Er der stemning for en Soundcloud Playliste til vores musik

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Er der stemning for en Soundcloud Playliste til vores musik

Indlæg af Graceville »

Hej Lydmaskinister. Jeg fik lige en idé.

Er der stemning for en Soundcloud playliste som jeg laver med det musik der kommer her. Jeg har brug for at lytte mere sådan både ad hoc & kontinuerligt, når jeg arbejder, bygger køkken, laver mad & cykler & den slags.

Lydkluden er vist den de fleste bruger i første omgang, når noget skal prøves af.

Jeg tænker bare at fyre alle på for de sidste par måneder & op til en times penge & så opdatere løbende – lige med undtagelse af når jeg selv går amok med 50 sange i streg – & andre forbehold.

I anden omgang kan man sige til, hvis man ikke ønsker at være med.

Link til playlisten kommer nedenfor.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:thumbup:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har også en idé, hvis idéer modtages... hvad med en top-10 playliste en gang hvert måned/2. måned eller andet interval?

Man byder selv ind med sit eget kandidat-nummer, og brugerne stemmer, men man kan ikke stemme på sit eget. Og for hver omgang kan man kun indsende et bestemt antal numre til afstemning.

Man kunne også lave en regel som siger at man skal stemme på et nummer som allerede figurerer i tråden, hvis man selv vil komme med sit eget kandidatnummer. Evt. kunne en kandidat blive ugyldig, såfremt der ikke foreligger en afstemning, og hvis man indsender f.eks. 3 bud skal man ligeledes stemme på 3 forskellige numre, som ikke er ens egne.

For at være fair over for stemmeafgivere, skal man skrive den genre som man selv mener ens musik bedst passer i. Så kan man som stemmeafgiver nemmere finde hovede og hale i numrene, som jeg tror der kommer mange af.

Man kan til hver en tid rette sit eget kandidat-indlæg i tilfælde af nyligt uploadede kandidatnumre - både ens egne og andres (som man stemmer på) som man syntes var endnu bedre end ens første afstemning. Men der sættes naturligvis en dato for hvornår stemmerne tælles op og dermed hvornår top-10-listen offentliggøres.

Ydermere kan playlisten både være soundcloud og youtube, én af dem eller begge, men dette skal proklameres inden kandidatbud og afstemning går igang.

Ydermere, bør top-10-listen offentliggøres i listeform med links til hvert nummer, her på forummet.
F.eks.:

1. X (Af [en eller anden bruger]) - Genre: En Genre.
2. Y (Af [en eller anden anden bruger]] - Genre: En Anden Genre.
3. Z (Af [en eller anden bruger]) - Genre: En Tredje Genre.
osv.

(læg mærke til at samme bruger (en eller anden bruger) står skrevet 2 gange, f.eks. i tilfælde af at den samme bruger har fået 2 numre godkendt til top-10-listen).

Men ved ikke om det bliver noget rod at holde styr på? Ændringer kan jo også laves i reglerne, for at gøre det mere enkelt, det var bare et generelt/overordnet forslag.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det vil jo give dig lejlighed til at udtrykke din uforbeholdne frustration over, at du ikke ligger nummer 1, 2 og 3.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Det vil jo give dig lejlighed til at udtrykke din uforbeholdne frustration over, at du ikke ligger nummer 1, 2 og 3.
Hvorfor denne spydige kommentar?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvorfor alt det hejs?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Hvorfor alt det hejs?
Du har lige - på forhånd - dømt mig ude af en evt. konkurrence før den overhovedet er kommet i spil.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
Graceville skrev:Hvorfor alt det hejs?
Du har lige - på forhånd - dømt mig ude af en evt. konkurrence før den overhovedet er kommet i spil.
Med "alt det hejs" menes der, hvorfor skal det kompliceres med en konkurrence? Hvis man undlader konkurrence-delen kan alle være med, på helt lige vilkår.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Altså den konkurrence du SELV har opstillet, vil måske gå an på Radio Viborg eller lignende med 600 eller flere følgere & måske 50-100 bidragydere. Det er slet ikke i det vi opererer med på LM for mig at se. Det kan muligvis tolkes som spydig fakta. Desuden er jeg ikke meget for konkurrenceaspektet. Du er selv velkommen til at lave en sådan konstruktion & sætte det igang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:
Graceville skrev:Hvorfor alt det hejs?
Du har lige - på forhånd - dømt mig ude af en evt. konkurrence før den overhovedet er kommet i spil.
Med "alt det hejs" menes der, hvorfor skal det kompliceres med en konkurrence? Hvis man undlader konkurrence-delen kan alle være med, på helt lige vilkår.
Ok, undskyld misforståelsen, Graceville. Misforstod totalt det skrevne. Beklager meget.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Altså den konkurrence du SELV har opstillet, vil måske gå an på Radio Viborg eller lignende med 600 eller flere følgere & måske 50-100 bidragydere. Det er slet ikke i det vi opererer med på LM for mig at se. Det kan muligvis tolkes som spydig fakta. Desuden er jeg ikke meget for konkurrenceaspektet. Du er selv velkommen til at lave en sådan konstruktion & sætte det igang.
Beklager misforståelsen. Kan godt se det problematiske i konkurrencen nu det stilles således op.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Alt er godt :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Graceville skrev:Hej Lydmaskinister. Jeg fik lige en idé.

Er der stemning for en Soundcloud playliste som jeg laver med det musik der kommer her. Jeg har brug for at lytte mere sådan både ad hoc & kontinuerligt, når jeg arbejder, bygger køkken, laver mad & cykler & den slags.

Lydkluden er vist den de fleste bruger i første omgang, når noget skal prøves af.

Jeg tænker bare at fyre alle på for de sidste par måneder & op til en times penge & så opdatere løbende – lige med undtagelse af når jeg selv går amok med 50 sange i streg – & andre forbehold.

I anden omgang kan man sige til, hvis man ikke ønsker at være med.

Link til playlisten kommer nedenfor.
Er HELT med på den, så er det bare med at spamme med musik.
Go´ ide :thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Spændende ide.
Men at gøre det til en konkurrence er en dårlig ide. Hvad der er god musik er simpelthen så forskelligt fra den ene lydmaskinist til den anden, at det bliver som at sammenligne æbler med bananer :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg udgiver ikke albums på soundcloud... kun prøveklude, og "mindre" vigtige tracks.
hovedsageligt udgiver jeg på spotify+30 andre gængse steder

men hvis du ser noget, er du da velkommen til at putte det i en playliste..

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:Spændende ide.
Men at gøre det til en konkurrence er en dårlig ide. Hvad der er god musik er simpelthen så forskelligt fra den ene lydmaskinist til den anden, at det bliver som at sammenligne æbler med bananer :)
Jo mere jeg tænker over mit eget forslag om konkurrence, jo dummere fremstår det.

Jeg er jo ikke engang selv et konkurrencemenneske. Jeg har stort set aldrig selv deltaget i konkurrencer.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Dissociativ identitetsforstyrrelse?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Graceville skrev:Dissociativ identitetsforstyrrelse?
Er det ikke efterhånden vendt utallige gange i andre tråde ? Altaå vores alle sammens lommepsykologs indvendinger ? :)

Anyways: Go for it ! Kunne være meget sjovt at få samlet det, hvis du gider det :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

[soundcloud][/soundcloud]

Jamen her er den så :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak.
Ja, soundcloud sets/playlister embeddes med "soundcloudset" istedet for "soundcloud".

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

[soundcloudset][/soundcloudset]

Jeg VIDSTE det ville blive en tidsrøver
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Håber du får tid til at bygge køkken, trods alt. Godt arbejde :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hehe, det fungerer faktisk meget godt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Måske kunne man dele playlisterne op i genre?

Nyt svar