Høretelefoner

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
stef8879
Medlem
Indlæg: 5

Høretelefoner

Indlæg af stef8879 »

Hej.
Skriver angående at jeg har købt nogle forskellige høretelefoner som jbl 650 og Marshall monitor Bluetooth til omkring de 1500.
Mit spørgsmål er så, kan det virkelig passe at man ikke få bedre lyd til de penge?! Begge Har meget dårlig bass og skratter hurtigt i lyden.
Skal man virkelig op og købe nogle b&o til 4000 før at lyden bliver bare nogenlunde?

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nej, det kan ikke passe. De her koster f.eks. ca. 900 kr. inkl. fragt, lyder aldeles fremragende, og er tæt på at være en defacto standard i de kredse hvor jeg færdes: https://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_ ... 80_ohm.htm. Der findes andre gode i samme prisområde.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har Senheisser HD25. Jeg tror de kostede 11-1200 kr.. Jeg prøvede også nogle BayerDynamic i samme prisklasse. Jeg kunne egentligt ikke vurdere , hvad var bedst, men Senheisseren var mere behagelige at have på.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

stef8879 skrev:Hej.
Skriver angående at jeg har købt nogle forskellige høretelefoner som jbl 650 og Marshall monitor Bluetooth til omkring de 1500.
Mit spørgsmål er så, kan det virkelig passe at man ikke få bedre lyd til de penge?! Begge Har meget dårlig bass og skratter hurtigt i lyden.
Skal man virkelig op og købe nogle b&o til 4000 før at lyden bliver bare nogenlunde?
De er jo trådløse - og det får man jo også lov til at betale for. Men det er ikke nødvendigvis noget, der gør lydkvaliteten bedre.
De burde selvfølgelig heller ikke skratte - da de er trådløse, så er det muligvis pga. det "miljø" du bruger dem i. Bluetooth kan have udfald, når der er en masse andre enheder, der sender trådløst i nærheden. Wifi, mobiltelefoner mm.

Er det et must, at de skal være trådløse?

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

What he said! Hvis ikke trådløst er et absolut must, så brug pengene på god lyd fremfor bluetooth-teknologi og køb et par kablede hovedtelefoner. Du får rigtigt fin lyd for 1500!
Stille og uroligt

Default avatar
stef8879
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af stef8879 »

Tak for alle de henvendelser!
Det er ikke et must at de skal være trådløse, men det vil da være bedst hvis de var!
Får man så meget mere lyd ud af høretelefoner med kabel? Vil helst gerne købe nogle i feks Elgiganten og sådan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stef8879 skrev:Tak for alle de henvendelser!
Det er ikke et must at de skal være trådløse, men det vil da være bedst hvis de var!
Får man så meget mere lyd ud af høretelefoner med kabel? Vil helst gerne købe nogle i feks Elgiganten og sådan
De fleste af de mærker du vil få anbefalet herinde købes i musik og instrument-forretninger som 4Sound, Thomann, Gear4Music, Musicstore, KMR Audio o.l.

Default avatar
stef8879
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af stef8879 »

Har kigget meget rundt nu, og har fundet lidt frem til at lydens kvalitet og volume afhænger meget af impedansen (ohm) og hvor meget telefonen kan give.
Er det rigtigt forstået at jo lavere modstanden er jo højere kan de stille?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

stef8879 skrev:Er det rigtigt forstået at jo lavere modstanden er jo højere kan de spille?
Ja - som udgangspunkt - men det siger intet om lydkvaliteten.

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hvis du vil bruge dem til musikproduktion, så vil der alligevel være for meget forsinkelse i de trådløse modeller.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
stef8879
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af stef8879 »

Skal mest bruge dem i hverdagen og til træning.
Jeg laver også selv musik men det er ikke lige det de skal bruges til.
Altså batteri levetiden er jeg lidt ligeglad med, de skal bare kunne spille godt og højt, samt være trådløse

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt og højt. Så ville jeg gå efter nogle dj-hovedtelefoner. Men de kan så også spille ret højt.

Jeg kender ikke dem her, men har et sæt Audio Technica der lyder godt og spiller højt. De her er ganske meget under budget:
https://www.thomann.de/dk/audio_technica_ath_m40_x.htm

Der er også en noget nyere model, med lignende specs, fås både i sort og hvid:
https://www.thomann.de/dk/audio_technic ... 5_x_bk.htm

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så lige en disclaimer. DJ hovedtelefoner lyder sjældent af noget jeg ville bruge i sammenhæng med musikproduktion. De hyper bunden og er generelt for upræcise i hele frekvensspektret. Men det er sådan lidt som at sidde foran et OK hifi-anlæg, man får mere af det man gerne vil høre, og de ulækre detaljer bliver skubbet lidt i baggrunden.

Default avatar
stef8879
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af stef8879 »

Tror jeg vil prøve at kaste mig ud i nogle sennheiser 4.50
Har i nogle erfaringer med dem eller nogle lignede modeller fra sennheiser?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tror folk har fat i noget mht. at gå efter høretelefoner der ikke er trådløse. Du får mere for pengene på den måde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg tror, at når man tydeligvis ikke har brugt search, og fundet alle trådende om samme emne, bl.a. den af min der går i dybden med trådløs,.. alt inden for de seneste par år,.. så er chancen for at man reelt lytter til alle de gode råd folk har brugt tid på nok meget lille,..

Held og lykke med de trådløse
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tror egentligt ikke så mange her på LM har den store erfaring med trådløse. Når man endelig hører om dem er det ofte folk som beklager sig over dem.
Selv er jeg kun interesseret i studie høretelefoner. De har det som kaldes flad frekvens. Dvs. lyden er ikke tilføret ekstra bas ol.

Jeg er ikke så meget inde i det, men jeg kan egentligt ikke se ideen i andet i studie høretelefoner.

Nyt svar