Spitfire Audio - BBC Symphony Orchestra

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

og dum som jeg er... er det bedre end Albion ?
(det koster det dobbelte af Albion 1)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Lyt på demoerne - smag er forskellig. Jeg er selv fan af Spitfire, men det her er lige kommet på gaden.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Haps...

Tog små 6 timer at downloade i går aftes... [emoji4]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :-D

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Glæder mig til at høre dine erfaringer, dormin!
skriver noder

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Oj, ja, please post nogle kommentarer. Har selv kig på denne. Lyder super nice på demoerne!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Spændende. Er glad for Spitfire og har en del af deres biblioteker.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Ahhh altså... det er så dyrt at glo Lydmaskinen :lol: Den snupper jeg!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Første indtryk efter at have spillet lidt med det her til eftermiddag er lidt blandet.

Det virker noget ujævnt at spille på - dvs. forskellen i lydstyrke artikulationerne i mellem er ikke helt hvor jeg kunne tænke mig dem. - Det kan også være jeg blot skal vænne mig til det...
De "lange" artikulationer hvor styrken styres alene via controllere er rimeligt konsistente. Viola Leader "long flautando" er dog især helt ualmindeligt svagt og næsten ikke til at høre (de øvrige Leader "long flautando" artikulationer er der noget mere liv i).
Men når der skiftes mellem lange og korte artikulationer, så skal der i de fleste tilfælde spille godt til for at få lyd ud af de korte artikulationer..
Legato patchene skal jeg lige vænne mig til at spille på - også her er ansatserne lidt ujævne/unaturlige.

Lydkvaliteten af instrumenterne/optagelserne er dog rigtige gode generelt og jeg kan se at vi nu er oppe på version 1.0.3 på pluginnet (det var 1.0.0 der blev hentet i torsdags) - både i går og i dag var der opdateringer - så jeg tænker umiddelbart at meget bliver adresseret løbende. Så det skal nok ende godt... men også her er der lidt fornemmelse af lidt "beta-test"... Men det er selvfølgelig også helt nyt.

Helt "wauw" er det ikke - men jeg synes det har potentiale.

Noget jeg dog vil bemærke er at for de fleste instrumenter er der bl.a. "sustain" og "marcato" samt "staccatissimo". Men "normal" staccato har man umiddelbart ikke taget med. Det understreger nok også mest af alt medie(effekt)-musikken snarere end at det er mindet på helt realistiske mockups af f.eks. barok eller wienerklassiske værker. - bare for at sætte nogle yderligheder op over for hinanden.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

stralner skrev:Ahhh altså... det er så dyrt at glo Lydmaskinen :lol: Den snupper jeg!!!
Det bliver lidt mindre dyrt hvis man kan få Educational Discount - og det egentlig uden at være indskrevet på nogen større uddannelser.
I mit eksempel kunne et online kursus til ca. €50 ved ThinkSpace Education spare ca. €150 på BBCSO, da jeg nåede at være med i deres "Back to school" kampagne som sluttede i starten af ugen her - dvs. jeg fik sammenlagt 40% i rabat på BBCSO i forhold til den "fulde pris".
Eric Whitacre Choir nåede dog også at komme med til 50% rabat - så det havde jeg også lidt svært ved at stå for... - :dollargrin: *ahem*...

De har skrevet et sted at introprisen her vist også skulle kunne fåes ved kommende Black Friday og jule-kampagnerne, så hvis man er lidt loren ved det så burde der være mulighed for få det til samme pris senere også...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har oplevet de volume udfordringer, du nævner i andre af deres biblioteker.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg synes nærmest ikke, der er et bibliotek uden volume-udfordringer. Hvordan er de at spille? Er det keyswitches for artikulationer og 2-3 CC'ere? Synes kun Paul klikker rundt med musen.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Ja, der er keyswitches for artikulationer - disse kan flyttes rundt efter ønske - default C-1. (På billedet: A1 - placering vises ved A2).

Mht. CC styring - så styres Expression med CC11 og Volume med CC1/ModWheel (disse CC'er kan selvfølgelig ændres) - den store knap til højre som bl.a. styrer reverb, vibrato, variationer mv. har for hver funktion egen CC - som kan ændres (B på billedet).
2019-10-26_17-54-14.png
2019-10-26_17-54-14.png (314.29 KiB) Vist 399 gange
Artikulationer kan også styres/trigges via CC, velocity mm. - Ses herunder:
2019-10-26_18-00-17.png
2019-10-26_18-00-17.png (60.38 KiB) Vist 399 gange

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Daniel James har lavet en gennemgang af hele molevitten - sammenlagt 6 timer og 20 minutter.

Strings


Brass


Woodwinds


Percussion

Nyt svar