Nyt Behringer hardware
Nyt Behringer hardware
Der kører allerede en tråd omkring Behringer Synth her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=72893
Så det vil jeg gå udenom, men de har godt nok haft travlt den sidste tid.
Det startede ud med deres nye Wing digitalmixer, se tråden her: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=80543
Der er flere imponerende ting ved den, men særligt dens pris har presset andre et godt hak ned, nogle Presonus Studio Live mixere faldt næsten 5000 kr for at være konkurrencedygtige igen.
Så lavede de et lille podcast sæt.. tjaa.. meeh, det siger mig ikke så meget, men er der sikkert et marked for det.
Og sammen med deres Synth udgivelser var de egentlig ret godt kørende, men så kom der en update på Instagram og Facebook fra Behringer...
Så kom deres nye mikrofon B 906 der er egnet til blandt andet guitar, det er nemt at se hvor de er blevet inspireret (Sennheiser E906):
Så kom der en overflade mikrofon BA 19A, jeg tænker at de har haft et godt øje til Shure Beta 91A her.
Så kom der en aktiv batteridrevet højttaler C210B, det kunne da sikkert godt skabe lækker lyd til en gademusikant.
Så kom MIC2200 rack preamp'en med rør.
Og til sidst rack mixeren RX1602 som jeg gætter på mange af keyboardspillerne/synthfolket herinde bliver begejstret for!
Jeg tror at de bliver ved, jeg tror der kommer mere, så lad os holde tråden opdateret.
Så det vil jeg gå udenom, men de har godt nok haft travlt den sidste tid.
Det startede ud med deres nye Wing digitalmixer, se tråden her: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=80543
Der er flere imponerende ting ved den, men særligt dens pris har presset andre et godt hak ned, nogle Presonus Studio Live mixere faldt næsten 5000 kr for at være konkurrencedygtige igen.
Så lavede de et lille podcast sæt.. tjaa.. meeh, det siger mig ikke så meget, men er der sikkert et marked for det.
Og sammen med deres Synth udgivelser var de egentlig ret godt kørende, men så kom der en update på Instagram og Facebook fra Behringer...
Så kom deres nye mikrofon B 906 der er egnet til blandt andet guitar, det er nemt at se hvor de er blevet inspireret (Sennheiser E906):
Så kom der en overflade mikrofon BA 19A, jeg tænker at de har haft et godt øje til Shure Beta 91A her.
Så kom der en aktiv batteridrevet højttaler C210B, det kunne da sikkert godt skabe lækker lyd til en gademusikant.
Så kom MIC2200 rack preamp'en med rør.
Og til sidst rack mixeren RX1602 som jeg gætter på mange af keyboardspillerne/synthfolket herinde bliver begejstret for!
Jeg tror at de bliver ved, jeg tror der kommer mere, så lad os holde tråden opdateret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
De tager virkelig det der med verdensherredømmet alvorligt.
Det er fedt.
Det er fedt.
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
NU er det vist kun de to mikrofoner og "busker"-linearrayet ...der er egentligt nyheder, jeg har ejet alle de andre på et eller andet tidspunkt. Jeg husker dem dog ikke for at være af direkte imponerende kvalitet ... har det ændret sig?
--sd
--sd
Det er ellers noget af et 70er porn soundtrack de har fundet til de produktvideoer.
Hmm du siger noget, jeg har bare fulgt deres nyhedsstrøm som de selvfølgelig også kan hælde reklamer for gamle produkter ud i.Søren Dyhr skrev:NU er det vist kun de to mikrofoner og "busker"-linearrayet ...der er egentligt nyheder, jeg har ejet alle de andre på et eller andet tidspunkt. Jeg husker dem dog ikke for at være af direkte imponerende kvalitet ... har det ændret sig?
--sd
Men nu er der kommet endnu en mikrofon.
Endnu en har planklet SM57 ser det ud til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
Det er dog ofte med åbentlyst plankede mikrofoner, at de i isolation godt kan lyde bedre end forelægget, men at de i PA mixet giver dig en masse ekstra at slås med ... fordi deres bagsider ikke er nær så tavse. Når man banker membraner ud så er det ofte lidt unøjagtigheder, der gør at de på en europæisk fabrik bare ville kassere og ikke mindst give sig tid til at udvælge. Planøkonomiens svøbe er jo at der spekuleres i kvantitet leveret, der skal modsvares af færrest indleverede råvarer - og kvalitet ignoreres bevidst. Det er først og fremmest derfor mikrofoner kan leveres til en 1/4 af prisen.
Jeg ved ikke om man så kan købe en 10-15 stykker som man så giver sig til at teste efter, for at komme ud med 4 der opfører sig ordentligt og som først og fremmest afviser bagsiden overbevisende??? Den nemmeste test er at ophænge mikrofonen på et basanlægs højttaler, ved siden af en hævy-trommeslagers china-crash eller et Paiste 2002 Classic Ride ... fordi man vil jo kun bruge en mikrofon på et bassanlægs top, alt uder 200 hz kører alligevel i DI. Men man skulle måske også tænke på ens egen timeløn ved at få tingene til at makke ret, for det er jo den side, der bliver læsset over på anvenderen af grejet i situationen. Det er desværre ikke altid snobberi, når der står ingen Peavey, Behringer etc. i festival-riderne ... man skal kunne forvente at kunne køre op for faderene uden lydprøve - og så ikke tabe ansigt over at equalizeringen ikke helt er der endnu. Ligesom man har lært sig hvor meget en vilkårlig valgt mikrofon af et bestemt mærke og model skal gaines.
--sd
Jeg ved ikke om man så kan købe en 10-15 stykker som man så giver sig til at teste efter, for at komme ud med 4 der opfører sig ordentligt og som først og fremmest afviser bagsiden overbevisende??? Den nemmeste test er at ophænge mikrofonen på et basanlægs højttaler, ved siden af en hævy-trommeslagers china-crash eller et Paiste 2002 Classic Ride ... fordi man vil jo kun bruge en mikrofon på et bassanlægs top, alt uder 200 hz kører alligevel i DI. Men man skulle måske også tænke på ens egen timeløn ved at få tingene til at makke ret, for det er jo den side, der bliver læsset over på anvenderen af grejet i situationen. Det er desværre ikke altid snobberi, når der står ingen Peavey, Behringer etc. i festival-riderne ... man skal kunne forvente at kunne køre op for faderene uden lydprøve - og så ikke tabe ansigt over at equalizeringen ikke helt er der endnu. Ligesom man har lært sig hvor meget en vilkårlig valgt mikrofon af et bestemt mærke og model skal gaines.
--sd
Enig, jeg vil ikke selv have et problem med at bruge mine egne billige mikrofoner på mine egne projekter, men så snart der er økonomi til det, skal de rigtige værktøjer bare i spil, der er en grund til at det er de samme få mikrofoner der igen og igen findes i housebokse rundt om i verden, de virker som forventet hver gang.
Men Behringer har åbnet markedet op for hobbymusikere, spiser sig op fra bunden. Tror dog aldrig deres mikrofoner bliver en konkurrent på markedet, måske lige bortset fra deres ECM8000 målemikrofon, den er ikke den bedste kvalitet der findes, men pga. prisen er den næsten blevet markedsstandart.
Men Behringer har åbnet markedet op for hobbymusikere, spiser sig op fra bunden. Tror dog aldrig deres mikrofoner bliver en konkurrent på markedet, måske lige bortset fra deres ECM8000 målemikrofon, den er ikke den bedste kvalitet der findes, men pga. prisen er den næsten blevet markedsstandart.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan de så åbenlyst kan kopiere produkter, mens vi ser så mange tvivlsomme søgsmål omkring musik som er kopieret. Kan også blive lidt bekymret for hvordan Behringers fremmarch på synth-fronten, kommer til at påvirke markedet. De fleste andre kan jo ikke hamle op med de ekstremt lave priser, som Behringer disker op med. Frygter at der forsvinder en masse af de mindre og mere interessante producenter.
Det bliver nok ofte virkeligheden, men hvis de sidder på noget interessant bliver de måske opkøbt... af Behringer..AvS skrev:Frygter at der forsvinder en masse af de mindre og mere interessante producenter.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- the19thbear
- Medlem
- Indlæg: 3339
- Sted: Roskilde
Tror dog stadig de holder deres lave niveau mht mikrofoner og signal processorer. Jeg ved det ikke, men det ligner bare det gamle Behringer hejs, som helt sikkert kan være godt nok til nogle ting.
Har feks haft en Behringer b1 mikrofon i ca 20 år som jeg altid har været glad for.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har feks haft en Behringer b1 mikrofon i ca 20 år som jeg altid har været glad for.
Sent from my iPhone using Tapatalk