4Sound i knæ
Re: 4Sound i knæ
Jeg var inde og handle fysisk i guitarafdelingen i går - Som altid fik jeg fantastisk service.
Trist at få ret i sine formodninger, men konkurs-begæringen er nu en realitet:
https://jyllands-posten.dk/#ia11674095;finans
Ufatteligt så lang snor det her cirkus har fået
https://jyllands-posten.dk/#ia11674095;finans
Ufatteligt så lang snor det her cirkus har fået
/Dub
...og i sidste uge gik gamle, hæderkronede SC Sound konkurs (RØDE og en masse andre, gode produkter)
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc
Fra det norske link:Heine skrev:...og i sidste uge gik gamle, hæderkronede SC Sound konkurs (RØDE og en masse andre, gode produkter)
Måske var de FOR tålmodige– Det er en ulykkelig situasjon. Leverandørene våre har vært tålmodige.
https://konkurser.dk/konkurs/?id=98650
/Dub
Det er jo hvad man får når kunderne ikke er trofaste!
Fedt at folk nu ikke længere kan se, mærke, prøve, låne varen før de bestiller hos Thoman Nu må man mærke konsekvensen af det!!
Ærgeligt for 4sound, men fedt at forbrugerne nu får smæk for grådigheden.
Og ja, jeg er helt kold. Jeg mener det virkelig...uden jer kunne 4 sound ikke drive forretning eller udstilling...god tur til Thoman, det er jo en smut tur
Og jeg er hellig, har altid hentet mit gear i Aalborg...hos de gode gamle drenge Mogens og Kim, god vind til jer derude ( Mogens og Kim)!!
Fedt at folk nu ikke længere kan se, mærke, prøve, låne varen før de bestiller hos Thoman Nu må man mærke konsekvensen af det!!
Ærgeligt for 4sound, men fedt at forbrugerne nu får smæk for grådigheden.
Og ja, jeg er helt kold. Jeg mener det virkelig...uden jer kunne 4 sound ikke drive forretning eller udstilling...god tur til Thoman, det er jo en smut tur
Og jeg er hellig, har altid hentet mit gear i Aalborg...hos de gode gamle drenge Mogens og Kim, god vind til jer derude ( Mogens og Kim)!!
Cubase 11 pro
Ahhh, interessant tankegang, det er alt sammen kundernes skyld,.... LOLstralner skrev:Det er jo hvad man får når kunderne ikke er trofaste!
Fedt at folk nu ikke længere kan se, mærke, prøve, låne varen før de bestiller hos Thoman Nu må man mærke konsekvensen af det!!
Ærgeligt for 4sound, men fedt at forbrugerne nu får smæk for grådigheden.
Og ja, jeg er helt kold. Jeg mener det virkelig...uden jer kunne 4 sound ikke drive forretning eller udstilling...god tur til Thoman, det er jo en smut tur
Og jeg er hellig, har altid hentet mit gear i Aalborg...hos de gode gamle drenge Mogens og Kim!!
No problem
Ville bare ønske jeg havde været mindre trofast, de sidste to gange jeg gav dem endu en chance, efter en lang pause, var stadig en trist forestilling jeg godt kunne have undværet
/Dub
Fortæl, hvad skete der og hvad har været bedre andet sted?DUBTEMPLE skrev:Ahhh, interessant tankegang, det er alt sammen kundernes skyld,.... LOLstralner skrev:Det er jo hvad man får når kunderne ikke er trofaste!
Fedt at folk nu ikke længere kan se, mærke, prøve, låne varen før de bestiller hos Thoman Nu må man mærke konsekvensen af det!!
Ærgeligt for 4sound, men fedt at forbrugerne nu får smæk for grådigheden.
Og ja, jeg er helt kold. Jeg mener det virkelig...uden jer kunne 4 sound ikke drive forretning eller udstilling...god tur til Thoman, det er jo en smut tur
Og jeg er hellig, har altid hentet mit gear i Aalborg...hos de gode gamle drenge Mogens og Kim!!
No problem
Ville bare ønske jeg havde været mindre trofast, de sidste to gange jeg gav dem endu en chance, efter en lang pause, var stadig en trist forestilling jeg godt kunne have undværet
Cubase 11 pro
- Graceville
- Medlem
- Indlæg: 2762
- Sted: 2300
Der findes stadig mange gode musikinstrumentbutikker i København
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg
Der er ikke meget tilbage i Aarhus - men i gamle dage - New Music det var sku et fedt sted....
