Hvad motiverer jer?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Hvad motiverer jer?

Indlæg af Graceville »

Jeg må erkende jeg er drevet af en god portion vrede, når der er noget jeg gerne vil opnå.

Det sidste halve år:
Blev fyret af et band som trommeslager, følte mig mildest talt røvrendt. Det skal siges, at det osse var tætte venner, det er det ikke mere.
Begrundelsen var, at jeg var jo ikke trommeslager i virkeligheden & 'vi skal videre & du skal ikke med'.
Spillede efterfølgende rigtig meget i øvelokalet, søgte nye bands, fandt ikke nogen der ville have mig med, lavede en demo som blev god over al forventning, spillede alle instrumenter, inkl, trommer, stiftede mit eget band som forsanger & guitarist med gudedygtige folk.
Det andet band fandt en meget bedre trommeslager, han gad ikke alligevel & nu spiller de med en der er lige så god eller marginalt bedre end mig, hvilket gør mig bitter igen, for vi kunne stadig have spillet sammen, det havde været sjovere med mig, men nu har de en ny ven at drikke øl med & cracke jokes & det kunne have været mig. Nu øver jeg mere intensivt på trommer igen mens jeg snakker lidt med min kæreste om at lave et band med hendes musik.

Jeg så en dokumentar om stifteren af Fox News, en ikke videre sympatisk person, men der blev sagt på et tidspunkt, at han formåede at 'capitalize his anger', dvs. bruge vreden som drivkraft til at opnå noget ellers uopnåeligt, at stable en medievirksomhed på benene. Udgangspunktet blev forklaret med noget psykologisk & barndom osv.

Adam Holm, den ellers fredelige tv-vært havde en tv-serie om vrede. En af pointerne er igen, at vrede kan være en drivkraft.

Jeg har et dayjob hvor jeg arbejder med at motivere andre mennesker til livsstilsomlægning. Dér kan man osse sige det handler om vrede, da der er forskel på hvordan man ønsker det skal være & hvad man fortsætter med at gøre. En uholdbar frustrerende situation.

Jeg snakkede med en anden sangskriver som sagde, at hun aldrig lytter til musik i nærmeste sangskrivermiljø, på samme måde som hun ville gøre det med en som ikke var i det miljø. Begrundelsen er, at hun ser os andre som nærmeste konkurrenter & hvis der er noget hun ikke kan eller har opnået, så bliver hun grøn af misundelse & knokler for at skabe noget nyt igen.

Hvordan bliver I motiverede. Hvad skyder jer afsted.

(Kunne have været en tråd i branche & teori, men det kan osse være inden for andet end musik & produktion)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmm... Den er svær at svare på for mit vedkommende.
Jeg kan svare på hvad der ikke motiverer mig. Penge motiverer mig ikke. OK, jeg har ikke prøvet at få stillet en halv million eller andet (for mig) meget højt beløb op som belønning. Hvis nogen tilbød mig et nedern job af 1 års varighed, med lovning på 500.000 kr som årsløn, så ville jeg nok tage imod det, fordi jeg kunne bruge pengene. Men det er ellers ikke pengene der motiverer mig, under normale omstændigheder.
Nu er det sjældent at jeg er vred eller sur, men umiddelbart motiverer det mig ikke. Det kommer også an på hvordan den er opstået.

Nu hvor jeg tænker lidt mere over det, så motiverer forventningens glæde mig. Hvis jeg har en følelse af at kunden/modtageren/chefen bliver glad for mit resultat, så motiverer det mig.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

For mit vedkommende motiveres jeg af at lave noget andre ikke har lavet, ihvertfald når det gælder inden for 3D-rekonstruktioner af historiske ting og bygninger, som jeg anvender sammen med min musik. Dvs. at rekonstruere noget, som ingen andre har lavet før eller som mangler, ganske enkelt fordi jeg føler det mangler i verden.

Det gælder også inden for musik/kompositioner. Selvom mange nok vil sige at min musik lyder som noget som er lavet før, så er det med variationer og på måder som jeg ikke føler der er gjort nok ud af, dvs. specifikke detaljer.

Lad os tage et eksempel:

Jeg mangler noget orkestreret primært strygerensemble på de gamle Geneve-psaltere o.lign. uden alle de "store armbevægelser" som man oftest finder i klassisk musik. Ikke at der er noget i vejen med det, men den slags "store armbevægelser" er ligesom lavet i forvejen. Jeg savner noget mere simpelt, dog uden at det kun er lut eller guitar eller klaver, men noget "i midten".

Da ingen andre gider lave det, laver jeg det.

Rekonstruktioner er også lavet mange gange før af utallige slotte og kirker. Men ikke af dén borg eller dén kirke. Som oftest har både mine kompostioner og 3D-animationer/film et lokal/egnshistorisk præg over sig, hvadend det er lokal-lokal (i mit område) eller blot nationalt.

Hvis jeg skal koge det ned til én sætning vil jeg sige at jeg motiveres af at udfylde de huller jeg mener der er i vor kultur.

Jeg motiveres ikke af økonomi. Tværtimod føler jeg økonomi er en stressfaktor som jeg gerne vil undgå. Jeg skal have noget at leve af og også noget så jeg kan betale det, det koster at have den hobby jeg har, men mere er der ikke i det.

Derudover motiveres jeg af at blive anerkendt som "ligeværdigt medlem af flokken", så at sige. Hvis det giver mening...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vrede kan være en fin motivation i korte perioder. I længden er det en dårlig og uholdbar faktor.

Vrede kan kanaliseres kortvarigt ind i et "jeg skal vise jer/dem/dig" boost, men hvis den ikke understøttes af mere holdbare motivationer, så dør effekten ud når frustrationerne bliver for store. Og det gør de.

Frustration kan sjældent kureres med mere vrede, kun med tålmodighed, og tålmod kommer fra en vedvarende interesse og passion.

Vrede bør aldrig bruges i starten af noget eller til at træffe valg med, kun kanaliseres kortvarigt ind i eksisterende projekter/opgaver. Fx er vrede/trods som motivation for at vælge en bestemt karriere en rigtig dårlig idé.

Penge kan også være en fin motivation, både løbende og i afgrænsede projekter, men ligesom vrede, så er penge alene ikke en god motivation for noget meningsfuldt.

Såkaldt (medfødt) talent er heller ikke et grundlag alene at bygge noget tilfredsstillende på. Der findes masser af talentfulde mennesker, som desværre ikke har passionen eller interessen for deres virke samtidigt. Har man derimod interessen og tålmodigheden, så kommer "talentet" via øvelse, hårdt arbejde og erfaring.

Misundelse kan også være en fin del-motivation, men misundelse som i "ikke at unde nogen noget godt" er aldrig en brugbar følelse. I stedet kunne vi tale om en afart af misundelse: "so ein ding muss ich auch haben", altså at man gerne under fx en konkurrent noget, men man ønsker også selv at opnå det samme.

Anerkendelse er noget universelt som vi alle stræber efter fra vi er børn, om vi vil indrømme det eller ej, men at bygge en karriere eller sågar søge tilfredsstillelse fra en hobby ved at forsøge at opnå andres anerkendelse er en sikker måde at opleve masser af nedture. Det er den klassiske måde at sætte sig selv i en offerrolle og aldrig blive glad nok. Anerkendelse er et biprodukt af de gode ting man foretager sig, ikke et mål.

I stedet bør man tilstræbe at drives alene af en indre motivation for at blive bedre eller opnå et mål. Og husk at flytte målet hele tiden, men sæt små, realistiske delmål. Sådan får man mange små, motiverende succesoplevelser undervejs.

Negative tanker der cirkler om de samme allerede indtrufne begivenheder (smidt ud af et band, fyret fra et job), hvad man er gået glip af (nu spiller og hygger de uden mig) eller hvor uretfærdigt man er blevet behandlet (snydt for penge eller credits fx) fører ingen vegne. Man skal tænke grundigt over det skete og hvad man kan lære af det til næste gang, og derefter ikke dvæle mere ved det i dagligdagen. Nemmere sagt end gjort, men fremad - fremad!

Skrevet af en person der arbejdede ekstremt målrettet og opnåede alt hvad han havde drømt om, blev snydt for millioner af kroner og anerkendelse, mistede alt og lå og græd snot i et år, byggede samme karriere op igen med stor succes, mistede den igen (eller forlod den) og byggede en helt ny karriere op (næsten) fra bunden til stor og efterhånden ret varig succes.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mit korte svar vil være min kreative side / eller den medfødte evne til at tænke kreativt.

I forhold til musikken, har jeg aldrig haft nogen form for uddannelse - udover lidt trommeundervisning da jeg var 11-12 år. Jeg har altid interesset mig for musik, og kommer fra en musikalsk familie, - så derfor opvoksede jeg også med musik omkring mig.

Jeg har været så heldig, at have 3 pladekontrakter hos nogle større danske selskaber, men har aldrig tænkt på pengene bag det. Jeg så det nærmere som en mulighed for at bringe min musik ud i verden, så andre kunne høre hvad jeg gik og lavede. Kæmpe succes, har jeg som sådan aldrig fået.

Min primære motivation har altid været det at lege med musikken/lyden, det sjove ved at skabe rytmer og melodier i et DAW program, og gradvist udvikle mig rent teknisk - i forhold til arrangement, mix og lign.

Mit råd til andre: Lad vær med (kun) at spejle dig i andre, for det kan hurtigt skabe en frustration - og demotivation. Lad dine egne kompetencer, ønsker og idéer - skabe den motivation, der er fundament til at du kan arbejde videre med din musik.

Jeg siger ikke, at man ikke kan blive motiveret ved at kigge på / eller lytte til andre. Men det må aldrig skabe misundelse eller i værste tilfælde vrede. Kig ind ad, find din egen gnist - så kommer motivationen helt af sig selv. Vi skal huske på: "vi skal leve livet, ikke andres!".
Senest rettet af Rosenfeldt fre 31. maj 2019 17:25, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:Mit korte svar vil være min kreative side / eller den medfødt evne til at tænke kreativt.

I forhold til musikken, har jeg aldrig haft nogen form for uddannelse - udover lidt trommeundervisning da jeg var 11-12 år. Jeg har altid interesset mig for musik, og kommer fra en musikalsk familie, - så derfor opvoksede jeg også med musik omkring mig.

Jeg har været så heldig, at have 3 pladekontrakter med nogle større danske selskaber, men har aldrig tænkt på pengene bag det. Jeg så det nærmere som en mulighed for at bringe min musik ud i verden, så andre kunne høre hvad jeg gik og lavede. Kæmpe succes, har jeg som sådan aldrig fået.

Min primære motivation har altid været det at lege med musikken/lyden, det sjove ved at skabe rytmer og melodier i et DAW program, og gradvist udvikle mig rent teknisk - i forhold til arrangement, mix og lign.

Mit råd til andre: Lad vær med (kun) at spejle dig i andre, for det kan hurtigt skabe en frustration - og demotivation. Lad dine egne kompetencer, ønsker og idéer - skabe den motivation, der er fundament til at du kan arbejde videre med din musik.

Jeg siger ikke, at man ikke kan blive motiveret ved at kigge på / eller lytte til andre. Men det må aldrig skabe misundelse eller i værste tilfælde vrede. Kig ind ad, find din egen gnist - så kommer motivationen helt af sig selv. Vi skal huske på: "vi skal leve livet, ikke andres!".
Godt sagt.

Jeg vil dog tilføje til den med ikke at have misundelse... Misundelse kan faktisk være et godt drive og gøre dig ekstra motiveret.

Det er det ihvertfald for mig. Når jeg f.eks. ser en ZDF-dokumentar om noget historisk med tyskernes virkelig flotte 3D-rekonstruktioner af verdens højeste kvalitet (bedre end Discovery og National Geographic) bliver jeg misundelig på dem, men samtidig bruger jeg det også konstruktivt til at have et ideal at stræbe efter - også selvom man ikke kan nå idealet. Lidt har også ret.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Godt sagt.

Jeg vil dog tilføje til den med ikke at have misundelse... Misundelse kan faktisk være et godt drive og gøre dig ekstra motiveret.

Det er det ihvertfald for mig. Når jeg f.eks. ser en ZDF-dokumentar om noget historisk med tyskernes virkelig flotte 3D-rekonstruktioner af verdens højeste kvalitet (bedre end Discovery og National Geographic) bliver jeg misundelig på dem, men samtidig bruger jeg det også konstruktivt til at have et ideal at stræbe efter - også selvom man ikke kan nå idealet. Lidt har også ret.
Vi er selvfølgelig forskellige som mennesker, men jeg har aldrig rigtig haft den der følelse af misundelse - når det kommer til musikbranchen. Jeg har altid lært at "misundelse er en grim ting". For mit vedkommende kan misundelse skabe en indre uro, når jeg arbejder med min musik. Måske fordi jeg ubevidst vil have en "knude" af misundelse i maven? - som på en måde hæmmer min kreative side og motivation.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:Godt sagt.

Jeg vil dog tilføje til den med ikke at have misundelse... Misundelse kan faktisk være et godt drive og gøre dig ekstra motiveret.

Det er det ihvertfald for mig. Når jeg f.eks. ser en ZDF-dokumentar om noget historisk med tyskernes virkelig flotte 3D-rekonstruktioner af verdens højeste kvalitet (bedre end Discovery og National Geographic) bliver jeg misundelig på dem, men samtidig bruger jeg det også konstruktivt til at have et ideal at stræbe efter - også selvom man ikke kan nå idealet. Lidt har også ret.
Vi er selvfølgelig forskellige som mennesker, men jeg har aldrig rigtig haft den der følelse af misundelse - når det kommer til musikbranchen. Jeg har altid lært at "misundelse er en grim ting". For mit vedkommende kan misundelse skabe en indre uro, når jeg arbejder med min musik. Måske fordi jeg ubevidst vil have en "knude" af misundelse i maven? - som på en måde hæmmer min kreative side og motivation.
Jeg kan slet ikke følge det, at misundelse er en dårlig ting. Hvis jeg er misundelig på at du eller en anden kan noget, jeg ikke kan (evner og kun evner, ikke andet) så motiverer det mig bare endnu mere til at klø på - i det omfang jeg er istand til det.

Men det kan være jeg misforstår ordet "misundelse"?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:Godt sagt.

Jeg vil dog tilføje til den med ikke at have misundelse... Misundelse kan faktisk være et godt drive og gøre dig ekstra motiveret.

Det er det ihvertfald for mig. Når jeg f.eks. ser en ZDF-dokumentar om noget historisk med tyskernes virkelig flotte 3D-rekonstruktioner af verdens højeste kvalitet (bedre end Discovery og National Geographic) bliver jeg misundelig på dem, men samtidig bruger jeg det også konstruktivt til at have et ideal at stræbe efter - også selvom man ikke kan nå idealet. Lidt har også ret.
Vi er selvfølgelig forskellige som mennesker, men jeg har aldrig rigtig haft den der følelse af misundelse - når det kommer til musikbranchen. Jeg har altid lært at "misundelse er en grim ting". For mit vedkommende kan misundelse skabe en indre uro, når jeg arbejder med min musik. Måske fordi jeg ubevidst vil have en "knude" af misundelse i maven? - som på en måde hæmmer min kreative side og motivation.
Jeg kan slet ikke følge det, at misundelse er en dårlig ting. Hvis jeg er misundelig på at du eller en anden kan noget, jeg ikke kan (evner og kun evner, ikke andet) så motiverer det mig bare endnu mere til at klø på - i det omfang jeg er istand til det.

Men det kan være jeg misforstår ordet "misundelse"?
Hvad betyder misundelse - i sin grimmeste forstand:

"Misundelse, aggressive, hadefulde følelser, evt. iblandet sorg og afmagt, rettet mod én, der besidder noget, man selv gerne ville have, fx materielle goder, personlige eller sociale egenskaber.

I sine primitive former er misundelse knyttet til mistro, ønsket om at bemægtige sig det begærede eller et mere eller mindre bevidst ønske om at destruere det tilsyneladende uopnåelige. Den misundelige er tilbøjelig til at idealisere det, han ikke har, samtidig med at det, han selv besidder, devalueres og således mister sin betydning. Følelsesmæssigt ligner misundelse jalousi, der ligeledes er forbundet med en oplevelse af at være forfordelt."


I mit objektiv, giver det meget godt mening. Men igen, vi ser jo forskelligt på tingene ...

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Hvis man bare vil tjene penge, kan man åbne en købmandsforretning og arbejde med det 80 timer om ugen. Det har gjort Dansk Supermarked til en milliardforretning.

Hvis det er for pengenes skyld, er musikken måske ikke den sikreste vej at gå, når man ser på hvor få, der tjener mange penge i branchen kontra hvor mange, der er om buddet.

Man skal nok leve for musikken, for at synes det er fedt med op- og nedture og tinnitus og skæve arbejdstider.
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg bliver motiveret af det kick det giver at skrive og spille et fedt nummer. Der er bare noget helt særligt ved at komme i flow med musikken på den måde. Har haft den følelse siden jeg var 7år.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Rosenfeldt skrev:
Den misundelige er tilbøjelig til at idealisere det, han ikke har, samtidig med at det, han selv besidder, devalueres og således mister sin betydning.
Av for silan da, den ramte hårdt!

Må lige granske mine tankemønstre & handlinger for det aspekt & lægge det på hylden eller smide direkte i kaminen.

