Bedste Headset til producering/mixning

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Re: Bedste Headset til producering/mixning

Indlæg af the songcabinet »

De Ollo bøffer ser da spændende ud! Nogen konsensus om hvordan de leverer?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har ikke fået mine endnu. Det lader til at dette produktions batch bliver sendt til kunder 21/6.

Jeg har støttet mig lidt til denne anmeldelse https://www.head-fi.org/showcase/ollo-a ... 07/reviews

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Smittefar skrev:Jeg har ikke fået mine endnu. Det lader til at dette produktions batch bliver sendt til kunder 21/6.

Jeg har støttet mig lidt til denne anmeldelse https://www.head-fi.org/showcase/ollo-a ... 07/reviews

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Takker, den var meget hjælpsom, især sammenligningerne til sidst!
Det lyder til at erpads på ollo ikke passer alle, måske kan du melde tilbage i tråden her når du får dem, hvad du synes?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Jeg er rigtig glad for mine BD990.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et par Sennheiser 650HD. Det skulle nærmest være toppen af poppen.
Jeg har netop Sennheiser HD 650 og Beyerdynamics DT-770 Pro.

Sennheiser HD 650 er mere neutrale i både bund og top og er et semi-åbent design for flad respons.

Beyerdynamics DT-770 Pro er mere hypede i toppen (≥10 kHz), men samtidigt giver det lukkede design mere bund, som jeg godt kan lide til alm. lytning i kontoret af flere årsager. De dyrere DT-990 er mere neutrale, men har også mindre bund fordi de er semi-åbne.

I studiet foretrækker jeg HD 650, men til prisen synes jeg BD DT-770 Pro er et fund.

Afhængig af hvilken headphone amp du kører, så er en god tommelfingerregel, at vælge headphones hvor impedansen delt med 8 er højere end udgangen på ampen. De fleste pro ting kører helt ned omkring 0-2 Ohm, mens consumer-ting kører helt op til 32 Ohm eller værre.

Med DT-770 Pro har du et valg mellem tre niveauer, hvor jeg har valgt 250 Ohm til iMac'en (iMac 27" udgang ≤ 24 Ohm, dvs. 250/8=31,25 Ohm, altså lidt højere end headphoneudgangen, som foreskrevet).

I studiet kører HiLo'en 0.6 Ohm i headphone out og Sennhesier HD 650 er 300 Ohm, dvs. overspecced x mange. HD 650 kommer kun med stereo jack, hvor DT-770 kommer med minijack og adapter til alm. jack.

De dyrere Grado er de mest neutrale, nærmest monitor-agtige, headphones jeg har hørt. De lyder som ingen andre headphones jeg har hørt. Men der er ikke så meget bund i grundet designet. Var jeg tvunget til at arbejde på headphones ville jeg købe de største Grado jeg kunne få fingrene i.

https://gradolabs.com/headphones/profes ... 69-ps2000e

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Holger skrev:Beyerdynamics DT-770 Pro er mere hypede i toppen (≥10 kHz), men samtidigt giver det lukkede design mere bund, som jeg godt kan lide til alm. lytning i kontoret af flere årsager. De dyrere DT-990 er mere neutrale, men har også mindre bund fordi de er semi-åbne.
Det er også mit indtryk... og DT-990 pro har faktisk stadigvæk et boost i top og bund, bare ikke helt så meget som DT-770. Jeg bruger tit DT-990 hvis jeg bare vil høre tingene lyde flot og imponerende. De er rare at have på, og alting lyder ret fedt. Men jeg synes ikke det er særligt let at EQe ting korrekt.
Holger skrev:De dyrere Grado er de mest neutrale, nærmest monitor-agtige, headphones jeg har hørt. De lyder som ingen andre headphones jeg har hørt. Men der er ikke så meget bund i grundet designet. Var jeg tvunget til at arbejde på headphones ville jeg købe de største Grado jeg kunne få fingrene i.
Allerede SR 325i begynder at kunne noget helt særligt mht. monitoring. Det er første gang jeg har haft hovedtelefoner hvor jeg kan lave et helt track stort set færdigt, og når jeg så tager dem af og tjekker på højttalere første gang, så er det sjældent jeg rammer særligt meget ved siden af. Deres gengivelse af fase er også imponerende. Men nogen vil måske synes de er "kedelige" fordi de er så neutrale.

Så jeg bruger BeyerDynamic til at lytte med (eller Sennheisser til klassisk musik), og Grado til at producere med.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så hvad gør man med noget som Grado, når der arbejdes med bunden, dyb dyb bund, samt dens samspil med resten ?

(eller bare bas-centrerede genrer om f.eks. dub)

Hiver man et par DT770 op som supplemen undervejs ?

Hele workflowet i det scenario har iøvrigt interesse, mest mix dog, laver ikke noget seriøs master,...

Må indrømme jeg har til gode at høre nogle åbne typer som gør tricket for mig :-)

Yes nogle DT770 er next up ,... de når rent faktisk ned i bunden ,... uden at det blir en udefinerbar suppe ,.... i den forstand at tonal info og punch BEGGE overlever og kan opleves :-)

Hørte også nogle Grado inde hos 4sound ,.... de var nice, bare ikke en "hel" løsning for mig, samme med HD650,.. (husker ikke nummeret på de Grado)
Senest rettet af DUBTEMPLE man 17. jun 2019 11:42, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vi har vist for længst forladt præmissen i OP med de Grados der.

Jeg tror også mit personlige "nu stopper festen"-filter kicker ind på de priser.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vore indlæg krydsede hindanden, vil bare sige at for mig stopper festen ikke :-) phones er reelt eneste option jeg har
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Helt fair.

Grado hos Tapeconnection

Tænker bare at til de priser, så kan man jo bygge sig et nyt hus eller lign :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De findes vist også i mellem-området pris-mæssigt

https://headaudio.dk/da/7_grado

Om Sennheiser så giver mere mening i det segment er jo spørgsmålet

Anyway var mere intetesseret i emnet "overordnet" som beskrevet ovenover

Hvad lukkede typer angår er der allerede truffet beslut om DT770, der nappes når tilbudet er der :-)

AT M50X blev droppet, kører pt bl.a. på nogle rimelige Philips på ubestemt tid, ingen stress,..

Senere kommer nogle der mere varetager toppen tænker jeg

Det bærer hen mod flere typer, samt oparbejde et workflow i den forbindelse
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:Helt fair.

Grado hos Tapeconnection

Tænker bare at til de priser, så kan man jo bygge sig et nyt hus eller lign :dollargrin:
De priser er jo stadig peanuts i forhold til, hvad et mastering studie koster.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tjaa - når man oppe i den prisklasse, så skal det i hvert fald testes op i mod hinanden.

Det er sikkert bare mig, men jeg ser røde faresignaler og får let kløe i alle kropsåbninger, når jeg ser, at mærker som Grado kun føres steder som 4sound og så "HIFI"-butikker.

De lader ikke til at blive ført hos almindelige musikleverandører.

Anyways - glæder mig til reviews af Ollo og billigere Grado's af certificerede lydmaskinister.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
SustainerPlayer skrev:Helt fair.

Grado hos Tapeconnection

Tænker bare at til de priser, så kan man jo bygge sig et nyt hus eller lign :dollargrin:
De priser er jo stadig peanuts i forhold til, hvad et mastering studie koster.
Really? Det er vist virkelig mandag i dag h'var? :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her er en ret brugt mastering teknikker, der udelukkende arbejder på headphones

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Her er en ret brugt mastering teknikker, der udelukkende arbejder på headphones

Tusind tak, er arbejdsramt, checker den ud når jeg er tilbage i hulen :-)
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Har sagt det før, og jeg siger det gerne igen. Jeg har ikke prøvet ét eneste sæt Grado, der sidder behageligt.
Dertil føles de super billige, når man har dem i hånden IMO. Det er godt nok knap et par år siden, men de har vel ikke udskiftet alle deres modeller til det bedre i mlemmetiden, tænker jeg ...

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

DUBTEMPLE skrev:Så hvad gør man med noget som Grado, når der arbejdes med bunden, dyb dyb bund, samt dens samspil med resten ?
Grado har ikke noget boost nede i bassen sådan som BeyerDynamic har, men jeg har faktisk indtryk af at de går lige så dybt ned. (Må lige teste igen hvis det har interesse.) Ihveritfald model 325i som dog også koster knap 3000 kr, så jeg kan godt se det er stukket lidt af i forhold til OP.

Og nej, de er ikke rare at have på.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:
DUBTEMPLE skrev:Så hvad gør man med noget som Grado, når der arbejdes med bunden, dyb dyb bund, samt dens samspil med resten ?
Grado har ikke noget boost nede i bassen sådan som BeyerDynamic har, men jeg har faktisk indtryk af at de går lige så dybt ned. (Må lige teste igen hvis det har interesse.) Ihveritfald model 325i som dog også koster knap 3000 kr, så jeg kan godt se det er stukket lidt af i forhold til OP.

Og nej, de er ikke rare at have på.

Hej, kun hvis du har god tid, og måske bare nogle velkendte numre, noget med god krævende bas f.eks:

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=78512

Det er mit indtryk at hoved-telefoner godt kan "måle" dybt, men at bassen bare ikke er der "i brugbar form", det tonale, det stramme, samt punch, og evnen til at stikke klart ud er gået tabt, og det der måles er så åbenbart bare en gang blævrende citron-fromage

Derfor tror jeg nogen gange det er bedre simpelthen at lytte på godt materiale, og så ellers bare høre om hele bunden er oppe i level og reproduceres som den skal

Skal man arbejde med lyden så må punkt 1 være at materialet overhovedet gengives, så kan der justeres lidt på frekvenskurven efter behov

Jeg har dog også samtidig på fornemmelsen at man "ikke bare" kan hæve fundamental manglende bas voldsomt op via EQ ,... på f.eks. på et par brystsvage HD650 eller HD540, Grado, eller lignende åbne typer, og så reelt få den veldefinerede, tydelige, og stramme dyb-bas,....... som hvis den var der "naturligt" fra starten

Sidder lige nu med et par Philips SHL3300/00 som gør det rimeligt ind til videre:

https://www.philips.co.id/c-p/SHL3300_00/headphones
https://www.head-fi.org/threads/review- ... 813/page-8


Det eneste jeg evt gider erstatte eller supplere dem med er som nævnt DT770

Men til toppen ender det nok med noget helt tredie, måske bare nogle HD650

Har ligesom opgivet at finde noget der tager hele spektret


BTW. rigtig mange, selv halv-dyre hovedtelefoner, har også problemer med mekanisk støj og raslen når der fyres op for bunden, duer jo heller ikke
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger skrev:HD 650 kommer kun med stereo jack, hvor DT-770 kommer med minijack og adapter til alm. jack.
Mine HD-650 kom da med adapterkabel fra jack til minijack.

Jeg kører også med HD-650 og DT-770 derhjemme men jeg bruger stort set kun HD 650 til at tjekke mix på pga. den mere neutrale lyd. Jeg synes dog at den helt dybe bund er lidt bedre i DT-770 end HD 650. Det og så komforten er det eneste jeg synes DT-770 gør en lidt bedre end HD-650. Toppen i DT-770 irriterer mig hver gang jeg bruger dem, plus jeg føler der er et generende dyk et sted i den dybe mellemtone, så jeg bruger dem egentligt kun hvis jeg skal optage med mic, pga. den lave bleed og gode isolation.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:
Holger skrev:HD 650 kommer kun med stereo jack, hvor DT-770 kommer med minijack og adapter til alm. jack.
Mine HD-650 kom da med adapterkabel fra jack til minijack.
Hm, mystisk.

Mine HD 650 er født med stort jack og kan ikke ændres.

Mine er fra dengang de kostede 6.000 kr. Måske er det med adapteren kommet senere, da prisen blev reduceret og markedet åbnede sig op for minijack-brugere også.

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

hahaha - er lige kommethjem fra ferie, og skal i pakkeshop og hente dem senere idag!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Holger skrev:
AvS skrev:
Holger skrev:HD 650 kommer kun med stereo jack, hvor DT-770 kommer med minijack og adapter til alm. jack.
Mine HD-650 kom da med adapterkabel fra jack til minijack.
Hm, mystisk.

Mine HD 650 er født med stort jack og kan ikke ændres.

Mine er fra dengang de kostede 6.000 kr. Måske er det med adapteren kommet senere, da prisen blev reduceret og markedet åbnede sig op for minijack-brugere også.
Mine HD-650 er fra 2014 til ca. 3 klik og inkluderede også minijack adapter, fint til bærbar eller iPad (iPhone kan ikke rigtig trække dem). Uanset det benytter jeg dem med et custom balanceret kabel fra RME ADI-2 Pro som giver mulighed for separate DACs i lige linje til hver kanal. Teoretisk mindre cross-talk og lavere THD.

Jeg har brugt dem virkelig meget (og i lange perioder pga. flytning og location) og jeg tør nærmest ikke skifte til anden type HP da jeg efterhånden kender dem så godt, og modellen har for mig en virkelig god bære-komfort.

I top og mest bunden kan de godt forekomme at ligge en smule under det lineære, eller 'ikke-hypede'. Størrelse på membranen er vel også udtryk for hvor meget bund man kan forvente, og det skal jo også gerne passe sammen med resten af designet, størrelse/komfort, vægt, pris osv.

Jeg har set at nogle modificerer deres HD650 ved at fjerne beskyttelse og skummet der omgiver driverne. Ved sandelig ikke om det er anbefalelsesværdigt, da lyden sikkert er afstemt efter hvordan disse ting er udformet og monteret. Jeg har ikke fundet nogle respons-plot mht. før og efter modding, nogle mener det øger klarheden og giver bedre fase i mid-high. http://apuresound.com/hdsennmod.html
Senest rettet af Fabian tors 20. jun 2019 13:14, rettet i alt 1 gang.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Old Dub Dude skrev:hahaha - er lige kommethjem fra ferie, og skal i pakkeshop og hente dem senere idag!
Spændende - mine er afsendt, men det ser ikke ud til, de har forladt Slovenien endnu :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Så er mine OLLO ankommet!
Damn de er velkonstruerede og lækre!!!
har kun lyttet lidt på Spotify foreløbig (fyrer op under studiet senere) Röyksopp, Deadbeat, Yello, New Order, Blue Foundation osv.
De er dejligt stramme i lyden, lækker stor bund, og silkeblød top, der både er " blød og pivåben" og så er de super nice at ha' på - jeg er helt sikker på at de er for keeps.
har tidligere haft Grado SR60 som er lækre og BD880 (som jeg har foræret til min søn da han er begyndt at lave film musik og ikke havde nogen) har kun mine trofaste gamle Sony 7506 at sammenligne med og der er sæføli verdner til forskel, særligt i soundstaging da de jo er designet til vidt forskellige opgaver!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Uhhh, nu glæder jeg mig endnu mere

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar