil jeg give det den sidste finpudsning eller få lavet mastering af en anden.
Det kan være jeg kan implementere nogle af de breaks fra remix 2 i remix 1 måske, for at spice det lidt mere op.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg bryder mig slet ikke om nr. 2 - det roder for meget. Så har du vist også svaret:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev:Der er nogle højfrekvenkte lyd glitches rundt omkring i begge mix. Er det fra stems? F.eks. 2:13 i remix 1.
Tror det er nogle ting i vokalen.

Jeg ville fixe det med RX spectral repair/attenuation gennem hele voxsporet (tager vel 15-20 minutter) og så generelt lige dæmpe den fine top på alt og især i vox, som muligvis har været toppede allerede i stems.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

gs-dk skrev:Jeg bryder mig slet ikke om nr. 2 - det roder for meget. Så har du vist også svaret:)
Det er også helt fint at få fortalt hvilken version der er mindst dårlig, man kan ikke gøre alle tilfredse :lol:
Tak for feedback :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

kalen skrev:
gs-dk skrev:Jeg bryder mig slet ikke om nr. 2 - det roder for meget. Så har du vist også svaret:)
Det er også helt fint at få fortalt hvilken version der er mindst dårlig, man kan ikke gøre alle tilfredse :lol:
Tak for feedback :)
Det var nu mest ment, som at jeg kan lide nr. 1 - den giver mening for mig:)

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

gs-dk skrev:
kalen skrev:
gs-dk skrev:Jeg bryder mig slet ikke om nr. 2 - det roder for meget. Så har du vist også svaret:)
Det er også helt fint at få fortalt hvilken version der er mindst dårlig, man kan ikke gøre alle tilfredse :lol:
Tak for feedback :)
Det var nu mest ment, som at jeg kan lide nr. 1 - den giver mening for mig:)
Det var et dårligt forsøg på at være morsom, jeg er glad for du gad lytte og skrive et par ord. Du har også helt ret i den roder lidt, det er en af de udfordringer jeg bakser lidt med i det nummer, så det er godt at få bekræftet :)

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Holger skrev:
MrBacon skrev:Der er nogle højfrekvenkte lyd glitches rundt omkring i begge mix. Er det fra stems? F.eks. 2:13 i remix 1.
Tror det er nogle ting i vokalen.

Jeg ville fixe det med RX spectral repair/attenuation gennem hele voxsporet (tager vel 15-20 minutter) og så generelt lige dæmpe den fine top på alt og især i vox, som muligvis har været toppede allerede i stems.
Jeg må virkelig have lyttet mig døv på det, for jeg synes ikke lige jeg kan høre det i snakker om. Der er dog andre små kliklyde jeg har opdaget i vokalen, som mere eller mindre bliver maskeret af de perkussion lyde jeg har med, så det kan godt være det er vokalen der driller. Vokalsporene var dog mixet i forvejen, også med våde effekter, så jeg har slet ikke rørt de spor. På masteren har jeg løftet 2 db i toppen, det vil jeg så fjerne igen. Jeg har RX, så det vil jeg prøve, tak for rådet :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hov, nu downloadede jeg lige remix 1 og lyttede i DAW.
Der er ikke samme mængde af glitches, som når jeg afspiller/streamer i browseren. Encoder dropbox filer til streaming? Jeg hører langt flere artifacts, når jeg streamer end i den downloadede version. Problemet er nok ikke så stort så - det er nok bare artifacts fra dobbelt encoding, jeg hører mest, hvis det er tilfældet.
kalen skrev:Det kan være jeg kan implementere nogle af de breaks fra remix 2 i remix 1 måske, for at spice det lidt mere op.
Det lyder som en god idé.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:Encoder dropbox filer til streaming?
Ja.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Soundcloud gør jo heller ikke noget godt for lyden plus de fjernede nummeret med det samme. Har i nogle forslag til hvor jeg så kan uploade, så i hører det samme som mig?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man kan downloade filen fra din dropbox, så det er jo fint. :)

Gratis streaming-muligheder vil oftest påvirke lyden.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Christoffer I. N. skrev:Man kan downloade filen fra din dropbox, så det er jo fint. :)

Gratis streaming-muligheder vil oftest påvirke lyden.
Ja okay, så misforstod jeg de andre. Jeg troede stadig dropbox havde påvirket lyden på grund af det der blev skrevet om dobbelt encoding.
Så vil jeg jo også bare gerne gøre det så nemt for jer som muligt :)

Men det vil sige der stadig er små mislyde rundt omkring i nummeret der skal rettes op på? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har hentet remix 1 og lytter på.

Der er ikke nogen artifacts for mig at høre. Det hele lyder som noget du har tiltænkt.
Der er måske sådan nogle få steder hvor calypso-pluck støder sammen med vokal på en knap så optimal måde, det eneste sted jeg fangede det på er 2:12"surfing". Ved nærmere lyt kan det godt være det bare er timingen imellem vokal og kick der generer mig.
Ingen (almindelige lyttere) lægger mærke til den slags, hvis du er glad for det så behold det.

Fint remix! Sådan lidt blanding af tropical house og noget blød trap-lignende bund og beats.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Christoffer I. N. skrev:Har hentet remix 1 og lytter på.

Der er ikke nogen artifacts for mig at høre. Det hele lyder som noget du har tiltænkt.
Der er måske sådan nogle få steder hvor calypso-pluck støder sammen med vokal på en knap så optimal måde, det eneste sted jeg fangede det på er 2:12"surfing". Ved nærmere lyt kan det godt være det bare er timingen imellem vokal og kick der generer mig.
Ingen (almindelige lyttere) lægger mærke til den slags, hvis du er glad for det så behold det.

Fint remix! Sådan lidt blanding af tropical house og noget blød trap-lignende bund og beats.
Mange tak! Jeg har hørt det for mange gange til jeg kan tage stilling til sådan noget lige nu, jeg tager lige et par dages pause, men så kan jeg sikkert også høre alle de små ting i kan høre :)


Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

MichaelJørgensen skrev:Klart nummer 1
Tak for du gad lytte :)

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Nu kom det til at lyde sådan her: https://skiomusic.com/r/NGV der er stadig 7 dage tilbage, så jeg kan nå at rette i det.

Nyt svar