Tak for jeres gode synspunkter. Det er guld værd!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Holger skrev:Vrede kan være en fin motivation i korte perioder. I længden er det en dårlig og uholdbar faktor.

Vrede kan kanaliseres kortvarigt ind i et "jeg skal vise jer/dem/dig" boost, men hvis den ikke understøttes af mere holdbare motivationer, så dør effekten ud når frustrationerne bliver for store. Og det gør de.

Frustration kan sjældent kureres med mere vrede, kun med tålmodighed, og tålmod kommer fra en vedvarende interesse og passion.

Vrede bør aldrig bruges i starten af noget eller til at træffe valg med, kun kanaliseres kortvarigt ind i eksisterende projekter/opgaver. Fx er vrede/trods som motivation for at vælge en bestemt karriere en rigtig dårlig idé.

Penge kan også være en fin motivation, både løbende og i afgrænsede projekter, men ligesom vrede, så er penge alene ikke en god motivation for noget meningsfuldt.

Såkaldt (medfødt) talent er heller ikke et grundlag alene at bygge noget tilfredsstillende på. Der findes masser af talentfulde mennesker, som desværre ikke har passionen eller interessen for deres virke samtidigt. Har man derimod interessen og tålmodigheden, så kommer "talentet" via øvelse, hårdt arbejde og erfaring.

Misundelse kan også være en fin del-motivation, men misundelse som i "ikke at unde nogen noget godt" er aldrig en brugbar følelse. I stedet kunne vi tale om en afart af misundelse: "so ein ding muss ich auch haben", altså at man gerne under fx en konkurrent noget, men man ønsker også selv at opnå det samme.

Anerkendelse er noget universelt som vi alle stræber efter fra vi er børn, om vi vil indrømme det eller ej, men at bygge en karriere eller sågar søge tilfredsstillelse fra en hobby ved at forsøge at opnå andres anerkendelse er en sikker måde at opleve masser af nedture. Det er den klassiske måde at sætte sig selv i en offerrolle og aldrig blive glad nok. Anerkendelse er et biprodukt af de gode ting man foretager sig, ikke et mål.

I stedet bør man tilstræbe at drives alene af en indre motivation for at blive bedre eller opnå et mål. Og husk at flytte målet hele tiden, men sæt små, realistiske delmål. Sådan får man mange små, motiverende succesoplevelser undervejs.

Negative tanker der cirkler om de samme allerede indtrufne begivenheder (smidt ud af et band, fyret fra et job), hvad man er gået glip af (nu spiller og hygger de uden mig) eller hvor uretfærdigt man er blevet behandlet (snydt for penge eller credits fx) fører ingen vegne. Man skal tænke grundigt over det skete og hvad man kan lære af det til næste gang, og derefter ikke dvæle mere ved det i dagligdagen. Nemmere sagt end gjort, men fremad - fremad!

Skrevet af en person der arbejdede ekstremt målrettet og opnåede alt hvad han havde drømt om, blev snydt for millioner af kroner og anerkendelse, mistede alt og lå og græd snot i et år, byggede samme karriere op igen med stor succes, mistede den igen (eller forlod den) og byggede en helt ny karriere op (næsten) fra bunden til stor og efterhånden ret varig succes.
Det er super godt skrevet, Holger!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Tak for jeres gode synspunkter. Det er guld værd!
Og tak for et godt emne at fundere over. :)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg kender helt sikkert til det vreden, og jeg har selv brugt det lidt som en katalysator. Det skal siges at jeg var meget ung på det tidspunkt, og jeg har vendt og drejet det 1000 gange sidenhen, da det ikke har gjort noget godt for mig.

I en periode havde jeg lidt sådan at jeg skulle beviste en masse, overfor personer der ikke troede på at jeg kunne nå nogle specifikke mål. Det var både familie, venner og specielt andre i det specifikke miljø. Problemet var dog at jeg nåede det mål 4 gange, og hver gang var det en supertom følelse, uden at jeg egentlig forstod hvorfor. Man skal ikke være Freud for at forstå hvorfor:)

Nu er jeg meget bevist om at musik er noget der brænder inden i mig. Andre faktorer så som momentan misundelse osv. kan fungere som benzin, men det må aldrig være brænde som holder ilden i live.

Hvis man piller et lag mere af, kan musikken også fungere som en slags eskapisme, netop fordi nogle ting i ens liv ikke fungerer. Just saying;)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lyder måske underligt, og for simpelt, men udelukkende musikken i sig selv motiverer mig, både at hører og kreere, den tager mig steder hen jeg ellers ikke kommer, og er en form for healer og enegi-indsprøjning samtidig, det er ikke noget jeg prøver at forstå, eller gir mig af med at forklare,..
/Dub

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Instrumentet i mine hænder.
Den følelse jeg sidder med, om det er vrede, glæde eller sorg.
Leg/eksperimentering.
Afprøvning af, for mig, nye teknikker/metoder.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Førhen troede jeg det var en virkelighedsflugt. Men så fandt jeg ud af, at virkeligheden ikke eksisterer.

Så er det vel bare en flugt!

Tidsfordriv inden jeg skal dø.

Kold cola og ostemadder på rugbrød er nu også godt.

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Jeg motiveres af tanken på at musik fungerer som en dagbog for mig. Når jeg hør et gammelt spår så kan jeg direkte komme tilbage i same følelser jeg hade når jeg lavede det. Så derfor er det vigtigt for mig at mindst et par ganger pr. år at komponere/optage musik, ikke bare spille instrumenter og improvisere for nydelsen af det.

Set til ren produktion så er jeg pt. igang med at lave stykker på op til 1 minut og smidde op på instagram. Det startede i påsken og efterfølgende så har taget tid til at lave i gennemsnit et hveranden dag (flere uger laver jeg et hver dag). Instagram virker umiddelbart ganske godt set til reach samlignet med soundcloud og bandcamp. ( https://www.instagram.com/cphmush/ ). Det er ikke alle dage jeg er helt tilfreds med det jeg lavet, men sjovt nok er det de nummer jeg får mest henvendelser rørende.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fedt!

Jeg kan også anbefale at deltage i årets 50/90

http://fiftyninety.fawmers.org

Det er ikke decideret for singersongwriter genren.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske handler det mindst mindst lige så meget om hvad der stjæler motivationen :-)

Et andet forbundet spørgsmål er om motivation KAN være constant, eller døde perioder bare er nøvendige eller uundgåelige

Altså, hvad kan man i almindelighed gøre for at skabe et inspirrerende og stimulerende liv for sig selv og andre

Og så er der evnen til at fokussere og ikke mindst fastholde fokus, dette tror jeg er en ret konstant egenskab uanset hvilket område af livet, nogen mennesker har bare den der tendens til at skubbe ting fra sig når det bliver krævende, eller "gør lidt ondt",...

Forestiller mig at fokus kan trænes, med virkning over en bred kam
/Dub

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

sæt noget musik på Pa anlæget som du er vild med, åbn en flaske med lidt mundgodt spil med som var du en del at bandet i 5-6 timer .
når det gælder om at lave musik ,så lad være at lave musik for at lave penge,lad være at lave (søge ) noget andre kan lide,først og fremest bare dig selv.Skriv om noget som fylder noget i dit liv,altså sange med indhold,og ikke hjerte smerte fis.
da jeg øvede mege,t spillede jeg med på ca 10 lp om dagen og jeg havde lyttet min rolle af og så spillede jeg med som gjalt det livet.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg gør måske noget lignende lige nu efter 'shit in = shit out' princippet. Har haft det liggende lidt & genoptaget det i en ny form.

Jeg har besluttet mig for at kunne 1 time på

1) guitar - skalaer & etuder, eks Hr. Bach, Igor Mairantz Daily Exercises o.a.
2) kirkeorgel (ja, det er sådan en ide jeg har jeg skal når jeg kommer i pensionsalderen) rigtig meget transponering
3) solmisation/bladsang – lige nu pentatont, men senere også dur mol melodisk & harmonisk
4) trommer – paradidler, grundrytmer, fills & enkelte sange, lige nu AC/DC you shook me all night long transkriberet af Drum Ninja + rutineting fra Drumeo.

Inden for den time skal jeg så optimere & sætte tempoet et hak op for hver gennemspilning for at skabe plads til nye ting. Til sidst kan jeg en times sublim virtuositet inden for forskellige områder.

Helst en time hver dag af hver, men har self. ikke 4 timer hver dag.

Det giver en del skarphed at have det håndværksmæssige på plads. Derefter er det meget mere ren inspiration at trutte fra, når det så skal være.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Generelt bare færre og færre ting .... :(

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

At lave noget der giver mig kuldegysninger, eller som jeg bare synes lyder for fedt. Det taler virkeligt til mig når det er "just right".
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar