Hvor længe gemmer i emballage

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Hvor længe gemmer i emballage

Indlæg af Graceville »

Står for en større oprydning i gemakkerne.

En overspringshandling ville være at synge flerstemmige madrigaler med de sølvfisk jeg er stødt på min vej. Imponerende dyr. De kan blive op til 8 år gamle, 3-4 år i gennemsnit og tilhører en art der har eksisteret i mere end 300 mio år. Desværre osse tegn på fugtigt papir.

Anyways. Hvor længe gemmer I jeres kasser? Jeg har en kasse til min mac fra 2013 der lige er røget ud og nu overvejer jeg kassen til mit UAD apollo twin duo lydkort.

Kunne kun finde svar på Hestenet.dk og så ved man bare man har stillet et dumt spørgsmål.

Men hvad gør I og hvorfor?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg gemmer dem ALT for længe. Har også lige smidt kassen til en 2011 iMac, som jeg for længst havde solgt, ud. :dollargrin:
Jeg tager en "Zen" runde i mit kælderrum en gang i mellem (forårs cleanup), og tænker på om jeg nogen sinde får solgt det her produkt (med kassen) eller om jeg kommer til at slide det op -på den måde røg kassen til min Apollo Twin, den kommer jeg sgu nok aldrig til at sælge.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Tjah, hvor længe. Jeg gemmer kasser for at kunne videresælge senere og have en indpakning der passer sammen med evt manualer ol. Det sparer penge til ny indpakning. Meeen der er jo grænser..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg gemmer mine så længe jeg har udstyret hvis muligt. Nu har jeg så også en del tørre kvm jeg kan opbevarer den slags i uden det står på gulvet, så har man også den originale kasse at sende grej videre i hvis det skulle ske, og skulle man flytte engang har man også den bedste kasse til formålet. Så hvis udstyret har 0-værdi eller er smidt ud, så ryger kassen også ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Gemmer kasser til hardware er smidt ud [emoji106]

Gælder kun ting jeg regner med at ville kunne sælges videre og har en værdi over 995.-

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er selvfølgelig et helt marked på ebay for embalage til produkter, husker tydeligt folk der solgte tomme iPhone kasser uden de prøvede at scamme folk.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg har ikke så meget plads mere, så jeg har lige smidt en masse kasser ud; og fremadrettet kommer kasserne ud efterhånden som gearet kommer ind, og jeg har besluttet at beholde det. Jeg synes jo et eller andet sted at det er fedt at få tilsendt noget brugt i original emballage, men jeg tror ikke jeg ville gi' mere af den grund...

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Typisk til garantien er udløbet, plus den tid der går fra den er udløbet til jeg opdager at jeg stadig har emballagen.

Undtagelsen er særligt dyre ting, hvor det giver mening at sende til reparation, hvis uheldet skulle være ude.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Generelt bliver det smidt ud.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har også en del kamera udstyr - og i den verden da er det (har jeg fundet ud af) vigtigt at sælge med kasse....men normalt musik.....smider kasse ud med det samme.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg har ikke en fast procedure... Men generelt så bliver emballage som regel gemt i mange år her. Men det kommer også lidt an på værdien af det udstyr, som hører til emballagen. Og det kommer også an på, om det er svært at pakke udstyret forsvarligt uden original-emballagen. Hvis man har købt en transporttaske/-kuffert, som fint beskytter grejet ifm. transport/flytning, så er det ikke sikkert jeg gider gemme på en original papkasse.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Efter jeg har fået plads til det, så gemmer jeg al emballage så længe jeg har udstyret.

Før, da jeg boede i lejlighed, der gemte jeg også al emballage, men min kone irriterede sig gevaldigt meget over det.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mit loft, dækker et hus og garage på sammenlagt 200 m2, er fyldt med emaballage til gear, udover en rasende masse flightcases med synths jeg ikke har plads til.

Jeg har f.eks original emballage til JV-1080 (årgang 1995), Atari Falcon (1993) inkl Midex-3 :) og R-8 (1989).

Og ca 50-60 andre og nyere papkasser :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Nicolai skrev:Mit loft, dækker et hus og garage på sammenlagt 200 m2, er fyldt med emaballage til gear, udover en rasende masse flightcases med synths jeg ikke har plads til.

Jeg har f.eks original emballage til JV-1080 (årgang 1995), Atari Falcon (1993) inkl Midex-3 :) og R-8 (1989).

Og ca 50-60 andre og nyere papkasser :)
Får de ikke fugt og bøjer flapperne op når de ligge på loftet?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hvor længe gemmer i emballage
Indtil skidtet er pakket ud.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Længe, det kan jo være at man flytter en dag :-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

MarkBass skrev: Får de ikke fugt og bøjer flapperne op når de ligge på loftet?
Jow, men hun er egentlig så god ved børnene, og får da lov at komme ned et par gange om ugen... :-D

Jeg synes ikke det har været noget problem. Faktisk har varmen om sommeren været en lidt større fjende, men det er naturligvis mere hardware det går ud over. Den berygtede røde lim under tangenterne på flere digitale Roland synths mv....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ha! Jeg har lige fundet emballagen til min FB-01... Papkasse årgang 1986 i fremragende stand. Det er rekord indtil videre :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nicolai skrev:Ha! Jeg har lige fundet emballagen til min FB-01... Papkasse årgang 1986 i fremragende stand. Det er rekord indtil videre :)
Du må lave et musik-emballage museum. :-D

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tak for gode svar!

Jeg er på ingen måde blevet mere klogere end at læse på Hestenettet.dk, men jeg har fået et godt grin indimellem.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Tak for gode svar!

Jeg er på ingen måde blevet mere klogere end at læse på Hestenettet.dk, men jeg har fået et godt grin indimellem.
Du må holde op med at stalke de småpiger på hestenettet. Det bliver hurtigt misforstået, når du spørger, hvad de gør med deres kasser.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er dér jeg ender, når jeg stiller et af universets store spørgsmål.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

SustainerPlayer skrev:Du må holde op med at stalke de småpiger på hestenettet. Det bliver hurtigt misforstået, når du spørger, hvad de gør med deres kasser.
:-D :dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Har tidligere gemt til dyre ting, Men nu smider jeg de ud straks efter grejet er pakket ud.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Graceville skrev:Tak for gode svar!

Jeg er på ingen måde blevet mere klogere end at læse på Hestenettet.dk, men jeg har fået et godt grin indimellem.
Fantastisk. Det er også en running joke herhjemme med Hestenettet.dk

Nyt svar