Ny trance fra den gamle

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Ny trance fra den gamle

Indlæg af SIDwave »

Hvordan lyder det ??
Trommen har bøvlet mig med sin EQ, og der er 2 stacket for at den skal have hård kant selvom det er en rund 707 i bunden.
Skal jeg skifte den 707 ud ?


[soundcloud][/soundcloud]


Edit: tilføjede en ekstra bass, så fik jeg også brugt bassmaster plugin
Senest rettet af SIDwave tors 14. nov 2019 08:58, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lyder umiddelbart meget fedt, :) men savner noget bund (35-45 hz) osse på trommen. Måske osse lidt mere "smæk" på trommen (3500-4000 hz)
Men jeg er ikke så meget inde i din musik så jeg ved hvor du vil hen med lyden, og så ved jeg ikke hvad en 707 er? :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Ja jeg savner også bund.. jeg er ikke vant til at mixe i Studio One. Der kan bare smides nok en kick ovenpå :)
En 707 er en Roland TR 707, fra ca. 1982+ som ligger i mange Electro hits, Breakdance.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Du har smækket meget sammen oven i hinanden som optager de samme områder rent frekvensmæssigt. Det gør det lidt mudret og kompakt at høre på, og det presser din kompressor/limiter så det drukner lidt. Prøv at arbejd med noget lowcut og og evt tynd ud i antallet af instrumenter/effekter, som bare kører som sequence/arpeggio. Der er også nogle af dem i starten, som ikke rigtig følger din takt og får det til at sovse lidt

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Ja der er 3 basser :) der skal cuttes noget. jeg kan godt høre compen drukner på den der bassarp
Nu har jeg erstattet filen med en med mere bund.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Seskho skrev:Du har smækket meget sammen oven i hinanden som optager de samme områder rent frekvensmæssigt. Det gør det lidt mudret og kompakt at høre på, og det presser din kompressor/limiter så det drukner lidt. Prøv at arbejd med noget lowcut og og evt tynd ud i antallet af instrumenter/effekter, som bare kører som sequence/arpeggio. Der er også nogle af dem i starten, som ikke rigtig følger din takt og får det til at sovse lidt
prøv at lytte igen.
der er cuttet arps rundt omkring, lufthuller.

ang. bunden, der er sidechain kick med bass, og dynamics med en kun 1,3 comp., midrange saturation, og en post eq der modvirker det mørke
der er en hihat som kører kontra dobbeltslag, måske er det den du kan høre i starten ? senere lægger man ikke mærke til den..

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Der er ikke noget track tilgængeligt SID??
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det må være denne:

[soundcloud][/soundcloud]

Nyt svar