4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Mike-air »

Hvis de kunne slippe for alt for meget toldbesvær (hvilket jeg tvivler på fordi det ikke er samme virksomhed længere) ville 4Sound Norge være mit første bud :-P

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha, mine ord, igen, næsten :-)

Kommentaren om at bobestyrrer "nok har styr på hvad han laver", fik mig til
at tænke på om vi så også skal have tillid til hvad DK's største banker laver ? ;-)

Iøvrigt er dennes opgave ikke at redde trådende best muligt ud, netop for dem som
4sound har tørret et tab af på ?

Men det kan da være at der er blevet solgt uden om den vanlige auktion, efter netop deres vilje ? eller ?

Den der skrivelse er lidt wierd idet den tilsyneladende fokuserer mere på at et auktionshus
mistede det gnaveben de var sat i udsigt med den pågældende opgave, hvilket vel dybest
set ikke er hvad sagen primært handler om

Hvis tabslidte står bag ønsket om at sælge uden om aktion, så syntes jeg det er fint, ellers ikke
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det sætter mig lidt mellem to stole. På den ene side kan jeg ikke se, de gør noget galt, på den anden side betragter jeg advokater som nogle griske samfundssnyltende gribbe.

Det er bobestyrers primære opgave at sikre flest muligt penge til kreditorerne, og det er det de gør, bortset fra at det er underlagt advokatens primære opgave som er at generere mest muligt arbejde og indtægt til sig selv.

Skrivelsen forklarer jo netop, hvorfor man har aflyst den annoncerede auktion.

Jeg er sikker på, bobestyrer også synes det er ærgerligt. Auktionshuset (som de sikkert har et meget nært samarbejde med) napper jo 15% af salgssummen ved auktion og med så mange enkeltsalg er der masser af arbejde til advokaten.

Ved at sælge det hele til een køber bliver advokatens indtægter begrænset til ca 100.000 for at udforme salgsaftalen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

C3D66E34-0DF9-499E-AC6A-41547370A9F4.jpeg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, han fremstår ikke engang så slem som så mange helt almindelige advokater i min bog ;)

Jeg er mere bekymret for advokaten i nålestribet jakkesæt med kontor på Rådhuspladsen (dette kan have relation til virkelige begivenheder, men i så fald er det HELT tilfældigt)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hmmm... Der er noget der tyder på, der kommer en auktion alligevel. Det her firma har måske købt hele varelageret og bortauktionerer det nu.
4soundDAB.jpg
4soundDAB.jpg (43.68 KiB) Vist 1636 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Så nogen har købt hele varelageret i danmark og håber på at tjene på det ved at sætte det til salg via en auktion?
Senest rettet af gasolin fre 6. dec 2019 09:55, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er den eneste måde, jeg kan få det til at hænge sammen på
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Der er mange spændende info-nuggets i denne tråd. Én ting mangler jeg dog at finde ud af, og det begynder at nage mig lidt..: jeg håber da, at Bob har fået sin samling af Brownies helskindet med sig hjem..! Kan nogen af- eller bekræfte det?

Det er krat'ed'me træls at miste en god arbejdsplads gennem århundreder (ja, han var der sguda osse i 90'erne!) - noget andet er at miste guitarsamlingen på det osse... :puke:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ThomasRiem skrev:træls at miste en god arbejdsplads gennem århundreder (ja, han var der sguda osse i 90'erne!)
Ja, det er et stykke kultur, og by-historie, som jakke-sættene har smadret, ligesom Eskildsen, og alle de andre, en hel stribe her i Sverige

Men det er ikke som at stjæle guldhorn eller kron-juveler, efter nu at have tørret tabet af på bank, levrandører, osv, så lever de ustraffet videre

Måske skulle den slags være knapt så nemt

money-hole.jpg
money-hole.jpg (116.85 KiB) Vist 1611 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 7. dec 2019 08:31, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Du lyder som en endnu mere semistalinistisk kommunist end mig... :-D men ellers er jeg jo ganske enig, bortset fra, at jeg som økonom faktisk *er* et af jakkesættene selv! (It takes one to know one...)
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ThomasRiem skrev:Du lyder som en endnu mere semistalinistisk kommunist end mig... :-D men ellers er jeg jo ganske enig, bortset fra, at jeg som økonom faktisk *er* et af jakkesættene selv! (It takes one to know one...)
Ja, der kan godt være lidt kommunist over mig, samt det modsatte, men mest af alt er sandheden, at jeg hører ingen steder hjemme :wink:

Jeg mener f.eks. helt alvorligt også at bankerne skal nationaliseres, og straf-rammerne for økonomisk kriminalitet, skal hæves fra reelt 6-7 år, til 40 år, det skal være sådan at det er hele dit liv du mister, hvis du bliver taget med bukserne nede, ellers virker det ikke,

Samt evig, og ultra finmasket kontrol, selvfølgelig,..

Det har så yderligere den fordel at de ikke kan lave flere numre straks de komme ud igen, et øjeblik efter,..
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

DUBTEMPLE skrev:
Jeg mener f.eks. helt alvorligt også at bankerne skal nationaliseres, og straf-rammerne for økonomisk kriminalitet, skal hæves fra reelt 6-7 år, til 40 år, det skal være sådan at det er hele dit liv du mister, hvis du bliver taget med bukserne nede, ellers virker det ikke,

Samt evig, og ultra finmasket kontrol, selvfølgelig,..
Jeg tænker, at du er sarkastisk her. Det er svært at læse ud fra tekst. Men hvis sygt høje straffe og dødstraffe til alskens forbrydelser virkede, så forestiller jeg mig at lande som f.eks.USA burde ha løst gåden ang. kriminalitet :) Men jeg er ikke ubetinget modstander af fravriste folk deres frihed i laaaang tid. Men ikke på baggrund af, at det er det eneste, der virker. Fordi det gør det ikke, men på baggrund af, at de er væk fra samfundet. Men puha....så skal der godt nok afses nogle knaster på finansloven og med den tid det lige har taget at komme i hus med den nye, så ser det sort ud :wink: Men der findes jo også dét, man kalder rehabilitering. At give folk en ny chance. Jeg ville personligt blive ked af at mit væsen skulle vurderes ud fra, hvad jeg lavede for 20 år siden f.eks. Jeg er et andet menneske i dag.


Nåh.....back to topic. Er der stadig ingen, der ved noget om konkursboet og om der ryger på Lautitz.com eller andet?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Briannielsen79 skrev:
Nåh.....back to topic. Er der stadig ingen, der ved noget om konkursboet og om der ryger på Lautitz.com eller andet?
Det står et par posts tilbage :lol:

(agree to disagree)
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har hørt, at de kommer på førnævntes hjemmeside før jul men det er vist mere ønsketænkning.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt at i stadig holder øje og hiver info hjem på det!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Nåh ok. Umiddelbart havde jeg kun spottet, at det var under administration og at der ville komme info samt at folk der havde ting til rep, som var i besiddelse af kvittering, ville få deres ting retur. Synes ikke jeg har set reel info nogle steder ang salg.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Er der nogen her, der har prøvet sådan noget online auktion?

Jeg har kun prøvet en gang... det var på ebay... Det gik da ikke ret godt :lol:
Jeg tænkte, at jeg nok burde vente med at byde, indtil lige før auktionen sluttede. Det var vidst også rigtigt tænkt. Men jeg tabte da helt overblikket til sidst alligevel. De sidste måske 20-30 sekunder løb det helt løbst. Jeg bød ind et par gange i de allersidste sekunder, og nåede alligevel at blive overbudt hver gang, før mit bud overhovedet nåede at gå igennem. Man skal da godt nok være hurtigt på aftrækkeren og time med splitsekunders nøjagtighed... :lol:

Måske skal man gøre op med sig selv, hvad man max vil give for produktet, og så byde med det beløb, når der er 1 sekund tilbage, uanset hvad man har set anført som sidste bud :?

Nogen, der har erfaringer, de vil dele :?:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: Nogen, der har erfaringer, de vil dele :?:
Har budt, og vundet, en del på Ebay,.. blandt andet en E-mu P2500 til en trediedel af markedsværdien, fra et dødsbo i UK

Først kikker jeg på sælgers rang, og historik, derefter henvender jeg mig vedr eventuelle spørgsmål

Er der ikke promte og godt svar, droppes handlen evt, hvis den ikke er ekstremt vigtig, for sådan en uchecket person vil sikkert blive ved at irriterer en, sende for sent, emballere dårligt, have beskrevet varen forkert, osv,.... eller være direkte shady

Jeg byder først til aller sidst for ikke at være med til at piske en stemming op, til skade for mig selv, omkring 20 sekunder før deadline afgiver jeg et auto-bud, med max-værdi, dette vil automatisk byde lidt over, i samme sekund som et andet bud kommer ind,..

Ingen kan nå at reagerer på dette manuelt

Derfor ser du også tit i bud-historikken at de sidste mange bud er to robotter der byder over hinanden i små trin før der lukkes

Mit max-bud har jeg nøje overvejet, typisk flere dage i forvejen, der er aldrig tale om impuls-handlinger
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:... afgiver jeg et auto-bud, med max-værdi, dette vil automatisk byde lidt over, i samme sekund som et andet bud kommer ind,..

Ingen kan nå at reagerer på dette manuelt

Derfor ser du også tit i bud-historikken at de sidste mange bud er to robotter der byder over hinanden i små trin før der lukkes
Aaaahh smart - det er da selvfølgelig sådan det skal gøres istedet for manuelt. Jeg må sætte mig ind i denne automatik-funktion næste gang.

Gad vide om de har en lignende funktion på det dersen Auktionshuset dab ?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Da Alfred Kristensens konkursbo skulle afsættes af Holstebro Auktioner, ved jeg ikke hvad der lige skete, men jeg har en teori. Folk gik amokka & havde sandsynligvis ikke medregnet auktionshusets kommision, som kan være en ret høj procent. Om H.A. selv var med til at puste priserne op, kan jeg ikke sige noget om, men det er da nærliggende. Jeg forventer lidt der sker det samme. Folk som ikke ved noget om instrumenter lader sig forblænde & pumper prisen op & står til sidst med noget de ikke aner, hvad de skal stille op med. Efterfølgende kunne man se en del fejlkøbte Alfred C-ting i dba. Nåmen kort & godt, så har jeg ikke store forventninger til auktion.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Graceville skrev:Da Alfred Kristensens konkursbo skulle afsættes af Holstebro Auktioner, ved jeg ikke hvad der lige skete, men jeg har en teori. Folk gik amokka & havde sandsynligvis ikke medregnet auktionshusets kommision, som kan være en ret høj procent. Om H.A. selv var med til at puste priserne op, kan jeg ikke sige noget om, men det er da nærliggende. Jeg forventer lidt der sker det samme. Folk som ikke ved noget om instrumenter lader sig forblænde & pumper prisen op & står til sidst med noget de ikke aner, hvad de skal stille op med. Efterfølgende kunne man se en del fejlkøbte Alfred C-ting i dba. Nåmen kort & godt, så har jeg ikke store forventninger til auktion.
+1

Det var lidt underligt, jeg endte med ikke at købe noget da priserne + kommision - garanti = for høje i forhold til Thomann
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uerfarne folk overreagerer på auktioner. I stedet for et muligvis billigt køb, så bliver det pludselig et spørgsmål om "at vinde".
Det er derfor man laver auktioner, der er penge i galskaben.

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Ja bud prisen tillægges 20-% i salær og hvis auktionen er ex. moms kommer der så tilsidst 25% oven i.

Der skal herefter betales inden 3 dage og afhentes inden et par dage mere, med det kan svinge lidt hvor hurtigt varerne skal afhentes.
Auktionshuset ligge tæt på Århus og der vil være mulighed for at se varerne inden.

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Læs dette her godt igennem inden I byder....
https://www.auktionshuset.dk/faq

Nyt svar