Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af jakobole »

Nemlig. Det kommer an på løsningen

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man flytter meget rundt på sin computer, så er vandkøling bedst. En stor luft CPU cooler giver meget stress i motherboardet, og særligt når den flyttes rundt kan det give anledning til grimme belastninger på kortet. Ved vandkøling sidder de rigtig tunge dele monteret i kabinettet, og selve køleblokken sider meget tættere på MB og har derfor meget mindre moment ved bevægelse.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Skal bruge en allround god kvalitet mikrofon til at optage retningsbestemte lyde med, til min Quantum synthesizer, så har bestilt en Sennheiser MKH 416 P48 shotgun mikrofon. Håber den kan klare opgaven. :)
Vedhæftede filer
DEAD8ADE-27C0-4357-8E41-A74070A82024.png
DEAD8ADE-27C0-4357-8E41-A74070A82024.png (179.38 KiB) Vist 1616 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

At få min nye Sennheiser MKH 416 til at køre på min SONY PCM-D-100 er en del omstændigt både pga phantom power og tilslutning, så valgte at købe denne transportable recorder til brug til field recording i fremtiden med forskellige mikrofoner. :)
Vedhæftede filer
2921443B-F2C1-45CA-AC27-78DDE9B08427.jpeg
2921443B-F2C1-45CA-AC27-78DDE9B08427.jpeg (67.74 KiB) Vist 1569 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Soundevices og Sennheiser MKH mikrofoner er absolut standarden for "top" lyddesignerne, så det lyder som lækre valg. :)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:At få min nye Sennheiser MKH 416 til at køre på min SONY PCM-D-100 er en del omstændigt både pga phantom power og tilslutning, så valgte at købe denne transportable recorder til brug til field recording i fremtiden med forskellige mikrofoner. :)
Wow du har da købt rimelig top kvali gear må man sige sounddevices pre og dyr mic ... jeg er misundelig :dollargrin:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Boss reverb.jpg
Boss reverb.jpg (56.37 KiB) Vist 1557 gange
Boss pedalboard.jpg
Boss pedalboard.jpg (111.29 KiB) Vist 1557 gange
Jeg har købt en Boss Reverb RV-6. Og på mandag kan jeg hente boarded. Og så overvejer jeg en god powerbank.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Soundevices og Sennheiser MKH mikrofoner er absolut standarden for "top" lyddesignerne, så det lyder som lækre valg. :)
Er faktisk slet ikke pro indenfor preamps og mikrofoner, men jeg har lært at søge på reviews og sammenligninger på nettet før jeg køber, og jeg køber altid bevidst efter evne, for så går jeg sjældent galt i byen.

Skal dog indrømme, at med mikrofonen, der valgte jeg ud fra hvad jeg selv troede jeg ville have behov for, uden at læse på nettet først, da jeg vidste at sennheiser er et af de bedre mærker... At jeg så ender med en defacto standard og den mest brugte overhead shotgun mikrofon anede jeg ikke før jeg fik det undersøgt... Så lidt kvalitetsintuition må jeg jo have he he... Det var dog en b stock hos thomann, for ellers havde jeg nok ikke købt den, da nyprisen er 7.700... Jeg fik den til 5.800 hvilket er min smertetærskel for en mikrofon der bare skal bruges til foley optagelser.

Jeg kviede mig lidt ved 6k for en preamp, men den havde gode anmeldelser, og havde en vigtig feature for mig, nemlig 32 bit floating point recording med dobbelt ADC hvilket giver fede muligheder for at få gode optagelser selv ved forvrængning fordi den reelt optager ved to forskellige gain settings sådan som jeg har forstået det.

At den kan fungere som usb lydkort og meget andet tingeltangel får jeg nok aldrig brugt, men hvad... Hvem ved... Jeg skal bare optage ting ude i naturen, og helst uden alt for megen støjforurening i optagelserne, derfor shutgun mic... Glæder mig allerede til at komme ud og optage græsset gro :) men endnu mere til at mangle' lydene i V-Synth GT og Quantum.
Senest rettet af Razmo lør 21. dec 2019 23:04, rettet i alt 2 gange.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:
Razmo skrev:At få min nye Sennheiser MKH 416 til at køre på min SONY PCM-D-100 er en del omstændigt både pga phantom power og tilslutning, så valgte at købe denne transportable recorder til brug til field recording i fremtiden med forskellige mikrofoner. :)
Wow du har da købt rimelig top kvali gear må man sige sounddevices pre og dyr mic ... jeg er misundelig :dollargrin:
Jaaæ... Synes egentligt det har været lige dyrt nok med over 10k for at kunne optage ude, men det bliver en vigtig del af min musik i fremtiden, så kan lige så godt købe kvalitet når jeg nu kan. The end result bliver jo aldrig bedre end den rå førsteoptagelse...

Og allerede nu melder der sig tilbehør på banen som jeg kan se også er pebret :roll:... Men bliver nødt til at have et par lukkede hørebøffer så jeg kan høre hvad jeg reelt optager, og en håndholder til shutgun'en kommer jeg nok også til at have for at undgå sub frekvenser, og måske også noget bedre vind beskyttelse... Men det lort er jo også pisse dyrt :roll:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du bliver glad for en god Rycote e.l. vindhætte. Min H4n Pro er ubrugelig uden.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Du bliver glad for en god Rycote e.l. vindhætte. Min H4n Pro er ubrugelig uden.
Ja, Rycote er også hvad jeg overvejer at se på, for Sennheiser's egne add on ting er temmeligt dyre... Både vindhætte og hååndholder koster over 2k stykket... Det er jo røveri ved højløs dag :shock:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Ja, Rycote er også hvad jeg overvejer at se på, for Sennheiser's egne add on ting er temmeligt dyre... Både vindhætte og hååndholder koster over 2k stykket... Det er jo røveri ved højløs dag :shock:
Du skal da bare ha' dig en Rycote Cyclone :-D

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=76316

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:
mik_c skrev:
Razmo skrev:At få min nye Sennheiser MKH 416 til at køre på min SONY PCM-D-100 er en del omstændigt både pga phantom power og tilslutning, så valgte at købe denne transportable recorder til brug til field recording i fremtiden med forskellige mikrofoner. :)
Wow du har da købt rimelig top kvali gear må man sige sounddevices pre og dyr mic ... jeg er misundelig :dollargrin:
Jaaæ... Synes egentligt det har været lige dyrt nok med over 10k for at kunne optage ude, men det bliver en vigtig del af min musik i fremtiden, så kan lige så godt købe kvalitet når jeg nu kan. The end result bliver jo aldrig bedre end den rå førsteoptagelse...

Og allerede nu melder der sig tilbehør på banen som jeg kan se også er pebret :roll:... Men bliver nødt til at have et par lukkede hørebøffer så jeg kan høre hvad jeg reelt optager, og en håndholder til shutgun'en kommer jeg nok også til at have for at undgå sub frekvenser, og måske også noget bedre vind beskyttelse... Men det lort er jo også pisse dyrt :roll:
Haha .. jamen du har da også valgt den helt forkromede bling bling løsning. Kan du ikke bruge en vindhætte ala Røde WS6? .. sådan en slags shotgun mic fleshlight man stikker den ind i :lol: .. sådan en har jeg ihvertfald som jeg brugte til min røde ntg-3 og nu til min AKG ULS mic hvis jeg skal være udendørs. og håndholdere fåes også i no brand udgaver hos thomann til rimelige penge.
Men hvad er det udendørs du har tænkt dig at optage?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Ja, Rycote er også hvad jeg overvejer at se på, for Sennheiser's egne add on ting er temmeligt dyre... Både vindhætte og hååndholder koster over 2k stykket... Det er jo røveri ved højløs dag :shock:
Du skal da bare ha' dig en Rycote Cyclone :-D

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=76316
Ha ha!... Det er faktisk fly larm der var årsagen til jeg ville have en retningsbestemt shutgun mikrofon, fordi der altid er motorlarm tilstede... Selv langt ude på bøhlandet på Falster hvor jeg boede tidligere var det et mareridt med flymotorlarm ret tit... Der er så megen støjforurening.

Men imponerende den vindhætte kan optage udenom :shock:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:
Razmo skrev:
mik_c skrev:
Wow du har da købt rimelig top kvali gear må man sige sounddevices pre og dyr mic ... jeg er misundelig :dollargrin:
Jaaæ... Synes egentligt det har været lige dyrt nok med over 10k for at kunne optage ude, men det bliver en vigtig del af min musik i fremtiden, så kan lige så godt købe kvalitet når jeg nu kan. The end result bliver jo aldrig bedre end den rå førsteoptagelse...

Og allerede nu melder der sig tilbehør på banen som jeg kan se også er pebret :roll:... Men bliver nødt til at have et par lukkede hørebøffer så jeg kan høre hvad jeg reelt optager, og en håndholder til shutgun'en kommer jeg nok også til at have for at undgå sub frekvenser, og måske også noget bedre vind beskyttelse... Men det lort er jo også pisse dyrt :roll:
Haha .. jamen du har da også valgt den helt forkromede bling bling løsning. Kan du ikke bruge en vindhætte ala Røde WS6? .. sådan en slags shotgun mic fleshlight man stikker den ind i :lol: .. sådan en har jeg ihvertfald som jeg brugte til min røde ntg-3 og nu til min AKG ULS mic hvis jeg skal være udendørs. og håndholdere fåes også i no brand udgaver hos thomann til rimelige penge.
Men hvad er det udendørs du har tænkt dig at optage?
Jo... Kan sagtens nøjes med no bling no name udgaverne i det tilfælde... Rent lydmæssigt er det optagelse af alt muligt... Skraben af sten mod sten, banken på ting og sager, ambiences af skov og strand, rislende bække, regn, torden og alt muligt andet... Det meste skal alligevel manipuleres i samplere til noget det slet ikke er, så det handler mest om så meget varieret materiale som muligt... Langt det meste værende små loopede lydpatterns af forskellige ting der kan bruges som byggesten i samplerne... Hvis det giver mening.

Jeg har ingen planer om at optage vokaler... Dog en hel del akustiske ting, men dem optager jeg indendørs.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Razmo: Uhh, den mic ser lovende ud. Jeg har prøvet nogle ældre modeller af den, dengang jeg lavede TV-lyd.

Og for ikke så længe siden rodede jeg lidt med MKH 60 P48 (eller også var det forgængeren), som bestemt ikke var nogen skuffelse. God ren og (i forhold til at den er retningsbestemt) så var den mere lineær end jeg havde regnet med, ihvertifald lige forfra.

Akustiske optagelser kan virkeligt være nice i ambient. Godt køb.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

En gammel "traver" er kommet ind i rummet. Desværre viser det sig at diskettedrevet er færdigt (Der mangler simpelthen et lille fladkabel imellem de to printboards i drevet) :shock:

Ski.. træls men den var sgu også billig :wink:

Så hvis nogen, tilfældigvis, skulle have et Teac FD-235HF-5327 diskdrev liggende og flyde - eller som kan finde ud af at lodde sådan noget, så sig endelig til :wink: Ellers må jeg igang med at finde en USB Floppy disk emulator og smide i. Jeg søger iøvrigt også de to disketter som fuldte med synthen fra ny af :wink:
roland_xp50.jpg
roland_xp50.jpg (26.84 KiB) Vist 1462 gange
Der er selvfølgelig også kommet andet grej i rummet........bl.a en Alesis S4+ rack (den er billig til salg), en Nordrack2X samt en Roland M-VS1 Vintage Synth ROMpler (Iøvrigt præcis den samme som jeg købte fra ny af tilbage i 90´erne) samt en Behringer Crave.
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:

Jeg har ingen planer om at optage vokaler... Dog en hel del akustiske ting, men dem optager jeg indendørs.
Mangler du ikke noget stereo til nogle af de ambiente optagelser - jeg oplever selv en stor forskel på mono og stereo, når jeg går udenfor.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:
Razmo skrev:

Jeg har ingen planer om at optage vokaler... Dog en hel del akustiske ting, men dem optager jeg indendørs.
Mangler du ikke noget stereo til nogle af de ambiente optagelser - jeg oplever selv en stor forskel på mono og stereo, når jeg går udenfor.
Har en SONY PCM-D100 til det formål :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har de også - den er super god. Ville ønske at den havde mulighed for eksterne mics også, men med et godt håndstativ så kører det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

t-bone-rb500.jpg
t-bone-rb500.jpg (211.83 KiB) Vist 1338 gange
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Har de også - den er super god. Ville ønske at den havde mulighed for eksterne mics også, men med et godt håndstativ så kører det.
Det er præcis dens største svaghed... Ingen XLR indgang, og ingen phantom power... Det var årsagen til at jeg valgte en MixPre 3 II... Så må jeg se om jeg beholder D100, eller om jeg vælger en stereo mic til MixPre 3 II på et tidspunkt og sælger D100.

Ved Sennheiser også laver en stereo shutgun mikrofon, selv om jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan den virker når den også er retningsbestemt (?)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

01BE5954-683C-44E6-8012-34CB71C34365.jpeg
Har sku fået DAW i bilen :dollargrin:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har købt en brugt CME UF50 Classic, rigtig fint design med 50 tangenter.

Ingen cheasy lyde, ingen lyde faktisk overhovedet, kun controller, sikkert 19-20 år gammel og allerede retro. Kan ikke rigtig finde noget på nettet

Kører usb og nogle af dreje og slidesknapperne virker rigtigt (cutoff, resonance, attack etc) , sjovt nok i studio violins pluginnet, men ikke i Retro Synth og de andre.

Den nette sum af 150,-

En af tonerne, et enkelt c har jeg lidt problemer med, men når jeg i Logic X eksempelvis i menuen trykker 'bypass all control surfaces", så virker det igen. Derudover er det ikke en bestemt tangent, men en bestemt midi-tone, så det er nok noget jeg har indstillet i Logic X engang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lige fået nye In-ears KZ XSZ og jeg er så glad!
Købte andre ledninger til sættet og skum-tips så det lukker tæt. Det har godt nok givet en hel ny detaljegrad og dynamik når jeg spiller trommer, og så til under 500 kr. (Ebay) Det skulle jeg have gjort for længe siden (der var de dog ikke på markedet)

Der er 6 enheder pr øre, og det er tydeligt at ingen af dem skal overanstrenge sig:

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar