Speak-bundle?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Speak-bundle?

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Jeg er en dør til mikrofoner.
Men så vidt jeg kan se kræver SM7B ikke phantom power, eller hvad?
TritonAudio FetHead Requires 24 - 48 V phantom power and does NOT transfer phantom power to the microphone.

https://www.thomann.de/dk/tritonaudio_fethead.htm

Edit: too late
Senest rettet af SustainerPlayer søn 1. dec 2019 22:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mit Roland lydkort har ikke noget problem med at drive det, og jeg har en klar fornemmelse af, at Halds Focusrite 18i8 gen2 heller ikke ville have de store problemer ;)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: ...og jeg har en klar fornemmelse af, at Halds Focusrite 18i8 gen2 heller ikke ville have de store problemer ;)
Jeg har en fornemmelse af at du har mere end en fornemmelse.. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg mener, jeg også brugte min SM7b med det lydkort, men min hukommelse er ikke så stærk :) Jeg testede på et tidspunkt, at jeg faktisk synes, der var en anelse mindre støj på Focusrite kortet end på mit Rolandkort, men også at begge var glimrende også ved høje gainniveauer.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Christoffer I. N. skrev:
AvS skrev:Nej. SM7B er kendt for at skal have meget gain for at få fornuftige levels. Hvis det er helt grelt og dit lydkorts preamp ikke har nok juice kan jeg anbefale en booster ala Tri­to­nAudio Fet­Head. Jeg bruger deres phantom model, til ekstra super clean boost.
Jeg er en dør til mikrofoner.
Men så vidt jeg kan se kræver SM7B ikke phantom power, eller hvad?
Nej det var bare for at sige at jeg bruger et af deres lignende produkter, men kan godt se at det kunne misforståes, som at det phantom versionen man skal bruge med SM7B, hvilket det ikke er.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

FEThead ser ud som en gangbar løsning :-)

Jeg kan sagtens få noget fornuftigt ud af mic'en, men når først gain er makset ud, begynder signal-støjen også at være hørbar i periode med stilhed. Det kunne selvfølgelig bare fjernes med en gate, men jeg blev da mistænkelig alligevel.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det skal bare en tur gennem RX, så er den støj helt væk :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Mht. SM7B'eren:
Jeg oplever den må ha utroligt meget gain før man får noget signal igennem preampen... Er der noget jeg har overset?
Korrekt, det er ikke en bug men en feature.

En god preamp med masser af ren gain kan klare det og ellers må du købe en Cloudlifter.

Eller som Smittefar siger RX (og gate) det ud. For den hele rene og gode lyd kommer du alligevel til at RX'e mundsmask, kliklyde, støj o.a.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Spændene.

Hvis jeg ville have et næsten rent signal, så er ville vi være ude i dyr preamp og grundig gennemgang af selv el-installationen i hytten, right? Eller sagt på en anden måde, så er vi vel ude i en så grundig gennemgang som eks. du har gjort da du byggede dit mastering studie, Holger?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil i hvert fald sige, at RX er en bedre investering end FEThead, for du kommer til at skulle bruge RX alligevel.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Spændene.

Hvis jeg ville have et næsten rent signal, så er ville vi være ude i dyr preamp og grundig gennemgang af selv el-installationen i hytten, right? Eller sagt på en anden måde, så er vi vel ude i en så grundig gennemgang som eks. du har gjort da du byggede dit mastering studie, Holger?
Hm, svært at sige. Jeg synes ikke jeg har særlig meget støj på mine SM7B indspilninger, men efter comp og lim så kan det da suse en del, hvis jeg ikke gater.

Så det gør jeg.

Tror jeg har 60 dB gain til speak.

Du måske set nogle af mine videoer, men her er der først en knaphulsmikrofon med masser af rumklang og støj og efterfølgende SM7B gennem en Elberg MP2 preamp. Støj er gatet væk - ingen RX. De værste mundklik er RX'et væk.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Jeg vil i hvert fald sige, at RX er en bedre investering end FEThead, for du kommer til at skulle bruge RX alligevel.
+1

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike, prøv at checke her.

Dette er SM7B (indstillede dipswitches + lille vindhætte) > Elberg MP2 preamp på 60 dB Gain, ingen HPF. Ja, der er Furman power conditioners, men det burde ikke gøre det store forskel.

Derefter en røvfuld EQ og comp m.v.

Jeg har fjernet gaten her og der er ingen RX på endnu. Så med maksimal støj og mundsmask. Vejrtrækninger er heller ikke fjernet. Ej heller er det klippet/fadet mellem sætningerne, som man gør.

Det burde ikke være meget højere end dette.
Vedhæftede filer
VO test No Gate No RX.wav
(2.04 MiB) Downloadet 31 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her er et kort test-take; helt råt. Der er hverken eq eller comp på.


Støjniveauet er vel ikke helt forfærdeligt....
SM7B_Mtrack2x2.wav

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det lyder helt fint. Det kan du meget nemt behandle til et helt fint resultat

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja jeg tænker også at du med et gate er tæt på mål, det lyder da meget godt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Awesome. Så må næste step være RX. Tror dog lige jeg starter med alle de tools der følger med i Logic. En simpel gate vil sikkert gøre underværker :-)

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Pas på bunden, min sub buldrede en smule, men ellers er det da fint. Det kan du hurtigt lave lækkert.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Her er et kort test-take; helt råt. Der er hverken eq eller comp på.


Støjniveauet er vel ikke helt forfærdeligt....
SM7B_Mtrack2x2.wav
Lyder bare som en fin indspilning. Ingen nævneværdig støj og selv akustikken er ikke speciel hørbar her.

Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Indlæg af reposity »

Jeg har en Sm7B og også en cloudlifter Cl-zi

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... vator/2NE1

Det virker perfekt og også på fx bas hvor signalet støjfrit bliver gainet.

Men som der også skrives længere oppe så virker RX også super . Men cloudlifteren kan bruges på alt og denne version er både til instrumenter og mic.
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Nyt svar