melodi grand prix - send ind og vind

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er noget af en omvæltning. Fedt.

Men har vist ikke noget i skuffen, der kan bruges her.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

SustainerPlayer skrev:Det er noget af en omvæltning. Fedt.

Men har vist ikke noget i skuffen, der kan bruges her.
alle stilarter er velkommen,måske noget totalt anderledes musik kunne komme igennem nåleøjet - :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

derermusikanten000 skrev:
alle stilarter er velkommen,måske noget totalt anderledes musik kunne komme igennem nåleøjet - :)
Tja ... :-P :dollargrin:

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ikke lige min ting, men gad vide hvilken konsekvens det har at lade publikum “vælge”, hvis det da kan siges at være tale om en reel valgsituation.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er jo så kun 3 sange. Jeg gætter på at der er flere sange med i det endelige show. Desuden, så bliver der jo tale om en popularitetskonkurrence, ligesom hitlisterne, der jo ikke ligefrem er kendt for at afspejle den helt sindssyge musikalske bredde. Så den der med at "Sangene i Dansk Melodi Grand Prix skal gerne blive endnu mere varierede end tidligere", den har jeg svært ved at se blive opfyldt på denne måde.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ja, det tror jeg heller ikke. Publikums favoritterne bliver snarere nostalgiske og dem med flest cliche’er.. det skal være 80% genkendeligt for at fange mainstream. Tænk Motown, bare med softsynths og 808r beats og så en dumbass tekst hvor en dreng nok skal fortælle en pige hvad hun er og hvad han føler, eller variationer deraf med piger og drenge.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg håber der kommer en banjo-hero og rykker sokkerne af hr og fru danmark!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nu lytter jeg ikke radio. Men jeg har heller ikke indtrykket af, at hvis P4 udvælger 9 numre, som deres lytterskare kan stemme om, at det vil ændre markant på stilarter og genre. Men IMO er Melodonde Grand Prix stadig et pop-event, så det behøver ikke blive så alt-omfavnende genremæssigt.

Og det er ikke fordi, jeg ikke vil indsende et eller flere numre, just for the heck of it. Men mine numre har meget svære ved at snige sig ned under 3 minutter. Det er jo alene længden for et godt intro ... :-D

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ja, jeg har skrevet nogle stykker, også sammen med andre (uden at få noget med). Pop er et ret formel baseret game, så man skal jo mærke de 3 minutter af i DAW når man laver tracket. Tricket er så at få lytteren til at glemme formlen, fx ved at lave nogle spændende overgange og hele tiden introducere nye hooks. Det er en super god øvelse i sangsnedkeri vil jeg sige. Der skal skæres ind til benet, og skrives en del så man kan vælge de bedste ørehængere ud. Det kan også være en god idé at samarbejde om topline, eller få en god topliner ombord. Det er sjovt at prøve de forskellige hatte i processen. Jeg ville gerne på workshop med Thomas Gson!

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

the songcabinet skrev:det skal være 80% genkendeligt for at fange mainstream. Tænk Motown, bare med softsynths og 808r beats og så en dumbass tekst, hvor en dreng nok skal fortælle en pige hvad hun er og hvad han føler
Najs sammenfatning 8-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

the songcabinet skrev:Det er en super god øvelse i sangsnedkeri vil jeg sige. Der skal skæres ind til benet, og skrives en del så man kan vælge de bedste ørehængere ud. Det kan også være en god idé at samarbejde om topline, eller få en god topliner ombord.
Hvis du får lyst dertil, er jeg god til at topline. (og ikke så stærk i selv at lave den underliggende sangstruktur fra bunden)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar