Harrison Mix Buss

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Harrison Mix Buss

Indlæg af gs-dk »

Jeg spørger lige nysgerrigt om der er nogen, der har personlige erfaringer med Harrison Mix Buss software?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja. Jeg har det og bruger det sporadisk. Synes arkitekturen i deres engine virker gammeldags. Sidst jeg brugte det, kunne man ikke ændre sample rate i et projekt, men skulle starte et nyt.

Det var deres Channel Strips og – ja – Mixbusser, der solgte mig på det for nogle år siden, men synes ikke workflowet passer mig. Til gengæld fandt jeg Cubase havde nogle af de features med integreret EQ osv.

Noget der er smart er, at et audio track kan afspille to regioner, der ligger ovenpå hinanden. Så kan regionerne overlappes, gaines, fades helt separat. Det tænker jeg, er perfekt til foley.

Noget specifikt du tænker på?
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Søren Dyhr har vist brugt det
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mindes engang at have brugt det kort da det var gratis, der var det ikke så fantastisk, men der er sket så meget siden så kan godt forstå at de vil have mønt for det nu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Ja. Jeg har det og bruger det sporadisk. Synes arkitekturen i deres engine virker gammeldags. Sidst jeg brugte det, kunne man ikke ændre sample rate i et projekt, men skulle starte et nyt.

Det var deres Channel Strips og – ja – Mixbusser, der solgte mig på det for nogle år siden, men synes ikke workflowet passer mig. Til gengæld fandt jeg Cubase havde nogle af de features med integreret EQ osv.

Noget der er smart er, at et audio track kan afspille to regioner, der ligger ovenpå hinanden. Så kan regionerne overlappes, gaines, fades helt separat. Det tænker jeg, er perfekt til foley.

Noget specifikt du tænker på?
Jeg prøver bare at orientere mig i en potentiel fremtid. Hvis der er en vej uden for Mac og Logic....måske også ProTools. Ikke at det er op over, men jeg søger lidt rundt. Er træt af de priser MacPro kommer med i fremtiden - og det har jo lidt indflydelse på en potentiel ikke Mac fremtid.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tænkte det nok. Hvad med Cubendo?
skriver noder

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

bryla skrev:Noget der er smart er, at et audio track kan afspille to regioner, der ligger ovenpå hinanden. Så kan regionerne overlappes, gaines, fades helt separat. Det tænker jeg, er perfekt til foley.
Dette kan også gøres i Sonar og Reaper, hvor du kan have ligeså mange regioner ovenpå hinnanden på samme spor som man har lyst til.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Tænkte det nok. Hvad med Cubendo?
Lige nu - og det er ikke aktuelt helt lige nu - så følger jeg med på Nuendo platformen, som umiddelbart er det bedste bud uden for "vante omgivelser". Mange taler også varmt om Studio One....
Senest rettet af gs-dk tors 6. jun 2019 10:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg har mixet på MixBus i et par år. Jeg tracker mm i Live og mixer næsten kun i MixBus. Der har lige været et enkelt overdub eller to...
Der er en indlæringskurve, men den forekommer ret rimelig i f t skifte fra fx Cubase til Live el lign.
Jeg indspiller og beder så Live rendere sporene et for et - derefter importeres de i Mixbus. I mine ører lyder det bedre allerede derfra. :-D
Jeg synes, MixBus i sig selv er fint nok - MixBus 32C er mere bøvlet at ha på skærmen pga alle de satans eq-knapper :roll: .

YMMV
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg kan sagtens forstå ønsket om ikke at mixe i LIVE - jeg synes, at deres summing er virkelig slem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kunne Hackintosh være en løsning ? eller en overgangs-løsning ? (og så beholde Logic)

Der findes vist afprøvede builds basseret på 9900K nu

Jeg forstår godt du vil bort fra mac-hardware
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nej - jeg vil ikke gå Hackintosh vejen - det er for besværligt for mig. Jeg har et system som "normalt" bare virker - og for nu lige at gentage mig selv.....nok har nogle år i sig, men et skifte er en kæmpe ting og det er ikke bare noget man lige gør. Nu må man selvfølgelig lige afvente de nye Mac'er - det bliver vilde maskiner....på alle måder.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Man kan sende audio direkte fra Cockos Reaper til Mixbus. Det var min plan ihvertifælde, men jeg er ikke lige kommet igang. Hvis man først skal rendere ud og importerer audio ind i mixbus, syntes jeg det bliver for bøvlet.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar