Hvad gør jeg forkert?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Hvad gør jeg forkert?

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor har samtlige musikere en eller anden undskyldning for IKKE at spille mit musik? Hvad gør jeg forkert?
Enten svarer de slet ikke på henvendelser, eller svarer at de vil "tage det op på et møde" men vender aldrig tilbage. Eller også har de syvhundredetusinde forskellige forklaringer (som "intet har med mig at gøre", åbenbart) for at de ikke kan/gider spille mit musik.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev:Hvorfor har samtlige musikere en eller anden undskyldning for IKKE at spille mit musik? Hvad gør jeg forkert?
Enten svarer de slet ikke på henvendelser, eller svarer at de vil "tage det op på et møde" men vender aldrig tilbage. Eller også har de syvhundredetusinde forskellige forklaringer (som "intet har med mig at gøre", åbenbart) for at de ikke kan/gider spille mit musik.
Hvad gør du? Hvordan gør du det nemt for dem, så det ikke er en ulejlighed? Tilbyder du dem noget?
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
mediumaevum skrev:Hvorfor har samtlige musikere en eller anden undskyldning for IKKE at spille mit musik? Hvad gør jeg forkert?
Enten svarer de slet ikke på henvendelser, eller svarer at de vil "tage det op på et møde" men vender aldrig tilbage. Eller også har de syvhundredetusinde forskellige forklaringer (som "intet har med mig at gøre", åbenbart) for at de ikke kan/gider spille mit musik.
Hvad gør du? Hvordan gør du det nemt for dem, så det ikke er en ulejlighed? Tilbyder du dem noget?
Jeg skriver til dem. Jeg fremviser mit musik, linker til mine numre i min email.

Har også fremvist nodeark for andre.

Deres forklaringer på hvorfor de ikke vil spille/synge mit musik er vidt forskellige. Men selvom deres forklaringer (hvis jeg får nogen) er forskellige, og de tilsyneladende hver for sig intet har med mig/min musik at gøre har jeg nu forsøgt mig med så mange at jeg tænker at de er uærlige. Det er fordi de ikke gider, det er ikke fordi de "ikke har tid", eller "der er sygdom" eller andet. Det er fordi de ikke gider, og iøvrigt heller ikke gider forklare mig at det er mig den er gal med...

Det er min tanke omkring det, ihvertfald.

Der kan umuligt være så mange forskellige musikere som har SÅ mange undskyldninger for ikke at spille mit musik, uden det er fordi de har noget imod mig/min musik personligt.

Jeg foretrækker ærlighed. Sig det lige ud, hvad er det ved mig eller min musik som gør at de ikke gider sætte tid af til det? Man kan hvad man vil.
Det er fordi de ikke gider, de gider ikke engang prøve.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det svarede nu ikke på mine spørgsmål. Men god fornøjelse med projektet!
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Det svarede nu ikke på mine spørgsmål. Men god fornøjelse med projektet!
Sorry, hvis mit svar ikke var et svar på dit spørgsmål, forstår jeg åbenbart ikke dit spørgsmål, for jeg synes da bestemt jeg besvarede det. Kan du omformulere det?

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Og? Det er vel fair nok, at de ikke gider? Det er da surt, at du ligefrem oplever det, som om de finder på bortforklaringer, men de skylder dig vel ikke så meget som tre sekunder af deres tid? Især hvis det er professionelle musikere, du har fat i. Jeg gad VIRkelig heller ikke arbejde gratis med min profession, fordi én eller anden håbefuld ungersvend sendte mig en mail. Jeg svarer, men jeg river ikke lige et dagsværk ud af numsen...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Har du tænkt på, at der måske er mange der er væsentlig bedre til den genrer end dig, - og som er godt etableret i branchen? Min pointe er, at mange af de orkestre/musikere du henvender dig til, måske allerede har et samarbejde med nogle professionelle!?

Det der sket for dig i den her situation, er tilsvarende det rigtig MANGE musikere, sangskriver osv. oplever når de sender noget til pladeselskaberne. De lytter ikke en gang til det!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kvaksalver skrev:Og? Det er vel fair nok, at de ikke gider? Det er da surt, at du ligefrem oplever det, som om de finder på bortforklaringer, men de skylder dig vel ikke så meget som tre sekunder af deres tid? Især hvis det er professionelle musikere, du har fat i. Jeg gad VIRkelig heller ikke arbejde gratis med min profession, fordi én eller anden håbefuld ungersvend sendte mig en mail. Jeg svarer, men jeg river ikke lige et dagsværk ud af numsen...
Ok, fair nok.

...men så kan jeg ikke lade være med at tænke på de mange gode velmenende råd jeg har fået her på Lydmaskinen om NETOP at sende en email og opsøge musikere. Hvad skal det råd gøre godt for, når musikerne netop tænker "Jeg gad VIRkelig heller ikke arbejde gratis med min profession, fordi én eller anden håbefuld ungersvend sendte mig en mail. Jeg svarer, men jeg river ikke lige et dagsværk ud" - som du siger?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Min situation:

1. Debatterer på Lydmaskinen.
2. Får at vide "opsøg musikere".
3. Opsøger musikere og får ingen henvendelser eller kun bortforklaringer tilbage.
4. Skriver på Lydmaskinen igen, og siger det ikke lykkedes.
5. Får at vide at ingen musikere da gider lytte til uprofessionelle.

Tilbage til start. Ond cirkel. Vil I ikke give mig ret i det jeg tidligere har sagt herinde om, at for at komme frem i musikverdenen skal man være inden for et allerede kendt netværk helt fra start, og at det enten er UMULIGT eller meget, MEGET svært at komme ind som én udefra?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Du har fået mange andre råd - især fra gs - om at komme i kontakt med musikere. Prøv at søge i dine gamle tråde.
skriver noder

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Min situation:

1. Debatterer på Lydmaskinen.
2. Får at vide "opsøg musikere".
3. Opsøger musikere og får ingen henvendelser eller kun bortforklaringer tilbage.
4. Skriver på Lydmaskinen igen, og siger det ikke lykkedes.
5. Får at vide at ingen musikere da gider lytte til uprofessionelle.

Tilbage til start. Ond cirkel. Vil I ikke give mig ret i det jeg tidligere har sagt herinde om, at for at komme frem i musikverdenen skal man være inden for et allerede kendt netværk helt fra start, og at det enten er UMULIGT eller meget, MEGET svært at komme ind som én udefra?
Intet er umuligt - punktum! Men, prøv at sammenligne det med et anerkendt firma der slår en stilling op. Hvor mange ansøgninger tror du de modtager, og hvor mange tror du bliver lagt i "måske" bunken? ... og hvor mange tror du der slet ikke får deres ansøgning gennemgået?

Der er kun én der ender med at få jobbet, - og sådan er det også indenfor musikbranchen - uanset hvilken genrer vi snakker om.

Det handler om at blive ved med at tro på det, kæmpe for det - uanset hvor håbløst det end måtte se ud. Fordi lige pludselig er der en der lytter til det du laver, og kan se et samarbejde ud fra netop dine kompetencer og kreative idéer.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvor lang tid har du været i gang med musik, og i hvor lang tid har du prøvet at skabe kontakt til andre musikere?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Du har fået mange andre råd - især fra gs - om at komme i kontakt med musikere. Prøv at søge i dine gamle tråde.
Gs-dk har foreslået mig at kontakte musikere. Det gjorde jeg, uden held. Hvad mere skal jeg gøre?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Morten B skrev:Hvor lang tid har du været i gang med musik, og i hvor lang tid har du prøvet at skabe kontakt til andre musikere?
Siden 2008.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:Du har fået mange andre råd - især fra gs - om at komme i kontakt med musikere. Prøv at søge i dine gamle tråde.
Gs-dk har foreslået mig at kontakte musikere. Det gjorde jeg, uden held. Hvad mere skal jeg gøre?
Andre ting bla han har foreslået. Prøv at søge i gamle tråde. Vi har været igennem det her mange gange før (inkl du spørger til hvad du gør forkert).
skriver noder

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg aner ikke hvilket niveau din musik er på, hvilket segment du prøver på ramme etc etc.
Men altså. Jeg prøvede også i ca 10 år (sådan lidt alvorligt og også mindre alvorligt) at gøre noget ved musikken. Det skete aldrig. Den gang havde jeg ikke det drive der skulle til. Heller ikke de kontakter der skulle til. Og jeg har aldrig haft “slikke numsehul”s tække. Jeg orker ikke at markedsføre mig selv på den måde.
Tænk på hvor mange der er om buddet. Hvis du skal få hul igennem, skal du være rigtig rigtig dygtig, men mest af alt være social og være fuld til fester med de rigtige (forstå mig ret). Jeg har fundet en anden levevej, som jeg er absolut lige så glad for. Laver musik og lyddesign til tv/reklamer og computerspil.

