Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

I norge ser det ud til at hvis det "bare" er ridser, koster det oftest under 1000 NOK at få fikset. Er der en bule, bliver det noget andet. Får en masse reklamer for dette af en eller anden årsag.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev: Haha. Ja, ulempen ved at være så knyttet til sin bil, er at man holder vejret hver gang nogen parkerer ved siden af én. Der er fordele og ulemper ved alt.
Jeg plejer at tage et billede af nummerpladen på bilen ved siden af, når jeg parkerer et tæt sted.

Vores Mercedes C200 Komp fik en del Bilka-buler og to gange ridser + 1 gang nummerpladebule, mens vi boede på Frederiksberg.

Desværre er det jo selvrisiko det meste af det, da det typisk koster 4-5.000 kr. hver gang i Danmark. Lakskader er billigere her på landet heldigvis.

Min Mercedes SLK har gået 100% fri for buler og ridser, men jeg bor nu på landet og når jeg parkerer i byen er det kun på de øverste etager af et parkeringshus eller hos en ven.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:... ulvepladserne ...
Hvad er det? :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Får en masse reklamer for dette af en eller anden årsag.
:dollargrin: De kender dig bedre, end du kender dig selv. Men det ved du jo godt. :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:
Hald skrev:... ulvepladserne ...
Hvad er det? :)
Tror ikke de har det længere, men det var pladser reserveret til familier:

https://jv.dk/artikel/ulveparkering-bil ... B8nderborg
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev: Haha. Ja, ulempen ved at være så knyttet til sin bil, er at man holder vejret hver gang nogen parkerer ved siden af én. Der er fordele og ulemper ved alt.
Jeg plejer at tage et billede af nummerpladen på bilen ved siden af, når jeg parkerer et tæt sted.

Vores Mercedes C200 Komp fik en del Bilka-buler og to gange ridser + 1 gang nummerpladebule, mens vi boede på Frederiksberg.

Desværre er det jo selvrisiko det meste af det, da det typisk koster 4-5.000 kr. hver gang i Danmark. Lakskader er billigere her på landet heldigvis.

Min Mercedes SLK har gået 100% fri for buler og ridser, men jeg bor nu på landet og når jeg parkerer i byen er det kun på de øverste etager af et parkeringshus eller hos en ven.
Argh, selvrisiko havde jeg glemt alt om.

Det værste af det hele idag er, at bilen faktisk optog imens han åbnede døren, MEN fordi jeg først tænkte på dette et par timer senere, har den optaget oveni :-(

Det er smart at have video fra 4 forskellige kameraer, men knapt så smart at have et fyldt USB-stik, så videoen bliver overskrevet :doh:

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg kigger altid på hvilke biler jeg parkerer min MBW ved siden af. Helst lidt større dyre biler. Jeg undgår helst at parkere ved siden af micro-biler, da ejerne af disse ofte ikke interesserer sig for biler, og dermed er mere ligeglade med lige at åbne op i en anden og den slags.

Ham der åbnede døren op i dig, hvad kørte han i?
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev:Jeg kigger altid på hvilke biler jeg parkerer min MBW ved siden af. Helst lidt større dyre biler. Jeg undgår helst at parkere ved siden af micro-biler, da ejerne af disse ofte ikke interesserer sig for biler, og dermed er mere ligeglade med lige at åbne op i en anden og den slags.

Ham der åbnede døren op i dig, hvad kørte han i?
8E8AD9EA-FE66-4E35-9C14-756707A91249.jpeg
Ca. 380.000 kr forskel :-P

(Dette billede er taget efter han flyttede bilen)

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Der kan man bare se, en lille potte ;)
Men, han har da flyttet den ret tæt på den på den anden side.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev:Der kan man bare se, en lille potte ;)
Men, han har da flyttet den ret tæt på den på den anden side.
Ja, man kunne godt argumentere for at det var vanskeligt at komme ind i bilen til højre for ham :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev: Tror ikke de har det længere, men det var pladser reserveret til familier:

https://jv.dk/artikel/ulveparkering-bil ... B8nderborg
Tak. Herovre kalder vi det bare familieparkering. Men vi har jo heller ikke ulve og lignende rendende rundt :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vurderet på artiklens dato tror jeg heller ikke vi havde mange ulve på det tidspunkt. Ja jeg ved da ikke hvad Bilkas maskot lavede efter lukketid, men jeg tror ikke han løb rundt ude på markerne hvor jeg bor.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

Brok over kræft:
En af de rigtig gode lydfolk, studieejere, Kaspar Vorbeck, der har et lille studie i Viby J, er desværre uhelbredeligt syg med kræft og er på vej på hospice. Udover at være dygtig til sit fag, er han også bare et utroligt behageligt menneske, der aldrig har krævet meget af livet. Det er bare noget møg med kræft.
Jeg har haft den glæde at stå lidt i lære ude hos ham under vores årlige indspilninger i FDF, så jeg er sådan set kommet i hans studie hvert år siden 2008 og har lært helt vildt meget, som han med glæde har øst ud af.

Jeg krydser stadig fingre og håber på miraklet, men lige nu ser det desværre lidt sort ud.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Øv øv Kræn

Jeg har fandeme lige fået en parkeringsbøde pga vintertid. Uret i bilen var ikke stillet om, og så store jeg bare P-skiven efter det.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Jeg har fandeme lige fået en parkeringsbøde pga vintertid. Uret i bilen var ikke stillet om, og så store jeg bare P-skiven efter det.
Elektronisk P-skive. Skifter selv til sommer/vintertid. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:
Smittefar skrev:
Jeg har fandeme lige fået en parkeringsbøde pga vintertid. Uret i bilen var ikke stillet om, og så store jeg bare P-skiven efter det.
Elektronisk P-skive. Skifter selv til sommer/vintertid. :)
Det virker ikke altid efter hensigten. Tak for at minde mig om at jeg skal have tjekket min :-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Skindhuset i Skindergade. Mage til uinspirerende, ikke imødekommende og uprofessionel service skal man lede længe efter. Bortset fra en ung fyr, som faktisk gav glimrende service, føler man virkeligt ikke at de har lyst til at betjene deres kunder. Ingen smil, ingen tips og tricks eller vejledning. Er lige kommet hjem og den første ting jeg bad om, og det absolut vigtigste stykke værktøj jeg mangler, er af uvisse årsager ikke med i posen, så nu kan jeg ikke komme videre med mit projekt. Har lige cyklet 10 km for at købe det værktøj hos dem. Køber lortet på nettet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

kraen skrev: Jeg krydser stadig fingre og håber på miraklet, men lige nu ser det desværre lidt sort ud.
Det er virkelig en skrækkelig sygdom :cry:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
kraen skrev: Jeg krydser stadig fingre og håber på miraklet, men lige nu ser det desværre lidt sort ud.
Det er virkelig en skrækkelig sygdom :cry:
Trist, den sygdom har taget en stor bid af min omgangs-kreds,.. ikke "oppe i årene" men fra 30-55 år,.. herunder efterladende sig små børn, nystiftede hjem, og en knust ægtefælle,.... bare så tungt, det er ikke noget man "kommer over"

Man kalder det en "livsstils-sygdom", men ingen af ofrene levede usundt set i bakspejlet
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne brokke mig over luftkvaliteten i Oslo: Jeg bor godt og vel 100 meter over havet, og når eks. Oslobåden lægger til nede ved havnen, og der ingen vind er, kommer gaderne her oppe til at stinke af udstødning.

Edit: Oslo båden (Danske-båten) er åbenbart stoppet med det https://politiken.dk/rejser/art7020367/ ... dene%C2%AB

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

- Det er utilfredsstillende, at tingene ikke fungerer, men vi er ikke herrer over vejret. Det er selvfølgelig ærgerligt, at den første nattefrost kommer nu.
- Letbanens direktør Michael Borre

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oes ... til-januar

Ja - helt uventet med nattefrost nu :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
- Det er utilfredsstillende, at tingene ikke fungerer, men vi er ikke herrer over vejret. Det er selvfølgelig ærgerligt, at den første nattefrost kommer nu.
- Letbanens direktør Michael Borre

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oes ... til-januar

Ja - helt uventet med nattefrost nu :roll:
Direktør, politiker, læge, og andre vi betaler en høj gage grundet "ansvar"

Det betyder reelt bare at de kan være uendeligt dumme og/eller skadelige, uden at blive draget til ansvar,..

Vi andre kan blive fyret for at komme fem minutter for sent, skal dokumentere vores sygdomme hvis vi MÅSKE skal være heldige at få sygedagpenge, betalt orlov til at tage på ferie har jeg heller ikke oplevet endu
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arrrggghhh

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Direktør, politiker, læge, og andre vi betaler en høj gage grundet "ansvar"

Det betyder reelt bare at de kan være uendeligt dumme og/eller skadelige, uden at blive draget til ansvar,..

Vi andre kan blive fyret for at komme fem minutter for sent, skal dokumentere vores sygdomme hvis vi MÅSKE skal være heldige at få sygedagpenge, betalt orlov til at tage på ferie har jeg heller ikke oplevet endu
:(

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
- Det er utilfredsstillende, at tingene ikke fungerer, men vi er ikke herrer over vejret. Det er selvfølgelig ærgerligt, at den første nattefrost kommer nu.
- Letbanens direktør Michael Borre

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oes ... til-januar

Ja - helt uventet med nattefrost nu :roll:
Stortset alle problemer har vi i Oslo på mere ekstremt plan. Jeg har nære venner som kører sporvogn her oppe, og får førstehånds beretninger ulykker (som faktisk sker mest på efteråret?) og hvad man gør for at sikre sporvognen mod frost, blade etc.

Men mest af alt fatter jeg ikke, hvorfor Letbane ledelsen ikke har set mod nord for sparring etc. Situationen i min by er at der altid er ca 2 grader varmere om sommeren (fordi her ingen vind er), og x grader koldere om vinteren (det har jeg ikke lige lagt mærke til, men koldt er her sku). Her er masser af erfaring man kan lære af, også mht. stejle bakker :wink:

Det letbane projekt er simpelthen håndteret så amatøragtigt.

Nyt svar