Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Når forældre beder fotografen pynte på deres børn :-(

F.eks. skinken her:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/mor-f ... taenke-aah

Relateret:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/skole ... eres-boern
Jeg opstår det godt. Der har ikke rigtig været nogen udvikling på området. Børn er stadig grimme - og de lugter også.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Når forældre beder fotografen pynte på deres børn :-(

F.eks. skinken her:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/mor-f ... taenke-aah

Relateret:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/skole ... eres-boern
Det er da synd for barnet. " Du er perfekt i mine øjne, men vi fjerner gør lige dine gule tænder hvide "
Jeg tager mange personalebilleder. Det ville da være uforskammet at photoshoppe de mindste ting væk uden modellen ligefrem beder om det.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Min gode Facebook veninde har et ædrueligt syn på sagen ...
FDC610B5-E2BD-4C9F-A55A-CCD6BB358A98.png
FDC610B5-E2BD-4C9F-A55A-CCD6BB358A98.png (455.42 KiB) Vist 431 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg synes ikke hun rammer det centrale. Vi er vel alle enige om at forældre gerne vil have deres børn til at se pæne ud, og at det ikke er noget nyt. Det er graden hvorved der skal ændres ved deres udseende det handler om. Det er også godt at gøre rent i sit hjem, men det kan også blive en mani. Jeg synes overhovedet ikke at man kan sidestille det at glatte hår og tørre snot væk, med at redigere tænderne hvidere eller gøre børn slankere (som der nævnes i artiklen). At lave små justering inden fotoet blivet taget, så håret sider ok og at fjerne snot er blot at lære at det er godt, og en fordel i vores samfund, at være velsoigneret. At direkte ændre på deres fysik, er at lære dem at de ikke er gode nok som de nu ser ud. Det er vigtigt at præcisere at det er med de store "indgreb" hvor jeg synes at filmen knækker. Jeg har det ok med hvis der lige er en bums eller andet småt, som man fjerner i postproduktion.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg HADER når en virksomhed opfinder et eller andet produkt som efter at det viser sig at blive populært, gør det så eksklusivt efter en årrække at få fat i produktet at det ikke længere er til at opdrive. Lugter langt væk af snobbethed.

Lige før man burde opfordre folk til ikke længere at købe fra det firma.

Iøvrigt burde alle hvidevare-producenter i EU tvinges til at have reservedele til alle deres udgåede produkter i mindst 10 år efter produktet udgår fra produktion.

Og der er ligeledes heller ingen somhelst grund til at lave om på standarder, stik og kabler. EU burde skære igennem og bestemme en standard i HELE EU hvordan et USB-stik, SIM-kort, og alt andet vi har med at gøre i vores dagligdag, skal udformes og ydermere tvinge igennem at alle enheder så vidt muligt skal være bagudkompatible.

Husker engang jeg skulle have ny telefon. Fik at vide at jeg samtidig også skulle skifte det gamle SIM-kort fordi "nu bruger de micro-sim". Altså, der er jo ingen grund saglig grund til at en telefon uanset størrelsen, skal til at bruge en anden type kort end dem vi plejer.

Det er præcis den slags ting som er årsagen til at vi skal have en stærk statsmagt som kan skære igennem og fortælle rigtigt fra forkert.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AvS skrev:Jeg synes overhovedet ikke at man kan sidestille det at glatte hår og tørre snot væk, med at redigere tænderne hvidere eller gøre børn slankere (som der nævnes i artiklen). At lave små justering inden fotoet blivet taget, så håret sider ok og at fjerne snot er blot at lære at det er godt, og en fordel i vores samfund, at være velsoigneret. At direkte ændre på deres fysik, er at lære dem at de ikke er gode nok som de nu ser ud. Det er vigtigt at præcisere at det er med de store "indgreb" hvor jeg synes at filmen knækker. Jeg har det ok med hvis der lige er en bums eller andet småt, som man fjerner i postproduktion.
Ja, man forstår efterhånden godt de mange problemer med spise-forstyrrelser, mindreværd, og depressioner,...