Det er muligt du simpelthen ikke er dygtig nok til at lave musik. Det er muligt du ikke er social nok. Det er muligt du ikke har det drive der skal til. Kan også være mange andre ting.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:Det svarede nu ikke på mine spørgsmål. Men god fornøjelse med projektet!
Sorry, hvis mit svar ikke var et svar på dit spørgsmål, forstår jeg åbenbart ikke dit spørgsmål, for jeg synes da bestemt jeg besvarede det. Kan du omformulere det?
Bryla skrev:
bryla skrev:Hvad gør du? Hvordan gør du det nemt for dem, så det ikke er en ulejlighed? Tilbyder du dem noget?

Jeg tror det i dag er de færreste musikere der vil frem i verden, som "bare" vil spille et nummer udfra et nodeark, uden at det bliver filmet, optaget, promoveret, brugt i tv/film/udstilling/anden sammenhæng, osv.

Ved du om dem du kontakter selv har mulighed for at optage? Hvis de ikke har det, er det eksempelvis en ulejlighed, eller upræcis kommunikation, hvis ikke du skriver noget omkring optagelse.

Bryla spørger om du tilbyder dem noget. Det kunne eksempelvis være at du stod for at optage det, eller betalte for optagelsen, hvis ikke de selv har mulighed for det.
Det kunne også være at du tilbød en eller anden form for eksponering, hvis du vidste at optagelsen vil blive brugt i en sammenhæng, på en museums-udstilling e.l.


Omkring at modtage feedback:
mediumaevum skrev:Jeg foretrækker ærlighed. Sig det lige ud, hvad er det ved mig eller min musik som gør at de ikke gider sætte tid af til det? Man kan hvad man vil.
Det er fordi de ikke gider, de gider ikke engang prøve.
Det er de færreste der beskæftiger sig med noget kreativt, musik, billedkunst, film m.m., som selv foretrækker så klar, præcis, uddybende og 100% rå og usødet afslag. Ligesom du har oplevet mange gange herinde, så prøver de fleste at give et høfligt negativt svar. Hvis ikke de kan finde på noget pænt at sige, kan det være de finder på en dårlig undskyldning, eller undlader at svare.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: Det er de færreste der beskæftiger sig med noget kreativt, musik, billedkunst, film m.m., som selv foretrækker så klar, præcis, uddybende og 100% rå og usødet afslag. Ligesom du har oplevet mange gange herinde, så prøver de fleste at give et høfligt negativt svar. Hvis ikke de kan finde på noget pænt at sige, kan det være de finder på en dårlig undskyldning, eller undlader at svare.
Man kan godt give et negativt svar (som er ærligt) uden at være decideret ubehøvlet.

Jeg har i kraft af min social-kommunikations-problematik ekstra svært dårlige undskyldninger og bortforklaringer, eller manglende svar i det hele taget.

Hvis der er noget jeg skal forbedre mig på for at kunne få mit musik spillet, skal det være konkrete bud på hvad jeg kan gøre selv, og gerne med en aftale om at jeg kan vende tilbage når jeg har lavet evt. rettelser.

Sådan fungerer jeg.

Men jeg har lagt mærke til at henvendelserne til mig er dalet betragteligt siden jeg fortalte jeg har en autismediagnose.
Nu ved jeg ikke om der er hold i min bekymring eller ej, men kan det tænkes at folk ude i musikmiljøerne (eller andre steder) ser ned på folk som mig?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Hvis der er noget jeg skal forbedre mig på for at kunne få mit musik spillet, skal det være konkrete bud på hvad jeg kan gøre selv, og gerne med en aftale om at jeg kan vende tilbage når jeg har lavet evt. rettelser.

Sådan fungerer jeg.
Sådan hænger musik-verdenen desværre ikke sammen! Du kan ikke forvente folk vender tilbage til dig, med konkrete bud på hvad du skal gøre anerledes - for at komme i betragtning hos dem. Groft sagt: "enten har man noget at byde på / eller også har man ikke".

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev: Sådan hænger musik-verdenen desværre ikke sammen! Du kan ikke forvente folk vender tilbage til dig, med konkrete bud på hvad du skal gøre anerledes - for at komme i betragtning hos dem. Groft sagt: "enten har man noget at byde på / eller også har man ikke".
Takker, det giver bedre mening nu du forklarer det på den måde.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg tror ikke der er mange der ser ned på dig pga din diagnose. Nogle gør sikkert, men der findes også racister, mande og kvindehadere etc.
Jeg ved ikke om der er hold i at du har fået flere henvendelser eller om du bare føler det, men hvis du reelt har fået mindre henvendelser, så ja, kan det være fordi folk ikke ved hvordan de skal håndtere når du ser anderledes på tingene end dem (pga din diagnose). Jeg tror ikke folk tænker “adr!!!” Tror mere at folk ikke ved hvordan de skal gribe det an.
Men for at vende tilbage til sagens kerne. Hvad er det du prøver at opnå? Inden for hvilket segment? Kender du andre der har succes med det? Der kan være en milliard grunde til at det ikke kører for dig, men det er svært at hjælpe når man ikke ved noget konkret om problematikken.

Musikbranchen er mega hård. Det er mega svært. Hvis du drømmer om at blive rockstjerne (+\-), kan det også være at du skal justere på dine mål i stedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev: Sådan hænger musik-verdenen desværre ikke sammen! Du kan ikke forvente folk vender tilbage til dig, med konkrete bud på hvad du skal gøre anerledes - for at komme i betragtning hos dem. Groft sagt: "enten har man noget at byde på / eller også har man ikke".
Takker, det giver bedre mening nu du forklarer det på den måde.
Velbekomme!

(Jeg håber ikke at du opfattede: "enten har man noget at byde på / eller også har man ikke", som værende en generalisering af dig som musiker, men mere i forhold til det projekt du afleverer ...)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the19thbear skrev:kan det være fordi folk ikke ved hvordan de skal håndtere når du ser anderledes på tingene end dem (pga din diagnose). Jeg tror ikke folk tænker “adr!!!” Tror mere at folk ikke ved hvordan de skal gribe det an.
Altså, jeg har da mine begrænsninger i kraft af diagnoserne. Men det vil jeg gerne vente med til efter jeg har fået lov til at vise hvad jeg dur til, til evt. samarbejdspartnere.
Men for at vende tilbage til sagens kerne. Hvad er det du prøver at opnå? Inden for hvilket segment? Kender du andre der har succes med det? Der kan være en milliard grunde til at det ikke kører for dig, men det er svært at hjælpe når man ikke ved noget konkret om problematikken.
Jeg forsøger at opnå anerkendelse for det jeg kan lave af hhv. musik/animation og at blive betragtet som et ligeværdigt medlem af den her "flok" man kalder menneskeheden.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Har du overvejet om der er andre udtryksformer end akustisk middelaldermusik du kunne dykke ned i ?
Du har et dejligt drive og en meget analytisk tilgang til processen med musik.
Du fokuserer på lyd der skal fremføres af andre men du fungerer dårligt med mennesker og render panden mod muren konstant.
Glem os andre ! Dyrk din energi indadrettet i stedet for at søge svar og bekræftigelse fra omverden.
Din computer er dit allierede musikinstrument - udforsk dens muligheder istedet for at drømme om at andre skal spille musikken for dig.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Tænker også, at du skal fokusere på at gøre noget færdigt selv. Med tanke på, hvor gode muligheder der findes med akustiske lydbiblioteker, så har du faktisk muligheden for at færdiggøre noget selv med et ganske hæderligt resultat :)

Som de andre skriver, så er det de færreste prof. musikere, der bare lige vil spille noget, som de får tilsendt, uden at der er en form for gulerod - enten i form af direkte betaling, eller evt. som et projekt de kan skrive på CVet, og som kan give noget eksponering - autismediagnose eller ej.
Der er muligvis nogen, der bliver skræmt af din diagnose, men for langt de fleste, tror jeg, det handler om, at hvis de ikke får et eller andet ud af at arbejde med din musik, så vil de hellere bruge deres tid på at arbejde med deres egen musik - og så er der naturligvis også den mulighed, at din musik bare ikke siger dem noget. Ligeså meget som vi alle har ret til at beskæftige os med musik, ligeså lidt kan vi kræve, at andre skal kunne lide det, vi laver :)

Jeg tror du vil, du vil have en større chance for at få noget respons, hvis du i forvejen har publiceret nogle ting og evt. skabt lidt opmærksomhed omkring dit navn og arbejde - skabt en portfolie om du vil. Også bare for at du får følelsen af at gøre noget færdigt.
Stille og uroligt

Nyt svar