Tc Electronic Impact twin defekt

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
henrikh2018
Medlem
Indlæg: 38

Tc Electronic Impact twin defekt

Indlæg af henrikh2018 »

Hej alle sammen.

Har nogle spørgsmål.


det er angående mit lydkort
TC Electronic Impact Twin (firewire),
der har 4 udgange analog, men
de to main L og R har en løs forbindelse
i lydkortet.
De to andre udgange 3 og 4 virker perfekt.

Jeg tænker at dette lydkort er defekt, eller også kunne man vel prøve at sprøjte kontakt spray ind i lydkortets indgange
for evt, at rense for støv.

Måske kunne jeg åbne lydkortet
og rense med kontakt spray ?!!.

Der er også nogle gange problemer
med windows 7 og lydkortet der trigger
BSOD med meddelse som "not equal"
agtig meddelse, kan ikke rigtig huske
fejlmedelsen.

Jeg tænker på at måske at købe et nyt
lydkort, men det skal være lige godt
som Impact twin, eller bedre.
Måske skulle jeg købe RME Babyface Pro ?.
Jeg går udlukkende efter usb2 eller
usb 3.1 / usb-c...
Spørgsmålet er . om man kan
få usb-c som indstiks pcie kort
til pc'en ?, da min pc ikke har
usb-c, men usb 3.
Ellers skal jeg jo opgradere bundkortet!

Jeg bruger meget lydkortet til
Virtuelle instrumenter, og derved
også de indbygget DSP effekter fra
Impact Twin.
Plus midi in / out til mit
Roland XP30.
og til noget sang og guitar.

Desværre har jeg ikke råd til et
lydkort der koster omkring 4-5000kr
lige nu, æv......
Jeg har da et "nød lydkort", et Irig Pro duo usb lydkort, men det er ikke så godt
som Impact twin!.
Man kunne vel også åbne
lydkortet og aflodde de to jack
bøssninger og købe to nye og
lode dem på printkortet, med mindre
printkortets komponenter er "surface"
mounted, så tør jeg ikke at pille ved
lydkortet!

Hvad syntes i, jeg burde gøre ?,
vil bare høre jeres mening !.

Impact Twin har været min bedste
trofast ven i mange år, jeg kan virkelig godt
lide Impact Twin's lyd og den's
DSP effekter.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Først:
Please, please, please, hold snitterne fra retur-tasten mens du skriver her på forummet (bortset fra når du vil lave nye afsnit). Forummet er fint i stand til at lave linjeskift tilpasset den enkelte læser og hans/hendes skærmopløsning, og det er painful at læse en lang tekst der sikkert er fint formateret på din telefon, når den kommer op på en computerskærm.

Dernæst, for at svare på dit spørgsmål; Impact Twin er jo ved at være en gammel svend. Hvis du har mod på at prøve at reparere det selv, så kunne det da være et sjovt nok projekt, og potentielt kan du udskyde købet af et nyt kort, hvis operationen går godt. Men ellers er der kommet masser af fine lydkort der nemt kan erstatte det, og som måske også responderer bedre i forhold til din Windows version. Jeg kan f.eks. anbefale dette, der vist opfylder de krav du har opstillet, og som har glimrende lyd: https://www.thomann.de/dk/focusrite_sca ... rd_gen.htm. Du kommer så til at undvære DSP effekterne, men der findes også masser af gode VSTer på markedet som vil kunne noget af det samme som dem fra TC.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
henrikh2018
Medlem
Indlæg: 38

Indlæg af henrikh2018 »

Tak for svaret David.
Unskyld, det med formatering af teksten,
jeg skriver på en iphone, jeg tror at det er
derfor at teksten formatere forkert,
næste gang skriver jeg på pc'en.
Impact Twin lydkortet "duer" altså stadigvæk med
udgangene 3 og 4 , plus indgangene til mic / guitar,
og til optagelse og afspilning af audio / vst
instrumenter i cubase, så jeg venter til januar,
med at købe evt et nyt lydkort.
Hvis jeg sender lydkortet til rep. hos
TC Electronic, koster det sikkert en formue!.
Tak for linket , jeg tjekker det ud.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

henrikh2018 skrev:Hvis jeg sender lydkortet til rep. hos TC Electronic, koster det sikkert en formue!.
Du kan i hvert fald nok roligt regne med at det koster mere end det focusrite jeg linkede til, hvis de (TC) overhovedet vil beskæftige sig med det. Det er trods alt et produkt der har været ude af produktion i efterhånden en del år.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja din formatering er helt off, bare lad browseren selv håndtere linjeskift.

At reparere den kan næppe gå i forhold til hvad en anden brugt koster: https://www.dba.dk/firewire-lydkort-tc/id-1061252358/

Men som David også skriver kunne et andet lydkort måske være løsningen, jeg ville selv benytte først mulige chance for at komme væk fra den døende firewire teknologi, det bliver ikke nemmere i fremtiden at få support til det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:shock:

Default avatar
henrikh2018
Medlem
Indlæg: 38

Indlæg af henrikh2018 »

Jeg hader firewire. jeg havde engang et audiophile 24/96 fra vistnok Avid, jeg tilsluttet lydkortet et pat gange,
imens der var strøm på computeren, og bum, alle LED lamperne lyste pludselig, der var ingen forbindelse til lydkortet, ej hellere på computeren, jeg prøved at
få lydkortet til at virke i flere dage, men det var gået
dødt. Lydkortet var med firewire. Nej jeg vil gerne have lydkort med DSP efekter og jeg kunne virkelig godt tænke mig et RME lydkort til max 4500kr, men der er altså også rigtig mange penge!. Jeg har hørt at RME er rigtig god til vst instrumenter og RME bruger vistnok Hammerfall DSP chippen, ihvertfald var jeg for nogle år tilbage i
4Sound og hørte Hammerfall Chip / lydkortet.
jeg spurgte hvad for et lydkort det var de prøvede med vst instrumenter, jeg fik at vide det var hammerfall, sådan husker jeg det nogenlunde. Steinberg lydkort er vel ok, men man skal aktivere deres DSP effekter igennem elicenser, sikke noget pjat!.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Audiophile 24/96 er fra M-Audio.
Og ja, Firewire kan dø når man hotplugger det. Sluk lydkort og sluk computer, tilslut kablet i begge dele, tænd.

RME er gode lydkort, men der findes mange fine lydkort i dag.

Default avatar
henrikh2018
Medlem
Indlæg: 38

Indlæg af henrikh2018 »

"Audiophile 24/96 er fra M-Audio."
Som er en underafdeling af Avid.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det kan vi da godt jokke videre rundt i. Jeg ved ikke hvad du får ud af at svine et M-Audio kort til, som du har tilsluttet forkert. Hotplug er forbudt for samtlige firewire enheder, lydkort, harddiske, M-Audio, RME, osv.
Jeg er usikker på om Avid ejede M-Audio på det tidspunkt. Audiophile lydkortene er ~15 år gamle.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og lidt mere konstruktivt, relateret til dit TC lydkort. Jeg ville komme videre, og aldrig købe TC lydkort igen. Der var for mange problemer med dem. Det kan du søge dig frem til her på forummet.
Ang. rep af dit lydkort, det bliver "dyrt", ja. Jeg havde en BMC-2 til rep hos dem for 1-3 år siden. Iforhold til hvad produkterne koster fra ny, kan det nærmest ikke betale sig at få skiftet et printkort hos dem, da det er det de gør. Det er ikke mit indtryk at de reparerer på komponent-niveau, ihvertfald ikke når de bare kan smide et nyt pcb i, som koster over 100 gange så meget som den/de defekte komponent(er).

Hvis du vil have indbygget DSP så køb et Universal Audio Apollo lydkort.


Er du frisk på selv at reparere TC lydkortet, så post gerne gode billeder af det defekte, så skal jeg se om jeg kan få noget ud af det. Du kan godt regne med at 99% af komponenterne er smd/overflademonterede, som du selv er inde på.

Default avatar
henrikh2018
Medlem
Indlæg: 38

Indlæg af henrikh2018 »

"Jeg ved ikke hvad du får ud af at svine et M-Audio kort til", ?????? , Svine M-audio kort til ??.
Nej, jeg sviner ikke M-audio kort til, tror du fuldstændig
har misforstået det, jeg hader som jeg nævnte
i sidste post, Firewire, nettop pga, af jeg selvfølgelig
havde ødlagt mit M-audio lydkort ved et uheld, og jeg var ret ked af at M-audio var gået i stykker, anyway, det er jo ligemeget nu, da jeg holder mig til usb lydkort i fremtiden. Om M-audio er købt af Avid er vel hellere ikke så vigtig, Avid har jo også gode lydkort osv, M-audio laver gode produkter.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

På dit lydkort er det højest sandsynligt volumen potmeteret der skal skiftes.
De var i gamle dage rigtig flinke hos tc, og sendte et til mig da mit konnekt24d havde samme problem. Det var lidt småt at lodde men det lykkedes.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Nyt svar