Det her er et meget godt billede på hvor, og hvor tidligt, det starter,.

De skulle skamme sig, at bære ved til denne syge kultur, både på vegne af deres egne børn, men også andre børn, og vores fælles helhed
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
AvS skrev:Jeg synes overhovedet ikke at man kan sidestille det at glatte hår og tørre snot væk, med at redigere tænderne hvidere eller gøre børn slankere (som der nævnes i artiklen). At lave små justering inden fotoet blivet taget, så håret sider ok og at fjerne snot er blot at lære at det er godt, og en fordel i vores samfund, at være velsoigneret. At direkte ændre på deres fysik, er at lære dem at de ikke er gode nok som de nu ser ud. Det er vigtigt at præcisere at det er med de store "indgreb" hvor jeg synes at filmen knækker. Jeg har det ok med hvis der lige er en bums eller andet småt, som man fjerner i postproduktion.
Ja, man forstår efterhånden godt de mange problemer med spise-forstyrrelser, mindreværd, og depressioner,...

Det her er et meget godt billede på hvor, og hvor tidligt, det starter,.

De skulle skamme sig, at bære ved til denne syge kultur, både på vegne af deres egne børn, men også andre børn, og vores fælles helhed
Fuldstændig enig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
AvS skrev:Jeg synes overhovedet ikke at man kan sidestille det at glatte hår og tørre snot væk, med at redigere tænderne hvidere eller gøre børn slankere (som der nævnes i artiklen). At lave små justering inden fotoet blivet taget, så håret sider ok og at fjerne snot er blot at lære at det er godt, og en fordel i vores samfund, at være velsoigneret. At direkte ændre på deres fysik, er at lære dem at de ikke er gode nok som de nu ser ud. Det er vigtigt at præcisere at det er med de store "indgreb" hvor jeg synes at filmen knækker. Jeg har det ok med hvis der lige er en bums eller andet småt, som man fjerner i postproduktion.
Ja, man forstår efterhånden godt de mange problemer med spise-forstyrrelser, mindreværd, og depressioner,...

Det her er et meget godt billede på hvor, og hvor tidligt, det starter,.

De skulle skamme sig, at bære ved til denne syge kultur, både på vegne af deres egne børn, men også andre børn, og vores fælles helhed
+1


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:
DUBTEMPLE skrev:
AvS skrev:Jeg synes overhovedet ikke at man kan sidestille det at glatte hår og tørre snot væk, med at redigere tænderne hvidere eller gøre børn slankere (som der nævnes i artiklen). At lave små justering inden fotoet blivet taget, så håret sider ok og at fjerne snot er blot at lære at det er godt, og en fordel i vores samfund, at være velsoigneret. At direkte ændre på deres fysik, er at lære dem at de ikke er gode nok som de nu ser ud. Det er vigtigt at præcisere at det er med de store "indgreb" hvor jeg synes at filmen knækker. Jeg har det ok med hvis der lige er en bums eller andet småt, som man fjerner i postproduktion.
Ja, man forstår efterhånden godt de mange problemer med spise-forstyrrelser, mindreværd, og depressioner,...

Det her er et meget godt billede på hvor, og hvor tidligt, det starter,.

De skulle skamme sig, at bære ved til denne syge kultur, både på vegne af deres egne børn, men også andre børn, og vores fælles helhed
+1
+1+1+1

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Ja, man forstår efterhånden godt de mange problemer med spise-forstyrrelser, mindreværd, og depressioner,...

Det her er et meget godt billede på hvor, og hvor tidligt, det starter,.

De skulle skamme sig, at bære ved til denne syge kultur, både på vegne af deres egne børn, men også andre børn, og vores fælles helhed
+1
+1+1+1
Neej det går ikke, Holger.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg sidder i en IT afdeling, og vi kunne ofte hjælpe folk med en “smart” løsning. Dog gør vi det ofte ikke da det så ville være en teknisk løsning på et pædagogisk problem. Lidt ligesom Photoshoppede skolefotos. Jeg tænker at hvis det betyder så meget for forældrene, må de selv tage dem med ned til en fotograf, skolefoto er en Historisk dokumentation af hvordan man så ud på det tidspunkt.

Jeg lignede lort, sikke noget latterligt tøj jeg havde på, og mit hår sad som vinden blæste, og jeg er heldigvis totalt ligeglad i dag, de fotos har ikke ændret hvem jeg er i mit voksne liv, måske kun mindet mig lidt om ikke at tage mig selv så højtidelig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Your connection is not private
This server could not prove that it is www.warnermusic.dk; its security certificate expired 4 days ago. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection. Your computer's clock is currently set to Wednesday, October 23, 2019. Does that look right? If not, you should correct your system's clock and then refresh this page.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Præcis efter at have frameldt spam fra bl.a. Plugin Boutique ,... forsætter de nu med at genere mig via betalte add's i Google mail :-(

Dette er ufatteligt flabet ,.. og noget der er ude af min kontrol

Jovist, jeg kan så gå ind og blokere NETOP dem, (og så blive offer for noget andet i stedet)

Min pointe er her, at det er dålig stil, når jeg BEDER om at blive fri, at de så målrettet spammer den præcis samme person gennem "bagdøren"

Derudover forsætter de med jævnlige "account summery" mails, der er relativt ligegyldige, og at betragte som indirekte reklame
Vedhæftede filer
Captureffff.JPG
Captureffff.JPG (84.03 KiB) Vist 264 gange
Captureff.JPG
Captureff.JPG (50.78 KiB) Vist 266 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sad i passagersædet i bilen og spiste frokost.. En bil kommer og parkerer ved siden af, i chaufførsiden. Utrolig tæt på min bil.
Manden åbner døren, og "dunk" rammer han siden på min bil.

Jeg åbner døren og siger: "hey, holder du ikke lidt tæt på min bil?!"
Manden: "Du holder også selv meget tæt på stregen"
Jeg: "Ja, men derfor skal du ikke åbne døren ind i min bil"
Manden: "Jamen det var da ganske langsomt"
Jeg: "Derfor er det da ikke iorden?!"
Manden: "Jeg kan prøve og bakke ud, og have lidt mere afstand, det gør jeg lige"

Jeg går ud af bilen, og begynder at inspicere siden; umiddelbart er der ikke noget at se. Heldigvis.

Jeg: "Det var heldigt at der ikke kom nogen mærker"
Manden: "Jeg åbnede døren langsomt"

Jeg holder ca 15 centimeter fra stregen i den ene side, og måske 30 cm fra stregen i den anden, så ja, jeg holder ikke 100% balanceret. Men derfor er det sku da en super dårlig måde at håndtere det på. Jeg havde selv erkendt mit ansvar, sagt undskyld, og givet ham forsikringsoplysninger hvis det var mig som havde gjort det ved hans bil.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Uhh jeg ved slet ikke hvordan jeg vil reagere i sådan en situation. Jeg får også ticks når folk stiller sig op ad biler og hænger ud, cowboybukser med små samlenitter op ad lakken på bilen er bare ikke cool. Men selv det at skubbe lidt på skidt på lakken kan lave grimme ridser. Men direkte kontakt med en bildør, selv uden der skete noget, ville være niveauet lige før man ringer til forsikringen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Uhh jeg ved slet ikke hvordan jeg vil reagere i sådan en situation. Jeg får også ticks når folk stiller sig op ad biler og hænger ud, cowboybukser med små samlenitter op ad lakken på bilen er bare ikke cool. Men selv det at skubbe lidt på skidt på lakken kan lave grimme ridser. Men direkte kontakt med en bildør, selv uden der skete noget, ville være niveauet lige før man ringer til forsikringen.
f*ck, der ER kommet et mærke. Heldigvis har jeg nummerpladen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ØV ,... alm. respektløshed desværre

Visse fordele ved at køre i en gammel Fabia ;-)

Prøv at lægge mærke til nummerpladerne i enhver størrer by, der er normalt altid aftryk fra en god portion træk-kugler,... på min måske 4-5-6 stykker (den er fra 2013)

Chancen for ridser på parkeringspladsen er vel et par pct

Man undgår det så når man kan, men der summer jo op alligevel
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg snakkede engang med en der sagde at hvis han så en enkelt person benytte ulvepladserne hos Bilka, ville han med vilje lave en bule i den bil, uhh jeg kogte indeni.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:
Hald skrev:Uhh jeg ved slet ikke hvordan jeg vil reagere i sådan en situation. Jeg får også ticks når folk stiller sig op ad biler og hænger ud, cowboybukser med små samlenitter op ad lakken på bilen er bare ikke cool. Men selv det at skubbe lidt på skidt på lakken kan lave grimme ridser. Men direkte kontakt med en bildør, selv uden der skete noget, ville være niveauet lige før man ringer til forsikringen.
f*ck, der ER kommet et mærke. Heldigvis har jeg nummerpladen.
Min yngste kom til at lave sådan et mærke i en bil, mens vi var parkeret i Østrig sidste sommer.

Så fandt jeg ejeren og vi udvekslede oplysninger, som den samvittighedsfulde person man vel er. Det viste sig at være en leaset firmabil de havde taget med på ferie.

Det kostede 15.000 kr. at fixe denne 1x1 cm Bilka-bule, så hvis man ikke er forsikret eller ikke gider risikere at stige i præmie, så er det vel derfor sådan en idiot prøver at snige sig udenom.

I Sydkorea (Seoul) havde stort set alle biler sådan nogle små skumbeskyttere på bildørene, så man undgik at lave buler/huller. Aldrig set dem i Danmark.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:ØV ,... alm. respektløshed desværre

Visse fordele ved at køre i en gammel Fabia ;-)

Prøv at lægge mærke til nummerpladerne i enhver størrer by, der er normalt altid aftryk fra en god portion træk-kugler,... på min måske 4-5-6 stykker (den er fra 2013)

Chancen for ridser på parkeringspladsen er vel et par pct

Man undgår det så når man kan, men der summer jo op alligevel
Haha. Ja, ulempen ved at være så knyttet til sin bil, er at man holder vejret hver gang nogen parkerer ved siden af én. Der er fordele og ulemper ved alt.
Holger skrev:I Sydkorea (Seoul) havde stort set alle biler sådan nogle små skumbeskyttere på bildørene, så man undgik at lave buler/huller. Aldrig set dem i Danmark.
Genialt, et eller andet sted.
Senest rettet af Mike-air ons 23. okt 2019 14:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: Så fandt jeg ejeren og vi udvekslede oplysninger, som den samvittighedsfulde person man vel er.
:love:

Ang. det med beskyttere var der i gamle dage flere der havde sådan nogle gummikanter på dørene.

https://fdmshop.dk/udvendigt-udstyr-til ... ummi-saet/
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/udven ... 241812722/

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som ung arbejdede jeg hos et par bilforhandlere, ét af stederne kom der en ind og købte en meget dyr bil, mener vi snakker 1.000.000+ kr tilbage i 2003'ish.. han kom ind ugen efter og afleverede den igen. Han havde det super fint med den, og var rigtig glad for den.. Men så holdt han på en færge ved siden af en børnefamilie, og det havde han ikke nerver til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hahahaha

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:[
Det kostede 15.000 kr. at fixe denne 1x1 cm Bilka-bule, så hvis man ikke er forsikret eller ikke gider risikere at stige i præmie, så er det vel derfor sådan en idiot prøver at snige sig udenom
Prisen er jo også åbenlyst absurd røveri

Det er åbenbart et tag-selv-bord

Det er heller ikke ok

Generelt værksteds-problem, og organisationer som FDM er mest til for deres egen skyld,
/Dub

Nyt svar