Koral-komposition

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Koral-komposition

Indlæg af mediumaevum »

Sidste opdatering?

Nu med strygerorkester!



En helt ny stilart jeg har bevæget mig ind i med dette koralværk. Ved ikke om det fungerer?
Hvad tænker I om harmoniseringen og melodien?

Der er rimelig meget improvisation over melodien.
Senest rettet af mediumaevum søn 17. nov 2019 20:35, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er meget smukt, men de to tilbagevendende toner, som gentages for hver sats, giver den en lille snert af Für Elise, som dog er i A-mol. Ellers er det smukt.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:Det er meget smukt, men de to tilbagevendende toner, som gentages for hver sats, giver den en lille snert af Für Elise, som dog er i A-mol. Ellers er det smukt.
Mange tak for komplimentet. Jeg overvejer lidt at studere Palastrina's måde at gøre tingene på. Dog har jeg ikke styr på fagtermerne og har først nu forstået hvad kvintcirklen betyder, sådan i grove træk.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Har lige opdateret mit stykke. Hvad tænker I andre om koret?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Dejligt at få renset hovedet med så smuk lyd, når jeg selv sidder og kæmper med noget musik som driller mig. Det nærmer sig Palestrina, omend der er mere bredde i hans harmonier, jeg kan bare ikke forklare hvordan. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:Dejligt at få renset hovedet med så smuk lyd, når jeg selv sidder og kæmper med noget musik som driller mig. Det nærmer sig Palestrina, omend der er mere bredde i hans harmonier, jeg kan bare ikke forklare hvordan. :)
Takker. Palestrina er hvad jeg stræber efter.

Har iøvrigt lige opdateret udgaven, bedre lyd - nu med dynamik.

Ang. Palestrina kunne jeg (også) godt tænke mig Mondrup's og Bryla's kommentar i denne tråd :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mediumaevum> Hvilken software bruger du til at generere vokaler?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:Mediumaevum> Hvilken software bruger du til at generere vokaler?
Requiem.

Har iøvrigt lige opdateret mit stykke, med dynamik på koret samt indført strygerorkester.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev:Mediumaevum> Hvilken software bruger du til at generere vokaler?
Requiem.
Som sjovt nok er på tilbud til 1/6 af normalprisen her i November:

https://8dio.com/instrument/requiem-professional/

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev:Mediumaevum> Hvilken software bruger du til at generere vokaler?
Requiem.
Som sjovt nok er på tilbud til 1/6 af normalprisen her i November:

https://8dio.com/instrument/requiem-professional/
Sjovt.

Det er lite jeg har brugt btw. Et gammelt kor jeg købte for 5 år siden (eller mere).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

5 år stemmer fint. Jeg tjekkede lige datoen på en af soundcloud demoerne til Requiem Pro, det er uploadet for 6 år siden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:5 år stemmer fint. Jeg tjekkede lige datoen på en af soundcloud demoerne til Requiem Pro, det er uploadet for 6 år siden.
Men det var vist ikke 8Dio der stod for Requiem dengang, var det? Mener det var Soundiron...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

8Dio og Soundiron har mig bekendt haft absolut intet med hinanden at gøre, siden de splittede Tonehammer op. Det skulle da lige være det miskmask af biblioteker de efterlod sig, som skulle splittes mellem dem.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg er bestemt ikke Palestrina ekspert, men det klinger godt. Hvis autenticitet indenfor Palestrina-rammen er vigtig, så ville jeg i dit sted undersøge om det at bruge homofoni er tilladt. Og jeg ville nok også droppe strygerne igen, da jeg forestiller mig at dén strygerklang er en anakronisme ift. oplægget. Men jeg er som sagt ikke ekspert, og kan tage fejl - jeg vil tro at Gert og/eller Dormin (og sikkert også Bryla) ved mere om det end jeg.
Hvis målet er at skabe smuk musik, så kan jeg blot sige tillykke - mission accomplished :-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:Jeg er bestemt ikke Palestrina ekspert, men det klinger godt. Hvis autenticitet indenfor Palestrina-rammen er vigtig, så ville jeg i dit sted undersøge om det at bruge homofoni er tilladt. Og jeg ville nok også droppe strygerne igen, da jeg forestiller mig at dén strygerklang er en anakronisme ift. oplægget. Men jeg er som sagt ikke ekspert, og kan tage fejl - jeg vil tro at Gert og/eller Dormin (og sikkert også Bryla) ved mere om det end jeg.
Hvis målet er at skabe smuk musik, så kan jeg blot sige tillykke - mission accomplished :-)
Tusind tak for din feedback, David.

Mit mål var ikke at lyde som Palestrina, men at lade mig inspirere af bla. Palestrina. Er godt klar over at hverken melodi, harmoniseringen eller instrumentvalgene er i den tidsånd. Mit mål var at skabe smuk musik, som laver imiterende stemmeføring.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:5 år stemmer fint. Jeg tjekkede lige datoen på en af soundcloud demoerne til Requiem Pro, det er uploadet for 6 år siden.
Men det var vist ikke 8Dio der stod for Requiem dengang, var det? Mener det var Soundiron...
Jeg så lige en ny Soundiron video, hvor han nævnte Requiem. Så måtte jeg straks på google-skattejagt, og sørme om ikke du har ret. Eller delvist ihvertfald.
8Dio laver Requiem Professional
Soundiron laver Requiem Light Symphonic Choir

Om de er relateret til hinanden aner jeg intet om. Det kan være man kan læse om det på produktsiderne, men jeg tvivler på at det ene firma vil nævne det andet, og omvendt.
https://8dio.com/instrument/requiem-professional/
https://soundiron.com/collections/choir ... onic-choir

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er lige præcis sådan det forholder sig.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:5 år stemmer fint. Jeg tjekkede lige datoen på en af soundcloud demoerne til Requiem Pro, det er uploadet for 6 år siden.
Men det var vist ikke 8Dio der stod for Requiem dengang, var det? Mener det var Soundiron...
Jeg så lige en ny Soundiron video, hvor han nævnte Requiem. Så måtte jeg straks på google-skattejagt, og sørme om ikke du har ret. Eller delvist ihvertfald.
8Dio laver Requiem Professional
Soundiron laver Requiem Light Symphonic Choir

Om de er relateret til hinanden aner jeg intet om. Det kan være man kan læse om det på produktsiderne, men jeg tvivler på at det ene firma vil nævne det andet, og omvendt.
https://8dio.com/instrument/requiem-professional/
https://soundiron.com/collections/choir ... onic-choir
Hov, glemte helt at svare på den her i sin tid :)

Det lyder til - og ser ud som om på divs. youtube-videoer at både 8Dio's og Soundiron's versioner... minder meget om hinanden. Rigtig meget. Samme setup, samme phrase-builder, samme ord... samme lyd.

Kan ærlig talt ikke se hvad prof. udgaven gør godt for? Du har jo alligevel et meget begrænset ordforråd.

Skal man kunne sammensætte sine egne sætninger på f.eks. latin, skal man nok have fat i noget meget dyrt. Har ikke råd (længere). Har købt for mange strygere og andre instrumenter de seneste år. Desuden vil jeg hellere lære at sætte sammen til noder og få en rigtigt menneskekor til at synge live i en lokal kirke eller andre steder.

Her er uh-oh-lyde fint nok som demo til mig.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Umiddelbar kritik : Jeg synes tempoet skal 10-15% ned. Det virker for travlt.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

jakobole skrev:Umiddelbar kritik : Jeg synes tempoet skal 10-15% ned. Det virker for travlt.
Hm... har tidligere fået at vide at mine numre er for langsomme, nu er det for hurtigt.

Ikke for at afvise din kritik, tværtimod:

Er der andre som deler samme holdning - dvs. at stykket går for hurtigt?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes ikke lige tempoet generede mig, faktisk.

Og det lyder sgu flot!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Joachip skrev:Jeg synes ikke lige tempoet generede mig, faktisk.

Og det lyder sgu flot!
Takker.

Har fået at vide på et klassisk musikforum, talkclassical.com at jeg burde have endnu mere imitation i stemmeføringen, så jeg tager disse komplimenter her på Lydmaskinen som at jeg er godt på vej med min imitations-teknik.

Nyt svar