Det bedste minde fra 4 sound/AAge i Århus må være dengang jeg fik en sludder med Bob Moog, han var sku en hyggelig fætter - tror også jeg har han autograf et eller andet sted - han døde i øvrig kort tid efter, men det tror jeg ikke havde noget med 4sound/Aage at gøre
Det bedste minde fra 4 sound/AAge i Århus må være dengang jeg fik en sludder med Bob Moog, han var sku en hyggelig fætter - tror også jeg har han autograf et eller andet sted - han døde i øvrig kort tid efter, men det tror jeg ikke havde noget med 4sound/Aage at gøre
Det er da godt nok trist. Jeg kunne forestille mig 4sound KBH blev købt ud af det norske selskab. Det ville måske være det bedste, det kunne ske. Butikken iKBH er stadig sund selv om den norske ledelse alle dage har været på månen.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Det er sørgeligt - online salg vil ødelægge meget mere end nogle mennesker tror.
Jeg er egentlig enig med alle parter. Alle vil have gode priser og alle vil have vejledning og en fysisk butik hvor man kan prøv inden man køber.
Så er det bare hvad man vægter højest. Der er mange, mig selv incl. der ikke behøver vejledning inden for det område man bevæger sig i ( synthesizer, guitar eller trommer). Men er man helt grøn eller uden for det område er vejledning rart men hvis man føler ar den rådgivning man får er helt ude i skoven eller noget man selv ville kunne google sig frem til på 5 min så er det et problem og så betaler man får en rådgivning som ikke er pengene værd.
Har prøvet det ved køb af en ukulele til min datter. Jeg endte med at gå uden at købe noget for jeg følte simpelhed at jeg var ved at blive tørret noget så grundigt.
Så er det bare hvad man vægter højest. Der er mange, mig selv incl. der ikke behøver vejledning inden for det område man bevæger sig i ( synthesizer, guitar eller trommer). Men er man helt grøn eller uden for det område er vejledning rart men hvis man føler ar den rådgivning man får er helt ude i skoven eller noget man selv ville kunne google sig frem til på 5 min så er det et problem og så betaler man får en rådgivning som ikke er pengene værd.
Har prøvet det ved køb af en ukulele til min datter. Jeg endte med at gå uden at købe noget for jeg følte simpelhed at jeg var ved at blive tørret noget så grundigt.
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Indlæg: 2986
- Sted: Fyn
Men hvilket koncept skal man så køre i disse tider... Havde det mon været en idé med "butikker" der ikke sælger varer, men med et stort udvalg af instrumenter, hvor man kan få lov at komme og prøve forskellige instrumenter af imod en entré-pris? ...og så lade køb foregå over net-handel...
Man kunne lave en entré-pris for hver instrument-afdeling, man kunne lave klippekort, hvor det bliver lidt billigere, hvis man kommer mange gange, man kunne lave månedskort osv. ligesom vi kender det for busser, svømmehaller mm.
Man kunne også arbejde i udlejning, hvor folk med f.eks. musikstudie kunne leje et instrument eller andet udstyr med hjem, for at finde ud af, hvordan det fungerer sammen med éns øvrige grej og setup.
Man kunne lave en entré-pris for hver instrument-afdeling, man kunne lave klippekort, hvor det bliver lidt billigere, hvis man kommer mange gange, man kunne lave månedskort osv. ligesom vi kender det for busser, svømmehaller mm.
Man kunne også arbejde i udlejning, hvor folk med f.eks. musikstudie kunne leje et instrument eller andet udstyr med hjem, for at finde ud af, hvordan det fungerer sammen med éns øvrige grej og setup.
Jeg tror egentlig at de fleste gerne vil kører rimelig lang for at købe udstyr. Så en mulighed kunne være et lager men tilhørende showroom så man kunne får sit udstyr med hjem med det samme og så selvfølgelig en web shop.
Er det ikke lidt det både thomann og musicStore gør og med stor succes.
Jeg ved ikke hvor meget ekstra salg der er ved at ligge inde midt i byen fremfor at ligge i et industrikvarter.
Er det ikke lidt det både thomann og musicStore gør og med stor succes.
Jeg ved ikke hvor meget ekstra salg der er ved at ligge inde midt i byen fremfor at ligge i et industrikvarter.
Mærkeligt at give kunderne skylden for at 4Sound er konkurs. Det ville være ligesom at give passagerne skylden for stigende billetpriser. 4Sound har levet efter et koncept, som desværre ikke er profitabelt længere. De tror de kan tage højere priser for deres varer, fordi de leverer en service, problemet er vel nok bare at den service de leverer ikke er det værd, som 4Sound tror. I stedet ved folk hvad de vil have, og vil hellere have lavere priser hos en storindkøber som Thomann. Det er ligesom Irma, der lukker butikker fordi folk tager i Bilka.
Hvis man havde været lidt mere med på beatet, så havde man jo eksempelvis, som mange butikker gør det i dag, lavet et antal showrooms, hvor folk kan se og prøve tingene, og så kan man bestille varen online.
Hvis man havde været lidt mere med på beatet, så havde man jo eksempelvis, som mange butikker gør det i dag, lavet et antal showrooms, hvor folk kan se og prøve tingene, og så kan man bestille varen online.
4sound åd selv nærmest alle mindre konkurrenter eller opkøbte dem, nu bliver de selv spist. Dog eat Dog´s world.
Vi skulle tage at købe vores udstyr af folk der selv laver det, og ikke af kæmpe selskaber der sælger gammel lort på nye dåser.
Vi skulle tage at købe vores udstyr af folk der selv laver det, og ikke af kæmpe selskaber der sælger gammel lort på nye dåser.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk
www.assrecords.dk
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Jeg er Københavner med stort K,og jeg syntes det er vigtigt for miljøet i byen at der er nogle fede butikker - det er sku da fedt at slendre igenem Åbenrå,og så måske smutte en tur i 4sound og på en varm sommerdag at gå ind i en god gl dags købmand og købe lidt til halsen - vi er snart derhenne hvor der ikke er en bager expedient som ved hvad forskellen på et franskbrød og et formbrød er - mmmdocone skrev:Jeg tror egentlig at de fleste gerne vil kører rimelig lang for at købe udstyr. Så en mulighed kunne være et lager men tilhørende showroom så man kunne får sit udstyr med hjem med det samme og så selvfølgelig en web shop.
Er det ikke lidt det både thomann og musicStore gør og med stor succes.
Jeg ved ikke hvor meget ekstra salg der er ved at ligge inde midt i byen fremfor at ligge i et industrikvarter.
Men hvad nu, hvordan vil du bedømme kvaliteten af noget som helst når du ikke kan se, mærke eller prøve det? Keys´er ikke key´s og kvalitet er ikke kvalitet. Det bliver sjovt at se hvor mange der bliver skuffet over de næste mange tusinde de får brugt online. Fo jo du kan læse anmeldelser til du brækker dig, smag er forskellig...og ikke nødvendigvis dinSeskho skrev:Mærkeligt at give kunderne skylden for at 4Sound er konkurs. Det ville være ligesom at give passagerne skylden for stigende billetpriser. 4Sound har levet efter et koncept, som desværre ikke er profitabelt længere. De tror de kan tage højere priser for deres varer, fordi de leverer en service, problemet er vel nok bare at den service de leverer ikke er det værd, som 4Sound tror. I stedet ved folk hvad de vil have, og vil hellere have lavere priser hos en storindkøber som Thomann. Det er ligesom Irma, der lukker butikker fordi folk tager i Bilka.
Hvis man havde været lidt mere med på beatet, så havde man jo eksempelvis, som mange butikker gør det i dag, lavet et antal showrooms, hvor folk kan se og prøve tingene, og så kan man bestille varen online.
Cubase 11 pro
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Nu er der jo allerede masser, der kun handler online - og har gjort det i årevis - uden at skulle "føle" først. Så det vil jo ikke ændre noget som helst for dem.stralner skrev:
Men hvad nu, hvordan vil du bedømme kvaliteten af noget som helst når du ikke kan se, mærke eller prøve det? Keys´er ikke key´s og kvalitet er ikke kvalitet. Det bliver sjovt at se hvor mange der bliver skuffet over de næste mange tusinde de får brugt online. Fo jo du kan læse anmeldelser til du brækker dig, smag er forskellig...og ikke nødvendigvis din
Man kan have en mening om enten, at kunderne er til for forretningens skyld - eller forretningen er til for kundernes skyld. Det er kun den ene, der vinder hver gang.