Cubase 10.0.30 ude (med ARA2 support!)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Cubase 10.0.30 ude (med ARA2 support!)

Indlæg af Hippo »

Cubase 10.0.30 er ude - nu med ARA2 integration. Jeg glæder mig ganske meget til at prøve et nyt Melodyne workflow af .. og Spectral Layers 6 bliver også interessant, når det engang lander ..

Changelog her:
http://download.steinberg.net/downloads ... istory.pdf
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hippo skrev:... og Spectral Layers 6 bliver også interessant, når det engang lander ..
Har du nogen links til noget om den nye version? Kan umiddelbart kun finde om ver. 5 (jeg har endda googlet :puke: )

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

der er en tråd på KVR her (med input fra designerne):
https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=521469

samt det her:


Du kan se det integreret i Cubase sidst i videoen :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mange tak!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Virkeligt fedt med Spectral Layers 6. Jeg har faktisk tænkt nogle af de samme tanker, når jeg har siddet med RX7. Og med ARA2 bliver det lige som Melodyne at arbejde med (i Studio One).

Sorry for slight off topic -> tilbage til Cubase.

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Har henover weekenden installeret Cubase Pro 10.0.30 med succes, bortset fra et par drilske plugins, der blot trængte til en opdatering...

Har netop redigeret fire individuelt indspillede korstemmer i Melodyne/Cubase via ARA2 - med stor succes. Mit umiddelbare indtryk er, at det vist er denne måde Melodynes flersporsteknologi oprindeligt er tænkt at skulle arbejde på. Det er intuitivt, lynhurtigt, let og lækkert at arbejde med, og (indtil videre) klippe-stabilt! Man skal lige huske at holde tracks manuelt synkroniseret mellem de to apps, dvs. vælges f.eks. track 5 i Melodyne for redigering, skal track 5 også være manuelt valgt i Cubase, ellers kommer man til at redigere et forkert spor i Melodyne. Bortset fra dette er der ikke nogen nye faldgruber. 'Fan-out'-funktionen er genial - så kan man redigere timing mellem flere spor uden at ens toner på de enkelte spor dækker for hinanden.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. men - der er issues! Fades / volume-gain på ara-clips virker ikke - og jeg har også opdaget noget ballade med ara clips som spillede på en playlist der ikke var aktivt. Nogle gange er der klik i starten af melodynede segmenter. Alt i alt vil jeg ikke kalde det "ready for primetime" endnu .. men det havde jeg på ingen måde heller forventet ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg har installeret 10.0.30 og har bittert fortrudt det. Jeg har nu pludselig problem med at der ingen lyd kommer ud af Cubase. Transport-baren kører, men der er ingen udslag på meterne. Efter 1 minuts tid kan lyden komme tilbage - eller ikke... og jeg kan - nogen gange - heller ikke eksportere et mixdown.

UAD's Massive Passive i 9.9 pakken er problemet. Ikke Cubase 10.0.30. Havde samme problem i Studio One 4.5.
Senest rettet af metal lør 6. jul 2019 21:02, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har desværre kun den fulde installer på 20GB liggende.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Ja, det er også den jeg har liggende, men ville helst nøjes med bare at rulle en enkelt version tilbage uden at skulle igennem hele møllen..

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Så blev jeg lidt klogere. Det er ikke Steinbergs skyld denne gang. Jeg kunne replikere problemet med de samme plugins i Studio One 4.5, og der har man et CPU meter pr. plugin, - og UAD Manley Massive Passive slugte rigelige mængder ressource og ville ikke stoppe igen.. har sendt et skærmdump til UAD hvor den har ædt sig op på 46000% af ressourcen... og den fortsatte faktisk til over 100.000... så, der er nok noget de lige skal have rettet i det plugin.

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Steinberg er selv opmærksomme på de begrænsninger, der er i ARA2 understøttelsen i Cubase 10 og Nuendo:

https://helpcenter.steinberg.de/hc/en-u ... uendo-10-1
We don't make mistakes - we do variations.

Nyt svar