Kontrakt mellem komponist og tv-selskab

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Kontrakt mellem komponist og tv-selskab

Indlæg af Hippo »

Hej folkens!

Jeg har brug for lidt sparring - og meget gerne noget konkret aftale-tekst - i forhold til et nummer jeg har skrevet, som skal indgå i en tv-serie på TV3 til efteråret.

Det jeg skal bruge er et papir som (på jura-sprog) siger noget i retning af:

Komponist giver hermed TV3 ret til at anvende det leverede materiale i tv-serien, samt relaterede ting (trailere, klip på youtube, ect) underlagt betaling til relevante organisationer (KODA, Gramex, ect).

Der gives ikke rettigheder til særskilt at udgive værket på - men ikke begrænset til Spotify, Apple Music, ect - uden foregående aftale og accept af komponist.


.. altså - med andre ord efterlyser jeg en tekst, som som stiller mig på samme vilkår, som hvis det nu var et nummer jeg allerede selv havde udgivet, og TV3 blot havde købt rettighederne til at bruge i tv-serien og intet andet.

Er der nogen som har erfaring med den her slags aftale som evt. kan byde ind med lidt vise ord?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og du vil gerne udforme kontrakten (først) i stedet for at modtage en standard sync-licens aftale?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Fagforening.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hvis du er medlem af DMF ville jeg aftale et møde med Mikael Højris og få ham til at formulere det.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Husk at TV3 ikke har en aftale med KODA, så aftalegrundlaget er PRS.

Nyt svar