Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Nogle toiletkyndige tilstede? Da jeg kom hjem i dag, så stank der af kloak i min lejlighed. Kiggede på badeværelset og kunne se at vandlåsen til mit toilet var komplet drænet for vand. Det har jeg aldrig oplevet før. Hvordan er det lige sådan noget sker?
Der har måske været en slamsuger i aktion i nærheden. Den kan godt hive vandet i vandlåsene ud.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Stormvejr kan vidst også nogle gange lave numre med vandlåse.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev:Stormvejr kan vidst også nogle gange lave numre med vandlåse.
Ja hvis det blæser så meget at der kommer sug/undertryk ved en brønd, så kan det trække vandet ud af vandlåsen, eller hvis det blæser MEGET!! så kan et vindstød ind i huset laver så meget overtryk at det ryger ud den vej.

Men slamsuger er nok den mest oplagte.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Undrer mig hvordan Paludan har kunnet få lov til at sætte ild til koranen på sine demonstrationener, med politiet lige ved siden af? Det er vel gadeuorden at sætte ild til ting i det offentlige rum?

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... se-det-her

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Undrer mig hvordan Paludan har kunnet få lov til at sætte ild til koranen på sine demonstrationener, med politiet lige ved siden af? Det er vel gadeuorden at sætte ild til ting i det offentlige rum?

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... se-det-her
Politiet har begrænsede resourcer - de havde travlt med at sørge for, at folk ikke viftede med tibetanske flag.

Politiet må jo prioritere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror egentlig, der er ret brede rammer for, hvad man må ved en anmeldt demonstration (Man må naturligvis ikke vifte med tibetanske flag - det er udelukket)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Gadeuorden" er jo - normalt - også en ren politivurdering (indtil den evt. bliver stadfæstet af en dom).

Der er jo ingen specifik liste over ting, der nødvendigvis udløser den vurdering.

Og ja Tibetsagerne har jo tydeligt vist, at politiet ikke altid vurderer ud fra en ren retspraktisk* vinkel.

Nå det er sagt, så synes jeg også det ville være overreaktion, at skride ind over den happening - uanset hvor usmagelig den er.




* = ja det udtryk opfandt jeg lige.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Som den tidligere gangster jeg er, er det da sket at politiet har kommet og bedt os slukke mindre bål på offentlig område.

Her tænker jeg helt lavpraktisk på den græsplæne Paludan m.fl. semi-ødelægger når de starter et "bål" et sted hvor det ikke er tiltænkt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Som den tidligere gangster jeg er, er det da sket at politiet har kommet og bedt os slukke mindre bål på offentlig område.
Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan de forskellige fuglearter forstå hinandens lyde?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Kan de forskellige fuglearter forstå hinandens lyde?
https://animals.howstuffworks.com/birds ... -other.htm

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De kan tolke, samt sende interne advarsler hvis f.eks. en rovfugl er på færde, visse fugle kan efterabe hindanden
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Christoffer I. N. skrev:Kan de forskellige fuglearter forstå hinandens lyde?
https://animals.howstuffworks.com/birds ... -other.htm
Spændende læsning. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

lakris skrev:
Christoffer I. N. skrev:Hvorfor kendte jeg ikke til Frøken Klokken?
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-2 ... en-klokken
Vildt! Har du virkelig ikke hørt frk klokken eller i det mindste hørt om hende?
Så kan du garanteret heller ikke finde ud af at sætte et kassettebånd i maskinen:).

Ring lige - 70101155

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Gad vide hvem "Aikman" er?
Skærmbillede 2019-05-18 kl. 09.42.57.png
:dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har brugt cirka to ugers arbejde på at komme frem til en metode til at løse et bestemt problem på. Det har krævet dyb koncentration og hårdt analyse-arbejde (du læste rigtigt).

Nu har jeg fundet en anden forskningsartikkel fra nogle dumme italienere, som har gjort præcist det jeg var kommet frem til. Bare endnu bedre. To år tidligere.

Er det en "sejr" fordi man delvist kom frem til den løsning nogle andre har haft success med to år tidligere? Eller er det et nederlag fordi jeg er så dum at forfølge en vej nogle andre allerede har taget, uden at undersøge det først?

Det er sku lidt bittersødt lige pt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg har brugt cirka to ugers arbejde på at komme frem til en metode til at løse et bestemt problem på. Det har krævet dyb koncentration og hårdt analyse-arbejde (du læste rigtigt).

Nu har jeg fundet en anden forskningsartikkel fra nogle dumme italienere, som har gjort præcist det jeg var kommet frem til. Bare endnu bedre. To år tidligere.

Er det en "sejr" fordi man delvist kom frem til den løsning nogle andre har haft success med to år tidligere? Eller er det et nederlag fordi jeg er så dum at forfølge en vej nogle andre allerede har taget, uden at undersøge det først?

Det er sku lidt bittersødt lige pt.
Det er da en sejr. Glasset er altid halvt fyldt!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Helt klart en sejr. Når man 'uden hjælp' finder frem til løsninger som allerede er accepteret gode, så plejer det at betyde, at man har flair for fagområdet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tak, det varmer. Men jeg kommer nok til at græde mig selv i søvn i nat :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike, tænk tilbage til før internettet eller bare før youtube, hvis ellers du lavede musik for ~15 år siden. Enten lærte man nye teknikker ved at prøve at efterligne det man hørte, eller man lærte det fra en ven, der havde fundet en løsning. Eller læste om teknikken i Computer Music e.l.

Da jeg startede på Ballerup Herlev Produktionshøjskole i sommeren 2005 mødte jeg min ven Jakob. Han lavede psy, ligesom jeg gjorde. Vi havde sjovt nok begge "for nyligt" opdaget brugbarheden af Velocity til programmering af full on bass'erne, primært styring af volume og filter. Det var fedt at se at Jakob lavede sit på én måde, og jeg lavede noget lignende, men på en anden måde.

Jeg kender godt følelsen af at have "spildt" tiden, og det er da ærgerligt. Men du får ikke tiden tilbage, og det du har været igennem bliver uden tvivl brugbart fremadrettet. Så glæd dig over det der er at glæde sig over. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det gjorde jeg faktisk- så det husker jeg godt! God pointe! ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Interessant video:



DR havde en serie for noget tid siden der hed "Taler du kropssprog?", den var også sjov at se.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2019-05-31 kl. 10.52.52.png
Jo - jeg har klikket på "English" ... :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg får beskeder, når der er nye boxsets til salg fra https://www.depechemodeboxsets.com

Men hvis jeg klikker for at ville købe bliver jeg sendt til denne side:
Skærmbillede 2019-05-31 kl. 11.33.26.png
Og når jeg så klikker på den eneste shopmulighed så:
Skærmbillede 2019-05-31 kl. 11.33.40.png
Ikke imponerende salgsarbejde :roll:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »


OK, hvad er der lige med det her opslag? Det er et screenshot af en andens opslag, det er en joke som mange andre også har lavet, og af en eller anden grund er det helt klart det mest delte opslag jeg nogensinde har haft. Vi nærmer os de 1000 delinger - jeg har aldrig oplevet noget lignende på min facebookside ... der er et eller andet med FBs algoritme jeg ikke helt kan gennemskue her ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar