Nyt synth pop track - Dark Side

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Nyt synth pop track - Dark Side

Indlæg af JesperS »

Nå, nu har jeg brugt 3 måneder på at få lavet denne her færdig så nu må det være på tide at give slip på baby og få startet release processen.

Er godt tilfreds med det - synes det er blevet er helt ok pop nummer. Mangler bare at finde ud af om target audience skal være Star Wars eller Fifty Shades fans :)

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så fedt. Glæder mig til en musikvideo, der er en blanding af Fifty Shades og Star Wars.

Seriøst. Det er virkeligt et fedt nummer. :banan:

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Der er stort set ikke noget bas-intsrtrument at høre, samt næsten ikke noget under 100hz - det er en skam
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

SustainerPlayer skrev:Så fedt. Glæder mig til en musikvideo, der er en blanding af Fifty Shades og Star Wars.

Seriøst. Det er virkeligt et fedt nummer. :banan:
Mange tak - det sætter jeg virkelig pris på.

Den er også på tuben nu. Havde fået to forskellige master versioner og efter at have A/B'et dem forskellige steder tror jeg jeg vælger denne lidt mere punchy version.


Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

jakobole skrev:Der er stort set ikke noget bas-intsrtrument at høre, samt næsten ikke noget under 100hz - det er en skam
Tak for lyttet. Synes nu ikke det er helt rigtigt at der ikke er noget bas, men jo vi måtte være lidt forsigtige med bunden da det meget hurtigt kom til at mudre for meget. Jeg har en tendens til at smide lidt for mange konkurrende bas figurer på - det er noget jeg prøver at arbejde med. :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Rigtig fed musik, som sætter adrenalinen op. Kunne osse bruges i en en action film med Matt Damon eller DiCaprio.
I mine sølle ører er der fin balance mellem top og bund.
Godt gået :thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Synes også der mangler noget bund og noget krop generelt. Din snare synes jeg er lidt tynd og anonym i det, den kunne også godt bruge lidt mere krop og rumklang. Hvorfor ændrer du snare inde omkring 2.34?

Vokalen synes jeg ikke helt blender ind med resten, og kommer til at fremstå lidt tør og rå. Måske savner jeg nogle dubs eller harmonier?

Ellers synes jeg kompositionen og opbygningen er rigtig fin, jeg kan godt lide stilen :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Hugo skrev:Rigtig fed musik, som sætter adrenalinen op. Kunne osse bruges i en en action film med Matt Damon eller DiCaprio.
I mine sølle ører er der fin balance mellem top og bund.
Godt gået :thumbup:
Mange tak! :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Seskho skrev:Synes også der mangler noget bund og noget krop generelt. Din snare synes jeg er lidt tynd og anonym i det, den kunne også godt bruge lidt mere krop og rumklang. Hvorfor ændrer du snare inde omkring 2.34?

Vokalen synes jeg ikke helt blender ind med resten, og kommer til at fremstå lidt tør og rå. Måske savner jeg nogle dubs eller harmonier?

Ellers synes jeg kompositionen og opbygningen er rigtig fin, jeg kan godt lide stilen :)
Mange tak for feedback - kan altid bruges. Jeg kan sagtens se hvad du mener med kroppen - det var faktisk noget feedback jeg selv havde på mixet, men det kan godt være en meget svær process når man mixer online og selv lidt mangler erfaringen til at komme med de rigtige forslag.

Snaren skifter et par gange. Ideen var at det skulle give noget ekstra lift. Så kan man jo altid diskutere om det fungrerer. :)

Vokalen var super tricky. Da jeg selv lavede mit demo mix kunne jeg godt mærke at jeg ikke kunne køre med en effect settings på de forskellige sektioner da de var meget tonemæssigt ujævne. Vi har arbejdet rigtig meget med det i mixet og jeg synes det blev ok. Det er med vilje at jeg ikke ville have det alt for vådt - og der er faktisk en del FX på. Det er også en masse ekstra vokal (doubles, harmonies, fills og adlibs). Der var ca 50 spor vokal leveret til færdigmix.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg kan godt høre der er flere vokal spor på og forskellige effekter. Jeg savner bare det giver vokalen noget fylde, så lead vokalen ikke står for alene. Den er måske også mixet lidt højt?

Prøv at hør vokalen i dette nummer (som måske har FOR mange effekter, men jeg kan godt lide det til stilen):


Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:) fedt.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes faktisk balancen mellem bas og diskant er fin nok.
Fedt at akkorderne bare er kvinter i stedet for almindelige treklange. Det havde været for forudsigeligt med alm. dur og mol. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Endnu engang tak for alle kommentarerne.

Det er ret interessant med vokaleffekterne. Hvis man gerne vil høre apacella versionen er den her. Synes bestemt ikke jeg vil klassificeret det som tørt.

https://soundcloud.com/jesperseeberg/da ... em/s-q5X39

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Vildt nærværende & sympatisk vokal med rigtig gode facetter. Godt arbejde.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar