Behringer WING
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Dårlig video. Jeg ved ikke hvad det der for en dims selv efter at have set videoen. Er det en digital mixer? En controller? Eller en workstation som man kan producere med uden en computer? Måske det bliver forklaret længere inde i videoen, men jeg gider ikke se 2 minutters slideshow med tekniske specifikationer.
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Behringer er ligeglad med, at I er sure og synes videoen er latterlig. De laver mixeren så billig, at I bliver nød til at købe den. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
Her er en bedre video om "tingen" her....Smittefar skrev:Det ligner en ret fed live mixer, men jeg synes også det var en ret latterlig video
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
...og nej det er ikke en fed live mixer, fordi det stort set er umuligt at tilgå noget som helst direkte, uden en hulens masse knapper der skal vælges. Hvis man føler det magtpåliggende at bruge en exorbitant mængde penge, så køb i stedet et par SSL Six'ere og et par MOTU Stage-B16 lydkort og et 30 meter CAT-6 kabel.
--sd
Nu stod det meste af 2019 for mig på Yamaha's CL5'er som er en efterhånden ældre men fantastisk mixer.
Men til prisen er Wing da en fantastisk mixer, jeg kunne godt være fristet hvis jeg skulle bruge sådan en. Selv som DAW controller er den nærmest billig når man tæller motoriserede fadere. De har haft teaset i en måned med små videoer, så jeg forventede egentlig ikke en komplet reveal i deres sidste udspil, det er alligevel sådan noget sælgerne som sweetwater laver.
Jeg har ventet uge efter uge på flere hints, og blev ikke skuffet. Havde håbet den var endnu billigere, (#vestjyde) men den presser resten af markedet lige nu, Presonus har pludselig lagt sig under i pris for ikke at tabe hele deres marked. Selv hvis i ikke ser det som en mixer for jer, så tænk på hvor fantastisk det er for konkurrencen på markedet, alle skal oppe sig og levere noget lækkert udstyr på små penge. De tør ikke lade være efter den kæmpe markedsandel X32'eren tog.
Men til prisen er Wing da en fantastisk mixer, jeg kunne godt være fristet hvis jeg skulle bruge sådan en. Selv som DAW controller er den nærmest billig når man tæller motoriserede fadere. De har haft teaset i en måned med små videoer, så jeg forventede egentlig ikke en komplet reveal i deres sidste udspil, det er alligevel sådan noget sælgerne som sweetwater laver.
Jeg har ventet uge efter uge på flere hints, og blev ikke skuffet. Havde håbet den var endnu billigere, (#vestjyde) men den presser resten af markedet lige nu, Presonus har pludselig lagt sig under i pris for ikke at tabe hele deres marked. Selv hvis i ikke ser det som en mixer for jer, så tænk på hvor fantastisk det er for konkurrencen på markedet, alle skal oppe sig og levere noget lækkert udstyr på små penge. De tør ikke lade være efter den kæmpe markedsandel X32'eren tog.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Det var da lige en helt anden vægtklasse af mixere du fik med derHald skrev:Nu stod det meste af 2019 for mig på Yamaha's CL5'er som er en efterhånden ældre men fantastisk mixer.
Jeg er vild med CL og QL serierne, bruger CL nogle gange om året, og QL5 en gang eller to om ugen, dejlige dejlige mixere :D
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Jo men featurene i premium klassen sniger sig langsomt ned i de mindre og billigere mixere, så forskellen over tid udviskes. Derfor er jeg med på at man ikke kan sammenligne en bentley og en fiat, men nogle gange har den nye fiat nogle features som den gamle bentley ikke har. (altså features og ikke kvalitet)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
-
- Medlem
- Indlæg: 151
- Sted: Nykøbing Mors
Gad vide hvilken latency man kan få når man forbinder med PC ..? kan man evt bruge Stage Connect .. og hvad er det..?
Venlig Hilsen
Jens Kristian Østergaard
Jens Kristian Østergaard
Der var jeg lige ved at få min kaffe galt i halsen. Hvis du bruger de rigtige effekter på CL/QL lyder de rigtig fedt. Jo, det er også nogle der ikke er så fede, men sådan et det jo tit.Jonas G skrev:På nogle områder har behringer længe været foran yamaha - f.eks. effekter. Jeg vil til en hver tid heller have X32's reverb end QL/CL.
Der er ikke nogle fede effekter på M/X32 (og ja, jeg har arbejdet alt for meget med dem)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Behringer WING - A complete overview
In this video:
- a close look at the hardware
- the software
- the capabilities
- IO
More infos:
https://www.behringer.com/Categories/...|en)
WING has 16 analog channels IO including 8 Midas Pro series mic preamps - that could be even enough for a small club gig
and for anything bigger you’re using a digital stage box
it connects to all the microphones on stage
it send’s all the monitoring to the stage
and it does everything over a regular network cable, so no more expensive and heavy multi-core cables anymore
now to manage all of these 374 inputs and 374 outputs WING uses a new concept, the so called sources
In this video:
- a close look at the hardware
- the software
- the capabilities
- IO
More infos:
https://www.behringer.com/Categories/...|en)
WING has 16 analog channels IO including 8 Midas Pro series mic preamps - that could be even enough for a small club gig
and for anything bigger you’re using a digital stage box
it connects to all the microphones on stage
it send’s all the monitoring to the stage
and it does everything over a regular network cable, so no more expensive and heavy multi-core cables anymore
now to manage all of these 374 inputs and 374 outputs WING uses a new concept, the so called sources
Jeg ville ønske nogen gad klone en MACKIE LM3204 snart... hvorfor er der ingen fabrikanter der kan se pointen i en kompakt stereo line-mixer med ordentlig EQ, stereo AUX send osv? ... nu har man været tvunget til at ligge og søge efter en gammel LM3204 i årtier snart, hvis man har meget stereo outbord synth gear man vil mixe sammen... alt andet er irriterende små 1U rackmixere med een AUX, og ingen EQ... hvis man overhovedet kan finde nogen i stereo... det har irriteret mig så længe, at jeg simpelthen har valgt bare at have en masse audio indgange på et lydkort i stedet for, og så bruge lydkort mixeren i stedet for...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
Har så også valgt LM3204 nu, samme grund, jeg blev klar over at mine 3 x Behringer RX1602 aldrig ville udfylde opgaven fuldt, og ikke alternativerRazmo skrev:Jeg ville ønske nogen gad klone en MACKIE LM3204 snart... hvorfor er der ingen fabrikanter der kan se pointen i en kompakt stereo line-mixer med ordentlig EQ, stereo AUX send osv? ... nu har man været tvunget til at ligge og søge efter en gammel LM3204 i årtier snart, hvis man har meget stereo outbord synth gear man vil mixe sammen... alt andet er irriterende små 1U rackmixere med een AUX, og ingen EQ... hvis man overhovedet kan finde nogen i stereo... det har irriteret mig så længe, at jeg simpelthen har valgt bare at have en masse audio indgange på et lydkort i stedet for, og så bruge lydkort mixeren i stedet for...
Det ville bliver krydsfeldts-helvede uanset hvordan, og med hvad
Havd f.eks. når der, en af gangen, skal trackes synths til DAW audiospor ? hvad med de sends der mangler ? hvad med at 8 kanaler er meget lidt ?
Må indrømmer jeg var startet med at kikke i retning af digital-mixer også, men så mistede jeg orienteringen helt
Computerlydkort multi-ind, måske, totalmix, men mine to HDSP9652 kort har afsat sine 6 lyspiber til anden side, og begrænset på simultane kanaler
Så hedder de to nye Raydats i ny computer og endu flere 8 chanals AD-convertere i racket ,.. 20-30-40.000 kr
Jeg er ikke engang sikker på det ville blive godt i praksis, hele svineriet skal startes op, og stå tændt, for at få hul igennem,...
Måske ville jeg bare spille lidt på en enkelt af mine synths i en 15 minutters tid, uden computer-helvede
Finder jeg en LM3204E ,... altså expanderen, så napper jeg nok den også (men totalt usandsynligt)
ON TOPIC: Dybt imponeret over Wing ,... tænker på om de forestiller sig at den anvendes til studio og recording også
Der er tilsyneladende tracking og playback via 2 hukommelses kort
/Dub
Pointen er netop pris... en LM3204 kostede vel ca. 12.000 fra ny dengang mener jeg... det er til at overkomme, og er man mest til analog mix, så var den ideel... der er mange analog mixere, men alle har mono kanaler, og det er røv irriterende at skulle justere to kanaler sparat for hvert stereo spor, og stort set alle synths hvis ikke de er monofoniske analoge, har jo stereo udgang... jeg er overbevist om der er et marked for lige netop en LM3204 type analog mixer i disse dage for at være ærlig, for alle andre muligheder er enten for store fysisk, for overkill eller bare simpelthen for dyrt fordi man skal have en dyr ADC til hver indgang i et lydkort.
At finde LM expanderen bliver svært ja... da jeg købte min første LM3204 brugt hos Musikhuset i tidernes morgen købte jeg den faktisk inklusiv expanderen... men har solgt det for længe siden jo... nu er jeg så også gået af en anden route med max tre synths, so et lydkort er ok her, men jeg ved at mange har langt flere synths, og jeg husker hvordan jeg selv ønskede en LM3204 mange gange da jeg havde flere synths, og der må jo være flere som mig derude.
At finde LM expanderen bliver svært ja... da jeg købte min første LM3204 brugt hos Musikhuset i tidernes morgen købte jeg den faktisk inklusiv expanderen... men har solgt det for længe siden jo... nu er jeg så også gået af en anden route med max tre synths, so et lydkort er ok her, men jeg ved at mange har langt flere synths, og jeg husker hvordan jeg selv ønskede en LM3204 mange gange da jeg havde flere synths, og der må jo være flere som mig derude.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
Jada, den del med SD kort er et udvidelseskort, som kan udskiftes til Dante, som du også kan optage via, eller et USB interface du kan optage og lave DAW control med. Den er helt klart bygget til at stå hjemme i studiet også, men primært Live.DUBTEMPLE skrev:
ON TOPIC: Dybt imponeret over Wing ,... tænker på om de forestiller sig at den anvendes til studio og recording også
Der er tilsyneladende tracking og playback via 2 hukommelses kort
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Hvor imponeret jeg end er så bliver WING aldrig for mig ,..
Jeg ser den ikke heller som oplagt til et keyboard/computer/recording studio, den vil kæmpe med computeren om at være førerhund og "midtpunkt", men aldrig kunne erstatte computeren, og som controller til computeren vil en dedikeret controller altid være mere fleksibel og oplagt, (og WING overkill)
Den er dyr, vil som ofte kræve en del perifirere I/O enheder, tager tid at mestre, vil lamme dig totalt ved nedbrud, hvor det vil være lettere at køre en ny computer i stilling igen, (eller have en reserve stående),...
Den vil, som nyere avancerede keyboards, eller touchskærms-paneler i biler, have en relativ kort livscykles, og hurtigt kunne ende som noget der ikke kan betale sig at reperere, modsat en traditionel pult der ofte kan køre 20-30+ år
Forestiller mig WING som noget en kompetent live-tekniker vil bruge, han har fulltime til at blive dus med den på et par måneder, og med en forventet livscyklus på måske 4-6 års regelmæssigt brug, hvorefter der skal tænkes i nye baner, før den bliver for træt og slidt ,.. han arbejder i et stort lydfirma
hvor de har en håndfuld af disse WINGS, som samtidig sikrer dem erstatnings enheder ved eventuelle svigt
Jeg ser den ikke heller som oplagt til et keyboard/computer/recording studio, den vil kæmpe med computeren om at være førerhund og "midtpunkt", men aldrig kunne erstatte computeren, og som controller til computeren vil en dedikeret controller altid være mere fleksibel og oplagt, (og WING overkill)
Den er dyr, vil som ofte kræve en del perifirere I/O enheder, tager tid at mestre, vil lamme dig totalt ved nedbrud, hvor det vil være lettere at køre en ny computer i stilling igen, (eller have en reserve stående),...
Den vil, som nyere avancerede keyboards, eller touchskærms-paneler i biler, have en relativ kort livscykles, og hurtigt kunne ende som noget der ikke kan betale sig at reperere, modsat en traditionel pult der ofte kan køre 20-30+ år
Forestiller mig WING som noget en kompetent live-tekniker vil bruge, han har fulltime til at blive dus med den på et par måneder, og med en forventet livscyklus på måske 4-6 års regelmæssigt brug, hvorefter der skal tænkes i nye baner, før den bliver for træt og slidt ,.. han arbejder i et stort lydfirma
hvor de har en håndfuld af disse WINGS, som samtidig sikrer dem erstatnings enheder ved eventuelle svigt
/Dub
Den første video kunne med fordel være lavet om til en simpel html-side.
En tabel med specs. Og så måske lidt forklaring - også i ren tekst.
Det havde været hurtigere at læse og fyldt et par kilobytes.
Er desuden ret enig i Dubtemplte's indlæg herover.
En tabel med specs. Og så måske lidt forklaring - også i ren tekst.
Det havde været hurtigere at læse og fyldt et par kilobytes.
Er desuden ret enig i Dubtemplte's indlæg herover.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
- Søren Steinmetz
- Medlem
- Indlæg: 268
- Sted: Gislinge området
Den kunne være spændende at få fingrene i for at afprøve, men umiddelbart tror jeg ikke den vil kunne vinde mig over.
Bruger stadig den gamle LS9/32 til nogle ting, CL5 til større musicals og har så en A&H SQ5 til koncerter + mindre teater/musicals.
(sidste udelukkende grundet prisen på en QL1 + stagebokse i forhold til en SQ5 + stageboks)
Der hvor den primært "vinder" hos mig er fleks kanal ligesom Digico, hvor en kanal er enten mono eller stereo, men uden det går ud over maks antal kanaler i det hele.
Hvor A&H + Yamaha og andre stadig optager 2 mono kanaler for at lave en stereo.
Bruger stadig den gamle LS9/32 til nogle ting, CL5 til større musicals og har så en A&H SQ5 til koncerter + mindre teater/musicals.
(sidste udelukkende grundet prisen på en QL1 + stagebokse i forhold til en SQ5 + stageboks)
Der hvor den primært "vinder" hos mig er fleks kanal ligesom Digico, hvor en kanal er enten mono eller stereo, men uden det går ud over maks antal kanaler i det hele.
Hvor A&H + Yamaha og andre stadig optager 2 mono kanaler for at lave en stereo.
- adgangfolmer
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Sted: Aalborg
Kunne også rigtigt godt tænke mig at få lidt hands on oplevelser med den. Står for snart at skulle udskifte en temmelig træt X32 på efterskolen, og her ville det jo være fedt at opgradere til noget, hvor vi stadig kan bruge vores nuværende stageboxe, som ikke fejler noget. Synes umiddelbart den har nogle interessante features, men kan ikke gennemskue, om brugerfladen er for knudret, hvis det skal gå lidt stærkt.
Stille og uroligt