Hvilke spil har du spillet for nylig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Re: Hvilke spil har du spillet for nylig?

Indlæg af K-Bee »

Bullitstorm: Full Clip Edition.
Det er en first person shooter og det ultimative drengerøvsspil med platte one-liners og læssevis af lemmer og blod! Just what the doctor ordered.
Der var et PsPlus spil for et års tid siden men har ligget urørt på min harddisk. Bullitstorm er alt det Duke Nukem Forever skulle have været været. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fed tråd. Har netop købt en PS4. Spiller Resident Evil 2 (det nye remake). Det er ret fedt indtil videre. Virkelig vild grafik, og til min glæde er der ok mange puzzles, som jeg synes er det fedeste element. De er dog lidt nemme.

Kan også varmt anbefale Tick Tock: A Tale for Two. Fint lille indie co-op spil lavet af to danske piger. Det ret innovativt den måde det er lavet på - selvom det er co-op er der ikke noget med at man skal joine et spil over nettet. Man vælger bare enten at være player 1 eller 2 og så ser hver spiller nogle lidt forskellige ting på deres skærme, som man skal kommunikere til den anden.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Battlefield 1: Et af de bedste spil de har lavet, på grund af den historietro natur og utroligt flotte grafik. For eksempel når en zeppeliner eksploderer i et stort flammehav, og lander et vilkårligt sted på map'et og efterlader en stor bunke skrot som ændrer gameplay'et. Utroligt spændende at spille dette spil - man får lyst til at dykke mere ned i historien bag de forskellige slag.



Battlefield V: Efter battlefield 1 har de en unik position til virkelig at lave et kick-ass opfølger til deres første spil (bf 1942), og her vælger de simpelthen at tøre røv med den. Dette spil har endnu bedre grafik, realisme, og mulighed for at påvirke mappet, eller eks. kamouflere sig i naturen.

MEN fordi at man fra EA's side gerne vil være inkluderende, vælger man at skide på historisk fakta, og have kvinder med som kampsoldater hos både allierede og akse-magterne (bevares, der var kvindeligt tjenestgørende personel i begge hære, men IKKE som kampsoldater). Igår spillede en operation som var et angreb på Belgien, hvor man hopper ud af en junker som sort luftwaffe-soldat (bevares, der var muslimske SS enheder sidst i krigen, men fandema ikke i angrebet på frankrig i 1940).


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Fed tråd. Har netop købt en PS4. Spiller Resident Evil 2 (det nye remake). Det er ret fedt indtil videre. Virkelig vild grafik, og til min glæde er der ok mange puzzles, som jeg synes er det fedeste element. De er dog lidt nemme.
Årets mest underholdende spil. Kæmpe fan - sådan skal en remake laves.

Man kan godt spille på højeste sværhedsgrad fra starten. Den har intelligent tilpasning undervejs.

OG det skal spilles to gange, dvs, hvis du begynder med Leon skal du spille det igen med Claire. Først da får du alle tingene med inkl. den rigtige slutning og boss. Bare rolig, Claires playthrough er tilpasset, så det ikke er gentagende at spille.

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Darkside Detective er super fedt!


Jeg har kastet mig ud i God of War til ps4. Det er simpelthen fuldstændig fantastisk.

Det har imo en federe difficulty end f.eks. soulsborne spillene, men ligger sig meget tæt op ad hvad angår game og level design.
Og så er worldbuilding bare fantastisk, en enorm smuk og stemningsfuld fortolkning af nordisk mytologi.


Udover det er jeg også startet på en gennemspilning af både Baldurs Gate og Final Fantasy VII, men må indrømme at jeg har lidt svært ved at nå 90'er spillene igennem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Spiller 7-Kabale og Minestryger dagligt. Engang imellem Chess Titans. På Windows 7.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rettelse: Trods den manglende historiske præcision er Battlefield V virkelig godt lavet. Grafikken sparker numse og gameplay er i top.

Sad 6 timer i træk igår aftes :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Sjovt. Jeg synes bf1 er langt bedre. Flyene i bf5 er bras. Man kan ikke ryste en modstander af hvis han først er bagved dig. Man kan ikke ramme mål på jorden med skud (da der ikke længere er spotting) og man skal være enmotors heldig for at ramme noget som helst med bomber.

Det hele føles bare mere langsomt og mindre actionfyldt synes jeg.
Jeg kan også meget bedre lide lyddesignsstilen i bf1. Punchy og markant uden at blive for meget (det var ALT for meget i battlefront 1 og 2. Jeg fik hovedpine efter 30 min fordi ser var så meget smæk på dynamikken). Bf5 er tyndt og for “realistisk”.
Men men. Each to his own.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Helheds-mæssigt er Bf1 langt bedre, som jeg nævnte tidligere. Men der er en masse positive ting ved ændringerne i Bfv, her er de ting jeg tror er årsagen til jeg er hooked:

1) Slut med at skifte team når du spiller multiplayer, hvilket modvirker ubalancerede spil som du eks. finder masse af på bf1-serverne.
2) Grafikken er vildt flot; du har følelsen af at du kan se utrolig langt når du eks. flyver, eller er på et fjeld.
3) Der er kælet for detaljerne, flere end jeg kan nævne her: sne som falder af taget på et hus, mudder på uniform, våben (havde bf1 også), du ligger dig mere naturligt som et menneske ville, du kan gemme dig i marker med højt korn, en busk eller andet. Specielt denne detalje gør det sjovere for mig, fordi det er mere realistisk gameplay.
4) Nye elementer til gameplay'et: man kan bygge forsvarsværk/fæstninger/ammodumps etc. Og så er der antitank og antiluftskyts som du kan hængte på en troppetransport og placere stragetisk, hvilket igen tilføjer dynamik til gameplay'et.
5) Ingen premium; du kan opnå alle våben/køretøjer/fly og upgrades til disse, blot ved at ranke op.

Jeg kan godt lave en dobbelt så lang liste med negative ting, men det lader til at disse opvejer de negative, for jeg spiller stadig :-P

Mht. det med at flyve og kaste bomber: Giv det lidt tid - faktisk burde det være lettere i bfv. Hvis du går i 3rd person på eks. en Junker bliver der vist to hvide cirkler under flyveren: det er her dine bomber vil lande.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Så kom der lige Steam udsalg - har købt:

The Talos Principle - ved ikke helt hvad jeg skal forvente.
The Room 3 - spillede 1 og 2 på iPad, og de var virkelige fede, så regner ikke med at denne skuffer.
X-com2 - War of the chosen - gik død i Xcom2, da nogle baner simpelthen var for svære til mit temperament. Det virker som om, man starter forfra, når udvidelsen er installeret (?), men det gør heller ikke så meget. Regner med, at War of the Chosen tilføjelserne også er at mærke i starten af spillet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

The Room (alle) er fantastiske.

Gik også død i X-Com 2 pga. overdreven difficultybspike.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

The Room 3 er fedt og The Talos Principle er også super fedt. Det er meget inspireret af Portal, men i helt andre settings.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Monster Hunter World var på tilbud - er vist til alle platforme (i hvertfald pc + ps4). Udemærket singleplayer spil - god value for money her på tilbud om ikke andet.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg spiller Battletech for tiden, dejligt afslappende da det er turbaseret :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Købte Medal of Honour pakken på GOG.com for 89 dask.
Læssevis af skydespilsunderholdning til spotpris
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hvis man kan lide click point adventure spil (som jeg elsker). Skal man prøve the unavowed. Virkelig godt. Virkelig gode karakterer og visuelt smukt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har netop bestilt Horizon Zero Dawn til PS4. Et spil jeg er ret spændt på at prøve da der var en del hype om det da det kom ud. Yderligt understøtter det 4K og da jeg har en PS4 Pro er det jo oplagt :-)

Jeg afventer også et NBA20K - det er mit første basketspil siden 2011 og jeg har altid moret mig over dem. Desværre har NBA20K haft den værste launch nogensinde med læssevis af glitches, bugs og spilmodes der overhovedet ikke virkede. Første patch har været på 23 GB!! :shock:
Nu må vi se hvad det kan.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

K-Bee skrev:Jeg afventer også et NBA20K - det er mit første basketspil siden 2011 og jeg har altid moret mig over dem. Desværre har NBA20K haft den værste launch nogensinde med læssevis af glitches, bugs og spilmodes der overhovedet ikke virkede. Første patch har været på 23 GB!! :shock:
Nu må vi se hvad det kan.
De fik vist også en lille smule dårlig omtale omkring den der gambling del.. :)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:
K-Bee skrev:Jeg afventer også et NBA20K - det er mit første basketspil siden 2011 og jeg har altid moret mig over dem. Desværre har NBA20K haft den værste launch nogensinde med læssevis af glitches, bugs og spilmodes der overhovedet ikke virkede. Første patch har været på 23 GB!! :shock:
Nu må vi se hvad det kan.
De fik vist også en lille smule dårlig omtale omkring den der gambling del.. :)
Det er vist en underdrivelse!!! Men jeg er voksen så jeg må godt! Noget andet er så om jeg gider :lol: Det bliver hit or miss det spil :lol:

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Der er kommet World of Warcraft Classic. Jeg har ikke spillet WoW siden den originale version, før der kom nogle expansions. Det er præcist lige så addictive som i 2005 da den originale version udkom. Eneste forskel er at jeg har fået kone, barn og flere forpligtelser på arbejde. Så tiden er ikke til at gå all in.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lånt nogle spil til PS4 bl.a. Red Dead Redemption 2. Har kun spillet de første 20-30 min. men det er da godt nok noget af det kedeligste jeg længe har spillet. Måske det bare er sådan i starten...? Der er så meget ligegyldigt lort man kan. Det der med at man kan spise alt muligt forskelligt virker lidt tåbeligt. Jeg er ligeglad om jeg kan vælge at æde en dåse bønner, skinke, brød whatever. Men det værste er de der pseudointeraktive sekvenser, hvor det eneste man kan er at holde en knap nede for at ride eller gå frem. Synes mange nye store spil prøver for meget at være en simulering af film/virkeligheden frem for at være et sjovt spil.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Ææææhm - sorry, jeg kom til at skrive noget her i den forkerte tråd :lol: . Det er slettet nu og sat ind i den rigtige tråd :)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

AvS skrev:Har lånt nogle spil til PS4 bl.a. Red Dead Redemption 2. Har kun spillet de første 20-30 min. men det er da godt nok noget af det kedeligste jeg længe har spillet. Måske det bare er sådan i starten...? Der er så meget ligegyldigt lort man kan. Det der med at man kan spise alt muligt forskelligt virker lidt tåbeligt. Jeg er ligeglad om jeg kan vælge at æde en dåse bønner, skinke, brød whatever. Men det værste er de der pseudointeraktive sekvenser, hvor det eneste man kan er at holde en knap nede for at ride eller gå frem. Synes mange nye store spil prøver for meget at være en simulering af film/virkeligheden frem for at være et sjovt spil.
Ja, det er netop en af de ting RDR2 har fået kritik for. Det er næsten for realistisk og fyldt med "daily chores". Heavy Rain havde samme problem. Når jeg skal spille et spil gider jeg ikke tage virtuelle bad eller barbere pixel-skæg af :-D
Men ud over det, rammer RDR2 westernstemningen perfekt

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:The Room 3 er fedt og The Talos Principle er også super fedt. Det er meget inspireret af Portal, men i helt andre settings.
Elsker, elsker, elsker The Room (alle sammen). For engangs skyld en god historie også, især hvis man får nogle af de dårlige slutninger... argh

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Har lånt nogle spil til PS4 bl.a. Red Dead Redemption 2. Har kun spillet de første 20-30 min. men det er da godt nok noget af det kedeligste jeg længe har spillet. Måske det bare er sådan i starten...? Der er så meget ligegyldigt lort man kan. Det der med at man kan spise alt muligt forskelligt virker lidt tåbeligt. Jeg er ligeglad om jeg kan vælge at æde en dåse bønner, skinke, brød whatever. Men det værste er de der pseudointeraktive sekvenser, hvor det eneste man kan er at holde en knap nede for at ride eller gå frem. Synes mange nye store spil prøver for meget at være en simulering af film/virkeligheden frem for at være et sjovt spil.
Enig, jeg dør af kedsomhed. Købte og solgte RDR (1'eren) efter bare 6-7 timer og 2'eren gider jeg heller ikke.

Men GTA kan jeg heller ikke lide. Har prøvet to gange nu, men det fanger mig ikke og jeg væmmes over torturscenerne (som man ikke kan skippe at deltage i).

Nyt svar