Faldgruber ved køb af brugt Elicenser ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Faldgruber ved køb af brugt Elicenser ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvordan er det nu det er ?

Hvis man køber en brugt Elicenser ,.. som er tom for licenser ,.. er der så ikke stadig en risciko for at serie-nummeret er bundet til den gamle konto ?

Hvordan forholder man sig ? og hvad kan man selv checke før køb ?

(har jo ikke adgang til sælgers account)
/Dub

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Mit svar antager det er en Steinberg eLicenser der er tale om...

eLicenseren skal fjernes/afregistreres fra sælges Steinberg konto før du kan registrere den.
På "My Steinberg" vil du kunne registrere en ny eLicenser, som i tilfælde af at den allerede er registreret til en anden vil komme med en fejlmeddelelse.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

dormin skrev:Mit svar antager det er en Steinberg eLicenser der er tale om...

eLicenseren skal fjernes/afregistreres fra sælges Steinberg konto før du kan registrere den.
På "My Steinberg" vil du kunne registrere en ny eLicenser, som i tilfælde af at den allerede er registreret til en anden vil komme med en fejlmeddelelse.
Takker, så tror jeg ikke jeg gider tage chancen,..

Jeg har efaring for at Steinbergs "support" er fuldstændig ikke-eksisteriénde hvis noget skulle gå galt, selv under pre-sales

Har lige været igennem dette: (side2+3)

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... t=flagship
/Dub

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

En ny eLicenser ligger i omkring 170 kr. - så det er vel også begrænset hvad besparelsen reelt er ved at købe en brugt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

dormin skrev:En ny eLicenser ligger i omkring 170 kr. - så det er vel også begrænset hvad besparelsen reelt er ved at købe en brugt.
Sure, det handlede nu også lidt om tid ,.. jeg kunne have hentet den lige rundt om hjørnet til max 100 kr

Mod at bestille til 200-250 kr incl porto, og så først få leveret midt eller sidst i næste uge, incl pick up på et afhentnings-sted

Jeg har ikke nogen bestillinger hos Thomann el.lign. hvor den bare kan ryge med lige inden for overskuelig fremtid

Gør bare klar til nogle potentielle deals, så behøver ikke æde en lort jeg ikke gider :lol:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fik lidt mere hjælp på KVR ,.. samt fik herefter googlet mig frem til hvad der PRÆCIS skulle checkes, og spørges ind til,..

Alt blev herefter clearet med sælger

Succes :-)
serial.JPG
serial.JPG (38.14 KiB) Vist 215 gange
/Dub

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Lyder godt - hvad skulle der så til for at du fik ro i maven?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

dormin skrev:Lyder godt - hvad skulle der så til for at du fik ro i maven?
Fem ting:

1. At sælger var responsiv, og virkede checket samt ærlig.
2. At sælger 99.9 pct sikkert kunne argumentere for at nøglen rent faktisk aldrig havde været registreret overhovedet.
3. At sælger dobbelt-checkede ved at se hvordan nøglen gav sig til kende i hans account og "E-licenser Control Center".
4. Udsigten til at det ku ordnes straks, uden 4-5 dages ventetid, (til ca lidt under halv pris),..
5. At vejret var godt udenfor til en lille gå-tur :-)

Det var altsammen i orden på 30 minutter fra jeg ringede, incl hæve penge,..
/Dub

Nyt svar